Andela 11.04.2006 13:04:25 (muokattu 11.04.2006 13:04:39) | |
---|
Olen nyt pääsiäisenä ostamassa tuollaista PRS custom 24 kitaraa ja vaihtoehtoja olisi kaksi musta -92 vuosimallia ja black cherry -98.. Ja kysymys kuuluukin kumpi on LAADULTAAN parempi? kun jostain kuulin että vielä nuo -92 olisi ihan käsintehtyjä ja nuo -98 sarjavalmisteisia, hinta on molemmissa kutakuinkun sama, että siihenkään ei ole luottaminen. Kertokaa te PRS tietäjät vähän muutenkin noiden kahden eroista, tämä olisi nyt tärkeä päätös kumman valitsen.. KIITOS! |
Juzzu 11.04.2006 13:09:10 (muokattu 11.04.2006 13:34:58) | |
---|
|
J.Hollström 11.04.2006 13:10:33 | |
---|
Sorvilla puusta tulee pyöreä. Ei mulla muuta. "Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi-
Mighty Shade |
Eemil 11.04.2006 15:17:10 | |
---|
Pyöreä = pallo. Ei muuta. Tuplahintaa ei ole missään tuotteissa ja ilmoitukset osaan laittaa kyllä oikeille paikoille. -rijopu
K100#2 |
Antroid 11.04.2006 17:36:40 (muokattu 11.04.2006 17:43:13) | |
---|
En ole ihan varma, mutta '92:ssa voipi olla BRW-otelauta (Brasilialan ruusupuuta) vrt. uudemman IRW-lautaan (intialailaista). Jos muistan oikein, niin BRW:n käyttö customeissa loppui 1991. 2005 Artist package -malleissa tosin oli taas, kun oli juhlavuosi. Niin ja alkuperäiseen kysymykseen sen verran, että laadussa ei varmasti ole suurta eroa noin kokonaisuudessaan, mutta yksilöissä voi toki olla eroja. Tuo '92 on tehty ennen nykyiseen tehtaaseen siirtymistä. Siinä on myös pieni heel, jota usein himoitaan (itse ainakin himoitsisin, toisaalta dead spotit ovat todennäköisempiä). Puhtaasti käsityötä eivät ole kumpikaan, josta voi sitten olla montaa mieltä, omasta mielestäni CNC-kone on ystävä. Paljon käsityötä niissä molemmissa on, joten sinänsä en puhuisi massavalmisteisista. Sarjavalmisteisia ne ovat melkein siinä missä esim. Ruokankaan kitaratkin (customit poislukien). Jos näät joskus esittelyn PRS:n tehtaasta ja laadunvalvonnasta, tiedät mitä tarkoitan. |
Pertsi 11.04.2006 18:35:53 (muokattu 11.04.2006 23:26:46) | |
---|
Mä tarkistaisin vielä molemmista mitkä mikit asennettuna, alkuperäiset vai jotkut muut. Voi vaikka käydä säkä että 92:ssa olisi kuitenkin vanhemmat Standard Treble ja Bass mikit (-> 91) vs. uudemmat HFS/VB (91 ->), ellei niihin ole isketty sitten joitain ihan muita vaihtomikkejä. EDIT: Juzzu, kirjatiedon mukaan tremi on edelleen messinkiä kahdesta biitistä, mutta kuin tietäen päivän kysymyksen kokeilivat juuri 92-93 yläosaan terästä blokin ollessa ensin messinkiä ja toisessa vaiheessa alumiinia. Tämä ei soundannut tarpeeksi hyvin, ja vuoden -93 aikana päätyivät takaisin kaksiosaiseen messinkitremiin. |
Antroid 11.04.2006 20:06:58 | |
---|
Mä tarkistaisin vielä molemmista mitkä mikit asennettuna, alkuperäiset vai jotkut muut. Voi vaikka käydä säkä että 92:ssa olisi kuitenkin vanhemmat Standard Treble ja Bass mikit (-> 91) vs. uudemmat HFS/VB (91 ->), ellei niihin ole isketty sitten joitain ihan muita vaihtomikkejä. Voisit Pelsi laittaa ny edes yhden kuvan tosta sun avatarin kitarasta...pliis...:) |
Juzzu 12.04.2006 06:53:35 | |
---|
Mä tarkistaisin vielä molemmista mitkä mikit asennettuna, alkuperäiset vai jotkut muut. Voi vaikka käydä säkä että 92:ssa olisi kuitenkin vanhemmat Standard Treble ja Bass mikit (-> 91) vs. uudemmat HFS/VB (91 ->), ellei niihin ole isketty sitten joitain ihan muita vaihtomikkejä. Mun '90 CE24:ssa on jo HFS/VB. Onkohan nuo standardit kovastikin vähemmän ruudikkaita.. HFS kun tuuttaa melko tanakasti... Melkein liiankin... EDIT: Juzzu, kirjatiedon mukaan tremi on edelleen messinkiä kahdesta biitistä, mutta kuin tietäen päivän kysymyksen kokeilivat juuri 92-93 yläosaan terästä blokin ollessa ensin messinkiä ja toisessa vaiheessa alumiinia. Tämä ei soundannut tarpeeksi hyvin, ja vuoden -93 aikana päätyivät takaisin kaksiosaiseen messinkitremiin. Kah, kah! Miellyttävää lisätietoa. Eli nykyisin ovat siis 2-palaisia messinkitalloja. Ilmeisesti siirtyminen 1-palaisesta tapahtui juuri tällöin '91 jälkeen, jolloin muutenkin tehtiin isompia linjanvetoja. |
Tomtom 12.04.2006 09:14:59 | |
