Aihe: nuppia näistä?
1 2
ibanezz
30.04.2006 22:28:46
ajatuksena ollut joku nuppi ja kaappi hankkia eli kellään kokemuksia näistä? mikä sopis parhaiten hevimusiikkiin ja paras soundi? kertokaa hyviä ja huonoja puolia mitä vaan näistä tulee mieleen :)

http://www.thomann.de/thoiw3_fender_fm100h_prodinfo.html
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-162760.html
http://www.thomann.de/thoiw3_marshall_mg100hdfx_top_prodinfo.html
oiva tumpeloinen
30.04.2006 22:38:53
Mitenkään vi***ilematta.....

Jos sun budjetti on tuota luokkaa, niin miksi pitää saada nuppi?`Sen takia, että kavereilla ja kaikilla kovilla jätkillä on? Tuohon rahaan osta ilman muuta combo. Säästät reilusti rahaa verrattuna kaappiin+nuppiin.
tommiot
30.04.2006 22:41:53
Puoskari89
30.04.2006 23:54:53 (muokattu 30.04.2006 23:56:47)
Kyllähän se niin on että mieluummin ostaa sit hyvän combon kun se että menee työntämään kätensä pas****. Sitä on aika vaikea kertoa mistä saa parhaimman soundin sillä se on ihan makuasia, eli neuvoisin menemään itse testaamaan johonkin liikkeeseen.

Suosittelisin jättämään halpis fenderit, line6 spiderit ja marshall mg:t sun muut rauhaan. Kokeile Hughes&Kettnerin, Randallin, Voxin ja tech21 vahvistimia
Kitara ja kahvia. Mitä muuta voisi tarvita!?
Jucciz
30.04.2006 23:56:48
Jos nuppia olet etsimässä, katso ihmeessä käytetyt. Noista kolmesta, jotka mainitsit, yksikään ei ole erityisen hyvä missään musiikkityylissä, ja etenkään hevissä tarvittavaa mureaa särösoundia niistä tuskin saa kirveelläkään.

Kannattaa katsella torilta käytettyjä JCM800-sarjan vehjeitä vaikkapa.
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
oiva tumpeloinen
01.05.2006 00:40:07
Jos nuppia olet etsimässä, katso ihmeessä käytetyt. Noista kolmesta, jotka mainitsit, yksikään ei ole erityisen hyvä missään musiikkityylissä, ja etenkään hevissä tarvittavaa mureaa särösoundia niistä tuskin saa kirveelläkään.

Kannattaa katsella torilta käytettyjä JCM800-sarjan vehjeitä vaikkapa.

Tässä on pieni totuuden jyvä, allthough.....

Ei kaikkeen heviin sovi tuommoinen 8satanen soundikaan. Aika perinteistä....
Jos modernimpaan haluat, ei JCM-sarja ole ehkä juuri sua varten. Sitten pitää etsiä jotain muuta. Mutta tuolla budjetilla se ei ole nuppi!!!!
Focke Wulf
01.05.2006 03:41:47 (muokattu 01.05.2006 03:43:57)
Tässä on pieni totuuden jyvä, allthough.....

Jos modernimpaan haluat, ei JCM-sarja ole ehkä juuri sua varten. Sitten pitää etsiä jotain muuta. Mutta tuolla budjetilla se ei ole nuppi!!!!

no ainaki Unearth vetelee voodoo amps modatulla kasisatasella et hyvin taipuu modernimpaaki tyylii

nykyää vht Deliverancet kans käytös
http://www.bulldogairshows.com/video/1999promo/1999promo.mpg
Twinkle
01.05.2006 03:58:36
Jos sun budjetti on tuota luokkaa, niin miksi pitää saada nuppi?

Minä luulen, että aloittaja kokee tarvitsevansa nupin ja tämän takia on sellaista ostamassa. Jos vaikka oletetaan että aloittajalla olisi kaappi entuudestaan. Tai sitten sillä on riittävästi vehkeitä soundin tuottamiseen. Tai ehkäpä sillä on mallintava johon se tarttee edullisen päätteen. Ehkäpä se tosiaan tahtoo mojoa mikä tulee tuommoisesta vahvistimesta.

