Aihe: Line 6 pod XT:eet
1
HeavyMachinery
30.04.2006 21:40:59

Mitä eroa noilla on sellaine yli malkaisesti kun on se perus, pro ja live. Liitäntä puolella ainkin proossa on digiväylä, mutta kuin noiden soundi erot on ? sitten midistä kysymys ? osaako podi ohjata muita laitteita midin avulla eli jos käyttää sitä sen omaa ohjainta niin saako sen pukkaa midi käskyä muille laitteille ?
Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa.....
McNulty
30.04.2006 21:53:43 (muokattu 30.04.2006 21:56:10)
Mitä eroa noilla on sellaine yli malkaisesti kun on se perus, pro ja live. Liitäntä puolella ainkin proossa on digiväylä, mutta kuin noiden soundi erot on ? sitten midistä kysymys ? osaako podi ohjata muita laitteita midin avulla eli jos käyttää sitä sen omaa ohjainta niin saako sen pukkaa midi käskyä muille laitteille ?

perus = se munuaisen näköinen pöytälaite...
pro = räkkimallinen vermes...
live = multiefektin näköinen lattiaspedu polkimien kera...

Itse en ainakaan huomannut suurta eroa Liven ja perus-XT:n välillä soundeissa. Pro:ta en ole testannutkaan. Midistä en osaa sanoa, sorry!
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
Petrukki
30.04.2006 21:55:24
Mutulla:

Kaikki podit on mallintavia ja Live on tarkoitettu keikkakäyttöön (pedaaliversio). Midiä niistä ei kuitenkaan taida löytyä?
ENGL - muita ei tueta!
McNulty
30.04.2006 21:57:00
Midiä niistä ei kuitenkaan taida löytyä?

Ei nyt mennyt mutu oikein, kyllä niissä midit löytyy.
En vain tiedä miten ne tottelee universaaleja midi-komentoja kun en ole koskaan testannut.
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
HeavyMachinery
30.04.2006 22:47:26

perus = se munuaisen näköinen pöytälaite...
pro = räkkimallinen vermes...
live = multiefektin näköinen lattiaspedu polkimien kera...

Itse en ainakaan huomannut suurta eroa Liven ja perus-XT:n välillä soundeissa. Pro:ta en ole testannutkaan. Midistä en osaa sanoa, sorry!

Joo tossa ei ollut mitn uutta...

Pohdin vain että jos korvaisin setupissa ton tonelabin podilla kun podiss tuntuis olen ehken hieman enpi sitä mitä kaipaan.....

Omistin vetta 1 mallin silloin kun se tuli muttta munsta se oli aivan paska. Samoin pod XT:n ekan version mutta nyt mitä oon testyannut siis 2 vuoden erolla tuntuisi soundeissa olevan kehitystä tapahtunut todella paljon...
oiva tumpeloinen
30.04.2006 22:57:13
Muistaisinki ihan väärin, jos väitän, että PROssa on yksi maalinnus lisää verrattuna perusmuotoon. Tää voi olla hyvinkin kumottavissa, en nyt itse jaksa tarkistaa.

Joka tapauksessa muita eroja.....

Perus (siis se munuainen) onkoon vertailtavana. PROssa on lisää liittimiä (sen mahdollisen lisämallinnoksen kanssa).....ts. enemmän "isojen poikien" studioihin. Live on sitten Short Boardin ja PODin risteys. Samat ominaisuudet kuin munuaisella, mutta kaasupoljin+preset-vaihdot integroituna jalalla polettaviksi.

....jos mä olen väärässä, niin nyt on hyvä aika osoittaa se......taas....
app
01.05.2006 11:14:03
Lähinnä kait Pod XT Pron ja tavallisen välillä on, että Prossa on paljon monipuolisemmat liitännät. Prosta löytyy digitaaliset in/out -liittimet (AES/EBU & S/PDIF), balansoidut analogiset ulostulot + efektilenkki.

Minulla on ollut pari vuotta XT Pro ja tuntuu, että laite paranee vanhetessaan kun oppii ruuvaaman soundeja ja on ollut aikaa säätää kaikenlaista. Model Packit on ehdoton hankinta. Livenäkin toimii hyvin midi-laudan kanssa mutta omasta mielestäni perusnuppi ja pari efektiä on ollut paljon yksinkertaisempi käyttää.
Tami
01.05.2006 12:34:07

sitten midistä kysymys ? osaako podi ohjata muita laitteita midin avulla eli jos käyttää sitä sen omaa ohjainta niin saako sen pukkaa midi käskyä muille laitteille ?

Kyllä onstuu eli podi osaa lähettää / ja vastaanottaa perus prog.changen ohella myös cc-käskyjä. Mä käytin pod2:sta isolla floorboardilla midiohjaimena gmajorille ja samalla nobelssin midisvitsille ja hyvin toimi. Samalla oli aina keikalla "varalaite" mukana styrkkarikon varalle...
Töissä intissä - vikaa vintissä
Exhausted
01.05.2006 12:44:36

Muistaisinki ihan väärin, jos väitän, että PROssa on yksi maalinnus lisää verrattuna perusmuotoon. Tää voi olla hyvinkin kumottavissa, en nyt itse jaksa tarkistaa.

