Aihe: H&K Triamp
1 2
Takajeejee
12.04.2006 20:54:07
Nyt kun on varaa ees jonkin näköseen muovilaatikkoon, niin rupes tuollanen lelu kiinnostamaan. Lueskelin jotain vahnoja kirjoituksia, mutta niistä en oikein saanut selville millaiseen menoon tuo voi taipua. 5150 olen harkinnut muttakun se vaikuttaa niin yksipuoliselta.. Ja onhan tuo Triamp niin hienokin ;) Torillakin ihan kivaaan hintaan joku dude myymässä tollasta.

Ainiin. Ja soittelen pääasiassa sellasta rokkia tyyliin Sum41 -> In Flames. Tykkään myös jamitella. Funk jututkin on kivoja. Cleanitkin sais olla kivat. Ihan _hirveesti_ säröä en tarvii kuitenkaan. Mielummin murina kkun sirinä.

Vastaiskohan toi triamppi mun tarpeita? Missäs pääsis testimään?
Hand in Hand With The Blues
LaXu
12.04.2006 20:55:36
Kyllä tuo kuvaukseen mahtunee, soundiltaan enemmän rock kuin hevi. Helsingin F-Musiikissa pääsee testaamaan.
"Walking the fine line between bacon and Christian."

Ostetaan Fender Deluxe Wide nahkahihna.
Takajeejee
12.04.2006 21:00:28
Kyllä tuo kuvaukseen mahtunee, soundiltaan enemmän rock kuin hevi. Helsingin F-Musiikissa pääsee testaamaan.

Ahaa. No rokin saa jollain spedulla hevimmäks jos tarvetta.
askomiko
12.04.2006 22:48:45
Jokainen sukupolvi on vähän erilainen. Uusimmassa on Mesa-henkinen iso pehmeä särö viimeisillä kanavilla, aiemmissa oli vähän kasarimpi. Ekassa oli kökkö. :) Jotta eikun testimään.
Tahdon bändiisi soittamaan.
"Mutta 99% varmuudella sanoisin että se kiinalainen kopioäimä tms. soveltuu ainoastaan kuikkaan tähdättäväksi manuaaliprojektiiliksi"
Spike
13.04.2006 08:19:16
Jokainen sukupolvi on vähän erilainen. Uusimmassa on Mesa-henkinen iso pehmeä särö viimeisillä kanavilla, aiemmissa oli vähän kasarimpi. Ekassa oli kökkö. :) Jotta eikun testimään.

Onko eka Mk1? Mikä ton uusimman mallimerkintä sitten on? Vai onko nuo voicingit vaihtunu jonain tiettynä vuonna?
You know what they say: What's cooler than being cool? Icecold.
Takajeejee
13.04.2006 10:27:54 (muokattu 13.04.2006 10:28:18)

Ahaa. Kiinnostus heräsi. Hmm, kai se on sitten pakko hipsiä F-Musiikkiin.

E: Ja tää uusin on varmaan tää Triamp ? :)
Antti1
13.04.2006 11:39:55
No näinhän ne menee: Mk1, Mk2 (sininen) ja Mk2 Alex Lifeson (violetti)
The dreams in which I'm dyin are the best I've ever had.
Spike
13.04.2006 13:26:38
No näinhän ne menee: Mk1, Mk2 (sininen) ja Mk2 Alex Lifeson (violetti)

eiks mk2 ja Lifeson sig oo molemmat vielä tuotannossa?

Kiitos kuitenkin, selvensi.
You know what they say: What's cooler than being cool? Icecold.
Antti1
13.04.2006 14:26:16
Joo, molempia taidetaan tehdä edelleen. Eri asia onkin, että mistä molemmat löytää testiin.
The dreams in which I'm dyin are the best I've ever had.
askomiko
13.04.2006 14:41:30 (muokattu 13.04.2006 14:48:01)
Ihan eka oli mustilla napeilla, 6L6-pääteessä, sitten el34-päätteellä ja sit mk2 on se sinivaloinen kromipaneelilla. Lifeson-malli on sitten vaan ekstraa, liekö siinä muuta eroa kuin väri ja krokotiilinnahka.

Ihan ensimmäistä combomallia olin ostamassa, mutta viimeiset kanavat ei oikein vakuuttaneet, ostin sitten Rectoverbin. EL34-versio oli loistava ja sen olisin ostanut jos olisi käytettynä osunut ennen rectoverbin hankintaa. Mk2 sitten osui joskus myöhemmin näppeihin sopivalla hinnalla.
Tahdon bändiisi soittamaan.
"Mutta 99% varmuudella sanoisin että se kiinalainen kopioäimä tms. soveltuu ainoastaan kuikkaan tähdättäväksi manuaaliprojektiiliksi"
Mrezzye
13.04.2006 14:54:51

H&K:sta tulee jotenkin aina mieleen maggara. Ei voi mitn.
Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi, niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???

