Blindf0ld 24.03.2006 13:15:24 | |
---|
Minulla on LTD:n F-400FM (kiinteä tallainen string-thru) ja pidän sitä d-vireessä (DGCFAD). Olen käyttänyt yleensä 52-10 kielisettiä, mutta oliskohan parempi käyttää paksumpia kieliä tuolla vireellä? Kitara on kerran ollut säädettävänä, mutta tuntuu että tuo rätinä on ikuinen vitsaus. Tallaakaan ei viitsi alkaa nostamaan, koska kielet tulevat sitten ikävän ylös. Onko kellään ideoita? |
Juustonaksu 24.03.2006 13:18:59 | |
---|
Minulla on LTD:n F-400FM (kiinteä tallainen string-thru) ja pidän sitä d-vireessä (DGCFAD). Olen käyttänyt yleensä 52-10 kielisettiä, mutta oliskohan parempi käyttää paksumpia kieliä tuolla vireellä? Kitara on kerran ollut säädettävänä, mutta tuntuu että tuo rätinä on ikuinen vitsaus. Tallaakaan ei viitsi alkaa nostamaan, koska kielet tulevat sitten ikävän ylös. Onko kellään ideoita? Mainostan taas GHS Boomersin Zakk Wylde 10-60 customia. =) Toimii hyvin. Todennäköisesti kaula on sinulla liian suorassa ja nuo paksut punotut jännittäisivät sitä lisää, ainakin minulla kävi näin. Ei ole tarvinut kaularautaan juuri koskea. =) "Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa |
VIPMetal 24.03.2006 13:21:21 (muokattu 24.03.2006 13:22:04) | |
---|
Voithan sä kokeilla GHS:n Zakk Wylde settiä 10-60. Se vois auttaa. Tosin itellä on just toi 10-52 D-vireessä, josta vielä C-drop, ja pidän sitä aika hyvänä. Ei muuta kuin kokeilemaan. Onko kaulassa reliefiä tarpeeksi? Ettei se särinä tuu sieltä... Edit: Aika samaa näköjään täällä ehdotetaan yhtä aikaa.. =) Minä lennän, polskin ja uin. Sanon sulle kvaak, ystävälle kvaak, kvaak sanon teille kaikille. |
Blindf0ld 24.03.2006 13:29:11 | |
---|
Kumma kyllä pyysin tyyppiä säätämään kitaran siten, että kielet ovat mahdollisimman alhaalla mutta ei särise hirveästi. En itse kyllä viitsisi mennä koskemaan noihin säätöihin, koska se on muuten aika hyvä. Ainoastaan paksuin kieli tykkää säristä ensimmäisiltä nauhoilta aika paljonkin. |
Werde 24.03.2006 13:44:01 | |
---|
Itse käyttäisin 11-settiä D-vireeseen, makuasioita. Nuo Wylden setit sopivat paremmin droppivireisiin paksun alakertansa vuoksi. "Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen" |
Aki 24.03.2006 15:19:43 | |
---|
Itse käyttäisin 13-settiä D-vireeseen, makuasioita. Juuri oli kitara huollossa, johon pistettiin DR 11-50, viritys CGCFAD. Oli todella lötkö tatsi, särinöitä ei saanut haltuun millään. |
otto_tolvanen 24.03.2006 15:21:58 (muokattu 24.03.2006 15:23:07) | |
---|
Itse olen soitellut D- ja C- virityksillä DR:n .10-.56- setillä. Toimii mainiosti. Olen muuten huomannut, että liian paksu G- kieli ei soi enää hyvin matalilla virityksillä. Tuossa setissä .18, soi hyvin eikä mielestäni silti ole liian löysä. |
Sala 24.03.2006 16:47:00 | |
---|
Mulla toimii hyvin 24,75" LP:ssä dropped B-vireessä 60-12 -setti |
pahala 24.03.2006 16:58:47 | |
---|
Nuo Wylde setit ovat aivan hirveitä. Epätasapainoisia settejä. Kyllähän nuo alakielet kivasti murisee jossakin alavireessä, mutta yläkielet ovat niin ohuet että niistä taas ei ole matalemmissa vireessä mitään iloa. Itse laittaisin D-vireeseen jotain 11-52 tai 12-54 settiä kitaran skaalasta riippuen. Mielellään punotulla g-kielellä. 8) |
