Aihe: Straton bodyt ja kaulat: mitä vaihtoehtoja Suomen markkinoilla?
1 2
Ekku01
05.05.2006 22:37:34
Eli jos haluaisin koota kitaran osista, mitä vaihtoehtoja on tarjolla. Mitään monen sadan euron Fender-osia en ole hommaamassa ja ne ihan halvimmatkin taitavat jäädä sivuun.

Tällä hetkellä on tiedossa ainakin seuraavat: Millbrook (Hoscon osat), Soitin huttunen (DR parts) ja sitten vielä SP Elektroniikan osat.

Olisiko joitain muitakin vielä lisäksi mistä valita? Nuo Hoscon 265 euroa maksavat bodyt alkavat olla jo vähän turhan kalliita tähän meikäläisen projektiin. DR olisi muuten hyvä mutta ei taida saada valmiiksi pintakäsiteltyinä bodyja ja maalaamismahdollisuudet, ja tilat (sekä taidot) ovat vähän kortilla. Ja lisäksi nuo DR:n hinnatkin ovat sen verran alhaiset että epäilyttää ovatko mistään kotoisin?
Say What?!
Wahi
05.05.2006 22:42:12
Torilla näkyy välillä. Itsellänikin olisi tarkoitus koota strato tai tele, sitten joskus.
Pitää olla fjongaa et on stüldt håjttii!
tomukka
05.05.2006 23:04:37 (muokattu 05.05.2006 23:06:31)
Edit: väärä vastaus
Ekku01
05.05.2006 23:16:31
Torilla näkyy välillä. Itsellänikin olisi tarkoitus koota strato tai tele, sitten joskus.

Joo, näin on. Toria olenkin ahkerasti kyttäillyt kuten myös huuto.nettiä. Muuten sitä kyllä löytäisi aika nopeastikin stratonosia, mutta "sopivan" väristä bodya ei ole tullut vastaan. Ei ainakaan sopivaan hintaan. Ja toinen vaatimus on niiden kuuden tallaruuvin reiän "spacing". Eli joko body johon ne saa itse tehdä, tai sitten valmiiksi se kapempi, jossa uloimpien ruuvien väli on 52mm.
Say What?!
tenkainen
05.05.2006 23:21:01 (muokattu 05.05.2006 23:22:36)

Joo, näin on. Toria olenkin ahkerasti kyttäillyt kuten myös huuto.nettiä. Muuten sitä kyllä löytäisi aika nopeastikin stratonosia, mutta "sopivan" väristä bodya ei ole tullut vastaan. Ei ainakaan sopivaan hintaan. Ja toinen vaatimus on niiden kuuden tallaruuvin reiän "spacing". Eli joko body johon ne saa itse tehdä, tai sitten valmiiksi se kapempi, jossa uloimpien ruuvien väli on 52mm.

http://shop.gmf.se/group.htm?category_id=4449&layout=2
Jos ruotsi taittuu, tuolla on seassa aika halpoja. Tuohon toiseen asiaan en osaa vastata.

E: Jaa, eipä noissa olla reikiä valmiiksi... Että sopisi kyllä.
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37
Ekku01
06.05.2006 00:29:32
http://shop.gmf.se/group.htm?category_id=4449&layout=2
Jos ruotsi taittuu, tuolla on seassa aika halpoja. Tuohon toiseen asiaan en osaa vastata.

E: Jaa, eipä noissa olla reikiä valmiiksi... Että sopisi kyllä.

Ihan mukava valikoima. Vielä kun saisi jonkun selvyyden noiden eri hintaluokkien laatueroista ja laadusta yleensäkin. Nuo "Texasit" ovat oikein kuluttajaystävällisiä hinnoiltaan, mutta noinkohan on että laatukin on sitten sen mukaista?

Periaatteessa semmoinen perus "Meksikon standard -strato" -laatu olisi riittävä. Sen parempaa en etsi, mutta myöskään huonommat "lastulevyviritykset" eivät kelpaa. Leppäähän nuo tosin näyttivät olevan mutta kai sitäkin on olemassa huonompaa ja parempaa kuten kaikkea tässä maailmassa?
Say What?!
Manicci
06.05.2006 00:50:38 (muokattu 06.05.2006 00:51:58)
Itselläni on 1. ja keikkakitarassani SP elektroniikan vaahtera/vaahtera stratokaula. Todella erinomainen, ja nyt nauhojen hionnan jälkeen lähestulkoon loistava.

Edit: Multa voi myös ehkä ostaa STD Squier straton kaulan.
Strato ja putkimarsu- muita ei tueta.
BigPapa
06.05.2006 00:51:50 (muokattu 06.05.2006 00:52:32)

Ainakin mun Fenkussa oli kaula valmiiks kiinni.Ei tarvinnu osista koota.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Manicci
06.05.2006 00:57:13

Kumma homma, itelle ne on aina myyny Fenderit rakennussarjoina
BigPapa
06.05.2006 00:58:16

Kumma homma, itelle ne on aina myyny Fenderit rakennussarjoina

Käytikkö Airfixin vai Revellin liimaa?
Manicci
06.05.2006 00:59:29
Käytikkö Airfixin vai Revellin liimaa?

