Aihe: Onko kellään kokemuksia Carvin Legacysta??
1
JazzFromHell
24.02.2006 12:51:00
Onko kellään minkäänlaista kokemusta kyseisestä vahvistimesta?
Hevi on paskimmillaankin parasta!!!
Mrezzye
24.02.2006 13:05:15

Minulla sellainen on, kokemuksia tosin ei ole vielä kuin "makuuhuonesoitosta" ilman bändiä, mutta lyhyesti:

Dynaaminen vahvistin, oma soittotatsi vaikuttaa todella paljon. Ei anna siten omia soittovirheitä anteeksi. Mukavan kermainen leadsoundi, joka muuttuu kivaksi rokkirosoksi, kun kitaran volumea pienentää. Legacyn soundia kuvailisin enemmän vintagetyyppiseksi, kuin moderniksi. Kliini on pehmeän kaunis ja putkireverb on luonnollisen kuuloinen. Säätövaraa on runsaasti verrattuna moniin muihin nuppeihin ja tarvittaessa botnea löytyy todella reilusti. Molemmille kanaville oma eq. Rokkiin (hardrock) ja siitä kevyempään musiikkiin oiva peli, mutta raskaampaan heviin hankkisin kenties purevampisoundisen vahvistimen, tämä sellaiseen ehkä hieman liian kesy.

Biaskytkimet takana, säädettävä ohmimäärä, efektilenkki ja tehonvalinta (100/50 W) ovat plussaa, samoin "vintage" ulkonäkö.
Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi, niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???

Antti1
24.02.2006 13:30:37
Joo, tuota on tullut testattua niin monta tuntia, että ehkä kommentoin.

Todellakin todella kermainen ja botnekas sointi. Bass-säädin vaikuttaa todella alhaalla (muistaakseni peräti 80Hz) ja treble todella ylhäällä (muistaakseni 11KHz), joten säätäminen poikkeaa vähän totutusta. Middle-potikalla on siis todella tärkeä rooli soundin löytymisessä. Basson määrää säätäessä joutuu melko varmasti hakemaan jonkinlaisen kompromissin sen kermaisen leadin ja kompin välillä, sillä vahvistimessa on alapäätä vähän turhankin kanssa. Yläpään saa säädettyä todella kirkkaaksikin ilman kummempaa yläkireyttä, koska treble-säädin vaikuttaa juuri niin ylös. Middle-potikka tuntuu puolestaan säätävän kaikkea väliltä munaton & tunkkainen - botnekas & kirkas.

Tästä irtoaa mun mielestä kaikkea popista kevyeen heviin, muttei juurikaan sen enempää. Soundi on aavistuksen löysähkö, joten metalliin kaipailee tosiaankin tiukempaa vahvistinta. Tää vempain toimii hyvin myös useimpien säröpolkimien kanssa, mutten ole saanut niillä vielä mitään olennaista ulos, jota Legacy ei itsessään hoitaisi paremmin. Cleani on todella hyvä, mutta leadisäröt ovat kuitenkin tämän vahvistimen parasta antia. Komppisäröt toimivat myös niinikään, mutta niille mä ainakin kaipailen omaa eq:ta ja kanavaa, koska ne jäävät kovin helposti liian paksuiksi. Ehkä eq-poljin efektiloopissa tekis tälle terää?? Toimii mun mielestä parhaiten hieman kevyempisointisilla, middlekkäillä ja kirkkailla elementeillä varustetulla kaapilla. Esimerkiksi se V30:llä varustettu Legacyn kaappi soi mainiosti ton kanssa yhteen, eikä kuulosta kovinkaan ylämiddlepuukolta.

Laitteen oma jousikaiku on erittäin käyttökelpoinen ihan yleiskaikunakin, koska siinä on joku hämärä kytkentä, joka poistaa kaiusta sen suurimman sproing-äänen. Todennäköisesti joku piiri ei päästä äänen aluketta lävitse tjsp. Näin ainakin manuaali väittää ja samanlaista olen itse ollut havaitsevinani jo ennen manuaalin lukemista.

