Aihe: Peavey Delta Blues vai Fender Hot Rod Deluxe
1
Sauli Huusko
07.05.2006 17:38:06
Molemmissa oli omat hyvä juttunsa mut kysyisin nyt vielä muittenkin mielipiteitä. Tarkotuksena olis soittaa humpasta rokkiin, yksin ja bändin kanssa. Eteen lyön tarvittaessa efektiä. Molemmat styrkkarit on siinä samoissa hinnoissa, toisessa 30wattia ja toisessa 40wattia. Tiedän et tämä on makuasia mut ettei ostais väärää..
PS. Delta Bluesin tremolo osottautui turhaksi..
Mustikkamuffinssi
07.05.2006 17:44:51
Itse ottaisin Delta Bluesin. Nuo uudet Fenkut ei ole pahemmin vakuuttanut mitä niitä olen testannut. Aika sirkkeleitä. Peaveylta olen omistanut tosin vain classicin, mutta se ainakin oli oikein mainio rockipeli.
"Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää." kalamies#45 >-)))>
Ville81
07.05.2006 17:45:50
Riippuu kans kitarasta, jolla soittaa. Kumpikin on hyväsaundisia pelejä. Itse ottaisin ehkä fenkun, sillä saa helpommin "pulliaissaundin" humpassa. Toinen juttu on ainakin se, että meillä on koulussa 2kpl noita Delta Blueseja ollut vuoden verran ja kumpikin on ollut huollossa ainakin kerran. Ei oikein herätä luottamusta..
"Ei mun tartte virittää, soitan säröllä". -Kuultu musiikkiliikkeessä 2005
Ekku01
07.05.2006 17:57:57
Itse ottaisin Delta Bluesin. Nuo uudet Fenkut ei ole pahemmin vakuuttanut mitä niitä olen testannut. Aika sirkkeleitä. Peaveylta olen omistanut tosin vain classicin, mutta se ainakin oli oikein mainio rockipeli.

Tuolla Hot Rod Deluxelle tuli joitain vuosia sitten aika paljon soiteltua. Riippuu varmaan myös aika paljon kitarasta, jonka kanssa sitä käyttää, miltä se kuulostaa.

Strato ja tallamikki -yhdistelmää en saanut oikein missään vaiheessa mieleisekseni. Se oli tosiaan aika sirkkeli. Delta Bluesista ei ole kokemusta, mutta tuo yllä mainittu Peavey Classic toimi kyllä minullakin paremmin kuin Hot Rod.
Say What?!
superfly
07.05.2006 19:07:02
Peavey Classic toimi kyllä minullakin paremmin kuin Hot Rod.

Mulla on juurikin päinvastaiset kokemukset näistä kahdesta vahvarista.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Mustikkamuffinssi
07.05.2006 19:18:06
Mulla on juurikin päinvastaiset kokemukset näistä kahdesta vahvarista.

Mutta kuitenkin omistat classicin etkä fenkkua. Komea muuten tuo sinun classic nuppi, mitä siitä kuvia näin joskus rakennuspalstalla. Paremman näköinen kuin ne uudet "viralliset" classic nupit.
"Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää." kalamies#45 >-)))>
superfly
07.05.2006 19:24:36
Mutta kuitenkin omistat classicin etkä fenkkua. Komea muuten tuo sinun classic nuppi, mitä siitä kuvia näin joskus rakennuspalstalla. Paremman näköinen kuin ne uudet "viralliset" classic nupit.

Ostin Classicin joskus kauan sitten ennen kuin olin päässyt testaamaan fenkkua. Nuppinahan se on todella paljon käyttökelpoisempi kuin kombona ja saundit ovat ihan eri luokkaa. Tämä tietty riippuu aika paljon siitä mikä kaappi on käytössä. Täytyypä laittaa joskus kuvia tuosta valmiista nupista kun saan aikaiseksi.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Mustikkamuffinssi
07.05.2006 20:05:48
Ostin Classicin joskus kauan sitten ennen kuin olin päässyt testaamaan fenkkua. Nuppinahan se on todella paljon käyttökelpoisempi kuin kombona ja saundit ovat ihan eri luokkaa. Tämä tietty riippuu aika paljon siitä mikä kaappi on käytössä. Täytyypä laittaa joskus kuvia tuosta valmiista nupista kun saan aikaiseksi.

Pistä ihmeessä. Olisi mukava niitä katsella. Kyllähän se soundimaailma muuttuu, jos tuon combon oman yhden kakstoistatuumaisen tilalla onkin vaikka suljettu 412-kaappi.
MarkoA
08.05.2006 07:58:58 (muokattu 08.05.2006 08:01:30)
Aika "outo" yhdistelmä, Delta Blues / Hot Rod Deluxe.
No, jokatapauksessa itsellä oli 11 vuotta sitten aikalailla samanlainen dilemma. Eli Harkinnassa oli Delta ja Blues DeLuxe sekä Peaveyn Classic. Kitara oli LP:n näköinen Tokai.

Mulle jäi mielikuva, että Delta on semmonen hieman enemmän one trick pony.
Fender on hieman paremmin erotteleva ja huomattavasti heleämmin soiva.
Delta pelaa hienosti semmosella rupisemmalla blues soundilla (slidesoittoon?).
Mutta ei oikeen muuhun soitantaan IMO. Fenkku sopi paremmin yleisvahvariksi.
Fenderin säröpuoli aikalailla surkea, sirkkeliä ja röpöä. Mutta kun perus-soundi on hyvä niin etupurkilla särötkin hoituu.

Itsellä vain kävi niin että vertailin vielä Deluxea ja DeVilleä (212) back to back vertailussa ja DeVille vei "voiton" aika selvästi. DeLuxessa on hieman enemmän semmonen laatikkosoundi (Peavey Classic) ja hieman terävämpi sointi.Ymmärrän kyllä helposti jos jonkun valinta osuu Peaveyn Deltaan. Omassa lajissaan hyvä vahvari.
- In the days of my youth I was told what it means to be a man, Now I’ve reached the age I’ve tried to do all those things the best I can. - Good times bad times, Led Zeppelin
McNulty
08.05.2006 10:26:43
Ei kumpikaan, vaan Fender '65 Deluxe Reverb ReIssue (DRRI siis).
Tonnin hintaan, 22W tehoja ja toisella kanavalla vibratokin vielä. Miksikö DRRI? No siksi ettei tarvitse heti uutena alkaa vaihteleen elementtiä ja putkia saadakseen hyvän soundin.

Nih...
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)