Noista vehkeistä minä melkeinpä valkkaisin tuon Marshallin, se nyt niin huttua ole kuin aina annetaan ymmärtää. Ei sillä kuuhun mennä, tosin sekin riippuu täysin siitä mihin tahtoo vahvariaan käyttää. Ite kattoisin että sen peruspopittajalle ihan riittävä.
ReBeat
01.05.2006 05:50:42

no ainaki Unearth vetelee voodoo amps modatulla kasisatasella et hyvin taipuu modernimpaaki tyylii

Niin, modatulla. Voodoo Ampsin kevyinkin JCM800-modaus sisältää gainin kasvattamista + paljon muuta säätöä ja siitä sanotaan "Recommended for blues/rock/80’s players – Not for high gain or extreme metal players". Metallimeininkiin suositellaan HG tai HG+ modia, jotka tuovat gainia vielä paljon lisää. http://www.voodooamps.com/standardmods-marshall.html#800

Toki voihan tavallisenkin JCM800:n eteen laittaa metalzonen :) Moderni meininki tarkoittaa kai kuitenkin melko särökästä metallisoundia?
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
oiva tumpeloinen
01.05.2006 09:32:31
Minä luulen, että aloittaja kokee tarvitsevansa nupin ja tämän takia on sellaista ostamassa.

Psykoakustiikkaa, vai?

Jos vaikka oletetaan että aloittajalla olisi kaappi entuudestaan. Tai sitten sillä on riittävästi vehkeitä soundin tuottamiseen.

Mä arvasin tän vaihtoehdon tulevan jossain vaiheessa esiin. Mutta c'moon, Ei minkään kaapin eteen kannata laittaa huonompaa nuppia. Mieluummin myy kaapin pois ja ostaa paremman combon koko rahalla.

Tai ehkäpä sillä on mallintava johon se tarttee edullisen päätteen.

Trankkupäätteitä saa halvemmallakin.

Ehkäpä se tosiaan tahtoo mojoa mikä tulee tuommoisesta vahvistimesta.

Tässä voit olla hyvinkin oikeassa. Tämän takia yleensä ostetaan ihan mikä tahansa nuppi. Soundilla ei ole mitn väliä, kunhan on halpa.

Mä ainakin kehotan tarkasti miettimään omia tarpeitaan. Vähän päätään vaivaamalla saa huomattavasti paremmat romut. Tämä koskee eteenkin silloin, kun ei ole paljon rahaa laittaa kiinni kamoihin. Rahamiehillähän tälläistä ongelmaa ei ole, koska ne voi ostaa aina lisää tarvittavia romuja (vaikka ei nekään niitä tarvi).
zeme
01.05.2006 09:40:45 (muokattu 01.05.2006 09:41:39)

No, itselläni ei nyt kasisatanen ole, ysisatanen, ja kun pistän eteen tubescreamerin ja treblet nollissa ja vähän paranetelee sounda viä eq-pedaalilla nii saa ihan hyvät modernit soundit.. Tai mikä on moderni, täysin pehmee särö soundi vai semmonen rectifier hiukan rososempi soundi, molempia saan tehtyä tosta vahvarista.. Et simmosta..

EDIT. Ainii eikä ole modattu nuppi.. :D..
No problem.
oiva tumpeloinen
01.05.2006 09:56:20 (muokattu 01.05.2006 09:56:50)
No, itselläni ei nyt kasisatanen ole, ysisatanen, ja kun pistän eteen tubescreamerin ja treblet nollissa ja vähän paranetelee sounda viä eq-pedaalilla nii saa ihan hyvät modernit soundit.. Tai mikä on moderni, täysin pehmee särö soundi vai semmonen rectifier hiukan rososempi soundi, molempia saan tehtyä tosta vahvarista.. Et simmosta..

EDIT. Ainii eikä ole modattu nuppi.. :D..

Mun mielestä se on kumma juttu, kun yhden rokkisoundin vahvistimesta saadaankin yht'äkkiä Mesat ja kaikki muutkin vahvistimet. On tietenkin luonnollista, että erilaisilla purkkiratkaisuilla tai vaikka laittamalla jokin kauhea multivatkain nupin eteen, siitä saadaan ihan mitä vain. Mutta ei kuitenkaan autenttisen kuuloista soundia. Sitä paitsi on turha enään puhua nupin soundista, jos tehdään jollain muulla, IMO.

Ai niin.....8satasilla ja 9satasilla on jotain pieniä eroja......9sataset on enemmän metallinisteille tehty kuumempia vahvareita ylimääräisine etusputkineen ym. seikkoineen....ne on vähän jo valmiiks modattuja 8satasia.
Jucciz
01.05.2006 10:14:27
Ai niin.....8satasilla ja 9satasilla on jotain pieniä eroja......9sataset on enemmän metallinisteille tehty kuumempia vahvareita ylimääräisine etusputkineen ym. seikkoineen....ne on vähän jo valmiiks modattuja 8satasia.