Perussointi tuossa vahvistimessa on hämmentävän voimakas ja todella omaperäinen. Joko Steve Vai on tehnyt nauhoittaessaan kovaa työtä, tai sitten mä vaan kuvittelen, mutta Vain uusimmalla levyllä tuo kuulostaa juuri siltä, kuin luonnossakin. Saman olen huomannut kyllä kaikissa muissakin clipeissä, tuo vahvistin kuulostaa aina todellakin itseltään. Jos haluaa erottua joukosta erittäin muhkealla ja rouhealla säröllä, niin kannattaa harkita ostavansa toi. Mä meinasin pistää Screamerini kiertoon ja vaihtaa tuohon, mutta homma kaatui rahapulaan ja sen jälkeen onnistuin jo laannuttamaan GASin. :)

Tuo pitäisi irrota Suomestakin ihan edukkaasti. Mä sain mielestäni ihan mainion tarjouksen, joka oli 1050€ nupista. Ei ihan tehdashinta, jos jenkeistä hakis, mutta kelpaa mulle. Espoossa taitaa olla virallinen maahantuoja musiikki Silferberg tjsp, mutta pari liikettä tilaa noita vissiin maahantuojan ohi omaan hyllyynsä. Nimiä en nyt tässä mainitse, ettei aiheudu mitään hankaluuksia.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had
Kimmo72
24.02.2006 13:44:54 (muokattu 24.02.2006 13:46:10)
Biaskytkimet takana, säädettävä ohmimäärä, efektilenkki ja tehonvalinta (100/50 W) ovat plussaa, samoin "vintage" ulkonäkö.

Mun makuun oli vähän liiankin vintagea, joten piti vähän modailla.

http://img525.imageshack.us/img525/29/carvin2ls.jpg

Tuuletuskin toimii paremmin.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Mrezzye
24.02.2006 14:33:33

Tuo pitäisi irrota Suomestakin ihan edukkaasti.

Se lisättäköön tosiaan tuohon hyvien puolien listalle, että Legacya, vaikka onkin signature -nuppi, ei ole turhaan hinnalla pilattu. Eli tässä ei kyllä tarvitse maksaa nimilisää, vaan saa vastinetta joka sentille.

DLX:ssä oli ainakin jossain vaiheessa yksi Legacy -nuppi, joten sieltäkin voinee tarjousta kysyä.
Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi, niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???

ballfish
24.02.2006 14:39:04
DLX:ssä oli ainakin jossain vaiheessa yksi Legacy -nuppi, joten sieltäkin voinee tarjousta kysyä.

Vielä ainakin keskiviikkona oli.
Olen hyvä uimaan katiskaan. #4 "Music is great but I dont like that "wäkä wäkä" thing." V.U.K #6
Tomtom
24.02.2006 14:39:33
Espoon musiikissa taisi olla jotain 1300€-lappu päällä, kun saapastelin eilen siitä ohi. Kiinnostava laite, jotenkin odottaisi sitä tiukkaa hi-gain osastoa kanssa, mutta kommenteista päätellen ei kuitenkaan ihan sitä löydy.
"Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M.
JazzFromHell
24.02.2006 16:12:13 (muokattu 24.02.2006 16:21:02)
Eli rahansa arvoinen vahvistin on kyseessä. Pistetäänpä heti rahaa säästöön tuota varten.

Edit: Mitenköhän toimii äänittelyssä?
Edit2: luin vähän myöhäs tuon antin kommentin.
Hevi on paskimmillaankin parasta!!!
ballfish
24.02.2006 18:08:24 (muokattu 24.02.2006 18:10:42)
Kiinnostava laite, jotenkin odottaisi sitä tiukkaa hi-gain osastoa kanssa, mutta kommenteista päätellen ei kuitenkaan ihan sitä löydy.

Ei tosiaan ilman särötintä löydy.

Edit: E1hän ZiiNä 0l3 Edes Ga1N-Nam1zkaa!!!!11!1!1
Olen hyvä uimaan katiskaan. #4 "Music is great but I dont like that "wäkä wäkä" thing." V.U.K #6
Nacher
25.02.2006 19:41:00
Testasin vempelettä Turussa. Loistava cleani, ja hyvät säädöt. Ensimmäinen vahvari, josta saa ruuvattua cleaniin minullekin liian paljon säröä. Vielä kun delaypedaalin iski kiinni, sain ihan loistavia rautalankamenoja kammen kanssa tuosta ulos. Särö oli kuin vähän tummempi rokkimarshalli. Ei riitä metalliin, heviinkin siinä ja siinä mutta varmaan rokkiin ihan kiva. Silti tuo särö ei jotenkin niin vakuuttanut. Ehkä soittelin liian hiljaisella, ja olen vain tottunut isompaan gainiin. Joka tapauksessa luulin soittavani jotain yli 1500e arvoista nuppia. Toimi oikein hyvin omalla v30 kaapilla, joka ei tosiaan kuulostanut yläkireältä tuossa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)