Aihe: Mikin output
1 2 3
Juhah3
01.05.2006 22:37:54

Meinaako se että jos mikin output on suuri niin automaattisesti myös kaikkea ylimääräistä vinguntaa, suhinaa sun muuta älämölöä tulee lisää? Siis kaikkea ei-toivottua mikrofonista feedbackia, vai mitä se nyt on.
fox
01.05.2006 23:46:33

Meinaako se että jos mikin output on suuri niin automaattisesti myös kaikkea ylimääräistä vinguntaa, suhinaa sun muuta älämölöä tulee lisää? Siis kaikkea ei-toivottua mikrofonista feedbackia, vai mitä se nyt on.

Ei meinaa automaattisesti. Esmes aktiivimikeillä on kohtuullisen suuri output-taso, kun taas passiiveista lienee edelleenkin tehoisin tuo DiMarzion X2N joka tuuttaa ulos jotain 520 mV. Suhinat ja älämölöt ei ole hyvän passiivimikin ominaisuuksissa etusijalla, niinkuin hyvin saattaa arvella.
Mikrofoninen feedback taas tulee kaikkein helpoimmin esiin, jos mikin kela on käämitty huonosti, löysät käämit on yks, mutta myös saattaa noissa nopeasti käämityissä "suurtuotanto"mikeissä esiintyä mikrofonista ulvontaa. Korjausta voidaan saada aikaan vahaamalla kelat, ja nykyisin tuppaavat vahakäsiteltyjä olemaankin.
Kiertoherkkyys ja häiriöitten "parempi" kuuluminen taas johtuu tuosta etuvahvistuksen eli boostin määrästä, kas muinoin ei ollu mitään suunnattomia spedulautoja eikä mallintavia etuasteita, joilla saadaan jopa tuollanen 80-luvun vanha "tehomikki" kuin DiMarzion SuperDistortion vonkumaan. Joka-ainoa pedaali, joka on ketjussa, lisää aina pikkuhitusen gain-boostia, vaikka gainisäädöt pitäis pienilläkin, saati sitten kun ruuvataan gainit täpöille..
Kuuluisahko kitaraelektroniikka-mestari Dan Erlewine varoitteli liiallisen gainin vaikutuksesta myös vahvarin etuasteen "kyykkyyn ajamisesta" jotenkin tuon suuntaisesti että "too much gain can fry an amp" eli liika gaini saattaa nostaa etuasteelle tulevan mikkisignaalin tasoa niin paljon (useita voltteja jopa) että etuaste joko kyykkää tai kärähtää, pahimmassa tapauksessa.
Että ollaanpa gain-boostin suhteen maltillisia siellä! Toki ensin tulee kyllä noita kaikenmoisia kierto- ja meluongelmia, ennenku rupee etuasteet paistumaan... 8)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Juhah3
02.05.2006 09:01:27

Ei meinaa automaattisesti. Esmes aktiivimikeillä on kohtuullisen suuri output-taso, kun taas passiiveista lienee edelleenkin tehoisin tuo DiMarzion X2N joka tuuttaa ulos jotain 520 mV. Suhinat ja älämölöt ei ole hyvän passiivimikin ominaisuuksissa etusijalla, niinkuin hyvin saattaa arvella.
Mikrofoninen feedback taas tulee kaikkein helpoimmin esiin, jos mikin kela on käämitty huonosti, löysät käämit on yks, mutta myös saattaa noissa nopeasti käämityissä "suurtuotanto"mikeissä esiintyä mikrofonista ulvontaa. Korjausta voidaan saada aikaan vahaamalla kelat, ja nykyisin tuppaavat vahakäsiteltyjä olemaankin.
Kiertoherkkyys ja häiriöitten "parempi" kuuluminen taas johtuu tuosta etuvahvistuksen eli boostin määrästä, kas muinoin ei ollu mitään suunnattomia spedulautoja eikä mallintavia etuasteita, joilla saadaan jopa tuollanen 80-luvun vanha "tehomikki" kuin DiMarzion SuperDistortion vonkumaan. Joka-ainoa pedaali, joka on ketjussa, lisää aina pikkuhitusen gain-boostia, vaikka gainisäädöt pitäis pienilläkin, saati sitten kun ruuvataan gainit täpöille..
Kuuluisahko kitaraelektroniikka-mestari Dan Erlewine varoitteli liiallisen gainin vaikutuksesta myös vahvarin etuasteen "kyykkyyn ajamisesta" jotenkin tuon suuntaisesti että "too much gain can fry an amp" eli liika gaini saattaa nostaa etuasteelle tulevan mikkisignaalin tasoa niin paljon (useita voltteja jopa) että etuaste joko kyykkää tai kärähtää, pahimmassa tapauksessa.
Että ollaanpa gain-boostin suhteen maltillisia siellä! Toki ensin tulee kyllä noita kaikenmoisia kierto- ja meluongelmia, ennenku rupee etuasteet paistumaan... 8)