Härski
13.04.2006 15:02:30

No mutta Triamp Mk kakkonenhan on HK:n sininen.
pekurides
13.04.2006 23:11:09

muin mielestä nää kaksi muuta guntheri-laitosta (framus&engl) vetää samassa hintaluokassa huomattavasti pidemmän korren ja hirveellä junttasäröllä vieläpä:)

Mielestäni se halvin 2kanavainen malli ainaskin kuulosti kylmältä ja tunteettomalta ku testin joku viikko sitten... no juu.. :)
Mrezzye
14.04.2006 13:29:23

No mutta Triamp Mk kakkonenhan on HK:n sininen.

Ja Turun sinappia suoraan Upsalasta kaveriksi...
Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi, niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???

kimurantti1
14.04.2006 17:09:21
muin mielestä nää kaksi muuta guntheri-laitosta (framus&engl) vetää samassa hintaluokassa huomattavasti pidemmän korren ja hirveellä junttasäröllä vieläpä:)

Entä jos ei halua pelkkää junttasäröä? ;)
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
msormune
14.04.2006 17:33:39

Hah, no entäs tämä sitten?

http://www.hecklerkoch-usa.com/
DZN
14.04.2006 17:37:20
Mun hyvällä ystävällä on mk1 triamp ja ei se mikään roklaatikko ole. En ole eläissäni kuullut tiukempaa suondia, mitä siinä on. Se nuppi on niin pirun tarkka, ettei se anna anteeksi yhtään mitään. Jos soittaa löysästi Dual Rectifier on varmasti parempi. Jos omaa todella tarkan oikean käden eikä sleebaa yhtään, Triamp on aivan tappohyvä. Osaavissa käsissä aivan timanttinen loota.

Triamppi on myös hieman ronkeli kaappien suhteen. Mesan oversize kaappi celestonin v30:llä kuullosti hyvältä, Marshallin tavallinen 4x12 ei taas ollut ollenkaan niin vakuuttava. Marshallin kaappi oli jo vanha ja käyttöä nähnyt mutta kuitenkin.

Kannattaa kokeilla. Ei se mikään ihan tajuton hi gain vehje ole kuten 5150 mutta asiansa osaavan soittajan näpeissä se saattaa olla se paras nuppi ikuna.
Aka. Dino and 6077dino
pekurides
14.04.2006 20:48:08

Entä jos ei halua pelkkää junttasäröä? ;)

..no sit voipi kääntää säröä pienemmälle:)

Ainaskin mun cobrasta lähtee ihan rohee rokkiroso pikku gainilla,
ja ei kai se haittaa että melkeimpä kaikkeen taipuu?
(eli itse vaan en tykänny kettusesta.. ja framus kolahti paremmin)
kimurantti1
14.04.2006 22:11:27 (muokattu 14.04.2006 22:13:52)
Pekurides:
Jep, kuka mistäkin tykkää. Mun mielestä Englit ja Framukselta ainakin Cobra oli aika pitkälle yhden tyylisuunnan pelejä vaikka niissä paljon nupukoita onkin. Dragonia haluaisin kyllä testata, on kuulemma vähän erilainen peli kun Cobra.

Takajeejee:
Triampista en tykännyt, vähän liian pörisevä särö mun makuuni. Aika yksipuolinen se mun mielestä oli kuusikanavaiseksi vahvariksi. Kyllä siinä oli ihan hyvä puhdas ja hyvä rokkisärö, muttei oikein mitään mikä oikeuttaisi niin kovan hinnan. Käytettynä toki eri asia. Jos In Flamesia sun muuta tykkäät soitella, niin kyllä mä noista ehdottomasti valitsisin SISO:n yksikanavaisen version. Puhtaan kanavan oma EQ on mielestäni aika turha kun laitteen puhdas kanava itsessään on niin turha. Särökoneeksi sen hommaisin.

Mä itse vähän aikaa sitten etsin all around-nuppia joka hoitaisi mallikkaasti myös rajummatkin säröt, ja päädyin Laneyn VH100R:n. Suosittelen testaamaan vaikka onkin aivan erilainen peli kuin kaksi edellä mainittua. Ellen aivan väärin muista, niin myös VH100R taitaa olla torilla myynnissä. Haulla löytyy tuosta ketjuja vaikka kuinka paljon joihin olen kokemuksiani "mahdollisimman objektiivisesti" yrittänyt kirjoitella.
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
oiva tumpeloinen
14.04.2006 22:15:07
Jep, kuka mistäkin tykkää. Mun mielestä Englit ja Framukselta ainakin Cobra oli aika pitkälle yhden tyylisuunnan pelejä vaikka niissä paljon nupukoita onkin. Dragonia haluaisin kyllä testata, on kuulemma vähän erilainen peli kun Cobra.

Vaikka monessa mielessä Engl onkin yhden tyylisuunnan vahvistinvalmistaja, niin en kuitenkaan menisi sanomaan asiaa noin yksioikoisesti kaikista malleista. Myös Engl:ltä löytyy vahvistimia toisiin tyyleihin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)