Aihe: Vox Tonelab SE
1
Juutas
26.01.2006 10:42:16
Olen päivänä muutamana alkanut pohtia putkipurismista luopumista
sekä siirtymistä otsikon laitteen käyttäjäksi. Nyt vai olen miettinyt,
että mikä olisi paras tapa hyödyntää laitteen monipuolisia kaappi-
ja vahvistinmallinnuksia.

Eli mikä on arvon kollegojen mielestä paras vaihtoehto:

1) Laitteen soittaminen PA:n kautta.
2) Oma aktiivimonitori.
3) "Neutraali" transistorivahvistin.

Niin ja vastaukset perustelujen kera - tietysti!
Black Liquid
26.01.2006 12:19:55
Jos nuo kolme vaihtoehtoa ovat rajauksena, niin suosittelisin aktiivimonitorin hommaamista. Mikäli keikkaileekin, voipi olla kätsää käyttää aktiivimonitoria monitorina itselleen ja toinen piuha labista PA-vehkeisiin. Näin siis ainakin siinä tapauksessa, että käyttäisi kaappimallinnusta. Itse en käyttänyt kaappisimua, kun soittelin Tonelab SE:n, päättärin ja kaapin kanssa treeniksellä.

Tech21 power engine 60 voisi olla kova peli tuohon hommaan.
Milloin katkeaa Genenkin kieli?
Aki
27.01.2006 00:36:07

Mitä soundeihin tulee, kaikki toimintatavat ovat soittajalle erisoundisia. PA:n kautta soittaminen tuo monitoritarpeen myös kitaristille, joka saattaa olla vaikeuttava asia. Ja siitä ei päästä mihinkään, että mallinnus miten hyvä tahansa, myös PA-kaiutin tuo ääneen oman luonteensa. Näin ollen tuntuma on hieman erilainen, jopa eri PA-kalustoiden kesken. Näin ollen kitarakaiutinelementti on turvallisin valinta mikäli soittajalle tuleva soundi ja tuntuma on tärkeässä asemassa.

Näin ollen suosittelisin vaihtoehtoa kolme. Myös sunnuntaina. Tähän saattaisi ketterä olla tuo uusi Crate Powerblock ja joku hyvä kaappi.

Niin tai näin, mikäli laitteen omistat, voit testata kaikki vaihtoehdot ja valita itsellesi mieluisimman. Kaikki noista ovat "oikeita" toimintamalleja.

Ellen ihan väärin muista, kaiutinmallinnuksia voi käyttää myös kitaravahvistimeen kytkettäessä, jolloin ToneLab mallintaa kaiuttimen luonnetta ilman sitä rajua alipäästöä. Saatan olla väärässä.
Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)