larska 04.05.2006 14:27:45 | |
---|
morjens. Olen miettinyt että treenikämppäsetikseni ottaisin pod xt:n. Minkä tehoisia ja mitä päätteitä ihmiset suosittelevat tämmöiseen. Tarkoitus siis ajaa podia 2x12 kaapin kautta. Trankkupäätettä olen miettinyt mutta tarvitseeko tehoa olla sitten nk. munana ettei mene särölle? Kaikki ehdotukset ja mielipiteet ovat tervetulleita. laitan sormet silmiin ja työnnä |
Jouni Antero 04.05.2006 14:35:47 | |
---|
Jo meinaat käyttää kaiutinmallinnuksia siinä mukana, niin koskettimille tehty combo on paras. Seuraavana lienee pieni PA ym. Jos se 2 x 12-kaappi on skittakaappi ja ihan "must", niin kaiutinmallinnukset pois ja joku mahdollisimman puhdas ja steriili trankkupääte - 100W luulisi riittävän rankempaankin menoon. |
larska 04.05.2006 14:38:45 | |
---|
kaiutinmallinnuksia en meinannut käyttää koska tuo kaappi nyt on. Jotenkin epäilen tuon 100:n transistoriwatin riittävyyttä bänditouhuissa kun aika lujaa tahkotaan. laitan sormet silmiin ja työnnä |
-K- 04.05.2006 14:46:38 | |
---|
kaiutinmallinnuksia en meinannut käyttää koska tuo kaappi nyt on. Jotenkin epäilen tuon 100:n transistoriwatin riittävyyttä bänditouhuissa kun aika lujaa tahkotaan. Se 100w on mallintavan kanssa vähän siinä ja siinä, riippuu tilasta ja rumpalista paljon. Itse aikoinaan tuuttasin mallintavaa peaveyn 50/50 putkipäättärin läpi.. Suus kii tai paan sut pesähän !!! |
JuSu 04.05.2006 14:50:30 | |
---|
kaiutinmallinnuksia en meinannut käyttää koska tuo kaappi nyt on. Jotenkin epäilen tuon 100:n transistoriwatin riittävyyttä bänditouhuissa kun aika lujaa tahkotaan. Mulla on Rocktron Velocity 120 (120 trankkuwattia siis) Podin kaverina, eikä ole lähimainkaan täysillä tarvinnut luukutella, vaikka melkolailla kovasti kuulemma meidänkin treeneissä tuota meteliä piisaa. Ajan tuota 16 ohmiseen kaappiin, jolloin se "käyttöteho" on vielä tuota nimellistehoa alhaisempi (joku viksumpi laskekoon). JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
larska 04.05.2006 15:43:37 | |
---|
njoo no siis meillä tuppaa tuo voluumi olemaan nk. infernaalinen varsinkin kun teollisuushallissa soittelemme eikä rumpalimmekaan mikään varsinainen tissiposki ole tuon voluumin suhteen. laitan sormet silmiin ja työnnä |
McNulty 04.05.2006 15:44:17 | |
---|
njoo no siis meillä tuppaa tuo voluumi olemaan nk. infernaalinen varsinkin kun teollisuushallissa soittelemme eikä rumpalimmekaan mikään varsinainen tissiposki ole tuon voluumin suhteen. Laitoin sinulle pikaviestiä... "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
Tympee Huttunen 04.05.2006 17:04:26 | |
---|
Mulla tuli juuri mieleen, että keikalla ja treeneissä olen käyttänyt PodXT:ä efektilenkin returnissa (ohittaen siis etuasteen) ja What You're Connected To on ollut Pwramp. Kaiutinmallinnukset pitää tietenkin ottaa preseteistä pois paremman soundin saamiseksi? Minulla ne ovat koko ajan olleet päällä. |
Jouni Antero 04.05.2006 17:11:07 | |
---|
Mulla tuli juuri mieleen, että keikalla ja treeneissä olen käyttänyt PodXT:ä efektilenkin returnissa (ohittaen siis etuasteen) ja What You're Connected To on ollut Pwramp. Kaiutinmallinnukset pitää tietenkin ottaa preseteistä pois paremman soundin saamiseksi? Minulla ne ovat koko ajan olleet päällä. Juu - ja jos on putkipääte, niin periaatteessa silloinkin vielä mennään metsään, kun on kaksi päätettä (mallinnettu ja aito) peräjälkeen - ko purkkia tietenkin voi käyttää efektilaitteena ym tuolla tavallakin, mutta kaikki mallinnukset tyyliin "Vox", "Fender" jne voi unohtaa muutoin kuin ohjatessa ko signaali suoraan PA:han tai esim suht laadukkaaseen kosketin-vahvistimeen. |
