Aihe: Koch Twintone II vs. Engl Screamer
1
JeKo
01.02.2006 15:40:51 (muokattu 01.02.2006 15:44:24)

Viime aikoina on ollut niin paljon näistä juttua, mutta avaampa vielä tämän keskustelun..

Eli combo on hankinnassa. Olin jo päätynyt Screameriin kunnes tuo Kochin Twintone rupesi viehättämään. Joten, otan erittäin mielelläni vastaan kommentteja kummastakin vaihtoehdosta.

Screamerissa viehättää nuo 4 kanavaa Twintonen kolmeen verrattuna. Kochissa taas dynamiikka on hitusen parempi. Eräs tuttava taas mainitsi että Koch pesisi Englin täysin luotettavuudeltaan. Ähh, on tää hankalaa :)
kimurantti1
01.02.2006 15:45:09
Mä sanoisin että Screamerissa on yksi kanava ja neljä eri säröastetta, vaikka sitä kovin nelikanavaisena mainostetaan. Varmasti Twintonella ei tarvitse niin paljon kompromisseja tehdä esim. cleanien ja rankempien säröjen kanssa joissa mulla ainakin on aivan eri eq-asetukset. Soundillisesti Screamer ja Twintone tuskin toisiaan korvaa.
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
Eemil
01.02.2006 17:34:34
Molemmissa on huonoin puoli tuo särökanavien yhteinen gain. Muuten mä laitan ne aika lailla rinnakkain "paremmuudessa." Englin saundi on kireämpi ja yläpäävoittoisempi jonka takia se hiukan häviää puhtaissa mutta jos tykkää kireistä säröistä niin Engl tarjoilee juuri sitä. Kannattaa muuten huomioida hintaa ajatellessa että Kochiin tulee mukaan footswith, Engliin se maksaa toista sataa euroa päälle. Joskin Engl on muuten halvempi. Footswitchit oat muuten samanlaisia, eli kanavat vaihtuu ja sitten on soolobuusti ja kaiku.
Työnnä kurkku mun pyllyyn, jooko? -Axeman lemmikkijänikselleen K100 #2
JeKo
01.02.2006 17:36:23 (muokattu 01.02.2006 17:38:39)

Mä sanoisin että Screamerissa on yksi kanava ja neljä eri säröastetta, vaikka sitä kovin nelikanavaisena mainostetaan.

Joo periaatteessahan se menee just näin. Olikos Twintonessa kaikille kolmelle kanavalle omat EQ:t?

Kaks EQ:ta näyttäis olevan...
superfly
01.02.2006 17:39:59
Mä sanoisin että Screamerissa on yksi kanava ja neljä eri säröastetta, vaikka sitä kovin nelikanavaisena mainostetaan.

Onkos sillä oikeasti mitään käytännön merkitystä on nuo oikeasti nelikanavaisia?
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
kimurantti1
01.02.2006 18:00:16 (muokattu 01.02.2006 18:18:20)
Onkos sillä oikeasti mitään käytännön merkitystä on nuo oikeasti nelikanavaisia?

Mun mielestä on aika naurettavaa että Engl mainostaa Screameria nelikanavaisena kun kaikille "kanaville" on vain yksi yhteinen eq. Niin kuin tossa ylempänä selitin, sitä käytännön väliä sillä on, että täytyy tehdä jonkinlainen kompromissiratkaisu jos haluaa sekä säröä että puhdasta käyttää. Ainakin mulla on niissä aika erilaiset eq-asetukset. Tuskinpa sille mitään ehdotonta määritelmää on mitä vahvistinta voidaan kutsua nelikanavaiseksi, mutta mun mielestä Screamer on kyllä harvinaisen kaukana siitä.
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
Imper
01.02.2006 18:05:58

Ostahan minulta Kochin Multitone -nuppi. Pesee varmasti nuo molemmat!:)
Everyone is a per-son
Kasu-_-
01.02.2006 19:17:59

Taidanpa kysyä tässä samassa ketjussa, että kun Screameria nyt tunkee joka tuutista, niin mikä olisi sille hyvä 'korvaaja', eli hi-gain nuppi josta löytyisi myös kohtuullisen hyvät cleanit ja vähän pikkurosoakin.
Toisella kitaristilla on jo Screamer eikä viitsisi aivan samaa vehjettä ostaa jos olisi joku hyväsoundinen vastine sille.
Onko Ashdownin Fallen Angel liian Nü-metal? Olisko jollakin siitä ääninäytettä?
Hintahaarukka pyörii jossain Screamerin hinnan alapuolella.
You know my only pleasure/Is to hear you cry/I'd love to hear you cry/I'd love to feel you die/And I'll be the first/To watch your funeral/And I'll be the last to leave/I'd love to hear you cry! Turtles FanClub #1
Dr. Muff
01.02.2006 19:35:28 (muokattu 01.02.2006 19:36:25)
Mun mielestä on aika naurettavaa että Engl mainostaa Screameria nelikanavaisena kun kaikille "kanaville" on vain yksi yhteinen eq. Niin kuin tossa ylempänä selitin, sitä käytännön väliä sillä on, että täytyy tehdä jonkinlainen kompromissiratkaisu jos haluaa sekä säröä että puhdasta käyttää. Ainakin mulla on niissä aika erilaiset eq-asetukset. Tuskinpa sille mitään ehdotonta määritelmää on mitä vahvistinta voidaan kutsua nelikanavaiseksi, mutta mun mielestä Screamer on kyllä harvinaisen kaukana siitä.

No mites kanava määritellään?

