Mare552 22.03.2006 05:01:14 | |
---|
Tuota 5 Watin vahvaria on kehuttu sopivaksi vaikka kuulemma kerrostaloonkin. Siis onko se täysputkivahvistin? Millainen melu lähtee jos haluaa soittaa niin että alkaa säröä irrota, ei varmaan ainakaan kovin myöhään passaa kitaraa rääkätä kerrostalossa. Noissa ei taida olla muuta kuin volume ja tone säädöt. Siis ei esim. kaikua eikä muuta särönsäätöä. Haluan kuitenkin aidon putkisaundin 60" Classic Stratooni. Tällä hetkellä on vaan Rolandin mini Cube joka on tarkoitettu lähinnä kuulokkeilla soittamiseen hiljaisuuden vallitessa kerrostalossa. Onko Tuossa EPIPHONESSA kuulokeliitäntää ja millainen peli kaiken kaikkiaan? Siis tehon luulisi hyvin riittävän kotitarpeisiin ja onko liikaakin kerrostaloon? Oisko helppo laittaa joku kuristin, (säädettävä vastus rinnan vai sarjaan kaiuttimen kassa?) että putkiin tulisi kuormaa mutta desipelit kohtuullisia. Ainakin tuo laite on todella kaunis vanhanajan näköinen, onko se sitä ominaisuuksiltaankin että pääsee aitoon 60-luku tunnelmaan? Hinta Thomannilla 148e. |
rytilahti 22.03.2006 08:04:31 | |
---|
Ei taida olla kellään kokemuksia vielä tuosta. Mutta on täysin putkipeli. Toisaalta on niin jos haluat kuusikymmentäluvun saundit, sun pitää hommata vahvistin ja kitara ja kaikki siltä vuosikymmeneltä. Toki uusillakin pääsee lähelle jos jaksaa etsiä ja ruuvata. Mitkä ovat vaihtoehtosi tuollle Epiphonelle? Tuohon hintaan ei varmaan paljoa löydy muita putkivahvistimia. Luulen että on aika hyvä vahvistin. Mikään ei oo siistimpää kun soittaa Rock´n Roll bändissä! |
Mika K 22.03.2006 10:15:32 (muokattu 22.03.2006 10:19:28) | |
---|
Tuossa alkaa ainakin tehot olla sopivan alhaiset, jos meinaa kotioloissa jonkinlaista säröä saada irti putkipelistä. Mulla oli 15W putkivahvistin kotisoittopelinä ja siitä ei kyllä miellyttävää säröä saanut pienellä äänenvoimakkuudella. |
Mare552 22.03.2006 10:44:31 | |
---|
Juu. Eihän sitä muista millaset saundit oli kuuskytluvulla vaikka olin jo kansakoilussa silloin. Mulle sanottiin että toi 60" Classic stato on tehty ihan sen vuosikymmnenen mallin mukaan, sähköisestikin siis, mikit ja sun muut, vastukset ym. on juuri sellaisia kuin sen ajan kitarassa joten saundikin pitäisi olla lähellä sitä aikaa. Jos jollain sen vuosikymmenen kamat kotona niin ostaisin jos myynnissä kohtuuhintaan. Mutta kai näilläkin vehkeillä jo makuun pääsee? |
Riku Rotten 22.03.2006 10:45:51 | |
---|
Millainen melu lähtee jos haluaa soittaa niin että alkaa säröä irrota, ei varmaan ainakaan kovin myöhään passaa kitaraa rääkätä kerrostalossa. Noissa ei taida olla muuta kuin volume ja tone säädöt. Lukemani perusteella täpöillä (siis eniten säröä) saa huutaa ihan tosissaan, jos haluaa tulla kuuluksi juniorin metelin yli. Kirjoittaja vertasi valvea 15w vahvistimeen. Jos vähäisempi särö riittää, niin sitten ei melu ole ongelma. Älä nyt liioittele noissa säädöissä, etupaneelissa on 3 nipsutinta: input, volume ja on/off