Aihe: Screamerista vaihteeksi..
1 2
Comfortably Dave
16.01.2006 16:36:59
Kertokaapa Engl Screamerin omistajat, että missä vaiheessa teillä alkaa clean-kanava särkemään. Mun oma tuli just huollosta (valmistusvirhe) ja kaiken pitäis olla nyt kunnossa mutta kun alkaa jo master- ja clean-potikat ~50% tuleen crunchia. Käytän tosin aika high output-mikkejä (SD:n hotrail, SJBJ-1 jb jr. ja coolrail). Harmittaa kun mä, eikä mun tuttavapiiri omista yhtään "hiljaista" kitaraa, jolla vois testata. Ennen huoltoa tää tapahtui jo pienellä volalla, mutta siellä oli joku Otto unohtanut juottaa jonkun vastuksen. Mua kuitenkin hämää tää asia, koska kyllä terveestä Englin 50W nupista pitäis enemmän puhdasta mökää lähteä! Kaveri kun tykittää Laneyn VH100R:llä vieressä, niin siinä jää jalkoihin. Eli jos mun syrkkari on ehjä, niin voidaaan unohtaa ne puheet, ettei 50 wattia voi loppua kesken!
Antti1
16.01.2006 16:42:48
Siis sulla on masteri ja cleanin gaini klo 12 asennossa? Aika hurja on metakka, jos ei tuo riitä! Mulla on gaini jossain klo 11 ja masteri klo 20.30 -asennossa metallia veivatessa. Kovasti enempää ei voi laittaa, ettei pää räjähdä. Soundi pysyy totaalisen puhtaana tuolla jb:llä, customilla, 59:llä, epin paskamikeillä ja parilla erilaisella yksikelaisella.
"Paskat soundit bändikäyttöön, hyvät soundit sängynlaitasoittoon." -Fortune
Comfortably Dave
16.01.2006 17:03:22
Siis sulla on masteri ja cleanin gaini klo 12 asennossa? Aika hurja on metakka, jos ei tuo riitä! Mulla on gaini jossain klo 11 ja masteri klo 20.30 -asennossa metallia veivatessa. Kovasti enempää ei voi laittaa, ettei pää räjähdä. Soundi pysyy totaalisen puhtaana tuolla jb:llä, customilla, 59:llä, epin paskamikeillä ja parilla erilaisella yksikelaisella.

Siis kyllähän me aina ollaan liian lujaa soitettu, mutta ei kai me nyt sentään niin lujaa, että klo 12 asennoissa olis erityisen hurja metakka..Toi lisää mun epäilyksiä siitä, ettei mun styrkkari välttämättä anna kaikkee, mitä sen ehkä pitäis..
Guitaristi
16.01.2006 17:05:55

Siis kyllähän me aina ollaan liian lujaa soitettu, mutta ei kai me nyt sentään niin lujaa, että klo 12 asennoissa olis erityisen hurja metakka..Toi lisää mun epäilyksiä siitä, ettei mun styrkkari välttämättä anna kaikkee, mitä sen ehkä pitäis..

Mulla on sama ongelma thunderin kanssa. Tuntuu ettei oikeen mökä riitä. Master on puolessavälissä ja gain klo 2 metallia veivattaessa ja kuuluuhan se sieltä jotenkin, mutta ei hyvin. Kaveri meinaa tulla marsun 100wattisella trankulla ohi.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
Antti1
16.01.2006 17:08:37 (muokattu 16.01.2006 17:09:29)
Kamasijoittelu, kappaleiden sovitukset, treeniksen akustiikka, soittajien soittopaikat, bändisoittoon sopivat soundit jne. Näitä koitettu muuttaa? Lähinnä tohon jälkimmäiseen viitaten. Kyllä Thunder riittää, varmasti.
Guitaristi
16.01.2006 17:12:31

Kamasijoittelu, kappaleiden sovitukset, treeniksen akustiikka, soittajien soittopaikat, bändisoittoon sopivat soundit jne. Näitä koitettu muuttaa? Lähinnä tohon jälkimmäiseen viitaten. Kyllä Thunder riittää, varmasti.

Bändisoittoon sopivilla soundeilla voi olla osuutta asiaan, koska basistimme soittaa tone-potikka lähes nollassa ja 400 watin bassoteho tone nollassa tekee koko soundista täyttä puuroa. Ihmeellisiä nuo basistit. Muuten thunder (combo muuten, voi tälläkin olla osuutta asiaam) on korokkeen päällä ja kaverin marsu myös korokkeella. Soitamme eri nurkissa treenistä ja en usko että treeniksen akustiikka vaikuttaisi. Mutta kiitos nyt kuitenkin.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
Antti1
16.01.2006 17:14:43 (muokattu 16.01.2006 17:15:37)
Koittakaa joskus mennä koko bändi lattialle istumaan (ei rumpali välttämättä). Kuuluuko? Jos kuuluu, niin kamojen sijoittelut uusiks. Eipä kestä kiitellä.

EDIT: Ja tee sille basistille jotain. Onhan se headroom kiva asia, mutta ei sitä kaikkea möykkää tarvitse käyttää. Keskiäänet ja diskantit ovat kiva asia myös bassossa.
Comfortably Dave
16.01.2006 17:14:57 (muokattu 16.01.2006 17:16:18)
Kamasijoittelu, kappaleiden sovitukset, treeniksen akustiikka, soittajien soittopaikat jne. Näitä koitettu muuttaa? Lähinnä tohon jälkimmäiseen viitaten. Kyllä Thunder riittää, varmasti.

Kaikkia noita on kyllä fiksailtu niin ...leesti. No onhan se myönnettävä, että meidän rumpali on varmaan kovaäänisin takoja tässä maassa ja huutaa pitkin reenejä, että "kitaroita kovemmalle!". Sit josain vaiheessa ei pysty enää..Eli siis se 100 wattinen Laney on vaan pidettävä aisoissa!
Jag
16.01.2006 17:16:32

kääntäkköö Midlle potikkaa reilusti isommalle. Sit laskette niitä basso taajuuksia. Kyllä basisti hoitaa ne matalat taajuudet :D
"Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo)
Antti1
16.01.2006 17:16:58
Sä voisit puolestaan tehdä jotain sille teidän rumpalille. :)

Ei mutta käy koittamassa vastaavaa peliä jossain muualla. Jos tuntuu vola riittävän, niin toi vaan uudestaan huoltoon, koska eivät osanneet ekalla korjata.
zzy
16.01.2006 17:20:43
hmm, aika kumma juttu. itse oon pohtinu josko ostaisi kakkos vahvariksi screamer nupin, mutta tullu aika paljon noottia viime aikoina. Jos minun jcm800 laittaa klo 12 nii hyvää päivää ;D vintage30 elementin on kyllä herkät, mutta samat on kyllä engleissä. Täytyy tosiaan katsella viitsiikö sittenkään ostaa jos vikaa löytyy.
Comfortably Dave
16.01.2006 17:24:21
Ei mutta käy koittamassa vastaavaa peliä jossain muualla. Jos tuntuu vola riittävän, niin toi vaan uudestaan huoltoon, koska eivät osanneet ekalla korjata.

Tosiaan se juotosvika oli aiheuttanut jonkinlaisen vajaatoiminnan toisessa pääteputkessa ja kun Wahvarikellarin heebo, joka varmasti osaa asiansa, juotti sen kiinni, niin vika ainakin lieveni puolella (tai sit poistui kokonaan, sitähän tässä kokoajan selvitän). Yritän päästä kokeileen jonkun toisen Screameria, mutta hei lisää kokemuksia, kun niitä Sreamereitä nykyään lähes joka kolmannesta suomalaisesta taloudesta löytyy!
Comfortably Dave
16.01.2006 17:30:49
hmm, aika kumma juttu. itse oon pohtinu josko ostaisi kakkos vahvariksi screamer nupin, mutta tullu aika paljon noottia viime aikoina. Jos minun jcm800 laittaa klo 12 nii hyvää päivää ;D vintage30 elementin on kyllä herkät, mutta samat on kyllä engleissä. Täytyy tosiaan katsella viitsiikö sittenkään ostaa jos vikaa löytyy.

On muuten V60 elementit mun 4x12 Standardissa..Siis nootit sikseen, kun nää nyt on niin paljon makuaioita ja jos diggailet sun jcm800:sta, niin rakastat Screameriä. Mutta on totta että paljon vikoja esiintynyt noissa tehdasputkissa..
Antti1
16.01.2006 17:33:59
Tehdasputket ovat kuitenkin vain tehdasputkia, eikä niiden perusteella kannata sanoa välttämättä vahvarin luotettavuudesta mitään. Noita muutenkin kannattaa melkein ensitöikseen käydä vaihtelemassa laadukkaampiin, mikäli tietää mitä haluaa. Mä en tiedä ja kaks vuotta on menty melkein alkuperäisellä kokoonpanolla. :)
Lord of the strings
16.01.2006 17:41:52
Tehdasputket ovat kuitenkin vain tehdasputkia, eikä niiden perusteella kannata sanoa välttämättä vahvarin luotettavuudesta mitään. Noita muutenkin kannattaa melkein ensitöikseen käydä vaihtelemassa laadukkaampiin, mikäli tietää mitä haluaa. Mä en tiedä ja kaks vuotta on menty melkein alkuperäisellä kokoonpanolla. :)

Vaikuttaako pelkkien esiasteputkien vaihto soundiin? Tarvitseeko biasoida?
Proge ei ole musiikkityyli. Proge on elämäntapa.
Antti1
16.01.2006 17:44:58
Vaikuttaako pelkkien esiasteputkien vaihto soundiin? Tarvitseeko biasoida?

Kyllä vaikuttaa. Itseasiassa tänä etuastesirinän aikakautena (ja muutenkin) etuasteen putkia vaihtamalla saadaan esille ne suurimmat erot mun mielestäni. Pääteputket astuu mukaan kuvaan vasta vähän lujemmassa luukutuksessa, hiljemmalla erot on mun kokemuksien mukaan aika vähäisiä. Tosin enhän mä mistään tiedäkään. Eri pääteputkityyppejä vertaillessa sitten homma onkin jo ihan eri ja siitä en sano mitään. Noita etuasteen putkia ei tarvitse biasoida mitenkään.
Comfortably Dave
16.01.2006 17:51:51

True that! Otin tohon nootti-juttuun lähinnä kantaa sen takia, ettei porukka turhaan alkais dissaileen Englejä..Monesti kun joku merkki ylistetään taivaisiin, niin sitten joku rohkea tulee esiin ja esittää eriävän mielipiteen. Sehän on täysin luonnollista ja hyväksyttävää, mutta ihminen on lauma-eläin.. Porukka alkaa jossain vaiheessa suhtautua jotenkin yliampuvan kriittisesti ja lähtee liikkeelle sellanen vasta-aalto. Mun mielestä nää Englit ei sellasta ansaitse, vaikka itekkin oon saanut omaani huollossa hyppäyttää..No joo nyt karkaa käsistä tää tilinteko, mutta pointti on, että luottakaa omiin vaistoihinne, vaikka täältä hyviä vinkkejä saakin!
zzy
16.01.2006 17:53:23
On muuten V60 elementit mun 4x12 Standardissa..Siis nootit sikseen, kun nää nyt on niin paljon makuaioita ja jos diggailet sun jcm800:sta, niin rakastat Screameriä. Mutta on totta että paljon vikoja esiintynyt noissa tehdasputkissa..

täytyy joskus käydä testailemassa noita. Harmi ettei lahdessa oikein tahdo olla paljoa erilaisia vahvistimia..Jospa vaikka tre:lle pöllähtäis joku päivä. Joo ja jos vika tehdasputkissa lähinnä on ollut, niin se nyt on aika pientä :)
Jag
16.01.2006 17:54:33

Tehdasputket ovat kuitenkin vain tehdasputkia, eikä niiden perusteella kannata sanoa välttämättä vahvarin luotettavuudesta mitään. Noita muutenkin kannattaa melkein ensitöikseen käydä vaihtelemassa laadukkaampiin, mikäli tietää mitä haluaa

hyvä pointti.

Monesti kun joku merkki ylistetään taivaisiin, niin sitten joku rohkea tulee esiin ja esittää eriävän mielipiteen. Sehän on täysin luonnollista ja hyväksyttävää, mutta ihminen on lauma-eläin.. Porukka alkaa jossain vaiheessa suhtautua jotenkin yliampuvan kriittisesti ja lähtee liikkeelle sellanen vasta-aalto.

Classicin tapauksessa on käynyt vähän näin :D
"Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo)
askomiko
16.01.2006 18:43:08
Perskutti, nyt ois melkein varaa laittaa omaan Kirkujaan kokonansa uudet putket, muttei millään raaskis. Kallista hupia. :(
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)