kimurantti1 22.04.2006 20:16:14 (muokattu 22.04.2006 21:12:39) | |
---|
Jep, sellaista etsin all around-kitaraksi. Ensin tulee tietysti mieleen Fenderin HSS USA (Deluxe) Strato. En ole käytettynä montaa nähnyt, muuta kuin torilla tällaisen: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=102497 Googlella löytyi juttua, mutta hintatietoja en löytänyt mistään. En tosin muita kitarafoorumeita juuri seuraa. Mitähän tuollaisesta kannattaisi maksaa? Kävin tänään testaamassa kitaraa. Kitara tuntui hyvältä kouraan, vaikka vähän vanhat kielet olikin ja himpun liian korkealla minun makuuni. Ainoa asia joka jäi pahasti häiritsemään, oli mikit: 2xTexas Special ja Duncanin Pearly Gates tallassa. Puhtaat soundit toimi todella hyvin, mutta säröosasto varsinkin Pearly Gatesilla oli aivan järjetöntä pörinää. Parilla eri vahvistimella kitaraa testasin ja molemmilla sama juttu. Jos tuon ostaisin, niin ainakin tallamikki lentäisi samantien hevonkuuseen. Texas Specialeista jäi vähän lievemmin sama fiilis. Tuntuu vaan oudolta, kun porukka on noita aika kovasti hehkuttanut nimenomaan kirkkaina ja vähän tehokkaampina mikkeinä. Onko kellään samanlaisia kokemuksia? Mitäköhän noiden tilalle voisi tunkea. Dimarzion Steve's Special on toiminut toisessa kitarassa hyvin ja tuntui aika vastakohdalta tuolle Pearly Gatesille.. Ehkä DiMarziot on vaan enemmän mulle kuin Duncanit. Vielä Tampereen seudulta käyn testaamassa torilla jo pitkään pyörineen Brian Moore C90P Customin. En ole HSS-mikityksellä varustettuihin kitaroihin perehtynyt ollenkaan, mutta olen koko ajan enemmän sitä mieltä, että yksikelaisten puhdas soundi on enemmän minun juttuni. Haluan kuitenkin normaalin humpparin tallaan. Muita harkinnan arvoisia on ainakin Tom Andersonin Drop Topit, Music Manin Silhouette ja Luke. Kertokaa arvon herrat mitä muita näitä nyt on. Pienikokoiset kitarat miellyttää meikäläisen silmää paljon, sellaisia ainakin Musarit taitaa olla. Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl... |
oiva tumpeloinen 22.04.2006 20:51:51 (muokattu 22.04.2006 20:53:09) | |
---|
Monihan ratkaisee tuon ongelman ostamalla SSS-kitaran ja laittamalla single coil -sized bukkerin tallaan. Tai sitten vaihtaa pleksin moiseen ja laittaa humpparin tallaan. Monessa on valmiina allas tai jyrsitty sopiva kolo. Helppohan sinne pleksin alle on itsekin tilaa tehdä: jäljen ei tarvitse olla edustavan näköistä, kun pleksi tulee päälle......tai miten siitä saa helposti vielä hienon jahyvän myyntilauseenkin, on laittaa sinne sitten Faradayn häkki foliosta. Sitten on tietenkin vaihtoehtona HSS-varustetut hevikirveet, mutta se ei taida olla se juttu, mitä haetaan.... ;) E: tulipa mieleen, että jos hommaisi jonkun HSH kitaran, ja laittaisi siihen sustainerin. Silloin kaulaan jäisi vielä tilaa yksikelaiselle. Saisi vielä enemmän mahdollisuuksia.... |
kimurantti1 22.04.2006 21:05:34 (muokattu 22.04.2006 21:13:07) | |
---|
