masbe 08.04.2006 11:51:36 | |
---|
Haussa olisi yks hyvä särösoundi, sekä cleani, ja särö se tärkeämpi. Musiikki on hardrock tyyppistä musaa, leaditkin pitäis irrota. Hinta luokka reilu 1000€. Vetääkö trankut putkelle vertoja, ketuttaa se putkien kanssa pelleily, mutta onko se nyt välttämätön paha hyvää soundia haettaessa. Millään mallintavilla en tee paskaakaan, koska nimenomaan yksi hyvä soundi haussa! En hae mitään tietyntyyppistä soundia, vaan hardrockiin sopivaa persoonallista soundia. suositelkaa! |
superfly 08.04.2006 11:54:43 (muokattu 08.04.2006 12:39:01) | |
---|
ketuttaa se putkien kanssa pelleily, mutta onko se nyt välttämätön paha hyvää soundia haettaessa. Millään mallintavilla en tee paskaakaan, koska nimenomaan yksi hyvä soundi haussa! Sanoppa mikä siinä putkien kanssa pelleilyssä on niin vaikeaa? Ai niin, mikä estää käyttämästä mallintavasta vain yhtä hyvä saundia vaikka siellä valinnanvaraa olisi? Minä teen juurikin näin, Vox ADVT60 käytössä ja oikeastaan yhdellä vahvistinmallinnuksella mennään. Miksi? Koska saundi on hyvä. Huomasin että sulla on jo hyvä putkivahvistin, miksi olet sitä pois myymässä? "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Jonttu 08.04.2006 12:20:56 | |
---|
Hmm... Hard Rock.... Noh,torilla näyttäisi olevan Tech21 Trademark 120 myynnissä ;) Se wekotin kyllä taipuu erittäin hyvin juuri Hard Rock tyyliseen musaan, eikä volumekaan ihan heti lopu kesken! (Ja mahtuu budjettiinkin varsin mukavasti.. Jää rahaa vielä muuhunkin kivaan :) Pitää siitä luopua kun räkkikamoihin siirryin... |
1976 08.04.2006 12:38:13 | |
---|
Hinta luokka reilu 1000€. hardrockiin sopivaa persoonallista soundia. suositelkaa! Noihin kriteereihin, torilta löytyy vaikka Orangen Rockerverb 50. |
McNulty 08.04.2006 12:45:51 | |
---|
Suosittelen testaamista :) "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
saastara 08.04.2006 12:46:45 | |
---|
Hård rock-soundihan on toki mielipidekysymys mutta Minä katselisin noita Marsun JCM 800-nuppeja. Siihen alle jokin komia kaappi ja mukaan vielä joku hyvä pedaali eteen niin sillä luulisi pärjäävän.. Käytettynä jos noita katselee niin eiköhän siinä 1000€:llä selviä. Sinun postimerkkisi palavat. |
Juustonaksu 08.04.2006 12:55:23 | |
---|
Jos persoonallista etsit niin tuskin menen hirveän metsään sanoessani, että kannattaa kokeilla ainakin ENGL Screameria. :) Ja kaupastahan löytyy mitä vain, jos jaksaa lähteä testailemaan. "Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa |
Tasapaino 08.04.2006 13:36:32 | |
---|
Ai niin, mikä estää käyttämästä mallintavasta vain yhtä hyvä saundia vaikka siellä valinnanvaraa olisi? Minä teen juurikin näin, Vox ADVT60 käytössä ja oikeastaan yhdellä vahvistinmallinnuksella mennään. Miksi? Koska saundi on hyvä. Vähän kun ostais auton ja käyttäisi ainoastaan yhtä vaihdetta. Niistä muista efekteistä joutuu sitten kuitenkin maksamaan siinä laitteen hinnassa. Eikä halvoista mallintavista loppujen lopuksi löydy koskaan mitään todella hyvää saundia, se vaan on ikävä tosiasia. Eli jos jannu luopuu putkivahvistimesta ja odottaa alle tonnin hintaiselta uudelta vaffariltaan yhtä hyvää särösaundia, niin sellaista ei kannata mallintavasta unelmoida löytyvän. Ora et labora. |
superfly 08.04.2006 13:41:05 | |
---|
Vähän kun ostais auton ja käyttäisi ainoastaan yhtä vaihdetta. No joo, tämä on kyllä ihan tosi ja melkoista haaskausta. Eikä halvoista mallintavista loppujen lopuksi löydy koskaan mitään todella hyvää saundia, se vaan on ikävä tosiasia. Hö. Mähän juuri tuossa sanoin että se saundi on hyvä. Aikas reippaasti paremmalta tuo kuulostaa kuin osa samanhintaisista putkikoneista mitä olen omistanut/kokeillut. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
J.Hollström 08.04.2006 13:43:28 | |
---|