Onko Hiwatti yksikanavainen kun siinä on yhteinen eq Brill ja Normal-sisäänmenoille. Sitten on vielä Hi ja Lo sisäänmenot Normalille että Brilliantille ja ne eroavat sekä signaalitieltään, soundiltaan että gainiltaan. Ei taida toi ekujen määrä olla se kiveen hakattu totuus. Jos nyt lähtee sitten tutkimaan signaalitien kautta niin sieltä rupeaa eroa löytymään esim käytettävistä putkista kullekkin moodille. Mutta kyllä se aika jonninjoutavaa touhua on pyöritellä käsitteitä siten, kait.

Jos ruuvaat Screamerin 'särökanavan' puhtaaksi niin saatat huomata ettei se ole ihan sama kuin clean-kanava.. Eli eroa on gainissa ja tonessa. Mä näkisen niin että siinä on kaksi kanavaa ja molemmille boostit, eli kaksi moodia per kanaali, niinku vanha kansa sanoo.

Ihan mielenkiinnosta - millaiset säädöt sulla sitten Englissä oli sekä puhtaalla että säröllä mihin ei kompromissillä pääse? Onhan siinä se presence ja clean kanavalle trebleboosti. Mulla ne sojottaa millon minnekkin, ei sitä sen kaiken muun räminän joukosta huomaa onko vaikka middle klo14ssa tai 12ssa.. Ja mitenkään en yritä vastaava laitetta kenellekkään tyrkyttää tai perustella itselleni sen hyvyyttä.
Let my love open the door.
kimurantti1
01.02.2006 20:09:51 (muokattu 01.02.2006 20:16:33)
No mites kanava määritellään?

Vähän tyhmää lainata itseään, mutta: "Tuskinpa sille mitään ehdotonta määritelmää on mitä vahvistinta voidaan kutsua nelikanavaiseksi,".

Onko Hiwatti yksikanavainen kun siinä on yhteinen eq Brill ja Normal-sisäänmenoille. Sitten on vielä Hi ja Lo sisäänmenot Normalille että Brilliantille ja ne eroavat sekä signaalitieltään, soundiltaan että gainiltaan. Ei taida toi ekujen määrä olla se kiveen hakattu totuus. Jos nyt lähtee sitten tutkimaan signaalitien kautta niin sieltä rupeaa eroa löytymään esim käytettävistä putkista kullekkin moodille.

En mä vaan tiedä, ei kai - en ole ikinä Hiwattia omistanut joten en osaa sanoa niistä juuri mitään. Enhän mä sanonutkaan että ekujen määrä olisi yhtä kuin kanavien määrä. Se oli vain yksi perustelu sille miksi Screameria on mun mielestä mahdotonta sanoa 4-kanavaiseksi. En senkään sisuksiin ole juuri perehtynyt joten en sitten tiedä. Jos Screamer sitten on rakennettu 4-kanavaiseksi, niin mun mielestä Englillä mentiin siinä pahasti metsään kun rajoitettiin soundipalettia laittamalla yhteinen eq kaikille neljälle kanavalle.

Mutta kyllä se aika jonninjoutavaa touhua on pyöritellä käsitteitä siten, kait.

Itsepä sen sanoit:)

Jos ruuvaat Screamerin 'särökanavan' puhtaaksi niin saatat huomata ettei se ole ihan sama kuin clean-kanava.. Eli eroa on gainissa ja tonessa. Mä näkisen niin että siinä on kaksi kanavaa ja molemmille boostit, eli kaksi moodia per kanaali, niinku vanha kansa sanoo.

Tottakai on eroa soundissa. Oli miten oli, mä näen sen yhden eq:n kaikille neljälle tai kahdelle tai miljoonalle kanavalle aikamoisena rajoitteena. Jollekin muulle varmasti toimii mutta ei mulle.

Ihan mielenkiinnosta - millaiset säädöt sulla sitten Englissä oli sekä puhtaalla että säröllä mihin ei kompromissillä pääse? Onhan siinä se presence ja clean kanavalle trebleboosti. Mulla ne sojottaa millon minnekkin, ei sitä sen kaiken muun räminän joukosta huomaa onko vaikka middle klo14ssa tai 12ssa.. Ja mitenkään en yritä vastaava laitetta kenellekkään tyrkyttää tai perustella itselleni sen hyvyyttä.

En mä muista enää millaiset säädöt, kokeilusta on ainakin vuosi aikaa - ehkä pitäisi antaa uusi mahdollisuus laitteelle. Tottakai särön ja cleanin välille saa toimivan kompromissin tehtyä (enhän mä väittänytkään ettei saisi), mutta parasta puhdasta ja parhasta säröä mitkä aikanaan sain Screameriin väännettyä ei yhdellä eq:lla saanut samaan aikaan.
Olli S.
01.02.2006 22:29:30

http://80.222.241.229/~olli/aaninaytteet/Koch/Kuuran%20jaljet.mp3
http://80.222.241.229/~olli/aaninay … eet/Koch/My%20Melancholy%20Baby.mp3

Siinäpä olisi ääninäytettä Twintone II puhtaista ilman mitään efektejä tai jälkikäsittelyä. Itse olen ollut tyytyväinen tuohon. Taipuu monenlaiseen ja kaksi kanavaa + ylimääräinen säröaste + solo-kytkin tarjoavat minulle tarpeeksi vaihtoehtoja. Samoista säädöistään huolimatta se kolmas "kanava" on erittäin käyttökelpoinen ja käyttämällä rinnankytkettyä efektiloopia myös sen saa kytkettyä jalalla päälle/pois. Soundimieltymykset ovat sitten jokaisen henkilökohtaisia asioita.
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)