jomppu 05.05.2006 15:15:50 | |
---|
Vaihdoin kitaraani toiset mikit ja sen jälkeen alkoi särinä. Kielet särisi 7, 9 nauhoilta ylöspäin. Tallan ruuveja kääntelin hieman ja kaulaa katselin. Kaula on sopivasti mutkalla ja kielten korkeus mulle sopiva. Lopuksi laskin mikkejä alaspäin ja särinä hävisi, ei nyt ihan kokonaan mutta riittävästi kyllä. Toisaalta tuo strato yksikelaisineen ei oo nyt oikein se kitara mikä mielessä pyörisi, mutta köyhän on mentävä niillä mitkä sattuu olemaan. Onko kenellekkään muulle tapahtunut tuommoista? "siihen aaltopelti oveen me maalattiin ympyrä ja pirun iso a, jotta tyypit kaikki varmasti muistaisi minkä takia me soitetaan" |
Juzzu 05.05.2006 15:19:57 | |
---|
No stratoissahan se mikkien "imu" on kaikken kovin, 3 yksikelaista magneetit törröllään.. Mutta että ne imi kieliä niin paljon alaspäin että alkoi oiken särisemään? Huh..? |
Jouni Antero 05.05.2006 15:20:15 | |
---|
Voi toki - se oli aikana ennen nettiä ja jouduin menemään Kitarapajalle asti kysymään mistä on kyse. Mikrofonit nykivät megneettikentällään kieliä itseään kohden aiheuttaen sen, ettei kielten värähtely ole ihan symmetristä. Minulle vielä sanottiin ongelman olevan yleisimmän juuri kolmella yksikelaisella. Minulla ilmiö ilmeni epävireisyydellä. |
LamaAjanElvis 05.05.2006 15:20:56 | |
---|
Jos mikit on liian ylhäällä (lähellä kieliä), magneetit vetää kieliä alemmaksi. Siinäpä se. Rikastettua uraania komisario Palmu. Sormet lähtee soundista. |
jomppu 05.05.2006 15:22:33 | |
---|
Joo. Ne oli kyllä tosi ylhäällä ne mikit. Nyt laskin niitä ihan kunnolla ni rupes homma toimiin. "siihen aaltopelti oveen me maalattiin ympyrä ja pirun iso a, jotta tyypit kaikki varmasti muistaisi minkä takia me soitetaan" |
LamaAjanElvis 05.05.2006 15:28:28 (muokattu 05.05.2006 15:30:14) | |
---|
Joo. Ne oli kyllä tosi ylhäällä ne mikit. Nyt laskin niitä ihan kunnolla ni rupes homma toimiin. Hyvä. Sehän on yleinen käytäntö että tallamikki on korkeimmalla, sitten keskimikki ja kaulamikki alimpana. Kaulamikki on lähempänä skaalan keskiosaa josta kielet on löysemmällä eli herkemmät tuon magneettivedon voimalle, verrattuna esim tallamikkiin. öö sekava teksti, mut jospa siitä nyt jotain irtosi... Rikastettua uraania komisario Palmu. Sormet lähtee soundista. |