Aihe: tokai alc-53, pistäkääs mielipiteitä jos kokemuksia löytyy..
1
t-bonez
24.04.2006 16:31:26

juu, eli olen käynyt noita tokain les paul-kitaroita kokeilemassa, ja mielestäni kyseinen malli vaikutti tuhdimmalta kaikkiaan kuin pari hintaluokkaa kalliimmat kitarat..liekö syynä se oikea väri musta (muut oli sitä väärää väriä), vai mikä lie..
mitäs ootte mieltä.. onko mielestänne tarpeellista maksaa se pari hunttia lisää siihen 70-malliin noin niinkuin järkiperusteilla, turha noilta kauppiailta on asiaa kysyä.. vai sattuiko käsiini joku erityinen yksilö sitten..
Billsner
24.04.2006 18:04:27 (muokattu 24.04.2006 18:18:33)
Agathis runko ja vaahtera kaula pudottaa hintaa jonkinverran. Esim. LC-80:ssa runko ja kaula on mahonkia.

Itse päädyin tuohon ALC-53:seen koska se passasi hyvin mun käteen ja lompakkoon (+ se että kitara oli musta). Ei mua niin hirveästi kiinnosta mistä puista se on tehty.

EDIT: Mulle ei siis kelvannut muu kuin Les Paul custom-kopio.

EDIT2: Halvemmat Tokait on tehty koreassa ja kalliimmat japanissa.
Assembled in blasphemy
Tinmo
24.04.2006 19:21:21
Yhdestä ALC-53:sesta on kokemuksia, jotka johtivat jatkossa kyseisen kitaran poistamiseen "mahdollinen uusi kitara"-listalta. Syynä oli yksinkertaisesti huono sointi, joka aiheutui kitaran vaneri(!)lankusta. Mutta jos moinen ei haittaa, niin ei kai siinä mitään (onnitteluni itse asiassa, kun tuommoiset seikat eivät häiritse, itse olen joutunut kärsimään).
"I’d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy." -T. Waits
Billsner
25.04.2006 08:02:49
Yhdestä ALC-53:sesta on kokemuksia, jotka johtivat jatkossa kyseisen kitaran poistamiseen "mahdollinen uusi kitara"-listalta. Syynä oli yksinkertaisesti huono sointi, joka aiheutui kitaran vaneri(!)lankusta.

Vaneri? Oletko varma? Kyllä tuo mun ALC-53 soi erittäin hyvin enkä ole huomannut mitään mikä viittaisi siihen että kitarassa on käytetty vaneria.

Mutta jos moinen ei haittaa, niin ei kai siinä mitään (onnitteluni itse asiassa, kun tuommoiset seikat eivät häiritse, itse olen joutunut kärsimään).

Kyllä se vähän jo häiritsee jos kitara on vaneria. Varsinkin jos siitä ei mainita missään. Squierin bullet stratoon olin tyytyväinen vaikka se olikin vaneria.
Assembled in blasphemy
Tinmo
25.04.2006 12:07:40
Tokain katalogi vuodelta 2000 kertoo rungon olevan "plywoodia", elikkä vaneria. Muistaakseni, täysin saletti en nyt sitten ole, jos et ole itse huomannut.
fox
25.04.2006 13:00:16

Kyllä se vähän jo häiritsee jos kitara on vaneria. Varsinkin jos siitä ei mainita missään. Squierin bullet stratoon olin tyytyväinen vaikka se olikin vaneria.

Ottamatta mitenkään kyseiseen ALC-53 materiaalikysymykseen kantaa, tuossa laittelin yhtä bassoa, mikinvaihto ym. sähköpuolen remontti, katsoin huvikseni, mitä tehdas ilmoittaa ko. mallista... Oli ilmoitettu runkomateriaaliksi mahogany, mutta työstössä osoittautui olevan vaneria eli plywoodia. Toki voihan se olla vaikka mahonkivaneeria.
Löysin muuten 2004 tietoja Korean Customista.. agathista näkyy olevan runko. Myös pykälää kalliimmassa on agathista. Että näin voinemme varmuudella uskoa.. :)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Tinmo
25.04.2006 13:40:08
Varmistin asian ja vuoden 2000 katalogissa runko on vielä vaneria. Voihan olla, että uusimmat mallit ovat Agathista.
Jannipaali
25.04.2006 15:23:49
Varmistin asian ja vuoden 2000 katalogissa runko on vielä vaneria. Voihan olla, että uusimmat mallit ovat Agathista.

Eihän siitä ole kuin "vain" kuusi vuotta aikaa.
Allekirjoitus
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)