Aihe: Harley Berkeletto HBR7 ja sen floikkari-talla
1
shamino
18.01.2006 19:05:42
Tiedän että floikkarit ei ole niitä mukavimpia talloja silloin kun viritetään kieliä mutta kun tuntuu että ei tuota HBR7:aa tunnu saavan kunnolla vireeseen ikinä! Etenkin alin B-kieli tuntuu seilaavan alvariinsa.
Olen käyttänyt nk. ristiviritystä eli kielet viritetään järjestyksessä 7-1-6-2-5-3-4 joka on kyllä parempi tekniikka kuin normaali 7-6-5-4-3-2-1 mutta silti tahtoo aina joku kieli jäädä epävireeseen ja yleensä se on tosiaan tuo ala-B.
Jos joku teistä on sattunut myös ostamaan tuon rautalangan kiristimen niin onko ollut vastaavaa ongelmaa tai olisiko jollain jotain neuvoa millä tuon saisi paremmin pysymään vireessä?
Olen ajatellut että heitän koko tallan takaisin romukoppaan ja vaihdan tillalle kiinteän tuneomatic-tallan tai hardtailin tai sitten vaan pistän lukkoon. En muutenkaan tykkää ja osaa käyttää kampea..
rockrock
-K-
18.01.2006 19:23:27
Ei voi kauhallista vaatia kun on lusikalla annettu. Kuinka paksu kieli ? joku 59-60 testiin ja talla lukkoon. Ohjeita löytyy tältä foorumilta. Onko floikka suorassa kanteen nähden ?
Suus kii tai paan sut pesähän !!!
shamino
18.01.2006 20:21:37
Aina voi yrittää viritellä sitä lusikkaa isommaksi? Tarkoitan että ainahan voi yrittää korjata erilaisia vikoja jos vain mahdollista? mutta joo en tarkoittanutkaan että siitä mitään K7:aa pitäisi saada. lähinnä juuri että onko jokin säädetty väärin vai johtuuko tuo ihan vain jostain mekaanisesta virheestä tallassa.
Talla on pudotettu niin alas kuin sen on saanut eli molemmat reunat (ylä ja ala) ovat suurinpiirtein kannen tasolla. Talla on himpun verran etukenossa koska en pysty enää kiristämään jousia.
B-kieli on .60
rockrock
-K-
18.01.2006 20:24:59 (muokattu 18.01.2006 20:25:51)
Vika on just siinä että se talla on etukenossa hieman. Intonaatiovara voi tosiaan tulla noissa normiskaalaisissa vastaan aika nopeeta. Lisää jousia kaupasta ja talla suoraan neuvon mä.

EDIT: Lievää takakenoa voi myös yrittää. Pitäisi tuon vireeseen mennä.
Suus kii tai paan sut pesähän !!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)