veltsu 15.04.2006 14:24:14 | |
---|
Näitä on ollut sen puolisen vuotta saatavilla ja itsekin olen jonkinsorttista kiinnostusta näitä kohtaan ainakin tuntenut eli laittakaa ystävät hyvät kokemuksianne tänne, eikös juu? Halpoja ovat ja muovisia, tiedetään. Pysytään mielellään asialinjalla ja jos vaikka useampaakin pedaalia voit suositella kimppaan niin sen parempi. Silloin joskus kun soittelen, on Vamp2 huolehtinut sekä efekteistä, että hellasärön vähäisyydestä. Hakusessa tuollaista pop/rock-settiä. Voisiko Vamppia ja pedaaleita jotenkin hyötymielessä yhdistellä (Noviisi kysyy)? Mitä edullista muuntajaa & välipiuhoja suosittelette (T-kaupasta). Piuhat ristiin ja hyvää pääsiäistä sekä kiitokset jo etukäteen! ;) |
Johnny99 15.04.2006 14:27:58 (muokattu 15.04.2006 14:32:28) | |
---|
Ja PATASYDÄN lyö!! |
Petrukki 15.04.2006 15:01:08 | |
---|
Kuulemma ainakin Behkun EQ on ollut mainio. Dream Theater doesn't rock, they prog!
Tässä on sulle kitaristi Trusta. |
veltsu 15.04.2006 15:58:03 | |
---|
joo, nuo linkit on jo luettu eli lisää kokemuksia kaivataan. Ja patapaitojen 1. voitto tullee tänään ;) |
zuppermuhle 15.04.2006 16:01:17 | |
---|
Behringer Ultra Chorus löytyy. Ihan tavallinen chorus tuo on, ei valitettavaa soundista. Muuntajan kanssa pitää ihme häiriöääniä. Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
Ukko 15.04.2006 17:12:41 | |
---|
Behringer Ultra Chorus löytyy. Ihan tavallinen chorus tuo on, ei valitettavaa soundista. Muuntajan kanssa pitää ihme häiriöääniä. Muuntajissa on eroa laadun suhteen. |
Joel Harald 15.04.2006 19:51:34 | |
---|
Muuntajissa on eroa laadun suhteen. Niinpä. Mulla on hiljanen ku metsä ton reguloidun muuntajan kanssa. Ostetaan telecasterin kaulamikki. |
msormune 15.04.2006 19:51:39 | |
---|
Kuulemma ainakin Behkun EQ on ollut mainio. Joo, komppaan vielä tähän sen verran, että siirsin beerinkelin EQ-spedun trankkuvahvistimeni efektilooppiin, ja nyt se toimii aika hyvin soolo-boostina. Tosin varmaan ajaa ihan saman asian kuin kaikkien muidenkin valmistajien EQ-pedaalit, mutta on tosin kyllä niistä ainakin halvin... Ehdottomasti 20 euron arvoinen. Parasta omasta mielestäni 20 euron pedaaleissa on mahdollisuus kokeilla äänen muokkausta. Jos ei kelpaa, niin ei ainakaan paljoa ole menettänyt. Tosin noita Behringerin pedaaleja kokeillessa kannattaa pitää mielessä, että ne ovat todellakin halvalla tehtyjä ja ei taatusti laadukkaimmista osista. Eli jos vaikka Behringerin compressor-pedaali, flanger tahi chorus ovat omasta mielestä kökköjä, se ei tarkoita että kaikkien muiden valmistajien vastaavat pedaalit kuulostaisivat samalta. Vaikka olisikin tasan samat säätimet ja ulkoisesti sama asu. |
Igori 15.04.2006 22:00:28 | |
---|
Behringerin od100- säröpedaali tuli heräteostoksena ostettua. OD-puoli oli ihan käyttökelpoinen, mutta DS-puoli oli mielestäni kauhea. OD-puolelta sai hyvin haettua sellaista perus rock/hevi säröä. Kotikäytössä Laneyn hybridikombon kanssa toimi hyvin, mutta reenikämpällä en saanut kyseisestä pedaalista käyttökelpoista saundia. Hyvä särö hinta/laatu- suhteeltaan juuri kotikäyttöä/aloittelijakäyttöä varten. |
mokes 15.04.2006 22:06:54 | |
---|
Joo oon kokeillu sitä tube screameria ja ihan hyvä oli. Ei ollut mitään saundi eroa ibanezin 100 e kalliimpaan malliin, ainoa miinus behkulle tulee hiukan heiveröisen tuntuisesta muovikotelosta. |
Kitara-män 15.04.2006 22:15:11 | |
---|
joo mul on Vintage Tube Overdrive ja se on toiminu tosi hyvin, siinä on kans älyttömän hyvä soundi... suosittelen |
zuppermuhle 15.04.2006 23:52:53 (muokattu 15.04.2006 23:53:58) | |
---|
