Aihe: Fender Squier Affinity Tele
1 2
Squier_90
25.04.2006 19:55:19
http://www.thomann.de/thoiw3_artike … sn=7fb28e93ae8f3ead1b0a5f8ca5b8ccd3

Kannattaisiko minun ostaa kyseinen kitara?
Soittelisin tyyliin rautalankaa & rokkia..

(Ois muuten aika kätevä tehdä semmoinen pysyvä kirjoitus kuin "Minkä kitaran ostaisin? -Kysy täällä")
Mun faija omistaa Texas oilin.
Petrukki
25.04.2006 19:58:08
Kokeile eka enne ku ostat. Osa Squiereista on tosi mainioita keppejä, osa taas niin huonoja, että huhhuh. Eli testaa.

Ja sitä Kysy Täältä- topikkia kannatan myös, mutta parhaiten se selviää testaamlla keppi IRL.
ENGL - muita ei tueta!
Squier_90
25.04.2006 20:26:52
Mun faija omistaa Texas oilin.
Ocean Boulevard
25.04.2006 20:49:51

Telecaster on monipuolinen soitin. Sopii niin rautalankaan kuin rokkiinkin. Squierilta löytyy Affinityä hieman kalliimpi Standard-malli, joka saattaa olla harkitsemisen arvoinen. Kyllä tuolla Affinitylläkin alkuun pääsee.

(Ois muuten aika kätevä tehdä semmoinen pysyvä kirjoitus kuin "Minkä kitaran ostaisin? -Kysy täällä")

Aloittelijat-alue on aika lähellä tuota. Siellä vaan ollut aika hiljaista, joten ymmärrän kyllä että paine heittää kyssät tänne on suuri.
Ocean Boulevard
25.04.2006 20:54:50
Tai

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-174695.html

Jos itse pitäisi valita tuon Squier 51:n tai Squier Affinity Telen väliltä, valitsisin Squier 51:n. En ole testannut, mutta jonkin verran kehuja olen kuullut.
Bertrand
26.04.2006 06:20:53
Affinity-sarjan telen tallassa kielet eivät kulje kropan läpi niin kuin oikeassa Telecasterissa. Tämä tietenkin kannattaa ottaa huomioon valintaa tehdessä - jos siis etsii telesoundia.

Affinity voi kuitenkin olla okei kitara, en minä sitä sano.
NYdoll
26.04.2006 09:56:59

Lähempänä on mun mielestä alkuperäistä tuo affinity kuin stankku... Affinityn runko on leppää, kun taas standardissa on agathista. Ihan kelpo kitara tuo on. Itse olen vastaavalla (affinity) soitellut hard rock räimettä tässä pari viikkoa "ykköskitarani" ollessa sökönä. Nauhojen alapäiden viimeistely on kaukoitäluokkaa ja virittimet tahtovat olla vähän lepsut. Muuten ihan pätevä keppi.
"Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless
weelie
26.04.2006 13:16:48 (muokattu 26.04.2006 13:22:21)
Affinity-sarjan telen tallassa kielet eivät kulje kropan läpi niin kuin oikeassa Telecasterissa. Tämä tietenkin kannattaa ottaa huomioon valintaa tehdessä - jos siis etsii telesoundia.

Väittäisin ettei sillä ole juurikaan väliä meneekö läpi vai ei. Ja tehtiinhän niitä toploadereita jo '50-luvullakin. Tässä Kid Ramos vetää 59 toploaderillaan... tele soundihan se on! (Kyseessä tosin Esquire, eli kaulamikitön tele) www.fabulousthunderbirds.com/media/tuffenough.wmv

Itse valitsisin Affinityn mieluummin kuin stankun. En ymmärrä miksi leppä olisi parempi kuin Agathis. (oma teleni tosin on leppää)
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Werde
26.04.2006 13:21:59
Kokeile eka enne ku ostat. Osa Squiereista on tosi mainioita keppejä, osa taas niin huonoja, että huhhuh. Eli testaa.

Osa Squiereista on uutena aivan mainioita, ja parin vuoden päästä kaula propellilla.
"Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen"
weelie
26.04.2006 13:24:42
Osa Squiereista on uutena aivan mainioita, ja parin vuoden päästä kaula propellilla.

