Aihe: Pahaa GAS:sia Mark Knopfler Stratocasteriin
1
Rypsolisti
14.04.2006 16:01:57 (muokattu 15.04.2006 22:33:46)
No nyt se iski taas. Tekis kovasti mieli hankkia tuo Fenderin artisti sarjan Knopfler Stratocasteri. Olisi vielä mahdollista kun olen uutta kitaraa hankkimassa juuri USA:sta. Musicians Friendistä löytyisi 1399 dollariin eli euroissa 1151. Ilmeisesti USA:han toimitetaan ilmaiseksi ja nyt kävisi hyvä tuuri kun faija lähtee Wisconsiniin lähi aikoina niin voisi tuoda kitaran sitten samalla Suomeen. Thomanista on ilmeisesti koko kitara loppu ja sielläkin maksaisi 1599 euroa.

Olen tuota kyseistä kitaraa soittanut ja ensimmäisellä kerralla suorastaan rakastuin kyseiseen stratoon. Kaula ja runko tuntuivat erittäin mukavilta ja medium jumbo nauhat ovat myöskin erittäin hyvä homma. Mikit kyllä vaihtaisin, Texas Specialit eivät oikein sovi meikäläiselle joten kaulaan ja tallaan kai pistäisin Dimarzion HS3 mikit. Kampea varmaan vähän käyttäisin, en oikein tiedä että miten tuo Knopfler Strato sitten vireessä pysyy. Tuo 21 nauhaa ehkä vähän häiritsee. 22 olisi parempi mutta jos kitara on muuten hyvä niin kyllä 21:kin pärjää. Leppä rungonkin ehkä mielummin ottaisin mutta toisaalta vahvistimen säädöillä ja eri mikeillä taatusti saa mieleiset soundit. Olen kuullut että saarni rungolla korkeat äänet ns.''laulavat'' kauniisti, jos näin on niin hyvä juttu.

Ihan aluksi olin tuota American Deluxe HSS Stratoa hankkimassa ja siinä juuri mikit ja 22 nauhaa houkuttelee ja kaulan satiini lakkaus myös. Halvempikin olisi mutta Knopflerin hyvänä puolena on juuri kaula ja runko, pitkälti saman tyylinen '62 Stratoon jonka haluaisin ja olisihan se hienoa omistaa samanlainen skitta kun idolillakin(vitsi)! Ja ulkonäöltäänkin Markin malli on itselle vähän hienompi.

Vähän aikaa sitten olin vielä Carvinia tilaamassa jotka olisivat kyllä halpoja mutta saisi odottaa ensi heinäkuuhun asti varmaan ennenkuin saisi kitaran käteen eikä edes Carvin ollut ihan niin hyvä kuin Mark Knopfler Stratocaster. Nyt pitäisi vain miettiä että mitä tosiaan haluan. Kitaraa tosiaan etsin joka olisi ykkös kitarana seuraavien vuosien ajan. Olishan sitä hauska vetää hevi metallia Mark Knopflerin signature kitaralla!

Pistäkää jotain kommetteja Knopflerin mallista.
Olisin suuresti kiitollinen jos pystyisitte edes jotenkin helpottamaan päätöksen tekoani!

Kiitos!
J.Hollström
14.04.2006 16:13:44
Musicians Friendistä löytyisi 1399 dollariin eli euroissa 1151.

+ alv ja tulli päälle (~25%?) = 1439 eur.
"Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi- Mighty Shade
Turder
14.04.2006 16:45:47
Helpotan GASiasi kertomalla, että on eräs parhaita sähkökitaroita joita olen testannut. Siinä oli kaikki kohdallaan.
I've got a size 12 that will inspire! -Paul Teutul Sr.
Dr. Muff
14.04.2006 17:10:36
Kahta olen soittanut. Toinen oli käytetty, vanhoilla kielillä ja huonoissa säädöissä. Paha siitä mennä paljoa sanomaan. Toinen oli uusi ja kaulan lakkaus (nitro) oli uutuuttaan tahmea mikä vähän haittasi fiiwistä. Mutta muuten just eikä melkein, paitsi ne mikit nyt vois vaihtaa.
"Jos kesäkuussa on järven jäällä hevosen paskaa, tulee kylmä kesä" - vanhan kansan viisaus
LaXu
14.04.2006 17:57:26
Vähän hassulta kuulostaa hommata kitara, josta löydät kuitenkin noin paljon sellaista, jonka haluaisit muuttaa.
"Walking the fine line between bacon and Christian."

Ostetaan Fender Deluxe Wide nahkahihna.
Thule
14.04.2006 18:11:09
Vähän hassulta kuulostaa hommata kitara, josta löydät kuitenkin noin paljon sellaista, jonka haluaisit muuttaa.

Nimenomaan, ja vielä kun on kyse tuon hintaluokan kitarasta.
Tyttis katsoessaan soololovellisen akkarin mainosta Soundista:
"Onks tossa säästetty kun siitä on otettu pala pois?"
momo
14.04.2006 18:45:06
Nimenomaan, ja vielä kun on kyse tuon hintaluokan kitarasta.

Toisaalta, itse suorastaan rakastuin G&L:n S-500 malliin, kaula oli just eikä melkein ja akustinen soundi ihan loistava. Sähköinen soundi ei ollut paljoakaan mun makuun, ainakin osa mikeistä olisi luultavasti mennyt vaihtoon ja kitara maksoi käytettynäkin reilusti yli tonnin.

