Quu 05.05.2006 23:46:45 | |
---|
1st of all: Kellään mitään tietoa, minkälaista puuta tuo sycamore on? Toiseksi: Miten se eroaa soundiltaan vaahterasta? Tokain LS-70FL olisi nimittäin kiikarissa. Kiitos. juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle. |
slowfinger 05.05.2006 23:49:22 (muokattu 05.05.2006 23:52:59) | |
---|
C:stä... |
slowfinger 05.05.2006 23:49:22 (muokattu 05.05.2006 23:49:31) | |
---|
tuplat... C:stä... |
LaXu 06.05.2006 01:46:57 | |
---|
Kuten slowfinger sanoi, se on jotain vaahteran sukuista, varmaankin aasialaista puuta. Noissa Tokain kitaroissahan sycamorea on vain se paksun vaahterakannen päälle laitettu loimuvaahteraviilu. Soundiin tuolla tuskin on vaikutusta, tosin kultakorvat voi olla eri mieltä. |
Quu 06.05.2006 10:42:17 | |
---|
Eli sen kun ostan, niin saan kitaran joka on oikeaoppisella lp-rakenteella varustettu, sellainen kun on hakusessa ja gibsoniin ei ihan kyllä budjetti riitä. juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle. |
fox 06.05.2006 11:54:48 | |
---|
Eli sen kun ostan, niin saan kitaran joka on oikeaoppisella lp-rakenteella varustettu, sellainen kun on hakusessa ja gibsoniin ei ihan kyllä budjetti riitä. Saat kyllä LP:n näköisen, kohtuullisen hyvän kitaran.."Oikeaoppisen" kun nostit esiin, niin valitettavasti on sanottava, ettei niihin mikään liimattu viilukansi kuulu. ;) Toki täyspaksu quiltti- tai loimuvaahterakansi on kallis.. |
LaXu 06.05.2006 11:58:09 | |
---|
Saat kyllä LP:n näköisen, kohtuullisen hyvän kitaran.."Oikeaoppisen" kun nostit esiin, niin valitettavasti on sanottava, ettei niihin mikään liimattu viilukansi kuulu. ;) Toki täyspaksu quiltti- tai loimuvaahterakansi on kallis.. Ainahan sitä voi hommata sen viiluttoman mallin... |
fox 06.05.2006 13:21:31 | |
---|
Ainahan sitä voi hommata sen viiluttoman mallin... Totta. Mutta se on ihan plaintoppi sitte.. ;) Epipuhelimissa lienee viilut kanssa, noin yleensä, kustannustekijähän se, ja suuri oli hämmästykseni, kun tuon oman vihreen Epiphone Les Paulin (sen Love Rock-kopion) hommasin.. Oli pahuksessa solid kansi. Tosin se oli Limited Edition, että sillä vois olla vaikutusta, ja oli hippasen ohuempi vaahterakansi kuin oikeessa Love Rock-kopiossa, siinä mikä on ihan Tokain näkönen. |
Illu 06.05.2006 13:36:32 (muokattu 06.05.2006 13:44:33) | |
---|
Totta. Mutta se on ihan plaintoppi sitte.. ;) Eihän plaintopissa mitään vikaa ole. Nätin jos löytää, niin ei häviä minun silmissäni yhtään quiltti/flametopeille. Niin, ja onhan niitä mustana ja valkoisenakin, jos ei viiluja halua. Yliarvostettuja mokomat "vialliset" puut ;) |
fox 06.05.2006 13:47:39 | |
---|
Mitäs vikaa plaintopissa on? Nätin jos löytää, niin ei häviä minun silmissäni yhtään quiltti/flametopeille. Niin, ja onhan niitä mustana ja valkoisenakin, jos ei viiluja halua. Yliarvostettuja mokomat "vialliset" puut ;) Mhh... ;) Se on ihan totinen tosi, ettei kaikki suinkaan kattele noit kansia.. Sitten olis se toinen ääripää, vallankin tuolla vintage-puolella.. "What? No top!!"-kaverit. Makuasioitahan nää...senpäs vuoksi molemmanmoisia tehdään.. Ottamatta kantaa minkään merkin hyvyyteen tai muuhun, toki saattaa paremmat puumateriaalit olla näkyvillä olevassa kannessa, kuin umpeen maalatussa tai muulla tavoin "piilotetussa", en tarkoita että siel mitään vakavampaa olis, mutta saattaa olla värjäytymiä, oksia tms. Eli sellasia jotka ei oo näkyvillä kivoja. Vaahterassa usein on esim. ruskea-musta-mitä tahansa värjäytymää, joka ei oo mikään pahempi vika..onpa vain kasvussa värjäytynyt. |