---|
Mun '90 CE24:ssa on jo HFS/VB. Onkohan nuo standardit kovastikin vähemmän ruudikkaita.. HFS kun tuuttaa melko tanakasti... Melkein liiankin.... Nuo on kyllä munkin (minunkin) suosikkeja testaamistani PRS-mikeistä. Ok, MC:t sopii hyvin MC:hen ja Dragon II:set CU22:seen mutta kuitenkin. Todellakin hot fat & screamin'.. "Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M. |
Juzzu 12.04.2006 10:14:17 (muokattu 12.04.2006 10:14:34) | |
---|
Nuo on kyllä munkin (minunkin) suosikkeja testaamistani PRS-mikeistä. No siis ei HFS todellakaan ole mikään mun suosikki, älyttömin iso keski-alueen korostus mun makuun. Lespa menee ihan tukkoon tuolla mikillä, CE taas ei soi ylhäältä niin paljon kuin mitä puut antaisi olettaa (Dunkkaneilla soundin luonne muuttuu aivan toiseksi). Toki, ei se ny ihan pasna ole, mutta aika omalaatuinen. VB on kyllä sitten hieno, hieno kaulamikki. |
Tomtom 12.04.2006 10:28:09 | |
---|
Ai jaa, mun taas on. Mutta nimenomaan CU24:sessa, ei missään kitaroiden kuplavolkkarissa ; ) . Eiku se olikin tele. "Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M. |
Juzzu 12.04.2006 11:53:00 | |
---|
Ai jaa, mun taas on. Mutta nimenomaan CU24:sessa, ei missään kitaroiden kuplavolkkarissa ; ) . Eiku se olikin tele. Tjooh vaan ennoo vissiin Custom24:ssa HFS:ää ees soitellu :o) |
Pertsi 12.04.2006 23:39:17 (muokattu 12.04.2006 23:41:03) | |
---|
|
Cujo 12.04.2006 23:43:28 | |
---|
No llores mi querida Dios nos vigila Agarrame, mi vida AKKK #15 Romantikkoitkijät #40 |
Antroid 13.04.2006 11:24:45 | |
---|
Antsalle Fat Lady http://www.tones.jossain.com/mnet/ativ.jpg Ota selaimesta image resizing pois päältä. Uuh. Toi on täydellisyyttä. Väri on vissiin Tri-color Sunburst? Toimii pirun nätisti tossa. En panisi hanttiin vaikka PRS haluaisi tehdä taas vasureita, alkaen vaikka HB Sprucesta. |
Pertsi 15.04.2006 02:56:32 | |
---|
Väri on vissiin Tri-color Sunburst? Jep. Takaisin raiteille, saitko Andela riittävät eväät kauppapäätökseen? Sanoisin vielä, että käytännön eroja LAADUSSA tuskin löytyy, poisluettuna käytön jäljet ja mikkiratkaisut. |
kimurantti1 15.04.2006 09:59:55 | |
---|
Kysynpä tässä samassa ketjussa, että kuinka paljon PRS:n McCarty Soapbarista kannattaa käytettynä maksaa? Torilla kun on sellainen myynnissä. Jos Duncanin Invaderin tilalle löytyy alkuperäinen tallamikki niin voisin sitä lähteä testaamaan. Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl... |
Antroid 15.04.2006 11:15:17 (muokattu 15.04.2006 11:16:03) | |
---|
Kysynpä tässä samassa ketjussa, että kuinka paljon PRS:n McCarty Soapbarista kannattaa käytettynä maksaa? Torilla kun on sellainen myynnissä. Jos Duncanin Invaderin tilalle löytyy alkuperäinen tallamikki niin voisin sitä lähteä testaamaan. Se on vaan vissiin jyrsitty humpparille koloa suuremmaksi ja siinä on mikkirengaskin ruuvailtu kiinni, joten luulen, että näyttää vähän nihkeältä jos siihen alkuperäisen P90:sen heittää kiinni. Varma en asiasta tietenkään ole, ja toisaalta voihan sen jyrsiä kaulamikinkin kohdalta humpparille ja heittää molempiin pähin SD Phat Catit. Näyttää fiksulta ja on P90-soundi. Hinnasta koettaisin ehkä vähän tinkiä, etenkin jos jyrsintä on käytelty ronskimmalla kädellä. |
kimurantti1 15.04.2006 16:14:37 (muokattu 15.04.2006 16:18:23) | |
---|
Se on vaan vissiin jyrsitty humpparille koloa suuremmaksi ja siinä on mikkirengaskin ruuvailtu kiinni, joten luulen, että näyttää vähän nihkeältä jos siihen alkuperäisen P90:sen heittää kiinni. Varma en asiasta tietenkään ole, ja toisaalta voihan sen jyrsiä kaulamikinkin kohdalta humpparille ja heittää molempiin pähin SD Phat Catit. Näyttää fiksulta ja on P90-soundi. Hinnasta koettaisin ehkä vähän tinkiä, etenkin jos jyrsintä on käytelty ronskimmalla kädellä. Jep. Myyjä vastasikin jo ettei alkuperäinen tallamikki ole tallella, joten se siitä:( Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl... |
Juzzu 16.04.2006 09:30:42 | |
---|
Jep. Myyjä vastasikin jo ettei alkuperäinen tallamikki ole tallella, joten se siitä:( PRS:n käyttämät P-90:et on Duncanin tavaraa, joten kaupasta saa uusia helepostikin. |