Kiksaus 09.02.2006 15:18:06 | |
---|
Vaihdoin eilen Traynoriini(yvc40) uudet etuasteputket toivoen, että ääni muuttuisi tummemmaksi. Vanhat olivat tehtaan putket(Sovtek 12AX7WA) ja tilalle laitoin jj:n ecc83s:t. Olin toiveikas, mutta murruin täysin kun kytkin piuhat kiinni ja kokeilin. Vahvistin oli entistäkin kirkkaampi vaikka JJ:n putket pitäisivät olla tummempi soundisemmat. Mitä ihmettä? Onko kirkkaus kenties Traynorin ominaissoundi vai missä vika? Vahvistin on siis todella riipivän kirkkaan kuuloinen. Pittääkö vaihtaa pääteputket myös? The story of life is quicker than the wink of an eye - The story of love is hello and goodbye until we meet again – Jimi Hendrix |
Kiksaus 09.02.2006 16:22:08 | |
---|
Ja vielä jatkokysymys: Jos on vahvarista tuo kirkkaus kiinni niin onko suositella jotain tummempaa vahvistinta tilalle? Hintahaarukka 600-1000€. The story of life is quicker than the wink of an eye - The story of love is hello and goodbye until we meet again – Jimi Hendrix |
Aki 09.02.2006 16:30:16 | |
---|
Käsittääkseni JJ:n ECC83S on hieman kirkkaampi kuin JJ:n ECC83. Kovastihan ne pääteputket myös vaikuttaa, lisää voi lukea mm täältä: http://eurotubes.com/euro-h.htmOstakaa mun Ibanez SZ520 '03!! |
McNulty 09.02.2006 16:30:29 | |
---|
Jos putkien vaihdolla (esim. Svetlanat on mielestäni mukavan lämminsoundiset) et saa haluamaasi EQ-asetusta kohdilleen, niin keinoja on muitakin: 1. Ostat EQ-pedaalin siihen väliin jolla leikkaan ylä-ääniä. 2. Vaihdat putkien lisäksi myös vahvistimen kaiutinelementin. 3. Oletko kokeillut eri kitaroilla ja eri mikeillä? Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten! While you talk the talk, I walk the walk! |
Aki 09.02.2006 16:38:46 | |
---|
keinoja on muitakin: 1. Ostat EQ-pedaalin siihen väliin jolla leikkaan ylä-ääniä. 2. Vaihdat putkien lisäksi myös vahvistimen kaiutinelementin. 3. Oletko kokeillut eri kitaroilla ja eri mikeillä? 4. Kokeilet käyttää kitaran tonea. 5. Modaat vahvistinta erilaisilla treblesäätimen konkilla yms. Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!! |
Kiksaus 09.02.2006 16:46:10 (muokattu 10.02.2006 21:55:20) | |
---|
3. Oletko kokeillut eri kitaroilla ja eri mikeillä? 4. Kokeilet käyttää kitaran tonea. 5. Modaat vahvistinta erilaisilla treblesäätimen konkilla yms. Kokeillut Stratolla, Lespan Dc:llä ja Iban 1550:lla. Kitaran tonea en viittis käyttää kun ei oo mitn järkee pitää sitä koko ajan pienellä, mieluummin sit uus vahvari. Ja noist putkista uraltonen sivuilta: "ECC83S Kehuttu etuasteputki JJ tehtaalta. Hiukan tummempi sointinen kuin muut ecc83/12ax7 putket. Oma suosikkini." Mikäs tää treblesäädin homma on?