Monihan ratkaisee tuon ongelman ostamalla SSS-kitaran ja laittamalla single coil -sized bukkerin tallaan. Tai sitten vaihtaa pleksin moiseen ja laittaa humpparin tallaan. Monessa on valmiina allas tai jyrsitty sopiva kolo. Haluan kyllä normaalin humpparin tallaan. Se vähä mitä olen yksikelaisen kokoisia humppareita testanut, niin ulostuloa on kyllä löytynyt, mutte se paksuus ei ole ihan samaa luokkaa mitä normaalilla humpparilla. Voi tietysti johtua muustakin. Mielummin ostaisin kitara jota täytyy mahdollisimman vähän modailla omaan makuun. Sitten jos sellaista ei löydy, niin harkitsen modailua vakavammin. Sitten on tietenkin vaihtoehtona HSS-varustetut hevikirveet, mutta se ei taida olla se juttu, mitä haetaan.... ;) No siis, jos muoto on suurinpiirtein strato ja soundien puolesta taipuu kevyempäänkin, niin sitten sellainen. Aika harvoin vaan näin on ollut. Kitaran ns. "mojo" ei ole mulle tärkeää, vaan sen toimivuus työkaluna. Kyllä näitäkin voi ehdottaa jos joku malli all around-kitaraksi ehdottajan mielestä kelpaa:) jos hommaisi jonkun HSH kitaran, ja laittaisi siihen sustainerin. Silloin kaulaan jäisi vielä tilaa yksikelaiselle. Saisi vielä enemmän mahdollisuuksia.... En ole ikinä käyttänyt/kokeillut sustaineria kun ei ole ollut tarvetta. Liikaa namiskoita mulle:P Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Jannipaali 22.04.2006 21:12:41 (muokattu 22.04.2006 21:17:46) | |
---|
No siis, jos muoto on suurinpiirtein strato ja soundien puolesta taipuu kevyempäänkin, niin sitten sellainen. Aika harvoin vaan näin on ollut. Kitaran ns. "mojo" ei ole mulle tärkeää, vaan sen toimivuus työkaluna. Kyllä näitäkin voi ehdottaa jos joku malli all around-kitaraksi ehdottajan mielestä kelpaa:) Kuulostaa Ibanezin RG sarjalaiselta :) http://www.ibanez.co.jp/eg_page.php … &COLOR=CL01&MODEL_NO=RGA121 Tuon ottaisin itse, koska siinä on kiinteä talla. Edit. Huomasin, että mikkipolitiikka ei täsmää. Tuossahan on H-H eikä H-S-S Allekirjoitus |
Werde 22.04.2006 21:15:00 | |
---|
Kuulostaa Ibanezin RG sarjalaiselta :) Tai Schecterin C-1:eltä. "Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen" |
touhis 22.04.2006 21:15:05 | |
---|
Tai ehkä iban satriani-mallilta.. Everything is simple with IBM. |
oiva tumpeloinen 22.04.2006 21:21:03 | |
---|
Kuulostaa Ibanezin RG sarjalaiselta :) http://www.ibanez.co.jp/eg_page.php … &COLOR=CL01&MODEL_NO=RGA121 Tuon ottaisin itse, koska siinä on kiinteä talla, Siitä taas sitten puuttuu keskimikki....jos sitä joka paikan höyläksi kaivataan. Sitä mä en ymmärrä periaatteessa, mikä Satrianista tekee automaattisesti paremman kuin muut Ibat..... Noi Musarit on kyllä hyviä pelejä. Speksien puolesta Luke ja Silhouette tosiaan sopivat, mikäli vain käteen sopii. Vielä lisäksi, jos katsoisi Morsea. Siinä on tosin kaulassa humppari, mutta se mikkikonfiguraatio ei taatusti jätä kylmäksi. Tai sitten tietenkin ökyrikkaille PRS:n 513. |
kimurantti1 22.04.2006 21:33:50 | |
---|
Kuulostaa Ibanezin RG sarjalaiselta :) On jo, muttei vastaa mun käsitystä all around-kitarasta:P Schecterin C-1 ja iban satriani-malli on myös out. HSS-mikityksestä en halua tinkiä. Ehkäpä eniten nyt kiinnostaa HSS-strato ja Musarin Silhouette. Eikö kellään ole sanottavaa tuosta testaamastani Straton hintaluokasta tai sen mikeistä? Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
