MSandt 16.01.2006 02:36:20 | |
---|
|
kivi 16.01.2006 03:20:00 | |
---|
Kaulan istutus elää aina, ja siihen kohdistuu suuri rasitus, joten paksu kova maali halkeaa siltä kohtaa väistämättä. Todennäköisesti puussa ei ole jälkeäkään tuon alla. En huolestuisi, enkä älyäisi tuollaisesta edes mainita jos olisin myymässä kitaraa - kysymys on mun mielestäni maalattujen kitaroiden tavallisesta ominaisuudesta, ei viasta. |
E.Q 16.01.2006 07:59:23 | |
---|
Ei hätää, ei ole hajoamassa tuosta kohtaa, hyvin useassa kitarassa on samanlainen. K100#10 |
villeh 16.01.2006 08:17:38 | |
---|
ei hätää, esim ibanezin vai mallissa melkein kaikissa on tommonen. johtuu vain siitä kun puu kumminkin aina joustaa ja maali sen päällä ei ole mitenkään joustava -> pieni isku tai taipuminen niin maaliin tulee hiushalkeama. |
Kimmo72 16.01.2006 09:22:01 | |
---|
Ei hätää, ei ole hajoamassa tuosta kohtaa, hyvin useassa kitarassa on samanlainen. Kuten mulla on kans Vendässä. Kaatui kerran "naamalleen" telineestä ja tommonen tuli. Ei ole kyllä haitannu eikä vaikuttanu mitenkään. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
BenGlenton 16.01.2006 09:23:35 | |
---|
off topic, mutta otsikosta tuli mieleen että how serious is this distortion pedal :) www.supremecourtband.fi |
Pnctocn 16.01.2006 09:31:51 | |
---|
"Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin" |
Da Make 16.01.2006 11:17:49 | |
---|
jep, sama mulle. http://www.effectsdatabase.com/model/499 Tuo on hyvin vakava, luokiteltavissa sairaudeksi. Niin, ja takaisin säröistä... maalipinnan hiushalkeamiin, tuohan on täysin arki päivää, en jättäisi muuten hyvää käytettyä soitinta hyllyyn tuollaisen takia, aika moni pulttikaulainen soitin tuollaisen itselleen kehittää vuosien kuluessa itsestäänkin. Riippuen tietysti millaista lakkaa/maalia on käytetty. |
mipp 16.01.2006 12:38:57 | |
---|
Ostin käytetyn kitaran Ebay-kaupasta ja ostoilmoituksessa mainittiin ihan asiallisesti parista kulumasta. Olen siis tyytyväinen, mutta haluaisin asiantuntijoiden mielipiteitä tämän särön vakavuudesta: http://i7.photobucket.com/albums/y259/msandt/Mikkomies003.jpg Tuo on alle 5cm pitkä ja kotoisin tästä Delonkero-kitarasta: http://i7.photobucket.com/albums/y259/msandt/delongelo.jpg Eli - onko tämä pieni särö jokin uhka kitaran tulevaisuudelle, vai onko sen sijainti "harmiton"? Käytä kitaran kaula irti, todennäkösesti ei ole haljennut sisälle asti, sen näkee hyvin siitä missä maali loppuu. Joka ikisessä käytetyssä Ibanezissa on sama. |
Ze Kink 16.01.2006 13:55:23 | |
---|
Joka ikisessä käytetyssä Ibanezissa on sama. Mun Ibassa ei ole, vaikka on jo 10v ikään kerinnyt :) WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani |
SiwamieS 16.01.2006 14:20:06 | |
---|
Joka ikisessä käytetyssä Ibanezissa on sama. Nojoo, tossa tänä vuonna 37 vuotta täyttävässä ibassa on kyllä vastaava mutta tuosta kuusvuotiaasta rg:stä ei kyllä vielä löydy. Aika paha yleistys sinänsä. You are sleeping -
You do not want to believe |
Diabolicum 16.01.2006 14:32:15 | |
---|
Juu ei kannata huolestua. Omassa Charvelissakin on tuollainen ja ollut samanlainen jo 10 vuotta.Ei ole kasvanut tuo lohkeama tai alkanut muuten vaivaamaan. So don´t wori :) Se riippuu kastikkeesta.... |
NoCo 16.01.2006 14:32:19 (muokattu 16.01.2006 14:33:49) | |
---|
Käytä kitaran kaula irti, todennäkösesti ei ole haljennut sisälle asti, sen näkee hyvin siitä missä maali loppuu. Joo, mutta jos et jqaksa irroittaa niin body tiukasti syliin kiinni oikeallakädellä ja vasurilla sitten väännät lavasta selkäs suuntaan, kielet löysällä tai irti. Jos rako aukenee/elää niin.... ohutta liimaa rakoon? Aika iso on halkeama, ettei vaan olisi... N.C. |
LaXu 16.01.2006 17:33:27 | |
---|
Meikäläisen wanhasta 1989 Ibanez RG:stakin tuollainen löytyy ja ei ole haitannut tippaakaan. Sinänsä en kyllä ainakaan itse sijoittaisi rahojani yhdellä humpparilla varustettuun kitaraan, varsinkaan Seymour Duncan Invaderilla varustettuun..on mielestäni varsin tunkkainen mikki. |
Explorer 16.01.2006 17:56:06 | |
---|
Meikäläisen wanhasta 1989 Ibanez RG:stakin tuollainen löytyy Sama homma mun 1991 RG:ssä. Ihan normaalia tuollaiset pintakäsittelyssä näkyvät säröt. |
MSandt 19.01.2006 03:09:33 | |
---|
Joo, mutta jos et jqaksa irroittaa niin body tiukasti syliin kiinni oikeallakädellä ja vasurilla sitten väännät lavasta selkäs suuntaan, kielet löysällä tai irti. Jos rako aukenee/elää niin.... ohutta liimaa rakoon? Aika iso on halkeama, ettei vaan olisi... En näitä teknisiä hommia ole vielä kovin selväksi oppinut. Kitaran anatomiat sun muut ovat yhä hämärän peitossa. Varmaan toistaiseksi parempi, että jätän liimailut sikseen:) Kiitokset vastanneille. |
Rinneto 19.01.2006 07:46:49 | |
---|
Vetäisempä nyt tähän samaan topikkiin tän. Mulle sattui kerran niinkin ikävä tapaus, että mun huippulaadukkaan Marshall-kantopussin hihna repes matkalla, ja tippui maahan. Kitaraan tuli (hmm... mites tän nyt selittäisin...) siihen esnsimmäisen nauhan kohalla otelaudan taakse halkeama. se on heti ton "reunalistan" (siis se, missä näkyy otelautamerkit) takana. Ei kovin syvä, mutta puupinta näkyy alta ja on noin pari senttii levee. Siis ihan pala niinkun lähteny irti. Kitaramaikkka sano, et laita jotain pikaliimaa siihen vaan. Nyt se halkeema on lähteny leviimään. Se ylettyy nyt toisen nauhan puoliväliin. Mitä ootte mieltä; kannattasko sitä murtumaa yrittää korjata? |
juhakki 19.01.2006 07:56:24 | |
---|
Siis, sehän on vaan kitara. Niin kauan ku ei soittamista ja sointia haittaa, niin so not "keskellä oleva hanurimainen tilutus on mielenkiintoinen ja intensiteetti kasvaa hyvin" |