offerotorium 17.01.2006 01:39:51 | |
---|
Eli suunnitteilla olisi ostaa talla kaula (kummatkin humppareita) ja yksi singlecoil keskelleNo nyt ihan alkuunsa vain tuo tallamikki. Mistä ostan, miten asennan ja MINKÄ OSTAN? Soitan steve vai tyylistä, zakk wylde tyylistä, dime tyylistä ja sitten ihan raskaimman sortin metalli tyylistä musiikkia. Mitä suosittelette. Kitara on siis Ibanez RG2570EX-VSL Ja siinä on siis ibanez/dimarziot. Maksimihinta mikeille on 120€ kpl ja sillä pitäisi saada jo ihan huippuluokan mikit, ainakin käsittääkseni. |
Schenker 17.01.2006 06:47:42 (muokattu 17.01.2006 06:51:31) | |
---|
Dimarzio Evolution. Piste. Tai sitten jos enemmän tulee metallimäiskettä soiteltua, niin ainakin Dimarzion Tone Zone tallaan on hyvä vaihtoehto, vaikka Evot käy siihenkin erinomaisesti. Itsellä ToneZone/The Fred yhdistelmä, ja toimii helkkarin hyvin, metallia tulee itsekin pääasiassa soiteltua. Nämä siis omat ehdotukseni passiivimikeistä. Wyldellä tietääkseni on EMG:n aktiivit, mutta niistä ei itsellä ole muuta tietoa kuin että ovat todella kuumat mikit. Itse en aktiivien saundista pidä. "Limp Bizkit sucks dick!" -Zakk Wylde |
Salieri 17.01.2006 08:35:46 | |
---|
Jos aiot hommata EMG:n aktiivin niin silloin muidenkin mikkien on oltava EMG:n aktiiveja että ne toimisi keskenään (myös se single coil). Soundinsa puolesta ne sopii loistavasti hevin soittamiseen, toki myös kitara ja vahvistinkin tietty vaikuttaa asiaan. EMG:issä on lisäksi se etu että ne ei hurise lainkaan. Niiden asentaminen ei ole sen vaikeampaa kuin passiivienkaan ja ovat jopa halvempia kuin kalliimmat passiivihumpparit. Passiivihumppareiden kanssa voi taas helpommin kombinoida eri merkkejä ja malleja jos haluaa. Paskimmillaankin hevi on parasta. |
PoLFus 17.01.2006 08:52:40 | |
---|
DiMarzion Evolution tallassa sopii aivan kaikkene. Metalliin myös erityisen hyvin. "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |AKKK#11 |
Tietysti Pauligin 17.01.2006 09:15:55 | |
---|
DiMarzion Evolution tallassa sopii aivan kaikkene. Metalliin myös erityisen hyvin. Tätä voisi kai ihan jo kuulopuheiden perusteella suositella. Jos räimettä tykkäilet soitella. Ja muutenkin.. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
rosberg 17.01.2006 09:37:13 | |
---|
no mä silti suosittelisin JB:tä. mulla lähtee sellasesta ihan älyttömät. ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn. |
offerotorium 17.01.2006 14:10:56 | |
---|
Jos sitä sitten tesmais tota evoa... saako sen silleen laitettua, ku tossa mun kitarassa (ibanez rg2570€x vsl prestige) on suoraan pultattu tunkoon kiinni, nii saa varmaan laitettua samallain? Ei aktiivimikkejä! HYI! |
Werde 17.01.2006 15:00:07 | |
---|
Ei aktiivimikkejä! HYI! Mulla on yhdessä kepissä tallassa Evolution ja toisessa EMG 81, ja juuri hankittuun RG 570:aan olen mikkejä parhaillaan hankkimassa. Valinta osuu todennäköisesti kuitenkin aktiiviosastolle, vaikka evolution todella hyvältä kuulostaakin. Duncanin Distortion matched -setti on myös käynyt mielessä, lähinnä halvan hintansa takia. Oletko koskaan soittanut aktiivimikeillä, vai mihinkä jyrkän kantasi perustat? Itse tykkään vingutella paljon pinch harmoniceja ja huiluääniä (a la Wylde), ja siihen tarkoitukseen en parempaa mikkiä ole vielä löytänyt kuin tuo edellämainittu 81. Evolution on todella kuuma mikki (ulostulo 404 mV), mutta kun siihen lyödään rinnalle hieman yli kolme kertaa voimakkaampi (1250 mV) aktiivi on ero selvä. Erottelukyky on huippuluokkaa ja heikosti soivat äänet (toisaalta myös virheäänet) soivat selkeämmin. Hommaa Evolution, et varmasti tule pettymään. Aktiiveihin suosittelen kuitenkin tutustumaan myös. "Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen" |
maggot 17.01.2006 15:09:06 | |
---|
Täältä lähtisi suositukset seuraavaan settiin, kaulaan dimarzion evolution ja tallaan dimarzion evo 2. Laitatin kitaraani (Ibanez RG750) viime viikolla kiinni ton setin, enkä ole katunut päivääkään. Soitan pääasiassa melodista ja brutaalia deathia. Keskimikkiä en vaihtanut, tuossahan on alkuperäisenä kanssa noi IBZUSA mikit. Toi on aivan helvetin loistava mikki tallassa, mielestäni paremman kuuloinen kuin evolution joka tosin on sekin hyvä. Mulla on evolution Ibanez RG420fa:ssa kiinni. Suosittelen, tuossahan on hitusen vähemmän ulostuloa kuin evolutionissa mutta enemmän headroomia joka tosiaan tekee mikistä "isomman" kuuloisen. Toimii ainakin mulla. "reality is a very fragile thing after all..." |