Joo just tuota Dimarzion X2Nää mietin ostella. Parempaa soundia haluaisin ja vähemmän tuota älämölöä mitä nuo mun Duncan Design mikit tuottaa ihan kivasti. Onko kokemuksia?
valdemberg
02.05.2006 09:51:49
Joo just tuota Dimarzion X2Nää mietin ostella. Parempaa soundia haluaisin ja vähemmän tuota älämölöä mitä nuo mun Duncan Design mikit tuottaa ihan kivasti. Onko kokemuksia?

Jos maadoituspuoli on kunnossa ja häiriönsuojaus muutenkin säädyllistä tasoa, niin tuo X2N ei ole sen pahempi hurisemaan tai vinkumaan kuin mikä tahansa muu DiMarzio.

Soundiltaan X2N on myöskin tunnistettavissa DiMarzion tuotteeksi, perusmarzio-humbuckerin tyylinen pohjasoundi mutta vain kovempaa. Omien kokeilujen mukaan X2N on jostain Super 3:n ja EMG-81:n välimailta sillä tavalla, että se mikä outputissa voitetaan, se soittotatsin dynamiikassa hieman hävitään. Onhan tuossa kelanpuolitusmahdollisuuskin, mutta ainakaan omassa kitarassa se ei tuo paljoakaan eroa soundiin. Samaa tuuttausta sieltä tulee vaikka single coilina.

Duncaneihin verrattuna X2N on ehkä räyhäkkäämpi ja kalseampi, en ole tässä mikään asiantuntija koska olen käyttänyt Duncaneista vain jotakin JB- tai 59-osastoa ja nuo ei nyt ole sinne päinkään mitä X2N:stä lähtee.

Et maininnut mihin kitaraan olet X2N:ää suunnitellut, väljä perusohje voisi olla että isoon G:hen ja johdannaisiin sopii Duncanit kun taas F-leirin tuotteisiin ja superstratoihin kannattaa ensin kokeilla DiMarziota. Paitsi tietysti Les Pauliin Super Distortion ja humpparistratoon 59 jne. jne.

Jos maksimi ulostulo on tavoite, niin tehokkain Duncan lienee Invader, DiMarzion vastaava on juuri tuo X2N. Aktiivimikkejä saa EMG:ltä ja Duncanilta jolloin output ei yleensä ole ongelma. Outputtia voi myös nostaa erillisellä boosterilla kuten EMG Afterburner joka toimii paristolla.

