Hallowed 13.04.2006 18:12:34 | |
---|
Multa meinaa pamahtaa hermot rr3:ni tallan kanssa kun se on yksinkertaisesti niin p***ka. Kitarakaupassa tuli mieleen että jos sen voisi vaihtaa johonkin kiinteä tallaiseen keppiin. Näin kaupassa juuri sopivan kitaran: Maverick Special 2 tai Series 2(en muista kumminpäin), samanmuotoinen kuin nykyinen Maverick x-series. Siinä oli Neck-through ja strings through body rakenne, puista en oikein tiedä. Kysyisin tässä että onko kellään kokemuksia kyseisestä kitarasta tai Maverickista yleensä? |
Antti1 13.04.2006 18:15:29 | |
---|
Ensinnäkin, unohda toi kiire, lyöt kätesi muuten helposti paskaan. Toisekseen, Maverick on hyvä kitara, jos ohuet kaulat ja moderni ulkonäkö iskee. Tehty ihan laadukkaista osista ja kokeilemani on soinut nätisti. Enempää en osaa, enkä voi auttaa. Koita ite miellyttääkö, me ei voida sun puolesta sitä päättää. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
saastara 13.04.2006 18:15:30 | |
---|
Oletko ajatellut joko paremman tallan (OFR tahi EDGE tmv) hankkimista..? :) Toinen, mitä kannattaa pohtia on tallan blokkaus.. Itse blokkasin tuon oman rupufloikkani ja olen sangen tyytyväinen ollut ratkaisuuni. Sinun postimerkkisi palavat. |
-AK- 13.04.2006 18:17:48 | |
---|
Mikäs siinä tallassa on vikana? Itsellä ainakin pelittää tuollainen JT-580LP oikeinkin hyvin, ei mitään syytä oikein vaihtaa OFR:n tällä hetkellä. Vertailukohtana on telineessä kuitenkin toinen superstrato missä moinen on. Jos kyseessä on floikkakammo, niin sittenhän se tietenkin pitää vaihtaa koko kitara. Maverick on varmasti hyvä jos moiselta tuntuu ja kuulostaa. |
Spike 13.04.2006 18:23:24 | |
---|
Maverick on hyvä kitara, jos ohuet kaulat ja moderni ulkonäkö iskee. Tehty ihan laadukkaista osista ja kokeilemani on soinut nätisti. Enempää en osaa, enkä voi auttaa. Koita ite miellyttääkö, me ei voida sun puolesta sitä päättää. Speciesissä on paksumpi kaula, ei ole enää mikään tikku. Omaa mokoma myös aika hyvän sustainin. You know what they say: What's cooler than being cool? Icecold. |
Hallowed 13.04.2006 18:25:36 | |
---|
Oletko ajatellut joko paremman tallan (OFR tahi EDGE tmv) hankkimista..? :) Kyllähän se kävi mielessä mutta ei viitsi käyttää 200€ uuteen floikkaan kun ei kampea kuitenkaan tule käytettyä Toinen, mitä kannattaa pohtia on tallan blokkaus Olen kyllä sitäkin pohtinut ja onhan se ihan varteenotettava vaihtoehto mutta tuossa osaksi myös kiehtoo tuo Maverickin Neck- ja String-through body rakenne Mikäs siinä tallassa on vikana? Ei yksinkertaisesti pidä virettä |
saastara 13.04.2006 18:36:56 | |
---|
Ei yksinkertaisesti pidä virettä Kuulostaa kyllä sangen oudolta, huomioonottaen, että et kampea erityisemmin käyttele.. Oman kokemukseni mukaan RR3:n floikka on ihan kelpo halpisroinaa, ei sillä syvyyspommeja tehdä mutta kyllä se perussoitossa kestää. Eikös tuossa RR3:ssa ole vielä kielilukotkin.. Minua hieman kummastuttaa nyt.. Itselläni on näet tuo halvempi RR X10 ja se pitää virettä oikein mallikkaasti. Talla tosin onkin blokattu kuten jo sanoin mutta.. :) Sinun postimerkkisi palavat. |
mhaarala 13.04.2006 19:12:46 | |
---|
Kyllähän se kävi mielessä mutta ei viitsi käyttää 200€ uuteen floikkaan kun ei kampea kuitenkaan tule käytettyä Jos kampea ei käytä, niin sen vireen ei pitäisi juurikaan vaellella. Jos taas tarkoitus ei ole edes käyttää kampea, niin sen tallan voi blokata, jolloin vire säilyy siinä missä kiinteätallaisellakin kitaralla. Säästyy vain vaihtamisen vaivalta ja vähän rahaakin, ellei sitten ole jostain muusta syystä vaihtamassa ratkaisevasti laadukkaampaan skebaan. Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
Aloittelijatar 14.04.2006 21:41:21 | |
---|
kertokaapas miten se blokkaus tapahtuu |
Twinkle 14.04.2006 21:45:45 (muokattu 14.04.2006 21:46:46) | |
---|
kertokaapas miten se blokkaus tapahtuu Tallan ja rungon väliin joku palikka. Sillä kitaran takapuolella on se luukku siihen tallakoloon. Vapaalla tyylillä järjestelee sen niin, että se tallan metallijatke siellä sisällä ei pääse liikkumaan. Onnistuu vaikka puupalan tunkemisella sinne väliin. |
LaXu 14.04.2006 21:46:33 | |
---|
Tuo Maverick ei ole myöskään neckthru, onpahan vaan liimakaulaan laitettu neckthrumainen kaulan liitos. |
-AK- 14.04.2006 22:50:13 | |
---|
En kyllä ymmärrä miten se ei pidä virettä. Floikkatallan ominaisuushan nimenomaan on vireenpitävyys, ja itse olen kyllä pystynyt kaiken maailman temppuihin omalla lisenssitallallani. Vielä jos sitä ei käytä niin siinä on vamaan jonkin sortin ongelma mikä ei välttämättä ole mikään ominaisvika tallassa. Eli en itse lähtisi heti sitä vaihtamaan pois vaan miettisin missä tämä ongelma vireen kanssa löytyy. |
Hallowed 14.04.2006 23:13:39 | |
---|
Tuo Maverick ei ole myöskään neckthru, onpahan vaan liimakaulaan laitettu neckthrumainen kaulan liitos. Juu ei olekaan, huomasin sen itsekin, ulkonäkö hämäsi En kyllä ymmärrä miten se ei pidä virettä. Floikkatallan ominaisuushan nimenomaan on vireenpitävyys, ja itse olen kyllä pystynyt kaiken maailman temppuihin omalla lisenssitallallani. Vielä jos sitä ei käytä niin siinä on vamaan jonkin sortin ongelma mikä ei välttämättä ole mikään ominaisvika tallassa. Eli en itse lähtisi heti sitä vaihtamaan pois vaan miettisin missä tämä ongelma vireen kanssa löytyy. Täytyy nyt katsoa paljonko tuosta rr3sta saa ja paljon saa tingittyä hintaa alas , jos maksaa liikaa niin sitten pitää kyllä ruveta kattelemaan että mikä siinä on, blokkaaminen ainakin pitäisi tehdä ekana kun kuitenkaan en käytä kampea lähes olleenkaan ja sen pitäisi parantaa sustainia |