Eikä halvoista mallintavista loppujen lopuksi löydy koskaan mitään todella hyvää saundia, se vaan on ikävä tosiasia. Harmillista. Itse olen löytänyt ihan kelvokkaita särösoundeja tästä halvasta mallintavasta. http://juki.1g.fi/mp3/VOX_AD50VT/UK80S.mp3 "Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi-
Mighty Shade |
Tasapaino 08.04.2006 14:04:22 | |
---|
Hö. Mähän juuri tuossa sanoin että se saundi on hyvä. Aikas reippaasti paremmalta tuo kuulostaa kuin osa samanhintaisista putkikoneista mitä olen omistanut/kokeillut. No joo. Vähän tiukka sanavalinta taisi mulla olla. Tarkoitin, ettei mistään mallintavasta, joka maksaa alle tonnin, löydy yhtä hyviä saundeja kuin yhtä kalliista putkilaitteesta. Toki voin olla väärässäkin, en ole tehny laajamittaista inventaariota aiheesta. Ora et labora. |
tuluppa 08.04.2006 14:07:00 | |
---|
KIDOPPÄÄH |
Da Make 08.04.2006 14:11:29 | |
---|
Ei pidä katsoa vahvisinta sisuksen vaan soundin perusteella. Kaikki henkilöt jotka ovat törmänneet treeniksellämme ensikertaa H&K ZenTeraan ovat leimanneet sen soundien perusteella ilman muuta putkikoneeksi. VOX tekee myös erittäin hyviä mallintavia. |
Nacher 08.04.2006 16:12:10 (muokattu 08.04.2006 16:12:25) | |
---|
ENGL Screamer on kyllä hardrockmiehen valinta imo. Hyvä clean, hyvä reverb ja todella räikeä/räkäinen/rouhea särö. |
tommi_899 08.04.2006 17:18:05 | |
---|
ENGL Screamer on kyllä hardrockmiehen valinta imo. Hyvä clean, hyvä reverb ja todella räikeä/räkäinen/rouhea särö. En kyllä screameria välttämättä hardrock karkeloihin ottaisi, ennemmin joku marshall tyyppinen laite, laney gh50l, marsuja on nyt niin paljon että kokeile mitä tulee vastaan, mutta jcm2000 dsl100/50, jcm800, jubilee esim.. orangelta löytyy myös loistavia vaihtoehtoja. |
Spasi 08.04.2006 20:05:58 (muokattu 08.04.2006 20:10:31) | |
---|
www.mikseri.net/flatliners Tuolla on hardrockia Screamerillä. Kitara on LTD Viper ja kaappi Behkun 4x12. Ei erillistä EQ:ta käytetty eikä muitakaan efektejä, Englin omat soundit vaan. Ai niin, vasen kanava on siis screameri, oikealla tele-jekyll&hyde-Orange(mikälie 70-luvun 120W vehje). E: Pelkästään livedemo äänitys, mutta kyllä siitä aika hyvin saa selville vahvarin soundin. |
masbe 09.04.2006 20:31:48 | |
---|
Jep jep. Kiitoksia vaan, ja muutamille: ei toki tarkoitus olekaan sikaa ostaa säkissä, vaan totta helvetissä testaan mahdollisimman montaa vahvaria ennen ostopäätöstä, mutta auttaahan se toki kun kauppaan (ja jopa tietää mihin kauppaan) mennessä on joku idea siitä mikä vahvari vois olla omiaan. Ja kyllähän putkien kanssa aina hieman saa säätää verrattuna trankkuun. Jospa se tästä selviäis. Laney on kyllä ihan jees rokkikombo, mutta ei oikein pelitä hard rockiin, jollain spedulla kai selviäis siitäkin, saa nyt nähä... |
-Prokitaristi- 15.04.2006 12:14:00 | |
---|
Hård rock-soundihan on toki mielipidekysymys mutta Minä katselisin noita Marsun JCM 800-nuppeja. Siihen alle jokin komia kaappi ja mukaan vielä joku hyvä pedaali eteen niin sillä luulisi pärjäävän.. Käytettynä jos noita katselee niin eiköhän siinä 1000€:llä selviä. No huh huh! 1000 euroa pelkästä nupista olisi aivan järjetön! Suunnilleen puolet tuosta hinnasta pois, niin ollaan kohtuuhinnoissa. |
oiva tumpeloinen 15.04.2006 12:46:33 | |
---|
No huh huh! 1000 euroa pelkästä nupista olisi aivan järjetön! Suunnilleen puolet tuosta hinnasta pois, niin ollaan kohtuuhinnoissa. Eikös tuossa aiemmassa postissa mainittu jotain myös kaapista ja kurnuttimesta? Jos ne ängetään siihen nupin kanssa, niin nykyhinnoilla alkaa melkein tekemään tiukkaa koko setin kanssa. |
saastara 16.04.2006 18:39:16 | |
---|
No huh huh! 1000 euroa pelkästä nupista olisi aivan järjetön! Suunnilleen puolet tuosta hinnasta pois, niin ollaan kohtuuhinnoissa. Puhuin koko setistä. Sinun postimerkkisi palavat. |