Aihe: jj el34l vs. el34,winged C
1
pekurides
23.02.2006 00:05:30

Kummatkohan "paremmat" tuhtiin särömattoon lämpöistäpehmeyttä ja tiukkaa alapäätä unoihtamatta:) ?
Metallintapaista tiukalla demppauksella tarkoitus suoltaa!

Nui svetlanat kalliimmat mutta ovatko sitten sen arvoiset? kellään kokemuksia?

ja cobra ois nuppi.
kiitos:)
Aki
23.02.2006 01:48:33

Osoitteessa http://www.eurotubes.com/euro-h.htm#2. sanotaan lyhennettynä näin:

Svetlana EL34: In my opinion this is the best tube that Svetlana makes. It’s a little hot on the top end ... The low end is solid but not real deep. ... I would not say it’s real ballsy. I like this tube better when played clean.

JJ ELECTRONIC EL34: This tube when played clean is nice and linear. ... The distortion is thick and the detail is very nice even when driven real hard.

JJ ELECTRONIC E34L: This tube is very much like the JJ EL34 but it has about 15-20% more headroom. ... Over all it’s a bit tighter than the JJ EL34...

Näiden kommenttien perusteella en pohtisi Svetlanaa käyttötarkoitukseesi.
Dr. Muff
23.02.2006 10:17:35
Osoitteessa http://www.eurotubes.com/euro-h.htm#2. sanotaan lyhennettynä näin:

Svetlana EL34: In my opinion this is the best tube that Svetlana makes. It’s a little hot on the top end The low end is solid but not real deep. I would not say it’s real ballsy. I like this tube better when played clean.

JJ ELECTRONIC EL34: This tube when played clean is nice and linear. The distortion is thick and the detail is very nice even when driven real hard.

JJ ELECTRONIC E34L: This tube is very much like the JJ EL34 but it has about 15-20% more headroom. Over all it’s a bit tighter than the JJ EL34...

Näiden kommenttien perusteella en pohtisi Svetlanaa käyttötarkoitukseesi.

Puhutaanko tossa kuvauksessa nyt lento-C svetlanoista vai new sensoreista? Noitten kommenttien perusteella en pohtisi mitään putkia :) Tosin tossahan sanotaan että Svetlanat toimivat paremmin 'puhtaana' ja sitä kai high-gain-sovelluksissa pääteputkilta odotetaan..
Let my love open the door.
Aki
23.02.2006 11:14:57

Puhutaanko tossa kuvauksessa nyt lento-C svetlanoista vai new sensoreista?
Enpä tiedä, en juuri tunne muita kuin JJ:n putkia.

Noitten kommenttien perusteella en pohtisi mitään putkia :)
Mulle noista nimenomaisista kommenteista on ollut paljon hyötyä putkia valitessa, ja aina on mennyt oikein.

Tosin tossahan sanotaan että Svetlanat toimivat paremmin 'puhtaana' ja sitä kai high-gain-sovelluksissa pääteputkilta odotetaan..
Minusta tuntuisi hassulta valita säröllä huonommin soivat putket hi-gain touhuun.
"I like this tube better when played clean."
Tuon kommentin perusteella en olettaisi että toimivat säröllä paremmin kuin nämä:
"The distortion is thick and the detail is very nice"
pekurides
23.02.2006 11:29:06

olen juu muultakin löytäny nuita e34l jj "highgain" kehuja mutta kun väittävät c-wing svetlanaa laadukkaimmaksi nykyputkeksi niin...

Oiskos joku oikein päässy kokeilee jj:n jälkee svetlanaa?
Dr. Muff
23.02.2006 11:31:40 (muokattu 23.02.2006 11:32:29)
Enpä tiedä, en juuri tunne muita kuin JJ:n putkia.

Noissa svetlanoissa pitäsi olla perustaavaa laatua olevia eroja, siis new sensor kontra SED/Svetlana eli juur noi lento-C-logoiset. New sensorit on tusinatavaraa ja lento-c:t lähimpänä NOS-putkia nykyputkista. Ja tää ei oo mitään mun omaa empiiristä tutkimustietoa vaan kauppiaitten myyntipuheita ja hypetystä. Mut mulla ovat toimineet lento-C:t highgainillä ja puhtailla enemmän kuin hyvin.