Muuntajissa on eroa laadun suhteen. Onhan sitä. Tosin testimuuntaja on ollut hiljainen Digitechin Metal Masterin kanssa vaikka ko härpäke tykkäsi siristä erään toisen muuntajan kanssa. EDIT: Testasin muuten juuri pedaalia(siis chorusta) cleaneilla ja huomasin että se tosiaankin särkee soundia jonkin verran. Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
ekikoo 16.04.2006 00:00:13 | |
---|
Minulta löytyy EQ ja Tube overdrive. Olen molempiin tyytyväinen, rakenne ei haittaa ollenkaan ottaen huomioon vaatimukseni kun soittelen ~70% kaikesta soittelusta kotona. Tube overdrivellä saa ainakin minun korvaan kivankuuloisen miedon särön, ja buustinakin olen sen havainnut toimivan ihan hyvin. Taajuuskorjain toimii myös toivotulla tavalla. Enempää en osaa sanoa. Kun suhteuttaa hinnan ja niiden sopivuuden minulle, näissä on huomattava etu jos vertaa vaikka saman asian ajaviin hintavempiin kamoihin. Kotisoittelussa nämä toimivat hyvin. Muusta ei oikein kokemusta ole... A signature? Oh wait... |
veltsu 16.04.2006 00:35:22 | |
---|
mukavastihan tuota kommenttia tulee, kiitoos so far. Eli millaista muuntajaa suositellaan, linkkiä T:ltä? Entä noita välipiuhoja? Kaippa sitä vois T:ltä laittaa tulemaan, onhan sieltä 3v. takuukin nykyään ;) Tommosta BCA2000:stakin tarvitsis, mikä siinä on ettei noita mistään löydä? Onko mielessä vastaavaa ja asiallista -firewireä ei läppärissä ole. |
DaKiller 16.04.2006 08:55:42 | |
---|
Omat kokemukset rajoittuvat compressor sustaineriin, joka palautti jälleen maan pinnalle ja totesin, että köyhän ei halpaa kannata ostaa. Täysin käyttökelvoton surinasärinäboksi. Mutta tulipahan kokeiltua. |
Kitarisoija. 16.04.2006 09:05:01 | |
---|
Mulla on TO100 ja kyllähän hinta-laatu-suhe tuossa on ihan kohillaan. Pitää kyllä patterinkin kanssa mieletöntä hurinaa ja syö sen hetkessä loppuun (on sen takia käyttämättä:D). Toi muovikuori on sellanen, että vaikuttaa heiveröiseltä, mutta aika kovaa saa polkasta, jos sen haluaa rikki! Säätönupit sitten vaikuttavat kyllä oikeasti aika heiveröisiltä, mutta ei niidenkään kanssa oo ongelmia ollut. Ja olihan joku täällä tehnyt testin missä vertaili behkua bossiin ja samalla testasi muovin kestävyyttä (sen verran muistan, että kaikennäköstä se kesti!) |
DaKiller 16.04.2006 09:42:27 | |
---|
Mulla on TO100 ja kyllähän hinta-laatu-suhe tuossa on ihan kohillaan. Pitää kyllä patterinkin kanssa mieletöntä hurinaa ja syö sen hetkessä loppuun (on sen takia käyttämättä:D). Toi muovikuori on sellanen, että vaikuttaa heiveröiseltä, mutta aika kovaa saa polkasta, jos sen haluaa rikki! Säätönupit sitten vaikuttavat kyllä oikeasti aika heiveröisiltä, mutta ei niidenkään kanssa oo ongelmia ollut. Ja olihan joku täällä tehnyt testin missä vertaili behkua bossiin ja samalla testasi muovin kestävyyttä (sen verran muistan, että kaikennäköstä se kesti!) Hmm... Mistäköhän se laatu ilmenee tuosta tekstistä siihen hinta-laatu suhteeseen? |
J.Hollström 16.04.2006 09:43:50 | |
---|
Hmm... Mistäköhän se laatu ilmenee tuosta tekstistä siihen hinta-laatu suhteeseen? Aika hyvin. Halvalla saa paskaa. "Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi-
Mighty Shade |
Kitarisoija. 16.04.2006 09:54:59 | |
---|
Aika hyvin. Halvalla saa paskaa. Näinhän se on :D Jos tuosta tosiaan maksaa sen 20e, niin ei siltä kauheasti odoteta. Välttävähän tuo on. Eli jos toi on kolme kertaa bossia halvempi, niin siitä voidaan päätellä kyllä jotain :P |
Manicci 16.04.2006 10:13:21 | |
---|
Itsellä on tuommonen Blues Overdrive. Ihan kivaa pikkurosoa tuosta irtoaa, mutta olen pääasiassa käyttänyt tuota yhdessä projektissa keikoilla soolobuustina, sen jälkeen käyttö jäänyt vähemmälle. Kuitenkin 20€ arvoinen laite, ja ajattelin seuraavaksi kokeilla tuota kehuttua EQ:a. Strato ja putkimarsu- muita ei tueta. |