samip88 15.04.2006 19:54:10 | |
---|
eli nämä 2 nuppia on suhkot samanlaisia, tosin screamerissa on kanava tai kaksi enemmän kuin thunderissa. haluaisin kysyä, että onko näillä saundillisesti mitään eroa? vastausta niiltä, joilla olisi kokemusta näistä. olisin itse hommaamassa Thunderia sen edullisen hinnan vuoksi mutta kannattaako? |
Petrukki 15.04.2006 19:59:40 (muokattu 15.04.2006 20:03:32) | |
---|
Nuppeja? Kaikki Thunderit ja Screamerit mitä olen nähnyt ovat olleet comboja. E: Soori. Aivopieru. Onhan niitä nuppeinakin. Niin... soundieron voit katsoa tuosta pari senttiä ylempänä olevasta FAQ:sta. Dream Theater doesn't rock, they prog!
Tässä on sulle kitaristi Trusta. |
Xenon 16.04.2006 12:15:04 | |
---|
Onhan Screamer monipuolisempi kuin tuo Thunder. Jos soittelet monenlaista musiikkia, niin kuin minä teen, niin tuo Screamer on oiva valinta. kanavia on juuri sopivasti: Clean, Crunch, Lo-Gain ja Hi-Gain Lisäksi Screamerissa on hyvä kaiku. Noista takakytkennöistä en sitten tiedä. Screamerissa on säädettävä efektilenkki + direct out + volumeboostin säätö (kaveriksi Z-5 -lankku niin hyvä tulee). |
kiitäjä 16.04.2006 14:09:47 | |
---|
Itse olen samassa tilanteessa, Thunder vaiko Screamer, Olin tässä 5 viikon päästä lähdössä helsinkiin ja toivon mukaan jossain musaliikkeessä olisi sekä thunder että screamer >> pääsisin testaamaan. Sellaista huhua olen kuitenkin kuullut että tuossa screamerissa olisi vähän huonompi clean. Varmasti hyviä nuppeja kumpikin. Screamerissa on myös kaiku(thunderissa ei) ja Presence-säätö. Muusikoiden.netissä on Thunderista laitearvio >> http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=175 |
Härski 16.04.2006 14:13:54 (muokattu 16.04.2006 14:14:56) | |
---|
|
kaspian 16.04.2006 17:08:28 | |
---|
|
Exhausted 16.04.2006 17:12:41 | |
---|
Fireball on enemmän 5150-tyyppinen hevinuppi. Ei kovin monipuolinen, mutta ihan hyvä omassa jutussaan. |
kaspian 16.04.2006 18:12:03 | |
---|
Fireball on enemmän 5150-tyyppinen hevinuppi. Ei kovin monipuolinen, mutta ihan hyvä omassa jutussaan. eli screamer on mielestäsi monipuolisempi? kuulostaa kyllä vähän liian hyvältä...en oikein malta odottaa että pääsen testaamaan. eka putkinuppi ostos mulla edessä, joten oon vähän käsi arvioimaan vielä. |
Nacher 16.04.2006 18:41:28 | |
---|
Fireballissa on cleani ja särö, Screamerissa cleanille ja särölle säröboosti, eli yhteensä 4 "kanavaa". Fireballissa clean kuitenkin hoitaa myös crunchin. Screamerissa on hyvä kaiku, josta kannattaa jo itsessään maksaa sen thunder/screamer hintaero. Samantasoista reverbiä kun ei kuitenkaan pedaaleista saa kovin helpolla. Itse omistin Screamer, mutta vaihdoin sen Fireballiin, koska Screamerissa ei oikein särö riittänyt mulle. Fireballissa sitä on sentään about loputtomasti, joten modernit metallit irtoavat hyvin. |
Guitaristi 16.04.2006 18:45:05 | |
---|
Mulla on thunder combona, hyvät soundit irtoaa kunhan se joskus vaan olisi ehjä. Aina tuntuu olevan rikki. Itse testasin juuri tuota thunderin kaiullista mallia liikkeessä ennen oman thunderini ostoa (jossa ei ole kaikua) ja en pitänyt sen reverbistä, joten ajattelin että on turhaa ostaa screamer ja ostinkin thunderin. Huhhuh, sekavaa tekstiä. Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
Wasbesp 16.04.2006 21:09:13 (muokattu 16.04.2006 21:10:02) | |
---|
Itse omistin Screamer, mutta vaihdoin sen Fireballiin, koska Screamerissa ei oikein särö riittänyt mulle. Tuo kuulostaa aika uskomattomalta. Me soitetaan bändin kanssa thrashahtavaa metallia, ja mulla on Screamerin säröpotikka yleensä tasan puolessa välissä. Silloin on säröä ja aivan riittämiin tuollaiseen metallimenoon. |
mixu1 16.04.2006 22:11:30 | |
---|
Itse testasin juuri tuota thunderin kaiullista mallia liikkeessä ennen oman thunderini ostoa (jossa ei ole kaikua) ja en pitänyt sen reverbistä, joten ajattelin että on turhaa ostaa screamer ja ostinkin thunderin. Huhhuh, sekavaa tekstiä. Itse pidän Screamerin reverbistä juuri todella paljon... "Aikaansa seuraava tulee aina ajan perässä" |
mixu1 16.04.2006 22:14:24 | |
---|
Tuo kuulostaa aika uskomattomalta. Me soitetaan bändin kanssa thrashahtavaa metallia, ja mulla on Screamerin säröpotikka yleensä tasan puolessa välissä. Silloin on säröä ja aivan riittämiin tuollaiseen metallimenoon. Mielipidekyssäreitä, ja siinä ei ole mitään uskomatonta. Hyvä nuppihan Screamer on, mutta demppaussäröön itsekin kaipaan lisää voimaa ... "Aikaansa seuraava tulee aina ajan perässä" |
offerotorium 17.04.2006 00:19:48 | |
---|
Helpoin ratkaisuhan OLISI ostaa tollainen Engl Powerball... |
meitu 17.04.2006 00:26:33 | |
---|
Helpoin ratkaisuhan OLISI ostaa tollainen Engl Powerball... Joskaan ei halvin. Ne jotka soittaa ne tietää |
offerotorium 17.04.2006 10:57:00 | |
---|
Mutta paras... |
meitu 17.04.2006 11:08:24 | |
---|
Mutta paras... Totta. Ne jotka soittaa ne tietää |
Spasi 17.04.2006 11:33:54 | |
---|
En ole Thunderia kokeillut mutta Screameriini olen tyytyväinen. Reverbi on mielestäni todella hyvä eikä cleanissäkään mitään vikaa ole, kunhan käyttää kaulamikkiä koska yhteisestä EQ:sta johtuen tallamikki-cleani on pikkaisen liian terävä. Sitä crunchia ja lo-gain säröä käytän kyllä todella harvoin eli jos Thunderissä olisi reverbi niin se riittäisi kyllä minulle kunhan säröt ja cleanit ovat yhtä hyviä kuin Screamerissä. Huono puoli noissa nupeissa on yhteisen EQ:n lisäksi se, ettei kaupan päälle tule footswitchia, eikä Englin omat footswithit todellakaan ole halpoja. Onneksi minulla lojui kaapissa vanha Marshallin footswitchi jonka sain toimimaan Screamerissä poistamalla led-valon. |