Jouni74 18.01.2006 21:28:05 | |
---|
Onko maineensa veroinen säröpedaali? Pitääkö pohjalla olla minkälainen vahvistin? ..eli riittääkö pelkkä "kliini" saundi ja pedaali kiinni ja pelittää, vai säröä jo pohjalla? Heviin vääntöön, tietysti. (Kitarana Gibson LP Standard) |
Fin_Rocker 18.01.2006 21:50:35 | |
---|
Käytä mielikuvitustasi ja hakua. iha hyvä se on mut bad monkey on parempi. |
carlos 18.01.2006 21:57:10 | |
---|
Itsessään aika mitäänsanomaton pedaali.. Mutta kokeilehan uraltonen ( www.uraltone.com) modausta. En ole siitä huonoa sanaa kuullut. I can't hide but I can run for miles. |
Gramer 18.01.2006 21:58:20 | |
---|
Ei kyllä ihan kliinin päälle riitä. Tuota käytetään ennemminkin särökanavan buustaukseen. Foorumia seuranneena voin sanoa että sd-1 kehutulla uraltone-modilla on hyvä buusteri ja myös edellämainittu bad monkey. Omakohteista kokemusta kyseessäolevista laitteista ei tosin ole eli tään on vähän niinku että ku isot pojat sannoo... Vittuile vaan, saunan takana on vielä tilaa... |
Da Make 18.01.2006 21:59:40 | |
---|
Onko maineensa veroinen säröpedaali? Pitääkö pohjalla olla minkälainen vahvistin? ..eli riittääkö pelkkä "kliini" saundi ja pedaali kiinni ja pelittää, vai säröä jo pohjalla? Heviin vääntöön, tietysti. (Kitarana Gibson LP Standard) No riippuu millaisella vahvarilla olet liikkeellä, millaisilla mikeillä, kielillä sormilla... ja minkälainen on toivottu lopputulos? Esim. Zakk Wylde käyttää JCM-800 2203 tyyppistä vahvaria GT 6550 päätteellä, Pre-Amp suhteelisen kovalla, masteria reilusti, ja SD-1 antaa boostia ja "kippaa koko kasan reunan yli". Overdrivella soundin tekeminen on monen tekijän summa. |
Spike 18.01.2006 22:03:08 | |
---|
Itsessään aika mitäänsanomaton pedaali.. Mutta kokeilehan uraltonen (www.uraltone.com) modausta. En ole siitä huonoa sanaa kuullut. Sanoisin, että se tone-potikka on liian yläpäävoittoinen, yli klo 9:n alkaa lisäämään trebleä turhan paljon. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
ämpyilijä 18.01.2006 22:06:31 (muokattu 18.01.2006 22:08:30) | |
---|
Ennoo iso poika, mut mulla tuo modattu sd-1 hoitaa särön boostaamista ja hemmetin hyvin toimii:) Ilman modia ja suoraan cleanin päälle se on kyllä hieman kolkon kuuloinen. E: Ja tonepotikka vaatii totuttelua. |
Spike 18.01.2006 22:12:51 | |
---|
E: Ja tonepotikka vaatii totuttelua. dat is true.- So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
Lord of the strings 18.01.2006 23:13:18 | |
---|
Se tonepotikka alkaa elämään kunnolla vasta Kankaanpään modauksen jälkeen. Botnea tulee lisää. Proge ei ole musiikkityyli. Proge on elämäntapa. |
MarkoA 19.01.2006 08:34:07 (muokattu 19.01.2006 08:36:54) | |
---|
Paljon on kehuja tuosta Ural-modista kuullut, mutta itse henkilökohtaisesti pidän juuri SD:n soundista tuommoisenaan. Eli jos modi tuo paljon uutta niin pitäis ostaa toinen pedaali modattavaksi. Eli mulle sopii tuo SD:n soundi, semmosella kevyellä säröttämisellä, dist. n.klo10 - 11 välille ja tone puoliväliin. Se on siinä, ei väritä mitenkään soundia ja kitaran volumella voi mennä kohtuu puhtaasta ihan kunnon pörinään. Eli tykkään tuosta säröstä. Pehmeät soundit sitten jostain TS tyyppisestä, mulla sen homman hoitaa Vox valvetone. SD on semmonen enempi särmikän soundinen. Aloittajalle, kyllä varmaan LP:llä lähtee aika pörinät vaikka vahvistin ois ihan puhtailla. Itellä vahvistin hieman säröytyy ja siihen päälle nuo purkit vuoronperään, tarpeen mukaan.Mutta toisaalta, en tiedä hevin väännöstä. Mitään skuuppi soundeja ei lähde. - Rockin' in the evenin' when the sun goes down
Mean guitar, that's a swingin' old town
Rockin' and a-rollin' just a little while
Ain't got no rollin', ain't got no holdin'... |
rosberg 19.01.2006 09:13:04 | |
---|
Itsessään aika mitäänsanomaton pedaali.. Mutta kokeilehan uraltonen (www.uraltone.com) modausta. En ole siitä huonoa sanaa kuullut. joo oon samaa mieltä. zakk wylden soittohommat ozzyn ja p&g:n kanssa on aika mitäänsanomattomia. siitä ei saa kuin sellaisen todella loistavan rokki- ja hevisärön. ja onhan noita muitakin lahjattomia, jotka sitä käyttää. yks latvalan roope esimerkiksi. mutta enhän mä voi tietää kun olen sellaisen 15v omistanut. kyllä plussaa tuli! ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn. |
