Aihe: Line6 DT50 / DT25
1
velipekka
11.04.2018 18:39:05
Lievässä kevään vahvistinkuumeessa törmäsin noihin Bognerin ja Line6 yhteistyössä valmistettuihin
malleihin. Periaatteessa hieno ajatus, Fender, Vox, Marshall ja Mesa Boogie tyyppinen soundi
samasta laatikosta. Käsittääkseni soundi tulee periaatteessa putkista eikä ole varsinaisesti
"perinteinen digitaalinen" mallintava vahvistin?
Onko joku näitä kokeillut?
aslak
12.04.2018 22:34:33
velipekka: Lievässä kevään vahvistinkuumeessa törmäsin noihin Bognerin ja Line6 yhteistyössä valmistettuihin
malleihin. Periaatteessa hieno ajatus, Fender, Vox, Marshall ja Mesa Boogie tyyppinen soundi
samasta laatikosta. Käsittääkseni soundi tulee periaatteessa putkista eikä ole varsinaisesti
"perinteinen digitaalinen" mallintava vahvistin?
Onko joku näitä kokeillut?

Mulla oli hetken käytössä, parilla keikallakin, DT50 Head. Erikoinen konstruktio, ehkä vähän kaikkea ja vaikeasti hallittava. Mun käyttö rajoittui ns 2-channel moodiin eli valitsin (voicing) joko marsu tai mesa jolloin sain kaksi kanavaa käyttöön yhdelle moodille ja niille sitten omat säädöt.

Midi #cc:llä pystyy ohjaamaan nuppia 'miten haluaa' mutta mun FC-300 laudassa jostain syystä ei ole tukea yli 100 arvoihin jonka jälkeisiä nuppi hyödyntää enemmänkin esim boost. Lähti kiertoon ehkä vain sen takia kun en saanut kaikkea irti.

POD käyttäjille on myös jotain spessua eli saat lankun kiinni jopa kahteen DT:hen (stereo) jolloin mallinnukset POD-laudasta ja DT:n tube power amp. Ihan siisti idea.

Etuaste putket taitaa olla vain koristeet (jonkin tasoinen hybridi ehkä), joku joskus jossain valisti. Mallintava se ei ole. Kyllä siitä ihan hyvä fiilis jäi.
velipekka
13.04.2018 14:26:40
Pitäisi varmaan tuota midi-puolta harjotella jos tuollaisen hankkii, että tosiaan saisi siitä kaikki irti.
Harkinnassa vielä DT25 nuppi tai ehkä joku muu "oikea" helppokäyttöisempi putkinuppi. Soundi puolelta kaipaisin monipuolisuutta,; hienot kliinit ja tarvittaessa kunnon säröt, jopa hi-gain.
aslak
13.04.2018 16:34:01
velipekka: Pitäisi varmaan tuota midi-puolta harjotella jos tuollaisen hankkii, että tosiaan saisi siitä kaikki irti.
Harkinnassa vielä DT25 nuppi tai ehkä joku muu "oikea" helppokäyttöisempi putkinuppi. Soundi puolelta kaipaisin monipuolisuutta,; hienot kliinit ja tarvittaessa kunnon säröt, jopa hi-gain.

Hommaa lauta jossa cc# komennot 127 arvoon asti jos tähän päädyt.
velipekka
13.04.2018 17:38:26
Ok, onko tuosta suosituksia? Täysin uusi alue mulle.
aslak
13.04.2018 18:03:21 (muokattu 13.04.2018 18:04:07)
velipekka: Ok, onko tuosta suosituksia? Täysin uusi alue mulle.

Varmaan mikä tahansa muu kuin FC-300 joka muuten on alyttömen helppo ohjelmoida ja käyttää. Älä osta Behkun poljinta, täyttä kuraa, siinä sekoili 'softa'.

Esim tämä on varma laadukas valinta.
https://www.rjmmusic.com/products/mastermind-lt/
velipekka
13.04.2018 18:39:16
Hyviä arvosteluita on näköjään saanut, on vaan peevelin kallis, maksaa enemmän kuin nuppi.
Ehkä vähän pienempi ja paljon halvempi kävis...:)
aslak
13.04.2018 20:01:22
velipekka: Hyviä arvosteluita on näköjään saanut, on vaan peevelin kallis, maksaa enemmän kuin nuppi.
Ehkä vähän pienempi ja paljon halvempi kävis...:)

Tämä on laadukas, mulla oli joskus.
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1350708
Varmistat vaan myyjältä (valmistajalta) että voit antaa midi cc# nrot välillä 0-127 ja arvolla 0-127.

Tossahan on kaikkea muutakin hyödyllistä mutta voi olla myös pelkkänä midi-ohjurina.
velipekka
13.04.2018 20:28:27
Hyvä, suurkiitos neuvoista!
Nämä asiat pidetään mielessä, jos line6 matkaa tänne.
Ja sen jälkeen ruvetaan pohtimaan kaappia...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)