Aihe: KMD Analog Delay
1
fridgebuzz
30.12.2005 21:54:30

Otsikon mukaisen analogidelayn ostin kolmellakympillä, kenelläkään kokemuksia? Ilmeisesti 80-luvun alun Boss-klooni. Todella jämäkän oloinen, hyvä soundi, self-oscilloi todella räyhäkkäästi. Muista KMD:n pedaaleista havaintoja?
POISTETAAN: SÄRÖÄ!: Ibanez Modern Fusion, vaihto muihin pedaaleihin (tarjoa mitä tahansa), TARVITSEN BIGSBYN KAMMEN!
LaXu
30.12.2005 23:19:12
Itse laitteesta en tiedä yhtään mitään, mutta tuo self-oscillation kyllä kiinnostaa. Ei ole tullut kuin lähinnä noiden digitaalidelayden kanssa peuhattua, joten miltäs tuo käytännössä kuulostaa? Oisko esim. jotain biisiesimerkkiä jolta sitä voisi kuulla?
fridgebuzz
30.12.2005 23:55:10

Oisko esim. jotain biisiesimerkkiä jolta sitä voisi kuulla?

No ääriesimerkki mutta josta hyvin kuuluu tuon efektin muokattavuus on Radioheadin "Karma Policen" lopussa. Eli tarkoittaa sitä, kun delayn repeatit ovat tarpeeksi täysillä, alkaa delay "kierrättämään" omaa signaaliaan.
POISTETAAN: SÄRÖÄ!: Ibanez Modern Fusion, vaihto muihin pedaaleihin (tarjoa mitä tahansa), TARVITSEN BIGSBYN KAMMEN!
Barska
31.12.2005 12:53:03 (muokattu 31.12.2005 12:59:04)

Niin, tuo sellainen bossin lootan kopio, ulkoisesti..? Muistaakseni -86-87 vasta nuita tuli kauppoihin, siis pikemminkin 80-luvun lopun. Silloin piti olla digitaali delay... Siks noita aika harvoin näkee. Muistaakseni hyvinkin kelpo peli, niinkuin suurin osa kasari analogi delayistä...

Eedittii: Nii, varsinainen asia jäi, eli nuita oli ihan koko sarja... Ainakin distortionia ja chorusta muistan koettaneeni, hyvejä nekin, jos aika ei kultaa muistoja, chorus pääsi hankintalistallekin silloin bossin ce-3(-ko se eka stereo chorus oli?) tilalle... Mut sitten alkoikin eka räkki villitys...
"Hai sie rumpali, siun rummuis o jotain vikaa, ku ei kuulu ku pient suhinaa..."
fridgebuzz
31.12.2005 15:11:32

Niin, tuo sellainen bossin lootan kopio, ulkoisesti..? Muistaakseni -86-87 vasta nuita tuli kauppoihin, siis pikemminkin 80-luvun lopun..... Muistaakseni hyvinkin kelpo peli, niinkuin suurin osa kasari analogi delayistä...

Jep, vaikuttaa todella kelpo peliltä. Ihan vähän tulee läpi se delay-time-nupin asennosta riippuva korkea ujellus, mutta ei niin paljoa että häiritsisi, ja voihan tuon pistää bypass-loopperin taakse jos rupeaa haittaamaan. Taitaa olla muissakin (halvemmissa) delaypedaaleissa joskus riesana, mutta tuossa tuo ei ole tosiaan häiritsevä.
Pnctocn
08.01.2006 18:29:56
Muista KMD:n pedaaleista havaintoja?