Kun tähän yhdistetään se että olisin joutunut opiskelijana lainaamaan rahaa kitaran ostoon ja olin silti melkein ostamassa sen, saadaan mittasuhteet asialle. Korjattavissa olleet puutteet tuntuivat siis merkityksettömiltä muiden seikkojen rinnalla.
"Raha on vain vaihdon väline"
Tee
14.04.2006 18:47:48
Mulla on ollut viimeiset 8v hirvittävä GAS Pensa MK:n mutta onneksi se gasina myös pysyy, siitä pitää kitaran hinta huolen :D
It's so relieving, to know that you're leaving, as soon as you get paid :-EEEEEEEEEE
Jii
14.04.2006 21:05:30
Mulla on ollut viimeiset 8v hirvittävä GAS Pensa MK:n mutta onneksi se gasina myös pysyy, siitä pitää kitaran hinta huolen :D

Oletko päässyt tuollaisella soittamaan? Ulkonäkö toki riittää tuossa kitarassa GASin ylläpitoon, mutta soittokokemuksista olisin todella kiinnostunut.
Birth, copulation and death. Is this your life?
Rypsolisti
15.04.2006 00:47:23 (muokattu 15.04.2006 00:52:46)

No joo mutta kuten momollakin en ole monesta kitarasta löytänyt sitä samaa fiilistä kuin tästä. Kaverinikin sanoi vähän samaa että olisi tietenkin parempi että kun ostaa kalliin kitaran niin siinä olisi kaikki kohdallaan mutta omalla kohdalla sattuu olemaan niin ettei noi Fenderin käyttämät mikit ole yleensä mulle niin mieleiset. Fenderillä ei ole kuin muutama malli joissa saattaisi olla mikit joista pitäisin. Miettikääpä että Ibanezin RGT320Q mallissa on nuo Ibanezin ja Dimarzion yhteistyössä tekemät mikit ja niitä paljon ihmiset vaihtaa pois ja RGT320Q maksaa uutena yli 2000 euroa.

No tuo 21 nauhaa on myös semmonen juttu johon monissa Fendereissä törmää. Omassa Tokaissa on 21 nauhaa ja harvemmin on tullut ongelmia että hyvin pystyn sen kanssa elämään.

Saarni runkokaan ei siis ole missään nimessä ongelma tai edes niinkään huono puoli. Jos esim. tilaan custom kitaraa niin silloin valitsisin lepän jos noiden kahden väliltä pitää valita. Ja kuten sanoin mikit menee vaihtoon niin sekin vaikuttaa soundiin eli ei missään nimessä huono soundi puu ja olen kitaroita soittanut joissa on saarni runko ja hyvät soundit niissä on ollut.

Niin ja perus säädöt varmaan pitää tehä niin kuin kaikille uusille kitaroille. Paikallisessa soitinliikkeessähän se onnistuu.
Rypsolisti
15.04.2006 19:48:04

Niihin harvemmin törmää, voi olla ettei Suomessa ole ainuttakaan Pensaa.
Toi olisi aika hieno. http://www.pensaguitars.com/images/photos/MK%201_1.jpg
Tee
16.04.2006 04:48:55 (muokattu 16.04.2006 04:52:09)
Niihin harvemmin törmää, voi olla ettei Suomessa ole ainuttakaan Pensaa.
Toi olisi aika hieno. http://www.pensaguitars.com/images/photos/MK%201_1.jpg

on ne jumalaisen kauniita kitaroita. vaan on ne perkele kalliita, vaikka oman gibsonin pistäs menemään ni vielä pitäis kuvetta kaivaa ihan vitusti vaikka melkeen minkä muun kitaran varmaan vaihtamalla saisi vaikka eipä kyllä ole g ikinä lähdössä mihinkään.
It's so relieving, to know that you're leaving, as soon as you get paid :-EEEEEEEEEE
Werde
16.04.2006 13:28:37
http://www.pensaguitars.com/images/photos/MK%201_1.jpg

Mnet_puritanisti_bluesmiehen kauhu: Kitara joka kelpaa Knopflerille, mutta pitää sisällään OFR:n ja EMG:n aktiivit.
"Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen"
LaXu
16.04.2006 14:03:06
Mnet_puritanisti_bluesmiehen kauhu: Kitara joka kelpaa Knopflerille, mutta pitää sisällään OFR:n ja EMG:n aktiivit.

No jaa, eipä ole tuota kepukkaa enää vuosikausiin herra tainnut käyttää..palannut vintagestratoihin, teleihin ja Les Pauleihin. Ja hyvä niin, koska ainakin mun korvaan kuulostaa niillä selvästi paremmalta.
"Walking the fine line between bacon and Christian."

Ostetaan Fender Deluxe Wide nahkahihna.
Tee
16.04.2006 17:39:29
No jaa, eipä ole tuota kepukkaa enää vuosikausiin herra tainnut käyttää..palannut vintagestratoihin, teleihin ja Les Pauleihin. Ja hyvä niin, koska ainakin mun korvaan kuulostaa niillä selvästi paremmalta.

Mun mielestä Planet Of New Orleanssin kitarasoundista ei enää soundit parane ja se vedetään pensalla ainakin OES levyllä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)