Aihe: Booster
1
Captain Farrell
21.02.2006 12:23:19
Löytyykö markkinoilta booster-pedaalia, jolla onnistuu boostauksen lisäksi myös volumen laskeminen. Yleensähän noi buusterit ainoastaan nostaa, eikös?
Härski
21.02.2006 12:28:02
Löytyykö markkinoilta booster-pedaalia, jolla onnistuu boostauksen lisäksi myös volumen laskeminen. Yleensähän noi buusterit ainoastaan nostaa, eikös?

No jos se on efektiloopissa, niin esim. eq spedulla se onnistuu.
monotone
21.02.2006 12:38:09

Ainakin noissa Xotic'eissa on volasäätö "nollasta" sekä kätsyt treble/bass-säädöt lisäksi. Itseltä löytyy tuo BB preamp, josta löytyy gainit nollissa ihan rapsakasti clean-boostia.
All I ask from anyone is that they ask nothing from me.
ReBeat
21.02.2006 12:44:16

Kaikilla mitä olen koittanut on pystynyt leveliä laskemaankin. Ei tule nyt mieleen mitään millä ei pystyis.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
Kossu
21.02.2006 12:55:04
Kyllä ne (valitettavasti ) mysö laskevat, valitettavasti koska minulle on käynyt parikin kertaa että liikunnallinen laulusolisti on potkinut volat nollille tai melkein nollille ja kun on sooloboostauksen aika niin soolo on alkanut kiusallisella tauolla.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
Captain Farrell
21.02.2006 13:32:09
Kaikilla mitä olen koittanut on pystynyt leveliä laskemaankin. Ei tule nyt mieleen mitään millä ei pystyis.

Mulla on tällä hetkellä BJF Baby Pink Booster. Sillä ei pysty. Siks ajattelinkin, että jos ei kerran BJF:llä, niin ei sitten varmaan noilla halvemmillakaan.

Kertokaapas sitten boostersuosituksia. Pitäis olla laadukas palikka, joka ei väritä saundia. Mun boosterissa ei tarvii olla mitään muuta kuin volume-nuppi, mutta ei muutamasta lisänupista mitään haittaakaan ole.
Jackie
21.02.2006 13:45:35
Ainakin noissa Xotic'eissa on volasäätö "nollasta" sekä kätsyt treble/bass-säädöt lisäksi. Itseltä löytyy tuo BB preamp, josta löytyy gainit nollissa ihan rapsakasti clean-boostia.

Näin myös täälläkin.
When I woke up, mom and dad are rolling on the couch. Rolling numbers, rock and rolling, got my Kiss records out.
32788
21.02.2006 19:03:00
No kai sillä voi sillä tavalla laskea, että säädät soundin siten, että se boosti on päällä ja sitten kytket sen pois päältä niin volataso laskee?
Kirka Saatana!
goose
21.02.2006 19:27:33
Kertokaapas sitten boostersuosituksia. Pitäis olla laadukas palikka, joka ei väritä saundia. Mun boosterissa ei tarvii olla mitään muuta kuin volume-nuppi, mutta ei muutamasta lisänupista mitään haittaakaan ole.

Siis mitä vikaa tässä Pink Boosterissa on? Sehän juuri omiaan hyväksi transparentiksi boosteriksi eikä väritä soundia ollenkaan. Mulla jäi baby pinkistä todella positiiviset muistot ja käytin sitä paljon ja pitkään. Nyt boosterin virkaa toimittaa Fish Factoryn Red Snapper -kanava.

Parhaat tavat volumen tiputtamiseen on ehdottomasti soittotatsin keventäminen tai kitaran volapotikka. Siihen hommaan ei kannata laudasta hukata paikkaa palikalle.
Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa..
ReBeat
21.02.2006 19:59:11

Prescription Electronics Germ on todella hyvä. Siinä on kyllä erillinen särökanavakin.
Tuossa vertailussa juttua siitä: http://www.tonefrenzy.com/articles/Boost_Pedal.html
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
Captain Farrell
22.02.2006 06:54:25
Siis mitä vikaa tässä Pink Boosterissa on? Sehän juuri omiaan hyväksi transparentiksi boosteriksi eikä väritä soundia ollenkaan.

Baby Pink on hyvä, ei siinä mitään. Mutta mä kaipaisin boosterilta myös mahdollisuutta laskea volumea. Se ei Baby Pink Boosterilla onnistu.
goose
22.02.2006 10:00:13
Baby Pink on hyvä, ei siinä mitään. Mutta mä kaipaisin boosterilta myös mahdollisuutta laskea volumea. Se ei Baby Pink Boosterilla onnistu.

Käytetään sitä kitaran volumea hyvä mies! ;)
varakeef
22.02.2006 10:12:34
Mutta mä kaipaisin boosterilta myös mahdollisuutta laskea volumea.