offerotorium 17.01.2006 17:45:17 (muokattu 17.01.2006 18:03:11) | |
---|
Joo. pitää harkita, ja kokeilla jos saisi käytettynä. ;) Kaverilla on aktiivimikit, enkä oikeen tykänny niistä. Kyllähän ne niillä lähtee ne pinch harmonicsit, mutta kyllä ne lähtee ihan normi mikeilläkin. No oikeastaan se on periaatekysymys. Ja ajattelin tuossa kesällä Gibsonin wylde mallin skitan ostaa. siinähän sen huomaa. Jos ei kuulosta hyvältä nii vaihtaa sitte neki. Tarkennetaan viellä vähän. Minulla on siis Ibanez RG2570EX-vsl kitara ja efektejä on MXR van halen signature phase shifter, MXR Dime distortion, Morley vai 2, boss giga delay ja jotain pikkusälää. Vahvistin on peavey classic 30 |
oiva tumpeloinen 17.01.2006 18:18:35 | |
---|
Vieläkin tuohon sopii Evolution-sarja. Noita humppareita löytyy käytettynä, maksaa about 130/pari ja "Vai-single" (olikohan se nyt FS-1, joku korjatkaa jos olen väärässä) uutena about 80 euroa ja käytettynä luonnollisesti vähän halvemmalla. Joten koko setin kanssa liikutaan noin 200-250 euron budjetilla. Jää vielä tuosta sun budjetista vähän muuhunkin...... |
Tietysti Pauligin 17.01.2006 19:08:32 | |
---|
Itseasiassa evolution voisikin olla vallan hyvä vaihtoehto aktiivien tilalle. Varsinkin jos nuo puheet pitävät paikkansa että sopii muuhunkin kuin siihen räimeeseen. Testaamaan ku pääsis. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
Räbbänä 17.01.2006 19:18:16 | |
---|
EMG:issä on lisäksi se etu että ne ei hurise lainkaan. Mulla hurisee aika kivasti vaikka matkaa vahvarin on yli kolme metriä ja näyttöjä, loisteputkia yms. ei ole lähelläkään joka hurinaa aiheuttas. Öri Öri Öri kansalaiset.
"Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois... |
oiva tumpeloinen 17.01.2006 19:20:28 | |
---|
Mulla hurisee aika kivasti vaikka matkaa vahvarin on yli kolme metriä ja näyttöjä, loisteputkia yms. ei ole lähelläkään joka hurinaa aiheuttas. Mä en ole henkilökohtaisesti vielä törmännyt yhteenkään Hi-gain vahvistimeen enkä kitaraan, jotka gainit kaakossa tuutatessa ei hurisis ollenkaan. |
offerotorium 17.01.2006 19:42:02 | |
---|
Olen selaillu koko päivän nettiä, mutten vielä evolution mikkejä ole löytäny. Myönnetään, olen kärsimätön, mutta oisko mitään muuta hyviä paikkoja mistä kattoa ku h-netti Muusikoiden.net tori ? |
Spike 17.01.2006 19:44:46 | |
---|
Olen selaillu koko päivän nettiä, mutten vielä evolution mikkejä ole löytäny. Myönnetään, olen kärsimätön, mutta oisko mitään muuta hyviä paikkoja mistä kattoa ku h-netti Muusikoiden.net tori ? www.riffi.fi Kent Armstrongit kannattaa pitää vaihtoehtona, jos kokonaishintakatto on 120e. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
Spike 17.01.2006 19:47:35 | |
---|
Itse tykkään vingutella paljon pinch harmoniceja ja huiluääniä (a la Wylde), ja siihen tarkoitukseen en parempaa mikkiä ole vielä löytänyt kuin tuo edellämainittu 81. Se ei kyllä ole mikeistä kiinni. Ne nyt saa akustisellakin tehtyä. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
Ze Kink 17.01.2006 20:19:38 | |
---|
Kaverilla on sama keppi, ja hän laittoi siihen Evolutionin tallaan. Toimii. WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani |
oiva tumpeloinen 17.01.2006 20:28:50 | |
---|
Olen selaillu koko päivän nettiä, mutten vielä evolution mikkejä ole löytäny. Myönnetään, olen kärsimätön, mutta oisko mitään muuta hyviä paikkoja mistä kattoa ku h-netti Muusikoiden.net tori ? Voihan sitä kokeilla vaikka Keltaista Pörssiä, mutta luulen että noista jo mainitsemistasi ne löytyy helpoiten. Käytettynä ostaessa ei kuitenkaan voi odottaa saavansa tavaraa heti, jos on pakko saada, niin sitten pitää ostaa uutena. Oletkos muuten kokeillut laittaa ostoilmoitusta torille? |
offerotorium 17.01.2006 20:31:07 | |
---|
laitan, kunhan tsekkaan eka löytyykö muualta. Torilla näytti olevan ainaki pari noita ostoilmotuksia evoista. |