Rämppy 19.01.2006 16:42:00 (muokattu 19.01.2006 16:44:33) | |
---|
Kyllä SD-1 kliinilläkin vahvistimella erittäin hyvältä kuulostaa, jos muut kamat on sopivat ja osaa osaa vielä säätää niitä nappuloita. Ja tietysti vielä on soittajana kallellaan enempi vanhan liiton meininkiin. Esim. Twin Reverbin ja stratocasterin kanssa SD-1:llä irtoaa oikein sävykkäät blues- ja rokkausrosot. Tarvittaessa tuota voi viellä boostata vaikkapa toisella bossin overdrivella. Mikään hevimetallipurkki tuo ei kuitenkaan ole, ainakaan yksinään kliinin vahvistimen edessä. Mulla SD-1 on pysynyt laudassa jo vuosia, vaikka se ei edes ole mikään made in japan -malli. Syrjäytti TS-ysin. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
migeboy 19.01.2006 17:08:50 | |
---|
Myin omani pois, jotenkin ei ole kauhea ikävä kyseistä säröpedaalia. Minulla laite oli modaamattomana, ostin joskus uutena ja käytössä oli reilut 1,5vuotta. Onhan se ihan sillein ok särö, mutta ei vain ehkä kauheasti minun makuuni. |
Da Make 19.01.2006 17:33:54 | |
---|
Onhan se ihan sillein ok särö, mutta ei vain ehkä kauheasti minun makuuni. Se ei minusta ole "särö" vaan Overdrive jolla voidaan yliohjata ja maustaa jo olemassa olevaa soundia, ei tuottaa sitä (vrt. MT-2). |
MarkoA 19.01.2006 17:45:37 | |
---|
Ack.... Erimieltä. Nimenomaan särö. Tästä on kyllä ollut joskus muistaakseni ennenkin kinaa ;) SuperDistortion-1 on säröttäja. Yliohjaaja taas OD-1 OverDrive-1. SD-1 tuottaa säröä ihan kunnolla puhtaaseen kanavaan vaikka Level säätö jätetään alle kitaran oman signaalin. - Rockin' in the evenin' when the sun goes down
Swan 19.01.2006 17:48:34 | |
---|
Ack.... Erimieltä. Nimenomaan särö. Tästä on kyllä ollut joskus muistaakseni ennenkin kinaa ;) SuperDistortion-1 on säröttäja. Yliohjaaja taas OD-1 OverDrive-1. SD-1 tuottaa säröä ihan kunnolla puhtaaseen kanavaan vaikka Level säätö jätetään alle kitaran oman signaalin. SD-1 on Super Overdrive. DS-1 on sitten Distortion. |
dmntn 19.01.2006 17:49:45 | |
---|
Sanokaas kumpi olis parempi buustaamaan MT-2:sta. Toi SD-1 vaiko GE-7? Tavoitteena olis saada sellanen kirkas ja selkeä soolosaundi. Sweepatessa roiskuu! |
Da Make 19.01.2006 17:51:03 (muokattu 19.01.2006 17:55:42) | |
---|
Ack.... Erimieltä. Nimenomaan särö. Tästä on kyllä ollut joskus muistaakseni ennenkin kinaa ;) SuperDistortion-1 on säröttäja. Yliohjaaja taas OD-1 OverDrive-1. SD-1 tuottaa säröä ihan kunnolla puhtaaseen kanavaan vaikka Level säätö jätetään alle kitaran oman signaalin. Nope.... Erimieltä. Nimen omaan overdrive. Tästä on kyllä ollut vääntöäkin, mutta Super Overdrive on super yliohjaaja. Distortion pelit erikseen. ed: tämä tulikin jo. Sanokaas kumpi olis parempi buustaamaan MT-2:sta. Toi SD-1 vaiko GE-7? Tavoitteena olis saada sellanen kirkas ja selkeä soolosaundi. Kannattaa myös miettiä DS-1 pedaalia joka asennettaisiin MT-2 pedaalin jälkeen! Roger Mayer taisi muistaakseni suositella että ensin se voimakkaampi särö, ja sen jälkeen se lievempi, koska näin se lievempi voi muuttaa sen vahvemman tuottamaan soundia. Eli esimerkiksi saisit sooloja varten polkaisemalla DS-1 Distortion pedaalin päälle muutettua sekä volumea(rajallisesti), särön määrää ja soundia. Kun taas SD-1 ennen MT-2 pedaalia tuottaisi lähinnä lisää säröä ja ehkä lisää yläpäätä. GE-7 MT-2:n jälkeen on tietysti hyvä ratkaisu myös, tällä menettelyllä saadaan esim. keskitaajuuksia (läpileikkaavaa "volumea") lisää. |
rosberg 19.01.2006 18:27:43 | |
---|
no nyt oltiin jo poissa topikista, http://www.bossus.com/index.asp?pg=1&tmp=116 on kuitenkin se pedaali mistä alettiin vääntämään. puhtaalla tuo sd-1 on kyllä myös ihan käyttökelpoinen. sillä saa aikaiseksi kevyttä säristystä säärikarvoihin. ei mitään yybergeiniä. jotenkin muuten välillä tuntuu, että vouhotetaan joidenkin modauksien päälle vaikkei olla edes soitettu kyseisiä speduja, mikkejä, keppejä, vaffareita etc. soittakaa enemmän jannut ja gimmat! ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn. |
MarkoA 19.01.2006 18:47:29 | |
---|
Ack ack... Luulin olleeni väärässä, mutta erehdyin! :D Kyllähän se Overdrive on. Plussat teille ja pahoittelut offtopicoinnista. Mutta erittäin hyvä perus äänensärkijä-efektipedaali jokatapauksessa. - Rockin' in the evenin' when the sun goes down