Aihe: Harley benton telecaster
1
dino82
12.04.2006 19:02:05
Näistä benttoneista on jo jauhettu täällä mutta aijon vielä kysyä:

Eli kannattaako ostaa tällaista? http://www.thomann.de/thoiw3_harley … nton_hbt16bk_egitarre_prodinfo.html

Onko teillä ollut kokemuksia nimen omaan tällaisesta mallista? Tämä tulisi ihan "kakkos kitaraksi" eli ei mikään ensimmäinen kitara jolla aloittaisin soittamisen. Saisiko tuosta minkälaista jos vaihtaisi kaulan ja mikit, tulisiko ihan kelpo keppi?
Petrukki
12.04.2006 19:05:08
Jaa-a, tuskin. Sama tallahan siinä pysyy, vire ei pysy kauaa. En lähtisi ostamaan.
Dream Theater doesn't rock, they prog! Tässä on sulle kitaristi Trusta.
samsonov
12.04.2006 19:07:31
Squierilta ja Yamahalta saa vähän kalliimmalla jo soitettavan telen
Mäci
12.04.2006 19:38:59
Tuollainen HB nimenomaan on omakuvassani.80´s Suzukin kaula ja Kent Armstrongin
mikit olen siihen vaihtanut ja erittäin tyytyväinen olen.Hintaa kertynyt n.250€ ja uskal-
lan väittää,että samalla rahalla ei kaupasta valmiina yhtä hyvää saa!
Sydän sois,vaan kun ei saa pelistä irti.-Johnny Winter-
Petrukki
13.04.2006 15:15:43 (muokattu 13.04.2006 15:16:16)
Tuollainen HB nimenomaan on omakuvassani.80´s Suzukin kaula ja Kent Armstrongin
mikit olen siihen vaihtanut ja erittäin tyytyväinen olen.Hintaa kertynyt n.250€ ja uskal-
lan väittää,että samalla rahalla ei kaupasta valmiina yhtä hyvää saa!

Jotenkin minun on vaikea uskoa tätä: jopa aloittelijat (siis ihan aloittelijat, jotka ei juurikaan huomaa vireen laskemista) ovat valitelleet tallan huonoudesta, ja siitä että se pitää vireen hyvin. Ja kaula varmaan siinä alkuperäisessä kamala onkin, en usko että siihen hyvää tatsia saa. Parempaa saa.
weelie
13.04.2006 15:24:29
J&D tele ( http://jerrysmusic.fi/el-git.html ) voisi olla vaihtoehto. Mulla on vastaava, virittimet vaihdoin ja mikit, todella kelpo peli, myin 50s-classic Fenkkuni koska tämä on mielestäni parempi (makuasioita).
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Mäci
13.04.2006 15:35:56
myin 50s-classic Fenkkuni koska tämä on mielestäni parempi (makuasioita).

Minäkin luovuin Standard Stratosta,koska Bentonista tuli kaulanvaihdon jälkeen
parempi(tai minun sormille sopivampi,miten vaan)Toki virittimet ja tallapalat on
vielä hankintalistalla... Tuosta saarnibodysta ja helmiäisplexistä kannattaa jo
maksaa 105€!Kaupan päälle saa sitten loput kitarasta.
rosberg
13.04.2006 15:59:43
miksi?
Bertrand
13.04.2006 16:27:03
Mainitsemassasi HB Telessä kielet eivät kulkeudu kitaran kropan läpi niin kuin pitäisi vaan ne ovat kiinni pelkästään tallassa. Jos HB-mallistoa katsot niin ainoa ehkä harkitsemisen arvoinen "tele" voisi olla tuo, joka sekään ei ole mikään klassisen telen kopio:

http://www.thomann.de/thoiw3_harley … onhbt1500tbk_egitarre_prodinfo.html
Mäci
13.04.2006 16:47:07
Mainitsemassasi HB Telessä kielet eivät kulkeudu kitaran kropan läpi niin kuin pitäisi
Sanopa Jim Campilongolle,että" aivan huono on tuo sinun Tele,kun ei mene kielet
rungon läpi niin kuin pitäisi" :)Bentonin tallassa on kyllä rei`ät alaspäin,joten halutessa ei ole iso homma laittaa kielet läpi.
Bertrand
13.04.2006 16:52:19
Sanopa Jim Campilongolle,että" aivan huono on tuo sinun Tele,kun ei mene kielet
rungon läpi niin kuin pitäisi" :)Bentonin tallassa on kyllä rei`ät alaspäin,joten halutessa ei ole iso homma laittaa kielet läpi.

En minä huonosta puhunut sanaakaan. Sanoin vain, ettivät kielet mene rungon läpi. HB:n tämä "tele" siis poikkeaa Fenderin Telestä tällä kohden olennaisesti.

Jim Campinlongo saa minun puolestani soittaa millä haluaa. Toivon vilpittömästi, että hän - siinä missä kaikki muutkin - kokevat olonsa tyytyväiseksi kitaroidensa kanssa, vaikka kielet olisi kuristettu kurkun ympärille.
Mäci
13.04.2006 17:37:54
Hintakin poikkeaa Fenderin Telestä.Lähempi vertailukohde Fender -konsernin
tuotteista olisi Squier,joista niissäkin Affinity-Teleissä on toploader talla.
Bertrand
13.04.2006 18:12:10
Hintakin poikkeaa Fenderin Telestä.Lähempi vertailukohde Fender -konsernin
tuotteista olisi Squier,joista niissäkin Affinity-Teleissä on toploader talla.

No jos kitara on minkään sortin telecaster olevinaan niin sitten kieletkin menevät tietysti rungon läpi. Siinä mielessä tuo Squier ei ole enempää tele kuin HB:kaan. Saahan tietenkin HB:ia vertailla Squieriin ihan vapaasti. Ehkä kannattaakin vertailla, jos jompaa kumpaa harkitsee. Ehkä ovat samalta liukuhihnaltakin peräisin - mene ja tiedä.

Ei kai tässä ole mitään sellaista, mikä olisi vaikea ymmärtää?
Riku Rotten
13.04.2006 18:34:54
Jaa-a, tuskin. Sama tallahan siinä pysyy, vire ei pysy kauaa. En lähtisi ostamaan.

Anteeksi hölmöyteni, mutta miten tallan pystyy -etenkin tuon tele tyyppisen- pystyy tekemään siten että säädöt muuttuu?
Petrukki
13.04.2006 18:37:30
Anteeksi hölmöyteni, mutta miten tallan pystyy -etenkin tuon tele tyyppisen- pystyy tekemään siten että säädöt muuttuu?

Anteeksi oma hölmöyteni, mutten tajunnut kysymyksesi pointtia? Miksi vire ei pysy, vai?
Jonte
14.04.2006 00:35:19 (muokattu 14.04.2006 00:35:39)
Näistä benttoneista on jo jauhettu täällä mutta aijon vielä kysyä:

Eli kannattaako ostaa tällaista? http://www.thomann.de/thoiw3_harley … nton_hbt16bk_egitarre_prodinfo.html

Onko teillä ollut kokemuksia nimen omaan tällaisesta mallista? Tämä tulisi ihan "kakkos kitaraksi" eli ei mikään ensimmäinen kitara jolla aloittaisin soittamisen. Saisiko tuosta minkälaista jos vaihtaisi kaulan ja mikit, tulisiko ihan kelpo keppi?

Nice picture.

Don't do that. You always tune it.
Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois".
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)