Juustonaksu 24.03.2006 17:30:27 (muokattu 24.03.2006 17:30:36) | |
---|
Nuo Wylde setit ovat aivan hirveitä. Epätasapainoisia settejä. Kyllähän nuo alakielet kivasti murisee jossakin alavireessä, mutta yläkielet ovat niin ohuet että niistä taas ei ole matalemmissa vireessä mitään iloa. Niin, mutta tuo normisetti 10-60 onkin standardivireeseen sekä alimmillaan D/Drop C. Minusta nuo ovat täydelliset omiin tarkoituksin tuolla E-vireellä. Sitä paksumpaa settiä en itse ole kokeillut, mutta soitin B-vireessä olevaa kitaraa sillä setillä ja tottahan se vähän otti yläkieliltä löysäksi, mutta muuten aika perfecto. =) "Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa |
Werde 24.03.2006 17:42:21 (muokattu 24.03.2006 18:48:38) | |
---|
Juuri oli kitara huollossa, johon pistettiin DR 11-50, viritys CGCFAD. Oli todella lötkö tatsi, särinöitä ei saanut haltuun millään. No tuo 50 on C-kieleksi toivottoman ohut, itse käytän 52 E-vireessä 25,5" skaalalla. 60 tuntuu vielä C-kielenä turhan lötköltä omaan makuun toisinaan. Monesti on pitänyt kirjoittaa tänne "Näin määrität kielet alavireeseen" topic, lähtökohtana E ja B vireet jotka ovat yhtä kieltä lukuunottamatta samat. EDIT: Ja perkele, nytpä koitan suoltaa tuonne jotain soopaa. Tiedä vaikka olisi jollekkin jotain iloa. "Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen" |
Sala 24.03.2006 18:43:58 | |
---|
Monesti on pitänyt kirjoittaa tänne "Näin määrität kielet alavireeseen" topic, lähtökohtana E ja B vireet jotka ovat yhtä kieltä lukuunottamatta samat. EDIT: Ja perkele, nytpä koitan suoltaa tuonne jotain soopaa. Tiedä vaikka olisi jollekkin jotain iloa. Siitä on varmasti monille hyötyä jos sellaisen väsäisit! :) |
Ziggy Bubba 24.03.2006 19:11:26 | |
---|
Ne Wylde-setit on tosiaan tullu tutuksi, ja aika älyvapaitahan nuo on. Ei siinä mitään niin kummaa että 10-settiin heittää 60:sen drop-vireitä varten, mutta mihin tarkoitukseen toi 52 tossa A-kielen paikalla?? Asensin just yhen kitaran drop-c vireeseen ja onneksi löyty varastatosta joku fenderin vanha kieli mikä heittää tohon G-kieleksi (normaalisti siis A)... Se paksumpi Wylde vasta älytön on. Siitä voi käyttää puolet kerrallaan. Ainoa syy miks noita tulee joskus osteltua on toi Thomannin 3€ hinta :) www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
Werde 24.03.2006 19:24:08 | |
---|
Ne Wylde-setit on tosiaan tullu tutuksi, ja aika älyvapaitahan nuo on. Ei siinä mitään niin kummaa että 10-settiin heittää 60:sen drop-vireitä varten, mutta mihin tarkoitukseen toi 52 tossa A-kielen paikalla?? Asensin just yhen kitaran drop-c vireeseen ja onneksi löyty varastatosta joku fenderin vanha kieli mikä heittää tohon G-kieleksi (normaalisti siis A)... Se paksumpi Wylde vasta älytön on. Siitä voi käyttää puolet kerrallaan. Ainoa syy miks noita tulee joskus osteltua on toi Thomannin 3€ hinta :) Aivan samaa mieltä noista. Varsinkin tuolle paksummalle on vaikea keksiä minkäänlaista käyttöä, yläpää sopii normivireeseen ja alapää B-vireeseen. Joskus tilailin niitä T-kaupasta tuon hinnan takia vaikka en käyttänyt kuin yhden kielen.. tuli halvemmaksi kuin ostaa .070 irtokieli :) "Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen" |