-septimisti- 22.04.2006 21:39:27 (muokattu 22.04.2006 21:39:47) | |
---|
Musta tää kuulostaa ihan yamahan pacificalta. Ite en ole noita isojen poikien paficoita päässyt kuin kerran testaamaan (812) ja kyllä oli mahtava keppi kaikin puolin. Duncanin JB tallassa vakiona ja tykkäsin yksikelaistenkin soundista, vaikka niiden soundi oli jotenkin...outo. Saattaa kyllä mennä tilapäisen mielenhäiriön piikkiin tuollainen muistikuva eikä ollut mitään mihin vertailla. Kaula sopi meikäläisen käteen kuin nakutettu. Mutta kannattanee pistää to-check-listalle. |
ReBeat 22.04.2006 21:41:05 | |
---|
Sitä mä en ymmärrä periaatteessa, mikä Satrianista tekee automaattisesti paremman kuin muut Ibat..... En nyt tiedä että paremman kuin kaikki muut ibat... koska makuasioitahan nämä. Mutta jos tykkää stratoista, niin JS tonnissa on enemmän stratoa ja rootsia kuin RG:ssä. Sen huomaa kun (a) kokeilee kaulaa ja (b) kuuntelee kitaran puhtaita soundeja. Se kaula siinä on nimittäin aivan loistava (makuasia toki). Se on kuin straton kaula, paitsi että säädöissä ollessaan sen soittaminen tuntuu kauttaaltaan kuin linnunmaidon juonnilta verrattuna keskimääräiseen straton kaulaan. Runko on myös erittäin mukava. Ja puhtaat soundit kaulamikillä ovat todella kauniit. Sillä pystyisi soittelemaan rautalankaa niin, että moni sokkokuuntelija ei varmasti ensimmäisenä arvaisi kyseessä olevan humppareilla varustetun floikkakepin. Pitäis ehkä koittaa äänitellä sitä tässä joku päivä. Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
LaXu 22.04.2006 21:52:51 | |
---|
Yamaha Pacificaa minäkin ehdottaisin. Päteviä yleiskitaroita. Ibanez RG on minun mielestäni omiaan oikeastaan pelkästään rock/hevimeiningeissä. Se ei tietenkään tarkoita, etteikö sillä muutakin voisi soittaa, mutta ainakaan allekirjoittaneen mielestä soundi ei ole kaikkein sopivin kevyempiin tyyleihin. |
apuri 22.04.2006 21:54:43 | |
---|
Jep, sellaista etsin all around-kitaraksi. Ensin tulee tietysti mieleen Fenderin HSS USA (Deluxe) Strato. En ole käytettynä montaa nähnyt, muuta kuin torilla tällaisen: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=102497 Googlella löytyi juttua, mutta hintatietoja en löytänyt mistään. En tosin muita kitarafoorumeita juuri seuraa. Hinta on ihan metsässä. Uuden saa halvemmalla saksasta. Noin 700 euroa saattaisi tuolle käytetylle olla kohtuullinen hinta. http://www.guitar24.de/de/pro.php?id=5157 |
kimurantti1 22.04.2006 22:02:37 (muokattu 22.04.2006 22:38:49) | |
---|