Voi muuten pitää paikkansa, vaikkei mulla kokemusta olekaan. Yksi osaisten vaahterakaulaisten Fenkkujen kanssa näin helposti käy, ja Squiereissa on monesti vielä ohuempi kaula, ja varmaan tuoreemmat puut.

Omassa halpistelessäni on liimattu vaahteraotelauta, Mielestäni hyvä ominaisuus, juuri yllä olevista syistä. Toivottavasti ei siis väänny yhtä helposti kun on liimattu. Saas nährä.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Lonesome
26.04.2006 14:28:06
Omassa halpistelessäni on liimattu vaahteraotelauta, Mielestäni hyvä ominaisuus, juuri yllä olevista syistä. Toivottavasti ei siis väänny yhtä helposti kun on liimattu. Saas nährä.

Myös Affinity Squierin vaahteraotelaudat ovat erillisiä, eikä Tele Affinityä ruusupuisena edes saa.

Standardin plussana ovat asialliset alnico-mikit, astetta jämäkämpi hardware (ei tietenkään mitään cts/crl-tasoa esim. potikoissa ja kytkimissä) ja kyllä se kokonaisuus on lähempänä "aitoa" kuin Affinity, imo, vaikka puu onkin agathista. Meksikon Fenderissä se leppälankku voi olla 5-7 palasta ja viilu päällä...

Oman kokemuksen perusteella mielummin Std Squier Tele, kuin huono meksikon Fender Standard Tele. Ohut ja lähes lakaton kaula on tietysti tottumuskysymys.

Tällä hetkellä mulla on -06 tammikuussa ostettu v. 2002 "20th Anniversary" Squier Std Tele sunburst. Muutaman vuoden iän huomaa tässä muuten virheettömässä yksilössä lähinnä siitä, että uutena häiritsevan vaalea vaahterakaula on tummunut luonnollisemman näköiseksi. Nauhan päät hieman törröttää ja ehkä kaulassa on aavistus pientä notkahdusta alakielten puolella, mutta tuokin taitaa olla lähinnä ominaisuus, eikä vika. Mistään "propellista" ei ole kyse. Kaularautaa hieman kiristin reippaan koveruuden vuoksi. Aika hyvin vastinetta 140 €:lle, kun se on vielä niin nättikin...
Mars Needs Guitars!
van_aksu
26.04.2006 14:51:17

Affinity voi kuitenkin olla okei kitara, en minä sitä sano.

Kyllä mulla ainakin kulkee kielet rungon läpi. Mulla on noin kymmenen vuotta vanha ja ollut käytössä uudesta asti ja on edelleen hyvässä kunnossa. Kaula ei ole vääntynyt yhtään, on kylläkin ruusupuuta vaikka on affinity-sarjaa. Virittimet on tosiaan vähän lepsut ja tunnottomat...
Lonesome
26.04.2006 15:28:04
Kyllä mulla ainakin kulkee kielet rungon läpi. Mulla on noin kymmenen vuotta vanha ja ollut käytössä uudesta asti ja on edelleen hyvässä kunnossa. Kaula ei ole vääntynyt yhtään, on kylläkin ruusupuuta vaikka on affinity-sarjaa. Virittimet on tosiaan vähän lepsut ja tunnottomat...

Jeps. Noissa "vanhoissa" Affinityissä on muistaakseni myös paksuudeltaan täysmittainen lankku. Mallisarjoissa tapahtui about v. -99 muutoksia nykyiseen suuntaan. Juhlavuoden 2002 kunniaksi sitten päivitettiin esim. standaredien mikit alnicoiksi...
Mars Needs Guitars!
Ocean Boulevard
26.04.2006 15:39:15
Standardin plussana ovat asialliset alnico-mikit, astetta jämäkämpi hardware (ei tietenkään mitään cts/crl-tasoa esim. potikoissa ja kytkimissä) ja kyllä se kokonaisuus on lähempänä "aitoa" kuin Affinity, imo, vaikka puu onkin agathista.

Jep. Meikäläisellä on Squier standard strato ja aikas hyvin se akustisena soi. Squierin sivujen mukaan tosiaan Affinityt on leppää ja stankut agathista, mutta Fenderin foorumilta lukaisin jotain siihen tyyliin, että Indonesiassa valmistetut ovat agathista ja Kiinassa tehdyt leppää. En kyllä tiedä mitä tuo oma stankku on. Kiinassa se on tehty.
Tietysti Pauligin
26.04.2006 17:17:26
Aloittelijat-alue on aika lähellä tuota. Siellä vaan ollut aika hiljaista, joten ymmärrän kyllä että paine heittää kyssät tänne on suuri.

