Aihe: Toneworks ax1500g pedaalin toiminta
1 2
Hencka
17.04.2006 13:40:19
Tilasin thomannilta tuollaisen toneworksin ax1500g multiefektihärpäkkeen. Parin soittokerran jälkeen heitti pedaali toimimasta. Lähetin vehkeen takasin thomannille ja sain uuden tilalle. Tässä uudessa ilmeni kuitenkin jo toisella soittokerralla sama vika. Pedaali ei toimi eikä kalibrointikaan onnistu, vaan valittaa jatkuvasti erroria.

Nyt aloin vain ihmettellä että onko minua kohdannut huono tuuri vai enkö vain osaa? Soittelen kuulokkeilla ja kytkennät olen tehnyt manuaalin ohjeiden mukaan. Voiko vika aiheutua sitten kitarasta tai muuntajasta? Kitara on epin lp standard (made in china) ja muuntaja laitteen mukana tullut. Laitteesta jotain ymmärtävät jos viitsisivät vastailla.
Tuhannen markan seteli
17.04.2006 13:44:53
Itsellä on ainakin toiminut hyvin. Thomannilta myös tilasin.
Kuulostaa kyllä aika erikoiselta.
jarkk0-
17.04.2006 13:47:19
itsellä on toiminut ihan hyvin omistanut nyt kyseisen pedaalin 5kk eikä mitään óngelmia
Rock'n Roll
saastara
17.04.2006 13:48:58
Itsellänikin on tuo vanhempi versio AX1000G ollut jo aikoja ja se on toiminut kuin junan vessa.. Tuo kuulostaa kyllä sangen erikoiselta.
Sinun postimerkkisi palavat.
Da Make
17.04.2006 13:57:45
Muistaakseni omassa AX1500G:ssä ei edes pitänyt kalibroida mitään, kaikki toimi tehtaalta suoraan. Luultavasti teet jotakin väärin.
Katso omat plussasi täältä! :::: Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki
jusbe
17.04.2006 15:54:23
Jaa-a... Taitaa olla TODELLA huono onni. Itselläni kyseinen vekotin on ollut muutaman viikon eikä ole ollut minkäänlaista häikkää.
Life has a strange way to kick you in the nuts - Ozzy
Kitaravirtuaali
17.04.2006 16:03:08

Itselläni hajosi tuosta polkusimesta kanssa pedaali kertaalleen, kävi huollossa ja sen jälkeen on pelittänyt ongelmitta. Huonoa tuuria, olet saanut pari maanantaikappaletta.
mloyttyn
17.04.2006 19:50:31
Mulla pari vuotta toiminut ilman yhtään erroria. Ainoa vika on ollut, että Talk-efekti ei jostain syystä meinaa "pysyä päällä", vaan vaihtuu automaattisesti viereiseen kesken soiton. Olisko tullut käveltyä nupin yli joskus, en tiedä?
kimurantti1
17.04.2006 19:53:17 (muokattu 17.04.2006 20:04:58)
Pedaali ei toimi eikä kalibrointikaan onnistu, vaan valittaa jatkuvasti erroria.

Valittaa erroria? Tarkoittaako tuo ettei vain toimi, vai tuleeko ruutuun joku teksti? Ei ainakaan pitäisi jos kyse on samasta laitteesta jonka olen omistanut. Kai tiedät, että esim. Wah-asetuksen saa päälle/pois painamalla hieman lujempaa pedaalin kärjestä, jolloin valo oikealla sammuu. Toimiiko potikka, jolla säädetään pedaaliallinnoksia oikein?

Edit: Onpas muuten hauskoja vastauksia. Kaveri aloittaa ketjun jossa kertoo että hänellä on ongelma ja kysyy mistä se voisi johtua. Vastaukseksi tulee vain kommentteja, että joku omistaa laitteen ja on kuulemma toiminut hyvin. Se on vallan hieno asia, mutta mitä se ketjun aloittajaa auttaa millään tavalla? No offence;)
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
saastara
17.04.2006 19:59:53
Edit: Onpas muuten hauskoja vastauksia tässä ketjussa. Kaveri aloittaa ketjun jossa kertoo että hänellä on ongelma ja kysyy mistä se voisi johtua. Vastaukseksi tulee vain kommentteja, että joku omistaa laitteen ja on kuulemma toiminut hyvin. Se on vallan hieno asia, mutta mitä se ketjun aloittajaa auttaa millään tavalla? No offence;)

Tällä yritetään päästä kenties siihen lopputulokseen, että laitteen käyttäjä saattaa tehdä jotakin väärin, kun kerran kaikilla muilla laite on toiminut moitteetta. Kun tähän lopputulokseen päädytään, on ongelman etsiminen sangen helpompaa.

Mitenkään tietenkään yrittämättä loukata topicin aloittajaa..
kimurantti1
17.04.2006 20:04:17 (muokattu 17.04.2006 20:06:52)
Tällä yritetään päästä kenties siihen lopputulokseen, että laitteen käyttäjä saattaa tehdä jotakin väärin, kun kerran kaikilla muilla laite on toiminut moitteetta.

Paitsi yhdella toisellakin käyttäjällä tuossa ylempänä. Luulenpa, ettei näillä pyritty mihinkään lopputulokseen:)

Kun tähän lopputulokseen päädytään, on ongelman etsiminen sangen helpompaa.