Hinta on ihan metsässä. Uuden saa halvemmalla saksasta. Noin 700 euroa saattaisi tuolle käytetylle olla kohtuullinen hinta. http://www.guitar24.de/de/pro.php?id=5157 Tuo ei taida olla sama kitara. Testaamassani oli Texas Specialit ja Duncanin Pearly Gates. Kyllä hinta silti aikamoiselta vaikutti. Ai saamari: http://www.guitar24.de/de/pro.php?id=8408 Saakohan noihin plektrasuojia erikseen ostettua? Tuon kun saisi valkoisella helmiäispleksillä niin... Toki Suomesta mielummin ostan jos hinta vaan on kohdallaan. Noita ei vaan käytettynä ole yhtäkään näkynyt. Pitääpä kysäistä DLX:stä saatavuutta ja syytä kotisivuilla ilmoitetulle jäjettömälle hinnalle: Guitar24: 1539e DLX: 2290e Hmm...? Edit: Mitenkäs mä Pacificat unohdin. Kyllä nekin pitää käydä testaamassa. Eikö noiden esittämieni lisäksi tule muita vaihtoehtoja mieleen kun Pacificat? Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
LO 22.04.2006 22:47:00 (muokattu 22.04.2006 22:57:14) | |
---|
|
touhis 22.04.2006 22:54:32 | |
---|
Jep, sellaista etsin all around-kitaraksi. Ensin tulee tietysti mieleen Fenderin HSS USA (Deluxe) Strato. En ole käytettynä montaa nähnyt, muuta kuin torilla tällaisen: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=102497 Onkohan tuo malli ihan oikein? Kukahan muistaisi, minä vuonna se american standard vaihtui american seriesiin. Jos toi torin strato on todella vm 2001, niin veikkaisin sitä kumminkin lone star stratoksi. Siinäkin tapauksessa tuo hintapyyntö olisi aika kova. Mitä mieltä muut? Everything is simple with IBM. |
kimurantti1 22.04.2006 22:59:23 (muokattu 22.04.2006 23:03:43) | |
---|
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Rypsolisti 22.04.2006 23:05:55 | |
---|
Juu noista Fendereistä voin sanoa että American Deluxe HSS Stratoa on kokeiltu ja parhaita kitaroita mitä olen soitellut. Tuntui mahtavalta, aika perus strato joka on vähän ''hienostuneempi''. Helsingin F-musiikissa maksoi joku 1500 euroa mutta Thomanistahan sen löytää myös. Sitten on noi vähän vanhemmat Lonestar sarjan kitarat, ilmeisesti ihan hyviä ja American sarjan mallit joista en kyllä itse pidä. American sarjan stratot on siis oikein hyviä mutta ne ei vain jostain syystä tunnu hyvältä mun kädessä. American Deluxe sarjan kitaroille voisin antaa täyden kympin. http://www.thomann.de/thoiw3_fender … deluxe_fat_strat_rwam_prodinfo.html |
kimurantti1 22.04.2006 23:10:14 | |
---|
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
jarkki 22.04.2006 23:16:39 | |
---|
Hei ! Hommasin itselleni juuri warmoth straton, jossa on HSS mikitys. Alkuperäiset mikit olivat JB kaulassa , cool rails keskellä ja custom custom tallassa. Ne oli mulle vähän liian voimakkaat ... niinpä vaihdoin ne. Kaulaan ja keskelle tuli fralinin blues specialit ja tallaan duncanin ah' "aina niin turvallinen" 59. Tallasta jätin tonen pois, koska tykkään 59:n hiukan nasaalista saundista. Olen joskus kokeillut pearly gatesia mutta se tosiaan on sitä pörinää ... 59 vois olla siis vaihtoehto. Fralinin bluessit on aivan loistavat mikit rock-blues-jazz touhuun ... hiukan kalliit tosin. Koko homman kruunasi vielä Snake Oil kielet ;-) Ps. Katso vielä Fralinin Vintage hotit jos kovempaa ulostuloa haluat. |
touhis 22.04.2006 23:27:09 | |
---|
Mitä eroa on Deluxe HSS Stratolla ja Lonestarilla? Taitaapi olla usan deluxe-malleissa lukkovirittimet ja rullasatula. Everything is simple with IBM. |