Aihe: keppi surisee
1
sculpture
22.02.2006 14:06:31
Elikkä ongelma on se että jos en kädellä koske kitaran kieliä/metallista osaa niin kuuluu järkyttävä sähköinen surina. Osat putsailtu ja liitokset tarkistettu. Tiettyjä johtoja jos puristaa sormilla niin surina kovenee kaksinkertaiseksi. Ja jos tonet ottaa pois niin surina häviää suunnilleen kokonaan. Neuvoja?
Ibanez määrää...
Manicci
22.02.2006 14:13:46
No ykskelaset mikit aina surisee yleensä jonkinverran... Entä onko maadoitus kunnossa?

Kannattaa kokeilla myös vuorata jollakin alumiinipaperin=folion tapaisella niitä kuoppia missä kitaran elektroniikka sijaitsee, myöskin pleksin se puoli mikä ei näy ulospäin.

Jossain halpiskepeissä oon usein tavannu tommosta älytöntä häiriöääntä jos tonet pitää auki/lähes auki. Taitaa olla ennemmin ominaisuus kuin vika?(mutua)
Strato ja putkimarsu- muita ei tueta.
sculpture
22.02.2006 14:18:27
No ykskelaset mikit aina surisee yleensä jonkinverran... Entä onko maadoitus kunnossa?

Kannattaa kokeilla myös vuorata jollakin alumiinipaperin=folion tapaisella niitä kuoppia missä kitaran elektroniikka sijaitsee, myöskin pleksin se puoli mikä ei näy ulospäin.

Jossain halpiskepeissä oon usein tavannu tommosta älytöntä häiriöääntä jos tonet pitää auki/lähes auki. Taitaa olla ennemmin ominaisuus kuin vika?(mutua)

Ei ou ykskelaset ja maadoitus kunnossa. Eikä ennen ole tätä häiriötä esiintynyt, nyt oli kitara puolisen vuotta koskemattomana nurkassa ja Jackson ps4 on kyseessä, ettei mikään romutikku. Takamikkinä joku vanha ibanezi ja etumikkinä ihan paketissa tullut, keskimikki otettu pois kokonaan.
Ibanez määrää...
Manicci
22.02.2006 14:25:09 (muokattu 22.02.2006 14:26:00)
Tuo vika on siis tullut kitaran seisoessa käyttämättömänä? Minulla loppuu tässä vaiheessa tietämys, mutta voisin kuvitella että olisiko elektroniikka osat päässeet pölyyntymään/hapettumaan/mitä ikinä siinä aikana?

Jos osaat ja uskallat ja kukaan muu ei mitään järkevämpää vinkkiä anna, nii kannattaa vähän purkaa sitä elektroniikkapuolta ja puhallella pölyjä pois, jnejne.

E: Ja tietenkin samalla tsekkaat kaikki mahdolliset johdot et on kunolla kiinni, tai ylipäätään kiinni missä pitää.
sculpture
22.02.2006 14:33:18
Ja tietenkin samalla tsekkaat kaikki mahdolliset johdot et on kunolla kiinni, tai ylipäätään kiinni missä pitää.

Tuo on erittäin hyvä pointti nimittäin itse en iban mikkiä ole kiinni laittanut, tietäisikö joku esim. sivustoa mistä löytyisi enemmän kitaran sähköliitoksista sun muista?
Ibanez määrää...
Manicci
22.02.2006 14:34:59
Kaippa noita sivujakin on, mutta aika kitarakohtaista taitaa silti olla, se miten elektroniikka on kytketty :/

Mutta näkeehän sen jo silmälläkin jos jokin johto on selvästi irti ja jossain sille paikka vapaana.

Tietävät kertokoot lisää :)
sieniesko
22.02.2006 16:25:01
- Onko kitaraan tehty häiriö suojaus ? Eli kuparilla eristetty elektroniikka tilat...

- läheiset putkelliset näyttöpäätteet aiheuttavat myös hurinaa
last command
22.02.2006 16:31:02
Onko se vahvistin maadoitetussa pistorasiassa??? Iteslläni ainakin surisi kun ei vahvari maadoitettu....
Don't never give a damn!!!
kuriken
22.02.2006 16:50:44
Eikös ole aivan normaalia passiivisilla mikeillä että ne hurisee kun kitaraan ei koske. Johonkin metalliin koskiessa maadoitat kitaran ja hurina lakkaa. Eikös se näin ole? Silloin kun en soita niin laitan kitaran volanappulan nollille niin ei tarvi kuunnella surinaa. Sitten kun taas aloittaa soiton niin volat takas ja rok!

Korjatkaa jos olen väärässä.
Olet hullu - Eikä kukaan huomaa sitä
Gramer
22.02.2006 16:55:06
Eikös ole aivan normaalia passiivisilla mikeillä että ne hurisee kun kitaraan ei koske. Johonkin metalliin koskiessa maadoitat kitaran ja hurina lakkaa. Eikös se näin ole? Silloin kun en soita niin laitan kitaran volanappulan nollille niin ei tarvi kuunnella surinaa. Sitten kun taas aloittaa soiton niin volat takas ja rok!

Jepjep, kyllähän se aina vähän surisee vaikka mitä tekis. Gainit nollille, se auttaa jonku verran.
Vittuile vaan, saunan takana on vielä tilaa...
sus
22.02.2006 16:55:50
- Onko kitaraan tehty häiriö suojaus ? Eli kuparilla eristetty elektroniikka tilat...

- läheiset putkelliset näyttöpäätteet aiheuttavat myös hurinaa

Myös folio käy.
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
sculpture
22.02.2006 17:09:41

juu no tietysti jonkin verran, mutta jos kuuluu ulos asti zrrrrrrrrrrrr! vaikka volumea on ihan hiukkasen niin häiritsee pikkuisen :) otin nyt kaikki osat irti ja putsasin, yllätys yllätys kolvista meni lämpövastus, että katsellaanpa huomenna sitten ilmeisesti. huhhuijaa :>
Ibanez määrää...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)