Ihan kuin olisi muuten ihan viime viikkoina kuollut se palsta...

Asiaan:
Itseltä löytyy affinity strato myös, eikä ole lainkaan kelvoton peli. Tuon sarjan telejä en ole testannut. Kuitenkin näissä taitaa olla hieman vaihtelua, tiedä sitten onko tuo omani laadukas yksilö vai johtuuko siitä että se on pyörinyt mukana jo vuosia.
Tottumuksesta siis.

Kuitenkaan hintaero standard sarjaan ei ole muistaakseni järin suuri, joten kannattaa nekin katsastaa. Yleisesti kehutumpia pelejä ovat. Noita löytyy jos jonkin verran kaupoista, testailemaan vaan.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
king of dark
27.04.2006 17:41:37
Kannattaako Squieria ostaa? Minkälaiset mikit noissa on hintaan verrattuna?
The time I burned my guitar it was like a sacrifice. You sacrifice the things you love. I love my guitar. - Jimi Hendrix
Walrus
28.04.2006 02:18:21
Väittäisin ettei sillä ole juurikaan väliä meneekö läpi vai ei. Ja tehtiinhän niitä toploadereita jo '50-luvullakin. Tässä Kid Ramos vetää 59 toploaderillaan... tele soundihan se on! (Kyseessä tosin Esquire, eli kaulamikitön tele) www.fabulousthunderbirds.com/media/tuffenough.wmv

Joo -59:hän niitä toploadereja tehtiin ja mm. Jim Campilongo soittaa kanssa semmosella ja ihan normaali Telesoundi semmosesta kitarasta lähtee. Ite meinaan ihmettelin pirusti ku näin Jim:in kitaran lähempää ja huomasin että kielet ei menekkään rungon läpi ku en tienny että tommosta ratkasua on käytetty jo preCBS-Teleissä.
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
jogo3000
28.04.2006 07:34:26

Mielestäni squierin kitarat ovat _hintaansa nähden_ hyviä soittimia. Niillä soittelee mielikseen kyllä. Mutta on hyvä muistaa, että niiden hinnalla ei voi vaatia mitään uskomattoman hyviä ominaisuuksia ja luotettavuutta.

Loppupäätelmä: Ensimmäiseksi kitaraksi aivan oiva kapistus, ja Telecaster-maailmaan tutustumiseenkin käypä peli. Saapa nuista hieman kokeneempi kitaristi enemmänkin irti, kun osaa säätää skittan kohdilleen.
Hyötähyviää. Kahakkättee. Myötämöykkynee.
weelie
28.04.2006 15:39:10
Joo -59:hän niitä toploadereja tehtiin ja mm. Jim Campilongo soittaa kanssa semmosella ja ihan normaali Telesoundi semmosesta kitarasta lähtee. Ite meinaan ihmettelin pirusti ku näin Jim:in kitaran lähempää ja huomasin että kielet ei menekkään rungon läpi ku en tienny että tommosta ratkasua on käytetty jo preCBS-Teleissä.

Niin, hän myöskin, mutten viitsi Campilongoa nyt ihan joka kerta mainita vaikka tosi fäni olenkin. :D

Toploaderilla ei juuri saundieroa liene, mutta setup-eroja on. Tallapalat "pitää" asettaa korkeammalla (ja tallan kolot matalalle) jotta saa tarpeeksi kulmaa kielille tallapalojen yli. Toisaalta se on kätevää että tallan voi ottaa irti ottamatta kieliä pois, jos mikkejä vaihtaa tms.

Mutta kuten aiemminkin jo sanoin jossain John Beland kuulemma käyttää toploaderina (vain ja ainoastaan) kolmea ylintä kieltä, kun on kuulemma helpompi bendata. Toiset tykkää säätää...
Jonte
28.04.2006 22:24:45

Joo. Osta edes Mex Telecaster. Squierit ovat nuoriso- ja aloittelijakitaroita.

Ihan totta, Jontella on, on myös Fenkku. Usko tällä puheella.
Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas".
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)