The story of life is quicker than the wink of an eye - The story of love is hello and goodbye until we meet again – Jimi Hendrix |
Aki 10.02.2006 02:32:54 (muokattu 10.02.2006 02:33:12) | |
---|
Kitaran tonea en viittis käyttää kun ei oo mitn järkee pitää sitä koko ajan pienellä, mieluummin sit uus vahvari. Mikä vain sulle sopii parhaiten, mutta mun mielestä toi on aika nurinkurista. Tuleeko tone vähennettynä kuitenkin sopiva soundi, onko se mitä tässä metsästetään? "ECC83S Kehuttu etuasteputki JJ tehtaalta. Hiukan tummempi sointinen kuin muut ecc83/12ax7 putket. Kyllä, verrattuna muiden valmistajien vastaaviin. Saman valmistajan sisällä käsittääkseni on vielä pelivaraa. Hyvä valmistaja! :o) Mikäs tää treblesäädin homma on? Vahvistimissa on lähes poikkeuksetta EQ-osio, joka on tavalla tai toisella tuttu vuosikymmenten takaa. Niiden sävyjä muutellaan eri vahvistimiin mm komponenttien arvoilla. Noita komponentteja voi kokeilla muuttaa eriarvoisiksi. Ei ehkä kannata itse lähteä kokeilemaan jos ei vahvistimen sisällä näpräilyyn ole kokemusta tai suurta intoa. Moni huoltomies ton toki osaisi tehdä. EDIT: Entä saako EQ-pedaalilla pyöreyttä yläpäähän? Saa. Niinkun kitaran tonepotikalla, ja vahvistimenkin säädöillä. Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!! |
Bee-äf 10.02.2006 08:36:03 | |
---|
Munsta Traynorit eivät ole kyllä ihmeellisen diskanttisia vehkeitä? Onko vahvistin ihan uusi ja modaamaton? Jos on niin epäilyttää, oisko jonkun konkan arvot koneen sisällä vähän fidurallaan... With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today. |
Kiksaus 10.02.2006 16:09:03 | |
---|
Munsta Traynorit eivät ole kyllä ihmeellisen diskanttisia vehkeitä? Onko vahvistin ihan uusi ja modaamaton? Jos on niin epäilyttää, oisko jonkun konkan arvot koneen sisällä vähän fidurallaan... 1,5v vanha ja modaamaton. Ja todella kirkas(treble klo 10). The story of life is quicker than the wink of an eye - The story of love is hello and goodbye until we meet again – Jimi Hendrix |
Crossroad 10.02.2006 16:51:12 | |
---|
tästä taisi olla juttua aiemmin jo,mutta mulla on samaisessa laitteessa sovtekin putket eikä tuo sen kirkassoundisempi mielestäni ole kuin esim fender hotrod tai peavey classic.pääteputkien vaihto saattaisi auttaa,mutta ne on aika tyyriitä ja jos vanhoissa ei ole varsinaisesti vikaa niin kannattaako vaihtaa?varsinkaan jos ei ole selvyyttä miten paljon soundi muuttuu..
Vaihdoin eilen Traynoriini(yvc40) uudet etuasteputket toivoen, että ääni muuttuisi tummemmaksi. Vanhat olivat tehtaan putket(Sovtek 12AX7WA) ja tilalle laitoin jj:n ecc83s:t. Olin toiveikas, mutta murruin täysin kun kytkin piuhat kiinni ja kokeilin. Vahvistin oli entistäkin kirkkaampi vaikka JJ:n putket pitäisivät olla tummempi soundisemmat. Mitä ihmettä? Onko kirkkaus kenties Traynorin ominaissoundi vai missä vika? Vahvistin on siis todella riipivän kirkkaan kuuloinen. Pittääkö vaihtaa pääteputket myös? |
Aki 10.02.2006 20:43:47 | |
---|
eikä tuo sen kirkassoundisempi mielestäni ole kuin esim fender hotrod tai peavey classic Jos Classic 30 on mielestäsi samaa kirkkausluokkaa kuin Fender Hotrod Deluxe, niin kovasti ihmettelen kuulemiesi yksilöiden sielunelämää. Classic 30 eri elementillä toki, ja Classic 50 ihan sellaisenaan, mutta tehdaspeleinä Classic 30 on mun makuun hyvinkin tummasoundinen. Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!! |
Kiksaus 10.02.2006 21:56:21 | |
---|
Taitaa olla vahvarin vaihto edessä. Hyviä ehdotuksia? The story of life is quicker than the wink of an eye - The story of love is hello and goodbye until we meet again – Jimi Hendrix |
tommijk 10.02.2006 22:10:33 | |
---|
Mulla oli sama vahvistin tuossa pari vuotta sitten ja todella kirkas soundinenhan se on, taitaa olla ihan tuon vahvistimen ominaisuus. Trebleä pidin aina alle klo 12, mutta tykkäsin kyllä soundista. Ei kannata liikaa ajatella potikoitten asentoa; jos soundi on hyvä kun treble on nollilla, niin silloin pitää sen nollilla. OSTAKAA mun valvetroniksi! |
pug205r 11.02.2006 02:24:07 | |
---|
Taitaa olla vahvarin vaihto edessä. Hyviä ehdotuksia? Mulla oli sama vahvistin pari vuotta (loppusyksyyn asti), mielestäni sun esittämässä hintaluokassa ei UUSIA vaihtoehtoja löydy jotka olisi oleellisesti parempia. Itse "sorruin" vaihtamaan ton Monsteriin... BTW, tyhmä juttu mutta oletko tsekannut ettei se 'bright' switchi ole mennyt vahingossa päälle??? SEN kanssa ääni on todella kirkas... |