Tami 06.05.2006 09:24:34 | |
---|
Juu - ja jos on putkipääte, niin periaatteessa silloinkin vielä mennään metsään, kun on kaksi päätettä (mallinnettu ja aito) peräjälkeen - ko purkkia tietenkin voi käyttää efektilaitteena ym tuolla tavallakin, mutta kaikki mallinnukset tyyliin "Vox", "Fender" jne voi unohtaa muutoin kuin ohjatessa ko signaali suoraan PA:han tai esim suht laadukkaaseen kosketin-vahvistimeen. Hohhoijaa.... Mitä haittaa siitä on että vahvistinosa värittää ääntä? tai on 2 tai 10 päätettä peräkkäin ja kajarimallinnukset ja oikea ämyri käytössä. Mihin tuota soundia pitäisi verrata? Onko "aito" ääni se joka tulee etuasteesta ulos kotistereoiden, pa:n, kuulokkeiden tai jonkun muun kajarin kautta?. Kaikki em. versiot kuulostavat erilaiselle = värittävät soundia... Miksei noita soundeja voi ruuvata kohdalleen silleen että sulla on soundit jotka toimii käytössäsi olevan setupin läpi. Sitten jos setuppisi muuttuu ruuvaat soundit kohdalleen... Suoraan linjaan soitettaessa soundit kuulostaa kuitenkin erilaiselle eri merkkiseen pöytään/ pa-systeemiin/ monitorisysteemiin ajettaessa. Mun esitys on että ostaa ostaa semmosen styrkkari-kaiutin yhdistelmän josta saa riittävästi mölyä ulos ja käyttää sitä sitten mallintavan etuasteen vahvistamiseen. Ja sitte kun soundi on kohdallaan, soittaa sillä eikä katsele ohjekirjaa että soitanko nyt sillä setupilla jonka l6-ukot/tai m.netin asiantuntijat on hyväksyny.... Töissä intissä - vikaa vintissä |
Tympee Huttunen 06.05.2006 09:43:54 | |
---|
^ Behkun V-amp toimi ainakin minulla paremmin, kun oli kaappimallinnukset päällä kytkettäessä se Peaveyn Bandittiin. Ei ollut vain tullut mieleen koittaa PodXT:tä ilman kaiutinmallinnuksia. Etuasteet ne soundia vasta värittävätkin, mutta en ole millään setupilla saanut hyvää soundia jossa olisi kaksi etuastetta ollut peräkkäin. Mitä olen ymmärtänyt, niin mitä neutraalimpi pääte on, sitä "paremmin" mallintava toimii. Oli muuten jäänyt virrat päälle PodXT:n päiväksi tai pariksi. Oli se hieman lämmennyt ja vähän tuoksahti kuumentuneelta muovilta tms:) Hyvin se kyllä pelasi vieläkin, mutta päästin laitteen jäähylle:) |
Aki 06.05.2006 16:11:17 | |
---|
Etuasteet ne soundia vasta värittävätkin Ei lähimainkaan yhtä paljon kuin kaiutin. Särö poislukien. Mitä olen ymmärtänyt, niin mitä neutraalimpi pääte on, sitä "paremmin" mallintava toimii. Näinhän se periaatteessa on. Sana "paremmin" voisi ehkä vaihtaa sanaan "tarkoituksenmukaisemmin". Niin ne on ne insinöörit homman ajatellut, mutta muilla keinoillahan saattaa toki päästä hyviin, jopa parempiin tuloksiin. Tulee niin mieleen tämäkin eräs 50-luvulla suunniteltu bassovahvistin. Saako sitä käyttää kitaravahvistimena? Saati ajaa särölle?! Taannoin sain käsittämättömän hyviä tuloksia soittaen puoliakustisella Carvinin trankkuetusen läpi Roland VS840-tallentimeen, josta oli kitaravahvistinsimulaattori päällä. Ei ollut ehkä tarkoituksenmukaisin, mutta älyttömän hyvä pikkumurosoundi. |