Väärin muistat. Mallinnukset on täysin samat perus XT:ssä, XT Pro:ssa ja XT Livessä. Tosin XT Liven mukanahan tulee FX Junkie-modelpacki mukana vakiona, eli saa enemmän efektejä. Pod XT Livessä on muuten myös digitaalinen Variax-liitäntä, mitä ei löydy muista malleista. XT Pro:n hyödyt ovat kyllä aika pieniä hintaansa nähden. Efektilenkki on signaalitien päässä ja reampin voi tehdä usb:n kautta perus-XT:lläkin.
app
01.05.2006 15:24:18
XT Pro:n hyödyt ovat kyllä aika pieniä hintaansa nähden.

Digitaaliset ulostulot on ainakin itselleni se minkä takia valitsin mielummin Pron peflettimallin sijaan. Pro on parempi studiohommissa mutta kyllähän siinä tietysti hintaeroa kertyy jonkin verran.
Invader
01.05.2006 15:57:56
reampin voi tehdä usb:n kautta perus-XT:lläkin.

Hmm? Miten? Tekisi mieli kokeilla, tuo kun on ainut ominaisuus Pro:sta jota kaipaisin.
Tai sitten ei..
oiva tumpeloinen
01.05.2006 16:22:10
Väärin muistat. Mallinnukset on täysin samat perus XT:ssä, XT Pro:ssa ja XT Livessä.

Ok. Olikohan se sitten niin, että tonelabissa oli eroa pöytä- ja lattiamallissa.....
HeavyMachinery
01.05.2006 17:48:15

Ok. Olikohan se sitten niin, että tonelabissa oli eroa pöytä- ja lattiamallissa.....

Ne pitäis olla identtiset keskenään kanssa....
oiva tumpeloinen
01.05.2006 17:56:14
Ne pitäis olla identtiset keskenään kanssa....

En muistanut ihan oikein, mutta jotain kylläkin: Tonelab SE:ssä on 11 kaiutinmallinnusta, kun pöytämallissa on 10. Eli jotain eroa löytyy....
JuSu
02.05.2006 06:39:03
Live on sitten Short Boardin ja PODin risteys. Samat ominaisuudet kuin munuaisella, mutta kaasupoljin+preset-vaihdot integroituna jalalla polettaviksi.

Pieni tarkennus...

Livessä on noitten presettien vaihtokytkimien lisäksi erilliset polkimet eri efektiblokkien (modulation, delay jne) päälle/pois kytkemiseen + tap tempo/viritin -polkusin.

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
Exhausted
02.05.2006 06:53:47

Hmm? Miten? Tekisi mieli kokeilla, tuo kun on ainut ominaisuus Pro:sta jota kaipaisin.

Line6:n ohjelmistoissa on jossain kontrollipaneeli josta voi valita millainen signaali tulee kuunteluun ja mikä sisäänmenoon. Eli aluksi voit valita mallinnuksen menevän kuunteluun ja puhtaan signaalin nauhalle. Sitten muutat asetukset niin että koneelta tuleva signaali menee podin mallinnukseen. Sitten soitat puhtaan raidan ja nauhoitat samalla toiselle raidalle mallinnusten kautta tulevan edellisen saundin.
HeavyMachinery
02.05.2006 13:01:18

Line6:n ohjelmistoissa on jossain kontrollipaneeli josta voi valita millainen signaali tulee kuunteluun ja mikä sisäänmenoon. Eli aluksi voit valita mallinnuksen menevän kuunteluun ja puhtaan signaalin nauhalle. Sitten muutat asetukset niin että koneelta tuleva signaali menee podin mallinnukseen. Sitten soitat puhtaan raidan ja nauhoitat samalla toiselle raidalle mallinnusten kautta tulevan edellisen saundin.

Ja latenssi oli ? Ton pro:n digiväylän ansiosta saman voi tehtdä vissiinkin ilman latenssia .....
Exhausted
02.05.2006 13:57:47

en ole itse kokeillut tosikäytössä, mutta kyllä se toimii. Tietty jos haluaa maksaa muutaman sata euroa lisää siitä että voi tehdä tuon helpommin niin siitä vain...
Invader
02.05.2006 16:16:03 (muokattu 02.05.2006 16:26:27)
en ole itse kokeillut tosikäytössä, mutta kyllä se toimii. Tietty jos haluaa maksaa muutaman sata euroa lisää siitä että voi tehdä tuon helpommin niin siitä vain...

Joo, ihmettelin tuossa joskus että mitä tuolla PodXT-control consolella tehdään joka ohjauspaneelista löytyy.

http://tinyurl.com/l2rae

Siinähän se.

edit: hehaa, ja sehän toimii, hienoa.
Tai sitten ei..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)