Comfortably Dave 16.01.2006 23:54:38 | |
---|
Käynnistän uuden keskustelun Stratoista, kun en löydä vastauksia aiemmista. Olisin kiinnostunut kuulemaan erilaisista kalliimmista ja edullisemmista poikkeuksellisista Fender Stratocasterin valmistussarjoista. Jossain vaiheessa on ilmeisesti tullut jotain riisutumpia malleja, tai ainakin epäilen omani kuuluvan tällaiseen. Aiheesta ”luottokoneiden muistelua” luin JuSun jouskareista. Squier MIM Stratocaster ja sen alkuperä pistivät silmään. JuSu kirjoittaa: ”Kun Fenderin Meksikon tuotantolinjaa 90-luvun puolella kehitettiin, myytiin edellisen vuoden Fenderit Squiereina pihalle. Tähän malliin oli jo ehditty printata lapaan isolla 'Fender', joten lavan päähän lätkäistiin pienellä teksti "Squier Series". Fenderinä tämä mulle kuitenkin myytiin, terveisiä vaan Bändikeskukseen..” Ostin itse vuonna –99 eräästä musiikkiliikkeestä uutena Fender Stratocasterin melko edulliseen poistohintaan. Kitara myytiin minulle 100% jenkki-Stratona, mutta myöhemmin asioihin enemmän perehtyneenä olen huomannut, etteivät kitaran osat vastaa jenkki-Stratoa. Minulla on jonkinlainen lappunen, että kitara on ainakin jenkeissä tehty. Kaulassa kyllä lukee Fender ja Made In USA, mutta mikinvaihtaja on osaksi muovia ja talla on erilainen. Rakastan kitaraani yli kaiken, enkä ikinä luopuisi siitä. Olen pitänyt kädessäni monia helevetin kalliita Stratoja ja voin rehellisesti sanoa, että harva yltää touchiltaan omani rinnalle. Hauskinta tässä on se, että eräs alan todellinen asiantuntija (ja moni muu) on todennut saman asian. Jos joku tietää tämän sarjan alkuperästä tai omistaa samanlaisen Straton, niin antaa kuulua! Harkitsen jopa ostavani toisen, jos joku on myymässä ;) |
fox 17.01.2006 00:04:23 | |
---|
mutta mikinvaihtaja on osaksi muovia ja talla on erilainen. ;) Muovia? Vai onko siin sellanen piirilevyntapainen? Tallan inertiablokki on teräspellistä tehty? |
Comfortably Dave 17.01.2006 00:20:05 | |
---|
Muovia? Vai onko siin sellanen piirilevyntapainen? Tallan inertiablokki on teräspellistä tehty? Se mikinvaihtajakytkin on jenkkistratoissa jämäkkä ja täyttä tavaraa. Tässä on sellanen vähän hepposampi ja kun katsoo siitä kytkimelle tehdystä reiästä sisään, niin näkyy, että siellä on valkoista muovia. Talla on kuudella ruuvilla kiinni ja inertiablokki näyttäisi olevan teräspellistä, niin paljon kun mun surkealla materiaalituntemuksella voi päätellä. |
fox 17.01.2006 00:24:59 | |
---|
Se mikinvaihtajakytkin on jenkkistratoissa jämäkkä ja täyttä tavaraa. Tässä on sellanen vähän hepposampi ja kun katsoo siitä kytkimelle tehdystä reiästä sisään, niin näkyy, että siellä on valkoista muovia. Talla on kuudella ruuvilla kiinni ja inertiablokki näyttäisi olevan teräspellistä, niin paljon kun mun surkealla materiaalituntemuksella voi päätellä. Jeps jeps.. Mulla ei oo kyllä tuosta Fullertonin merkistä ihan hirveen syväluotaavaa kokemusta, mutta ihan näkemättä epäilisin että olis vaikka Meksikon Fender.. Tosin jossain oli juttua joskus, että tehtaalla oli sen verran toimitukset takapainoisina, että joutuivat siirtelemään osia ja palasia pitkin mannerta.. Tuo tallan teräspeltinen inertiablokki kyllä on useasta Meksikaanista tuttu. |
Comfortably Dave 17.01.2006 00:27:19 | |
---|
Kiitokset avusta, toivottavasti tulee vielä lisää kannanottoja aiheeseen.. |
fox 17.01.2006 00:34:11 | |
---|
Kiitokset avusta, toivottavasti tulee vielä lisää kannanottoja aiheeseen.. Juu, kyl kannattaa..Varmaan tulee lisää, kunhan noi Fender-miehet heräilee.. Niinkuin sanoin, ei oo mulle SE merkki tuo.. ;) |
Crossroad 17.01.2006 06:17:34 | |
---|
lukeeko lavassa american traditional?niissä oli elektroniikka osat muualla tehtyjä vaikka itse kitarat olikin jenkeissä tehty.virittimet oli muistaakseni ihan kunnolliset ja body poppelia.lisäksi talla oli halpatuotantoa.niissäkin oli ihan hyviä yksilöitä joukossa.ja nuo elektroniikkaosat ei loppujen lopuksi niin kalliita ole vaihtaa ja esim talloja löytyy käytettynäkin hyviä. |
Comfortably Dave 17.01.2006 12:33:10 | |
---|
lukeeko lavassa american traditional?niissä oli elektroniikka osat muualla tehtyjä vaikka itse kitarat olikin jenkeissä tehty.virittimet oli muistaakseni ihan kunnolliset ja body poppelia.lisäksi talla oli halpatuotantoa.niissäkin oli ihan hyviä yksilöitä joukossa.ja nuo elektroniikkaosat ei loppujen lopuksi niin kalliita ole vaihtaa ja esim talloja löytyy käytettynäkin hyviä. Justiin tällainen tapaushan multa löytyy! Virittimet on tosiaan hyvät. Mikit tähän on jo vaihdettu. Tallaa mä en jaksa vaihtaa, koska rahat menis suoraan tyhjään. Toi pelaa ihan loistavasti, paitsi en löydä siihen täsmälleen oikeankokoista kampea. Poppeli sopii mulle, tulee hyvä kuulas leadsoundi, vaikka välillä tietysti toivois enemmän munaa lähinnä tonne matalilta kieliltä soittoon. Kiitokset! |
rosberg 17.01.2006 12:40:52 | |
---|
noi am tradit on niitä, mitä thomann myi sillon bäk in the daze todella halvalla. voisin tollasen ostaa jos jollain on valkoinen myydä. ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn. |
JuSu 17.01.2006 13:21:32 | |
---|
noi am tradit on niitä, mitä thomann myi sillon bäk in the daze todella halvalla. voisin tollasen ostaa jos jollain on valkoinen myydä. Hehheh. Samoin, jos joku tuntee tarvetta luopua tuollaisesta MIM "Squier Series" -stratosta, niin mulle voi tyrkyttää. Etusijalla valkoinen, ruusupuuotelaudalla, kiitos. JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |