Läpistö 09.01.2006 10:02:25 | |
---|
Mitä delayta suosittelisitte? Tyyliini kuuluvat ainakin rock (eli rokettiroll), rautalanka, mutta delayn tulisi sopia myös modernimpaan musiikkiin. Tiedän kyllä, että aitonauhakaiku olisi kahteen ekaan paras, mutta eihän tässä rahat riitä. Budjetin yläraja jossain ~150 euron tietämillä.. "Treenaatteko te paljon" - No ei me oikeestaan koskaan. "Ai onko se niin että lahjattomat harjottelee?" - No joo. |
Deranged 09.01.2006 10:10:52 (muokattu 09.01.2006 10:20:25) | |
---|
--------------- |
Jucciz 09.01.2006 10:13:23 (muokattu 09.01.2006 10:15:36) | |
---|
Kannattaa pistää ostoilmoitus Bossin DD-5:stä (valmistus lopetettu). Saattaisi mahtua tempopedaalinkin kanssa budjettiisi - tuolla yhdistelmällä varmasti taittuu mainitsemasi musiikkityylit. Jos pärjäät ilman tap tempoa, DD-3 toimii myös hyvin ja sen saa alle satasella - sitä myös valmistetaan yhä. |
Deranged 09.01.2006 10:17:44 (muokattu 09.01.2006 10:20:13) | |
---|
------ |
Deranged 09.01.2006 10:18:17 | |
---|
Rock´n rolliin ja rautalankaan kunnollinen reverbi riittää, hevimpään kamaan kunnollinen digitaalinen delay. Nykyisissä digitaalisissa speduissa alkaa olla jo pirun hyvä soundi verrattuna ensimmäisiin virityksiin. Jos molempia tarvitset, hommaa pedaali jossa nuo on samoissa kuorissa. Ainakin Bossilta ja Digitechiltä löytyy tuommoisia pedaaleita, hinnat löytyy netistä. Thomannilla mm.: ELECTRO HARMONIX Stereo Memory Man, warm analog Delay up to300ms, with Chorus, creates sqeeping Sounds, Mono Input,Stereo Output, incl.24V Power Supply 155.00 EUR Rocktron Short Timer digital delay pedal, retro style,adjustable delay time, battery or external power supply(optional) operated, robust metal housing 62.00 EUR Digitech Digi Delay digital Delay, until 4 seconds ofDelay, 7 Delaytypen, TAP speed function, integrated audioDNA chip, additional Cabinet Modelling exit to the directconnection at output stage/recording equipment, stereoexit adjustably 79.00 EUR Line6 ToneCore Echo Park, based on the award-winning DL4Delay Modeler, Echo Park is loaded with unbelievablesounding models including Analog, Tape, and Digital Delay.Different delay patterns such as slap, ping pong, swell,and sweep can be adjusted with the twist of a knob, andthe Mod dial can be tweaked for even more variations. Alsofeatures Tap Tempo and stereo ins and outs. 139.00 EUR Omaan korvaan paras löytyy testaamalla. |
jussimus 09.01.2006 10:25:07 | |
---|
Danelectron Dan Echo. Loistavasaundinen ja monipuolinen delay/echo halvalla. |
Läpistö 09.01.2006 10:43:59 | |
---|
Tyhmä kysymys: Miten tuo tap tempo -toimii? "Treenaatteko te paljon" - No ei me oikeestaan koskaan. "Ai onko se niin että lahjattomat harjottelee?" - No joo. |
Miikathebest 09.01.2006 10:55:00 | |
---|
Tyhmä kysymys: Miten tuo tap tempo -toimii? Naputellaan jollain näpykällä tempo, jonka mukaan halutaan viiveen määräytyvän. |
Jucciz 09.01.2006 12:05:31 | |
---|
Naputellaan jollain näpykällä tempo, jonka mukaan halutaan viiveen määräytyvän. Jep. Se on mukava ominaisuus, jos on tarkoitus saada synkattua delayn tempo biisin mukaan ja soitetaan rumpalin eikä rumpukoneen kanssa. Eli jos biisin tempo kiilaa tai laahaa, voit naputella kätevästi jalalla uuden tempon suoraan kesken biisin eikä tarvitse ruveta vääntelemään potikoita delay-pedaalista. Erittäin kätevää munsta. |
Hannu H. 09.01.2006 14:42:25 | |
---|
Ibanezin DE-7 olis mun valinta. Löytyy echoa ja delayta samasta paketista ja hyvän kuulosina. Dan echo oli testissä samalla kertaa ja itse päädyin ibaneziin, mutta ei se danokaan huono ollu.. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
jussimus 09.01.2006 15:15:15 | |
---|
Ibanezin DE-7 olis mun valinta. Löytyy echoa ja delayta samasta paketista ja hyvän kuulosina. Dan echo oli testissä samalla kertaa ja itse päädyin ibaneziin, mutta ei se danokaan huono ollu.. Niimmut Dan Echo on niiiin paljon näyttävämpi ;) |
VMM 16.01.2006 23:07:28 | |
---|
Onko jollain kokemusta tuosta Rocktron Short Timer digital delaysta? Harmony Centralin jutut luettuani alkoi kiinnostaa. En vaan osaa yhtään sanoa kuin pitkän delayn tuolla parhaimmillaan saa aikaan, mutta tosi kiinnostavalta kyllä vaikuttaa - etenkin tuohon hintaan. Onkohan tuosta ääninäytteitä saatavilla? |
Feggy 16.01.2006 23:10:06 | |
---|
Ibanez DE-7. "Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin."
- Vaaralliset lelut: Kaunis laulu |
nikovirtala 16.01.2006 23:17:20 | |
---|
Jos käytetty kelpaa niin Ibanez EM5 Echomachine. |
Pertsa 17.01.2006 09:48:22 | |
---|
Suosittelen Echo Parkia. Tuohon hintaan ei varmaan monipuolisempaa delayta saa. Tap tempo löytyy kätevästi saman polkimen takaa bypass -kytkimen kanssa. Kolme eri delaymallinnusta: tape, digital ja analog, joissa kaikissa erilainen soundi. Kaikki eri kaikumoodit saa jokaiselle mallinnukselle. Itse en ole verrannut vieretysten, mutta moni on sanonut, että soundit ovat paremmat ja lämpimämmät kuin Line6:n isossa DL-4 pedaalissa. Miinuspuolena on se, että laite tarvitsee oman erillisen virtalähteensä hurinoiden estämiseksi. Kannattaa ainakin kokeilla ennen päätöksen tekemistä. Toinen miinuspuoli (joillekin se voi olla plussa, jos polkaisee delayn päälle soolon aikana) on se, että signaalin volumetaso nousee aavistuksen, kun Echo Park kytketään päälle. Se on kuitenkin aika pieni nosto enkä ole sitä juurikaan bändisoitossa huomannut. Kotona kylläkin. |
Sammo 17.01.2006 10:09:23 | |
---|
Nykyisissä digitaalisissa speduissa alkaa olla jo pirun hyvä soundi verrattuna ensimmäisiin virityksiin. Mulla on kokemuksia Korgin 301dl:stä ja Line 6:n spedusta ja niitten perusteella sanoisin että jos haluaa ottaa särön vahvisimesta on delayn sijoittaminen efektilooppiin ainoa vaihtoehto (eli joko räkkikaiku, pedaali joka ei mene kyykkyyn linjatason signaalista tai instrumenttitasoinen efektilooppi). En tiedä johtuuko se AD-DA konversiosta vai mistä mutta söröytetty digikaiku kuulostaa ainakin mun korvaan katastrofilta. Voi olla että nykyisissä digispeduissa tuota ongelmaa ei enää ole? |