Illu 06.05.2006 14:12:41 | |
---|
Eihän plaintopissa mitään vikaa ole. Mitäs vikaa plaintopissa on? Huomasin vaikuttaneeni tarkoittamattani hieman ärhäkältä, ja muokkasin vähän, mutta Fox jo ehti lainaamaan :) |
Tompsi 06.05.2006 15:28:04 | |
---|
Eihän plaintopissa mitään vikaa ole. Nätin jos löytää, niin ei häviä minun silmissäni yhtään quiltti/flametopeille. Niin, ja onhan niitä mustana ja valkoisenakin, jos ei viiluja halua. Yliarvostettuja mokomat "vialliset" puut ;) Totta, mielummin plaintop taikka solid finish kuin ällö ylikuvioitu kansi. Työkalu se kitara on eikä mikään Teuvo Lomanin vaatekappale. |
Quu 06.05.2006 23:26:36 (muokattu 06.05.2006 23:27:27) | |
---|
Saat kyllä LP:n näköisen, kohtuullisen hyvän kitaran.."Oikeaoppisen" kun nostit esiin, niin valitettavasti on sanottava, ettei niihin mikään liimattu viilukansi kuulu. ;) Toki täyspaksu quiltti- tai loimuvaahterakansi on kallis.. Tarkoitin sitä rakennetta, kuten mainitsin, en ulkonäköä. Ostan Tokain, saan kitaran missä on mahonkia rungon takaosa, vaahterakansi (jossa lisäksi viilu, joka on vain ulkonäön vuoksi) ja liimattu mahonkikaula. Eikös se oikea LP tehdä viilua lukuunottamatta samalla periaatteella? Ja Quilted-/Flametop tuskin nyt siihen sointiin mitenkään vaikuttaa? Samaa puuta, eri tavalla kasvanut (kuvio). juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle. |
McNulty 06.05.2006 23:30:53 | |
---|
Totta, mielummin plaintop taikka solid finish kuin ällö ylikuvioitu kansi. Työkalu se kitara on eikä mikään Teuvo Lomanin vaatekappale. Jep... tai teuvo itse :) Minulla on itselläni "päävärit" Gibsonin linjasta... eli LP Custom on valkoinen (tosin nyt jo mukavasti vintage white) ja Stanu on musta eli ebony. Black & White... parhaita työkaluja miun lapaseen. Vielä haluaisin kyllä '58 Plain Topin ja P90-mikein varustetun Goldtopin. "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
Puavali 06.05.2006 23:50:42 | |
---|
... Oli pahuksessa solid kansi. Tosin se oli Limited Edition, että sillä vois olla vaikutusta, ja oli hippasen ohuempi vaahterakansi kuin oikeessa Love Rock-kopiossa, siinä mikä on ihan Tokain näkönen. Mä haluun sellaisen oikeen Les Paulin, sellaisen Tokain näköisen, tai peräti aidon Tokain. Ja oikeella kannella, ei viilulla. kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |
Kjukka 07.05.2006 01:23:11 | |
---|
Mun piti ostaa Tokai LC-80, mutta ne oli jotenkin todella muovisen tuntusia. Semmosia "ihan kivoja" muttei todellakaan mitään lähemmäs 1000e kitaroita. Vakiomikitkin olivat tosiaan melko tunkkasia. Onneks tarina päätty onnellisesti kun ostin toisen mahonkirunkosen ja vaahterakannellisen Japanissa tehdyn kitaran, Ibanez RG 3120F:n. http://personal.inet.fi/koti/jkaijanl/iba.jpg Kiitos ja anteeks. |