Revelliä ne laitto mukaan. Liimasin sillä sit kaulanki kii ja löin pultit perään, kuulemma parantais sustainia toi liimakaula, nii ompaha tossa sitte puoliks.
Aki
06.05.2006 01:01:14 (muokattu 06.05.2006 01:02:18)

Tuo BigPapan aiheeton kommentti oli sittenkin ihan osuva. Oletko varma että haluat kasata kitaran oikeista syistä? Jos rahansäästön luulet syyksi, olet väärällä tiellä. Halvalla erinomainen kitara = Yamaha Pacifica.

DR olisi muuten hyvä mutta ei taida saada valmiiksi pintakäsiteltyinä bodyja
Niissä on semmonen mattalakka päällä. Eli rock on vaan jos se ulkonäön puolesta riittää.

DR:n hinnatkin ovat sen verran alhaiset että epäilyttää ovatko mistään kotoisin?
Epäilyttäviä ovat, mutta yksi noista kasattu Strato jota testailin, oli kyllä hämmentävän hyvä. Soittaisin paljon mieluummin sillä kuin jollain piñata-Fenderillä.

edit: Liimasin sillä sit kaulanki kii ja löin pultit perään
Vaikka kuinka vitsi, tuosta tulee silti aina huono olo... :oP
Manicci
06.05.2006 01:05:21
Heh, no äläkee ottako tosissanne noita muutamaa edellistä :)
BigPapa
06.05.2006 01:08:06

Soittaisin paljon mieluummin sillä kuin jollain piñata-Fenderillä.

En oo käynyt lähelläkään Meksikon Fenderiä.Sitä kai tolla tarkoitettiin.
Ekku01
06.05.2006 01:11:50 (muokattu 06.05.2006 01:12:53)

Tuskinpa, kyllä ne aina joku joutuu kokoamaan. Sitäpaitsi eikös sulla ole SRV:n ja Clapan hybridistrato? Niitä ei kai valmiina myydä?
Say What?!
BigPapa
06.05.2006 01:14:08 (muokattu 06.05.2006 01:16:42)

Tuskinpa, kyllä ne aina joku joutuu kokoamaan. Sitäpaitsi eikös sulla ole SRV:n ja Clapan hybridistrato? Niitä ei kai valmiina myydä?

En koonnu ite.Tolsan laitoin hommiin.Eli silleen.Siis kaula oli valmiiks kiinni kun kitara mulle tuli.
Sitten siinä E.C. Modelissa oli kaulakin valmiiksi E.C. Modelin kaula.
Manicci
06.05.2006 01:17:36 (muokattu 06.05.2006 01:23:58)
En koonnu ite.Tolsan laitoin hommiin.Eli silleen.
Sitten siinä E.C. Modelissa oli kaulakin valmiiksi E.C. Modelin kaula.

Olisko muuten tuola esim. mikserissä sun kappaleissa jotain biisiä, missä soittaisit E.C signaturella ja mid-boostia olisi pelissä? Olisi mukava kuulla hieman esimerkkiä, kun olen itse ajatellut samaisen signaturen hankkia.

Edit: no perkele, onhan sitä esimerkkiä Claptonin äänitteet täynnä, mutta silti...
Ekku01
06.05.2006 01:21:05
Tuo BigPapan aiheeton kommentti oli sittenkin ihan osuva. Oletko varma että haluat kasata kitaran oikeista syistä? Jos rahansäästön luulet syyksi, olet väärällä tiellä. Halvalla erinomainen kitara = Yamaha Pacifica.

En ole varma. "Oikeat syyt" toiselle voivat olla ihan väärät toiselle. Mulla on tässä projektissa syynä aika pitkälle tietty ulkonäkö ;o)

Ei kai täällä kukaan voi väittää ettei olisi koskaan halunnut tietynnäköistä kitaraa, vaikka se soitettavuuden ja muun järkevän ajattelun mukaan naurettavaa onkin?

Mulla on tossa tällä hetkellä yks Fenkun kaula joka sopii meikäläisen handuun kuin nyrkki silmään. Siihen tässä etsiskellään oikeanlaista ja -väristä runkoa.
Say What?!
BigPapa
06.05.2006 01:24:46

Olisko muuten tuola esim. mikserissä sun kappaleissa jotain biisiä, missä soittaisit E.C signaturella ja mid-boostia olisi pelissä? Olisi mukava kuulla hieman esimerkkiä, kun olen itse ajatellut samaisen signaturen hankkia.

Saattapi jossain arkistoissa olla tieto, en ihan tosta vaan muista kun noissakin on käytetty kitaroita jos minkälaisia.Les Paul Heritage Std -80 on ainakin Queen Of Old New Orleansissa siinä on Telekin avo G-ssä muistaakseni kompissa.Oliskohan tossa Rolling With The Tiden alku stemmoissa jotka vaan soi ja soi ....kaikenlaisia Strato Plussia ja American Std Stratojakin niistä löytyy....
Ekku01
06.05.2006 01:26:16
Itselläni on 1. ja keikkakitarassani SP elektroniikan vaahtera/vaahtera stratokaula. Todella erinomainen, ja nyt nauhojen hionnan jälkeen lähestulkoon loistava.

Paljonkos jouduit noista pulittamaan?

Edit: Multa voi myös ehkä ostaa STD Squier straton kaulan.

Taitaa olla näitä uusia Squiereita? Vanhan Japsiskujun kaula kyllä voisi kiinnostaakin?
Say What?!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)