Mulle noista nimenomaisista kommenteista on ollut paljon hyötyä putkia valitessa, ja aina on mennyt oikein.

Minusta tuntuisi hassulta valita säröllä huonommin soivat putket hi-gain touhuun.
"I like this tube better when played clean."
Tuon kommentin perusteella en olettaisi että toimivat säröllä paremmin kuin nämä:
"The distortion is thick and the detail is very nice"

Munsta taas tuntuu hassulta puhua säröstä noin. Onko tossa kysymys siitä säröstä mitä pääteputki tuottaa? Se kai tuossa olennaisinta on putkea kuvailtaessa ja highgain-vehkeissä sitä ei oo joten se on aika epäolennaista putkea valitessa. Eihän se vahvistinkaan mitään vaikuta mihin se laitetaan :)
Aki
23.02.2006 12:14:33

Munsta taas tuntuu hassulta puhua säröstä noin. Onko tossa kysymys siitä säröstä mitä pääteputki tuottaa?

Enpä tiedä. Niin tai näin, kyllähän etuasteen särö tulee pääteasteista läpi pääteasteputkien luonteen mukaisesti, on pääteaste säröllä tai ei. Samasta syystä eri kaiutinelementit toimii puhtailla hyvin ja säröllä huonosti, tai päinvastoin.
Dr. Muff
23.02.2006 13:44:48 (muokattu 24.02.2006 07:54:43)
Enpä tiedä. Niin tai näin, kyllähän etuasteen särö tulee pääteasteista läpi pääteasteputkien luonteen mukaisesti, on pääteaste säröllä tai ei. Samasta syystä eri kaiutinelementit toimii puhtailla hyvin ja säröllä huonosti, tai päinvastoin.

Tottahan toki. Mut mun mielestä tossa on niin monta muuttujaa että paha sanoa varmaksi. Ellei ole asiantuntija, ja en ole. Mulla pelaa SED/svetlanat vaikkei sit vissin pitäis. Mut samapa tuo.
Shaft
23.02.2006 16:09:46
Puhutaanko tossa kuvauksessa nyt lento-C svetlanoista vai new sensoreista?

Luulisin, että puhe on juuri New Sensoreista.
Aki
23.02.2006 23:03:14

tossa on niin monta muuttujaa että paha sanoa varmaksi. Ellei ole asiantuntija, ja en ole. Mulla pelaa svetlanat vaikkei sit vissin pitäis.

Herrahan sanoi että "I like this tube _better_ when played clean". Makuasioitahan nämä kaikki loppuenlopuksi on, eikä kukaan ole sanonut ettei ne säröllä toimisi. Varmasti kuitenkin ymmärrät että on mahdollista että maailmasta löytyy putket, joista tykkäisit vielä ihan pienen karvan enemmän. Harvalla meistä on mahdollisuuksia kaikkia putkia kokeilla. Ja mikä tärkeintä, olet tänhetkisiin putkiisi tyytyväinen.
Dr. Muff
23.02.2006 23:16:27
Herrahan sanoi että "I like this tube _better_ when played clean". Makuasioitahan nämä kaikki loppuenlopuksi on, eikä kukaan ole sanonut ettei ne säröllä toimisi. Varmasti kuitenkin ymmärrät että on mahdollista että maailmasta löytyy putket, joista tykkäisit vielä ihan pienen karvan enemmän. Harvalla meistä on mahdollisuuksia kaikkia putkia kokeilla. Ja mikä tärkeintä, olet tänhetkisiin putkiisi tyytyväinen.

Varmasti löytyy parempiakin. Vaikka Philipsit ja Mullardit. Hiwattissa mul on edellä mainitut JJ:t ja hyvin nekin toimii. Mutta aloittaja halusi vertailua noihin SED/svetlanoihin, luulen että lainaamassasi tekstissä puhutaan new sensoreista. Sen perusteella en sanoisi ettei kannata harkita. Vaan eipä tossa auta kun kokeilla, pahasti ei varmaan mene metsään kummillakaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)