kytkin. Siis ainoa säätö on volume. http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=254&CollectionID=13 Koska kyseessä on täysputkihärpätin ja kasataan Kiinassa halvalla, niin yksilöstä riippuen hurinoita voipi esiintyä. Tuossa alla olevassa linkistä löytyy hoito-ohjeet 1. sivulta n ½ välistä. http://www.harmony-central.com/Guit … /Epiphone/Valve_Junior_Combo-1.html Itse olen kuolannut tuon Junior Headin perään, mutta ei ole vielä tullut Thomannille myyntiin. |
Artist 22.03.2006 10:50:06 (muokattu 22.03.2006 10:50:48) | |
---|
Ulkonäön puolesta Valve Junior yksi hienoimpia uusia vahvistimia pitkään aikaan. Yksinkertaisuus on kaunista. Kommentteja löytyy täältä: http://www.harmony-central.com/Guit … /Epiphone/Valve_Junior_Combo-1.html Eihän tuolla hinnalla voi olettaa saavansa mitään huippuvahvistinta, mutta noista Harmony Centralin kommenteista olen päätellyt, että kyllähän tuolla soittelee. Edit: Olinpa hidas. "Dance like no one is watching. Sing like no one
is listening. Love like you've never been hurt." |
LamaAjanElvis 22.03.2006 10:52:35 | |
---|
Ulkonäön puolesta Valve Junior yksi hienoimpia uusia vahvistimia pitkään aikaan. Tuo on totta. Hintakin on sen verran alhainen, että tuollainen menis jo pelkästään huonekaluna jos ei muuten ;) "you're right, Ed. A parachute not opening... that's a way to die. Getting caught in the gears of a combine... having your nuts bit off by a Laplander, that's the way I wanna go." -Frank Drebin.
Sormet lähtee soundista. |
bluesfin 22.03.2006 11:03:25 | |
---|
Mulla on -57 Fender Champ 3 1/2 wattia 8" ämyrillä. Ihan helvetisti liikaa ääntä kerrostaloon siitä lähtee. |
Riku Rotten 22.03.2006 11:59:34 | |
---|
Valve special on se malli, jossa on säätöjä enemmän, mutta tehoa edelleen vain 5w. |
msormune 22.03.2006 13:17:51 | |
---|
|
Mare552 22.03.2006 20:31:59 | |
---|
Mistähän tuon Specialin tietoja löytyis? mitä säätöjä enempi, paljonko hintaa, mistä saa? En ainaskaan vielä löytänyt Thomannilta kuin tuon Juniorin hintaan 148 e. Onko näissä missään pienissä putkivehkeissä kuulokeliitäntää ja kuristinta että säröä irtoaa pienilläkin tehoilla? |
Artist 22.03.2006 21:37:09 | |
---|
Mistähän tuon Specialin tietoja löytyis? mitä säätöjä enempi, paljonko hintaa, mistä saa? En ainaskaan vielä löytänyt Thomannilta kuin tuon Juniorin hintaan 148 e. Onko näissä missään pienissä putkivehkeissä kuulokeliitäntää ja kuristinta että säröä irtoaa pienilläkin tehoilla? Ibanezin ValBeessä on kuulokeliitäntä. Oiva arvostelu laitteesta löytyy tuolta artikkeleista! "Dance like no one is watching. Sing like no one
is listening. Love like you've never been hurt." |
Mäci 23.03.2006 00:19:53 | |
---|
Mulla Monster La Mesera 5W,eikä puhettakaan kerrostalossa särölle vääntämisestä! Tehon puolituksella (2W) sinä ja siinä:päiväsaikaan,jos koko talo on evakuoitu. Sydän sois,vaan kun ei saa pelistä irti.-Johnny Winter- |
Riku Rotten 23.03.2006 09:25:47 | |
---|
|