JCM900-sarjalaisissa on kyllä SL-X -malleja lukuunottamatta ihan yhtä monta etuasteputkea kuin JCM800:ssakin. SL-X:issä on 4, muissa 3.

JCM900:n soundia on kuvailtu monesti vähän sirisevämmäksi, ei niin rouheaksi ja ärjyväksi kuin JCM800:n. Aika moni metallimies tuntuu käyttävän JCM800:aakin, joko boostattuna tai ilman. Hyvä yleiskone melkein mihin tahansa kitaramusiikkiin rautalankaa lukuunottamatta. :)
kalamies#11 >-)))>
oiva tumpeloinen
01.05.2006 10:21:48
JCM900-sarjalaisissa on kyllä SL-X -malleja lukuunottamatta ihan yhtä monta etuasteputkea kuin JCM800:ssakin. SL-X:issä on 4, muissa 3.

JCM900:n soundia on kuvailtu monesti vähän sirisevämmäksi, ei niin rouheaksi ja ärjyväksi kuin JCM800:n. Aika moni metallimies tuntuu käyttävän JCM800:aakin, joko boostattuna tai ilman. Hyvä yleiskone melkein mihin tahansa kitaramusiikkiin rautalankaa lukuunottamatta. :)

Aah.....tuon ylimääräisen putken kaikissa 900-sarjalaisissa otan täysin omaan piikkiini. Ei ole tullut tarkemmin tarkasteltua kuin juuri tuota äsäläksää. =(

Enkä mä suoraan halua haukkua Marshalleja. Ihan hyviä ne on, myös metalliin. Mutta sen soundi on kuitenkin aika kasari, eikä sen takia mun mielestä sovi parhaiten mihinkään moderniin rytkeeseen.
-Prokitaristi-
01.05.2006 10:27:22 (muokattu 01.05.2006 10:27:53)
Minä luulen, että aloittaja kokee tarvitsevansa nupin ja tämän takia on sellaista ostamassa. Jos vaikka oletetaan että aloittajalla olisi kaappi entuudestaan. Tai sitten sillä on riittävästi vehkeitä soundin tuottamiseen. Tai ehkäpä sillä on mallintava johon se tarttee edullisen päätteen. Ehkäpä se tosiaan tahtoo mojoa mikä tulee tuommoisesta vahvistimesta.

Tai ehkäpä nuppi + kaappi vain näyttää kehommalta, ja sillä saa kaverit kateelliseksi.

E: Anteeksi...
-Prokitaristi-
01.05.2006 10:30:18
Aah.....tuon ylimääräisen putken kaikissa 900-sarjalaisissa otan täysin omaan piikkiini. Ei ole tullut tarkemmin tarkasteltua kuin juuri tuota äsäläksää. =(

Enkä mä suoraan halua haukkua Marshalleja. Ihan hyviä ne on, myös metalliin. Mutta sen soundi on kuitenkin aika kasari, eikä sen takia mun mielestä sovi parhaiten mihinkään moderniin rytkeeseen.

Noh, kasarihevi se paras hevi on ;)
Jucciz
01.05.2006 10:31:21
Noh, kasarihevi se paras hevi on ;)

Kyllä se aina nykyhevin voittaa. Niin soundeissa kuin biiseissäkin. Nykyään on vaan ihme murinaa, alaviremössöä ja katkokävelyriffiä. :)
kalamies#11 >-)))>
-Prokitaristi-
01.05.2006 10:35:15
Kyllä se aina nykyhevin voittaa. Niin soundeissa kuin biiseissäkin. Nykyään on vaan ihme murinaa, alaviremössöä ja katkokävelyriffiä. :)

Niinpä.
McNulty
01.05.2006 10:36:01
Kyllä nykyäänkin hyvää metallia tulee, mutta sitä on vaan harvemmassa kuin 20 vuotta sitten :) Enslavedin ja Sepulturan uusimmat on ihan kuuntelemisen arvoista matskua.
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
-Prokitaristi-
01.05.2006 10:36:36
ajatuksena ollut joku nuppi ja kaappi hankkia eli kellään kokemuksia näistä? mikä sopis parhaiten hevimusiikkiin ja paras soundi? kertokaa hyviä ja huonoja puolia mitä vaan näistä tulee mieleen :)

http://www.thomann.de/thoiw3_fender_fm100h_prodinfo.html
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-162760.html
http://www.thomann.de/thoiw3_marshall_mg100hdfx_top_prodinfo.html

Kyllä tuo Ibanez voittaa tämän. Testailin ToneBlaster 100-comboa ja siitä lähti ihan mukavaa saundia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)