Crossroad 11.02.2006 10:37:04 | |
---|
Jos Classic 30 on mielestäsi samaa kirkkausluokkaa kuin Fender Hotrod Deluxe, niin kovasti ihmettelen kuulemiesi yksilöiden sielunelämää. Classic 30 eri elementillä toki, ja Classic 50 ihan sellaisenaan, mutta tehdaspeleinä Classic 30 on mun makuun hyvinkin tummasoundinen. liikkeesä testasin classic 30:stä missä oli blue marvel mistä en pitänyt yhtään ja mulla oli lainassa sellainen mihin oli vaihdettu jensenin c12 ja se kuulosti huomattavasti paremmalta, tosin kummankaan putkista ei ole tietoa..omassa traynorissa on celestion 12" seventy-80 elementti lieneekö se alkuperäinen?ei tuo kyllä mitenkään hirveän treble-voittoinen soundiltaan ole,ainakaan häiriöksi asti mielestäni. |
Kiksaus 11.02.2006 17:07:15 | |
---|
Mulla oli sama vahvistin pari vuotta (loppusyksyyn asti), mielestäni sun esittämässä hintaluokassa ei UUSIA vaihtoehtoja löydy jotka olisi oleellisesti parempia. Itse "sorruin" vaihtamaan ton Monsteriin... BTW, tyhmä juttu mutta oletko tsekannut ettei se 'bright' switchi ole mennyt vahingossa päälle??? SEN kanssa ääni on todella kirkas... Ei oo brightti päällä. Monsteri ois kiva, mut se on vaan aika tyyris. Haen siis vahvarii joka ois "lämminhenkinen", et ois sellanen pyöreä yläpää, omakotitaloon ja keikalle. The story of life is quicker than the wink of an eye - The story of love is hello and goodbye until we meet again – Jimi Hendrix |
Kiksaus 11.02.2006 17:16:31 | |
---|
Mikä vain sulle sopii parhaiten, mutta mun mielestä toi on aika nurinkurista. Tuleeko tone vähennettynä kuitenkin sopiva soundi, onko se mitä tässä metsästetään? Kun vähentää vahvarista tonee niin menee tukkoon, soundi ei oo enää selkeä, erotteleva. Eli ei toimi. Kitaran tonea on osittain sama homma, mut soundi ei oo niin tukossa. Käytän kitaran tonepotikkaa mieluummin sellaseen hienosäätöön. Tässä tapauksessa saa jo ruuvata aika paljon. Kyllä, verrattuna muiden valmistajien vastaaviin. Saman valmistajan sisällä käsittääkseni on vielä pelivaraa. Hyvä valmistaja! :o) Jep. Vahvistimissa on lähes poikkeuksetta EQ-osio, joka on tavalla tai toisella tuttu vuosikymmenten takaa. Niiden sävyjä muutellaan eri vahvistimiin mm komponenttien arvoilla. Noita komponentteja voi kokeilla muuttaa eriarvoisiksi. Ei ehkä kannata itse lähteä kokeilemaan jos ei vahvistimen sisällä näpräilyyn ole kokemusta tai suurta intoa. Moni huoltomies ton toki osaisi tehdä.
Saa. Niinkun kitaran tonepotikalla, ja vahvistimenkin säädöillä. Häviikö pedaalilla se selkeys vai leikkaako vain sitä kirkkainta yläpäätä? Vai kenties graafinen EQ? The story of life is quicker than the wink of an eye - The story of love is hello and goodbye until we meet again – Jimi Hendrix |
Aki 11.02.2006 18:59:58 | |
---|
Häviikö pedaalilla se selkeys vai leikkaako vain sitä kirkkainta yläpäätä? Vai kenties graafinen EQ? Kyllä sun on se parasta kokeilla ihan itse. On vaikea ymmärtää mitä juuri sinä tarkemmin ottaen tarkoitat termeillä erotteleva muttei kirkas, jne. Lyhyesti EQ-pedaaleista: Parametrisella saisi säädettyä sitä mitä haluaa, graafisella vain ennalta valittuja taajuuksia. Kunnollisia parametrisia ei taideta nykyään pedaaleina valmistaa, mutta Bossilla tais olla puoliparametrinen (ei Q-säätöä). Ebaysta löysin itselleni vanhan Pearl PE-10 -pedaalin, jossa on kaksi täysparametrista kaistaa. Kätsy. Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!! |
VMM 11.02.2006 21:11:23 | |
---|
Jos vähemmän treblepainotteista putkivahvistinta etsit niin Orangen AD-sarja kannattanee tsekata. |
Kiksaus 11.02.2006 22:51:33 (muokattu 11.02.2006 22:55:13) | |
---|
Kiitoksia vastauksista. Täytyy vissiin eka katella tota eq-pedaalii ja sit vasta uutta vahvistinta. Crate v30 kuulostaa ainakin ihan ok vaihtoehdolta. Oransseista ei oo mitn kokemusta, mut kokeilemisen arvoinen juttu. EDIT: Kävin kattoo musamaailman verkkosivuilta ja Orange ad-30 maksaa 1389€. Menee vähän yli budjetin. The story of life is quicker than the wink of an eye - The story of love is hello and goodbye until we meet again – Jimi Hendrix |