Aihe: 24 nauhaisista akustisista
1
Juukebox
29.01.2006 23:02:57

Olen tässä jo jonkin aikaa etsiskellyt uutta metallikielistä akustista, jota ei heti tarvitsis vaihtaa toiseen. Ajankohtaiseksi mahdollinen osto tosin tulee vasta ensi kesänä jos pääsis johonkin kesätöihin. Tällä hetkellä minulla on "halppis" Ibanez V70CE ja viimeaikoina on tullut soitettua akustisella tollasia "metallikomppeja" ja mielestäni akustinen sopii todella hienosti tuohon tarkoitukseen. Monikin rankempi biisi tulee "hienosti erikuuloiseksi" akustisesti sovitettuna. Ääntä lähtee jämerästi ilman vahvistinta ja soitto kuulostaa upealta.
Nyt sitten varsinaiseen kysymykseen. Olen etsiskellyt soololovisia akustisia 24-nauhaisia kitaroita, mutta niitä ei kait ole liiemmin valmistettu? Tai tottakai on mutta minulle niitä on tullut vain vähän vastaan. 24-nauhaa ei todellakaan ole pakko tulevassa akustisessa olla mutta miten on, jos akustisessa kitarassa on noinkin monta nauhaa niin onko se sitten jostain pois? Kärsiikö kitaran saundi jollain tavalla? Nyt siis kaikki, joilla on mielipide asiasta niin vastausta vain tulemaan. Myös mahdollisia hyviä kitaramalleja voi ehdotella..
Aasinsilta moi!
Ze Kink
29.01.2006 23:14:11 (muokattu 29.01.2006 23:14:54)
Aukkoa pitää siirtää, joten luultavasti vaikuttaa saundiin (tosin otelauta voi myös jatkua aukon päälle). Ja tietty siinä pitää silloin olla myös cutaway.

Ibanezillahan noita 24-nauhaisia on. Ainakin Euphoria ja sitten muistaakseni pari uutta halvempaa mallia.
WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)