Entä jos ei päädytä? Eikö kannattaisi yrittää neuvoa ennemmin kuin vain sanoa, että teet jotain väärin? Tai edes sanoa asia suoraan kuin olettaa, että ketjun aloittaja lukee tuollaisen rivien välistä. En ainakaan minä olisi lukenut:)
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
Jonte
17.04.2006 20:10:40
Tilasin thomannilta tuollaisen toneworksin ax1500g multiefektihärpäkkeen. Parin soittokerran jälkeen heitti pedaali toimimasta. Lähetin vehkeen takasin thomannille ja sain uuden tilalle. Tässä uudessa ilmeni kuitenkin jo toisella soittokerralla sama vika. Pedaali ei toimi eikä kalibrointikaan onnistu, vaan valittaa jatkuvasti erroria.

Nyt aloin vain ihmettellä että onko minua kohdannut huono tuuri vai enkö vain osaa? Soittelen kuulokkeilla ja kytkennät olen tehnyt manuaalin ohjeiden mukaan. Voiko vika aiheutua sitten kitarasta tai muuntajasta? Kitara on epin lp standard (made in china) ja muuntaja laitteen mukana tullut. Laitteesta jotain ymmärtävät jos viitsisivät vastailla.

Mulle taitaisi tulla tuo samainen härveli Pääsiäisen jälkeisellä viikolla. Katsotaan jos tulee samoja ongelmia.
Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas".
saastara
17.04.2006 20:14:10 (muokattu 17.04.2006 20:16:07)
Kimurantti tarvitsee naisen. Tai pojan.. Kumpi vain. Tai jotakin..

E: :)

E II: Nyt keksin sen! Kimurantti tarvitsee ilmapallon! Kukaan ei voi olla vihainen jos on ilmapallo!
kimurantti1
17.04.2006 20:31:11 (muokattu 17.04.2006 20:37:28)
Kimurantti tarvitsee naisen. Tai pojan.. Kumpi vain. Tai jotakin..

Naisen ehkä, edellinen ei pitkälläkään aikavälillä ilmeisesti onnistunut kouluttamaan mua tarpeeksi. Kunhan sillä vain on punaiset hiukset. Poika tässä elämäntilanteessa olisi hasardi temppu:)

E II: Nyt keksin sen! Kimurantti tarvitsee ilmapallon! Kukaan ei voi olla vihainen jos on ilmapallo!

Heh. En mä vihainen ole, vaan ihan oikeasti ihmettelin porukan vastauksia täällä. Ilmapallot on kyllä kivoja.

Edit: Kirotusvirheitä. Ai miten niin off topiciksi menee...
Hencka
17.04.2006 23:32:20
Valittaa erroria? Tarkoittaako tuo ettei vain toimi, vai tuleeko ruutuun joku teksti?

Tarkoittaa että pedaali ei toimi, ja kun sitä yrittää kalibroida manuaalin ohjeen mukaan tulee ruutuun error säädettäessä pedaalin maksimiasentoa. Sain tämän uudemman laitteen viime viikon keskiviikkona, jolloin sillä jonkun aikaa soittelin ja kaikki toimi niin kuin pitää. Tulin tänään sitten pääsiäislomilta ja aloin soittamaan ja kas kummaa, pedaalissa sama vika kuin aikaisemmin. Pitänee vissin ottaa taas thomanniin yhteyttä ja vähän tarkemmin alkaa kyseleen että mistä tässä on oikein kysymys.
saastara
17.04.2006 23:34:52
Toimiiko pedaali siis muuten ongelmitta, paitsi tuo ekspressiopedaalin kalibrointi?
Hencka
17.04.2006 23:42:25
Toimiiko pedaali siis muuten ongelmitta, paitsi tuo ekspressiopedaalin kalibrointi?

Pedaali ei toimi ollenkaan. Pedaalin mallinnosvalintapotikka toimii, eli mallinos vaihtuu, mutta mitään ei tapahdu, kun pedaalia painelee. Esim. volume-mallinoksessa jos volumen minimitaso on säädetty nollaan ei kuulu minkäänlaista ääntä vaikka kuinka painelisi. Heti kun pedaalin kytkee pois päältä, alkaa ääntäkin kuulua.
kimurantti1
18.04.2006 00:41:19
Olisikohan siellä pedaalimalinnosten piirissä jotain hämärää? Kuulostaa siltä, ettei tuolla kotikonstein ole paljoa tehtävissä.
Zakk
18.04.2006 09:17:49
Mulla on ollu jo monta vuotta ax1500g, eikä oo mitään ongelmia ollu.
"Where there's a whip there's a way"
humppahanuristi
18.04.2006 13:16:18

Pedaali ei toimi ollenkaan. Pedaalin mallinnosvalintapotikka toimii, eli mallinos vaihtuu, mutta mitään ei tapahdu, kun pedaalia painelee. Esim. volume-mallinoksessa jos volumen minimitaso on säädetty nollaan ei kuulu minkäänlaista ääntä vaikka kuinka painelisi. Heti kun pedaalin kytkee pois päältä, alkaa ääntäkin kuulua.
Ihan vielä varmistuksena, että oletko varmasti lukenut ja ymmärtänyt käyttöohjeen?

Kaksi rikkinäistä peräkkäin on vähän ihmeellistä ja toisekseen kaikki mallinnokset ei mene päälle jos siellä ohjelmassa on joku tietty efekti jo ennestään päällä.
Myytävänä Menghini 4 äänikerta haitari, lankamidit ja sounder-mikit. Molempien johdot kaipaavat kolvin hellää käsittelyä. Lähesty vaikkapa pikaviestillä, jos tunnet tarvetta moiselle soittimelle.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)