Mulla on KMD:n satavattinen hybridinuppi (pääte putkilla). Oliko muilla havaintoa vahvareista?
"Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin"
Barska
08.01.2006 21:45:01

Mulla on KMD:n 60w (muistaakseni...) combo, trankkuetusella ja parilla 6l6-putkia... Elementti on celestionin g12 100w... Ihan vahvistimeltahan tuokin kuulostaa, muistaakseni. Ja päätettä tulee päivittäin käytettyä kotona vieläkin. Toimii oikein hyvin kun efektilenkin paluusta milloin mitäkin etusta tarjoaa...Pitäiskin taas kokeilla miltä toi itsenään kuulostaa.
Pnctocn
08.01.2006 23:39:55
Mulla on KMD:n 60w (muistaakseni...) combo, trankkuetusella ja parilla 6l6-putkia... Elementti on celestionin g12 100w... Ihan vahvistimeltahan tuokin kuulostaa, muistaakseni. Ja päätettä tulee päivittäin käytettyä kotona vieläkin. Toimii oikein hyvin kun efektilenkin paluusta milloin mitäkin etusta tarjoaa...Pitäiskin taas kokeilla miltä toi itsenään kuulostaa.

Peli oli korjattavana ja kaappikin vielä puuttuu, kun ehdin KMD:n oman 412 (vaikko 410) myymään hätäpäissäni. Ajatuksissa olisi viedä PODia päätteeseen. Olet siis ilmeisesti laittanut vain efektiluupin paluuseen etuastevermeitä. Mitä olet kokeillut ja millaisin tuloksin?
Barska
09.01.2006 00:50:06 (muokattu 09.01.2006 01:03:20)

Jokusen vuoden tuo on talossa ollut ja jos jonkinlaista etusta saanut eteensä... Ainaskin näin nopeasti mieleen tulee nämä : Rocktronilta koko sarja pro gappejä, v1.0, v2.0 ja ultra... Hyvin toimivat nämä kaikki tuon kanssa. Mallintavia on ollunna ainakin se Zoomin gm200(?) se markanäänitysmallintava, ihan eka podi ja nyt (kotisoitto setuppina) Yamahan magicstompin mallinnukset... Nämäkin hyvin toimii. Putkia tarjottu on Kashan rockmod II etusesta, Seymor Duncanin ktg-1:sestä, H&K:n tubemanista ja Ada:n mp-1:stä... Eikä näistäkään valittamista, toimii mun makuun... Nää sellaisia pidempään käytössä olleita yhdistelmiä. Viimeisin villitys vanhan KMD:n suhteen on ollut ton Englin Thunder combon etusesta g-majorin kautta KMD:n päätteeseen stereoksi ajaminen... Kivasti tasapainottaa, kun tummempi soundinen ja tasaisempi on tuo KMD/g12 100w kuin Engl/v30, missä taas nenää rittää...

Yleisesti musta ton KMD:n pääte pelaa hyvin minkä tahansa kelvollisen etusen ja kaapin kanssa, tosin toi pieni tummasoundisuus musta ton päätteenkin, eikä pelkän elementin ominaisuus... Tämä tosin varauksella muistikuvana aikanaan tehdystä kolmen kombon risteytys vertailusta (siis etuset, päättet, elementit ja pääteputket ristiin, joskus oli aikaa ja tylsää...). Muut muuten oli Fenkun HR deluxe ja Peaveyn Vintage. Kaikki 6l6 päätteitä... Toi Hot Rod deluxe sai muuten lähtöpassit talosta just sen takia, että toi KMD pelasi etunen efektilenkin paluuseen virityksessä paremmin, tosin pääasiassa elementistä johtuen, mut silti... (niin ja Fenderillä oli myynti arvoakin...). Siis jos toi 100w nupin pääte saman oloinen on, en epäile yhtään etteikö tuo mitä kaavailet toimisi...

Sit nyt kun oikein muistelen, ja kokeilinkin pikaisesti, niin eihän ton vahvarin omakaan soundi ihan mahdoton ole, puhtaat on varsin hyvät, ei Fender helinä, lähempänä sellaista kuin ton Thunderin puhtaat... Särökin on. Kai tosta sellaisen käyttökelpoisen rokkisärön sais kaivettua, etenkin päätettä kyykkäämällä, muistaakseni... Kovemmilla säröillä menee sirinäksi ja mossöksi tuon soundi...

Muuten joskus kasarivuosinahan KMD:llä oli diili Bon Jovin (siis bändin) kanssa... Olipa jossain kitaralehdessä juttu R.Samboran kamoista ja sielläpä seassa oli kaksi KMD 100w 2x12 hybridi komboja... Siis jmc800 marsujen ja räkkivermeiden seassa.
Olikohan niin, että se akustisilleen, vai puhtaille soundeille yleensäkin niit käytti... No, yks ja sama, mut edes yks nimimieskin noita sis on käyttänyt, ainakin vähän...

Edittivä: Niin juu, siis tosiaan ihan efektilenkin paluuseen noita oon laittanut, tuossa mun omassa kun siten saa KMD:n kaiunkin mukaan, vaikkei siitä nyt suuresti iloa, aika huono kun jousikaiuksi on... Kokeiltu kyllä on puhtaan kanavan läpikin etuastehärpäkkeen ajamista, toimii sekin kun pitää pre volumen tosi pienellä. Ja sekin, että säätää puhtaasta kanavasta kevyt roson mitä etusella sitten boostaa, toimii... Noita v1.0 ja v2.0 pro gappejä tuli enimmäkseen aikanaan käytettyäkin tavallaan "säröpedaalina/boostina".
spp
10.01.2006 13:23:18

Mulla on KMD:n satavattinen hybridinuppi (pääte putkilla). Oliko muilla havaintoa vahvareista?

Ja mulla KMD GS 130W -trankkucombo (2x12) ja siinä alla vielä KMD 4x12 -kaappi. Nimittäin ääntä lähtee. Ja hyvää sellaista.
Korvasta vasta makian mönjän saa!
pecho
13.01.2006 14:44:08

Mulla löytyy KMD:n GV100(vai oisko ollu GD...) combo. Yks Celestionin 12" siinä on kiinni ja hyvin jytisee. Volumea pitää olla ennenkuin alapää herää, mutta se kuuluu asiaan. Tarkotuksena ois hankkia siihen alle viel 2x12" Engl tai Orange.

KMD:stä sen verran, että taisi olla noita kasikytluvun loppupuolen epäonnisia valmistajia ja meni konkkaan...
When you're a bad-ass motherfucker, you can dress like you're braindamaged.
Jackass
13.01.2006 15:15:12

Täältä löytyy samanlainen nuppi ja hyvin toimii. Itsellä ääni on hieman basso voittoinen, ei mitenkään häiritsevästi kuitenkaan. Luo hyvää vastapainoa kun toinen kitaristi tykkää taas terävästä säröstä. Miten sulla toi sointi?
Pnctocn
13.01.2006 20:26:00
Täältä löytyy samanlainen nuppi ja hyvin toimii. Itsellä ääni on hieman basso voittoinen, ei mitenkään häiritsevästi kuitenkaan. Luo hyvää vastapainoa kun toinen kitaristi tykkää taas terävästä säröstä. Miten sulla toi sointi?

Vahvaria olen viimeksi soitellut reilut kymmenen vuotta sitten ja antanut sitten vanhemmille säilytykseen. Säilyttivät kylmässä autotallissa 8-vuotta, minkä jälkeen kyselin että mihinkäs laitoitte. Päätemuuntaja, verkkomuuntaja ja putket remppaan ja "arvo" moninkertaiseksi. Nyt olen kaappiin säästellyt (ja useita kertoja turhuuksiin tuhlaillut) ajatuksina olisi nyt yrittää uudelleen löytää mieluisia ääniä styrkkarista, aikoinaan en saanut kuin sirkkelisäröä, suureksi osaksi siksi etten tiennyt mitä etsiä ja mitenkä se mahtaisi löytyä. En ole varma, mutta tuntuu että nykypäivänä KMD voisi saada ansaitsemaansa arvoa.

siis, kaappia odotellessa.
Jackass
17.01.2006 10:40:35
Mulla meni kanssa muuntajat ja putket uusiks tuossa vuos sitten. Nuppi kun lämpeni niin ääni alkoi häviämään. Vein yliopiston pojille korjattavaksi ja päätyivät siihen että noissa on vika.

No takaisin soittamaan ja sama ongelma. Loppujen lopuksi kaapista löytyi elementtien väliltä yksi huono juotos joka lämmetessään kai irtosi. Johdot uusiksi ja ei mitään ongelmia. No ompahan nupissakin jotain uutta sitten 80 -luvun :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)