Osta kaksi boosteria. Toista pidät pääasiallisesti päällä. Kun haluat laskea volumea, polkaiset tämän boosterin pois päältä. Toista boosteria käytät sitten tavanomaiseen tapaan.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Captain Farrell
22.02.2006 11:24:26
Käytetään sitä kitaran volumea hyvä mies! ;)

Kitaran volume ei käyttäydy samalla tavalla kuin signaaliketjun viimeisenä oleva boosteri.
Captain Farrell
22.02.2006 11:31:45
Osta kaksi boosteria. Toista pidät pääasiallisesti päällä. Kun haluat laskea volumea, polkaiset tämän boosterin pois päältä. Toista boosteria käytät sitten tavanomaiseen tapaan.

Heh... varsinkin kahdella Baby Pinkillä homma onnistuisi mainiosti. Ehkä hieman kallis ratkaisu pienimuotoiseen boostaukseen/unboostaukseen. :-)
goose
22.02.2006 12:04:27 (muokattu 22.02.2006 12:07:37)
Kitaran volume ei käyttäydy samalla tavalla kuin signaaliketjun viimeisenä oleva boosteri.

No sitten jää vaihtoehdoksi sijoittaa volumepedaali ketjun loppuun ja hoidella tarvittavat hiljennykset sillä. Ehkä on hieman harhaanjohtavaa puhua samaan aikaan signaalin hiljentämisestä ja boostereista. Nimikin jo kertoo, ettei booster ole tarkoitettu signaalin hiljentämiseen. Voitko valaista tätä volumen alentamisen tarvetta vähän enemmän? Minkälaiseen juttuun sitä tarvitset?

EDIT: tietenkin jos haluat esimerkiksi säilyttää overdrive/fuzz pedaalien särmän ilman että särön määrä vähenee hiljennettäessä niin silloin ei kitaran volume luonnollisesti toimi siinä hommassa.. tästäkö on kyse?
Captain Farrell
22.02.2006 13:40:55
Ehkä on hieman harhaanjohtavaa puhua samaan aikaan signaalin hiljentämisestä ja boostereista. Nimikin jo kertoo, ettei booster ole tarkoitettu signaalin hiljentämiseen. Voitko valaista tätä volumen alentamisen tarvetta vähän enemmän? Minkälaiseen juttuun sitä tarvitset?

Mikä on booster ja mikä ei. Eikös miedolle säädettyä overdrive-pedaaliakin käytetä usein boosterina ja overdriveilla *pystyy* hiljentämään volumea.

Käytän clean-sooloissa Baby Pinkiä ja särösooloissa FullDriven boost-kanavaa. Tiettyihin juttuihin FullDrive tuntuu kuitenkin boostaavaan volumea vähän liikaa. Jos siis löytäisin Baby Pinkin paikalle "molempiin suuntiin" säätyvän boosterin, niin sillä voisi tarvittaessa vähän kompensoida tota FD:tä.
The Badger and The Bunny have got a secret hiding place in the forest.
Jungleman
22.02.2006 15:12:13
Tiettyihin juttuihin FullDrive tuntuu kuitenkin boostaavaan volumea vähän liikaa. Jos siis löytäisin Baby Pinkin paikalle "molempiin suuntiin" säätyvän boosterin, niin sillä voisi tarvittaessa vähän kompensoida tota FD:tä.

Tuleepa mieleen, toimisiko tuo säätämällä FDII:n normaalikanava pienelle - ikäänkuin "de-boosteriksi" ja boostikanava puolestaan lähes täysille? Comp-cutia käyttämällä voluumiero on normaalimmillakin asetuksilla melkoinen. FDII:ta voi ajaa myös 18 voltilla, mikä saattaa myös vaikuttaa kanavien volume-eroihin (en ole testannut).

Pitääpä kokeilla itsekin, oma FD on ollut vähän orpona yksikseen sen jälkeen kun Banzai Fireball II ajoi sen pois pedaalilaudasta...
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
p130
23.02.2006 15:42:05

Austone Soul-O-Stompilla onnistuu. Ei mikään halpa, mutta hyväähän tässä kai etsitäänkin... Clean boostin lisäksi saa makoisaa pikkuruttuakin soundiin jos haluaa.
Nykyversioissa plussana ledi ja virransyöttö vakiona, omaani ne on modattu jälkeenpäin.

Custom-Sounds löytyy dealerilistasta.

http://www.austone-electronics.com/html/soul-o-stomp.html
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Aki
23.02.2006 22:58:58

Kitaran volan soundimuutos on toki mahdollista poistaa, mutta gainia se tietysti laskee silloinkin signaalin lähtöpäästä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)