V.
If God came down to Earth in the form of Man again, He'd play football for England. -Ian Marson-
rosberg
02.05.2006 10:21:21
mun mielestä tommonen merkkijaottelu ei oikein toimi. mulla on stratoissa d:tä ja s:ää ja kaikki fudaa. x2n:n entisenä omistajana voisin sanoa, että se on tosi kuuma, mutta mihinkään muuhun kuin tuuttaukseen se ei oikein sovellu. puolitus ei todellakaan tee siitä kermaisen pehmeää yksikelaista, lähinnä efekti on sama kuin maastoautossa vaihtaisi ilmanpaineet renkaissa.
miksi?
McNulty
02.05.2006 10:28:36 (muokattu 02.05.2006 10:29:21)
Juu, minulla on sekä Seymourin että Larryn mikkejä, kitarasta riippumatta. Kummallakin valmistajalla on aikas kattava valikoima kaikenlaisia mikkejä, musatyyliin kuin tyyliin. Charvel Model nelkkuun tulee nyt DM Humbucker From Hell kaulamikiksi ja DM Super Distortion tallaan. Ibanezin S-sarjasessa on käynyt tallassa DM Evolution ja nyt siellä on SD Dimebucker. Toiseen LePaan on parikin erilaista mikkivaihdokkia... SD '59, SD Dimebucker, DiMarzio PAF Pro ja nyt ajattelin hommata vielä SD PhatCat P90 kokeiltavaksi Les Paulin kaulamikkinä...

Miulla on toisessa LePassa pikaliittimillä varustettu mikit, niin niitä voi vaihtaa ihan 5min varoitusajalla :)

Seuraavaksi sitten testataan Bareknuckle Pickupsin tuotteita sekä odotellaan että tuo Bill Lawrence L-500XL saapuu.
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
fox
02.05.2006 10:43:41

mun mielestä tommonen merkkijaottelu ei oikein toimi. mulla on stratoissa d:tä ja s:ää ja kaikki fudaa. x2n:n entisenä omistajana voisin sanoa, että se on tosi kuuma, mutta mihinkään muuhun kuin tuuttaukseen se ei oikein sovellu. puolitus ei todellakaan tee siitä kermaisen pehmeää yksikelaista, lähinnä efekti on sama kuin maastoautossa vaihtaisi ilmanpaineet renkaissa.

Niin no, niin..X2N:niä mulla on ollu omissa kitaroissa muutamia, ja onhan se vähän "one trick pony" sen suhteen, ettei se oikein kesyynny nättiin soitantoon..8)
Lähinnä se on hyvä sarjaan-rinnankytkennässä, ei paljon tapahdu tehonpudotusta vaihdettaessa.. Puolitusta en omissani ole hirveästi käyttäny, vaan lähinnä juuri tuota dualsound-juttua. Toki aikoinaan tuli laiteltua noita tri-soundeiks, kuten Iboissa. Siinähän tulee vipukytkimen keskiasennossa tuo puolitus.
Mitä tulee kaavamaiseen "Marziot ei sovi näihin" en allekirjoita. Eikä muutamat muutkaan henkilöt. On tullu laitettua usea DiMarzio G, I ja T-kitaroihin ja jokunen Dunccani F-kitaroihin...hyvin pelittää.
rosberg
02.05.2006 11:39:11
hei sällit:
mites te mittaatte ton millivolttien määrän? ja onko siitä apua jos koittaa sovitella mikkejä keskenään kimppaan?
miksi?
valdemberg
02.05.2006 11:39:21
Mitä tulee kaavamaiseen "Marziot ei sovi näihin" en allekirjoita. Eikä muutamat muutkaan henkilöt. On tullu laitettua usea DiMarzio G, I ja T-kitaroihin ja jokunen Dunccani F-kitaroihin...hyvin pelittää.

Taisin laittaa sanani liiankin provosoivasti/epäselvästi, kun ajatuksena oli että mikkien testaamisen voisi aloittaa tuolta perustalta. No, ehkä olen väärässä tässä asiassa. Mutta eihän siitä mitään sääntöä suinkaan pitänyt tulla.

Larry aloitti mikkien tuotannon PAF:ien kloonaamisella ja eikös Seymour puuhastellut ylikäämittyjen Tele/Strato-yksikelaisten kanssa? Tältä pohjalta ehdotukseni menisi ristiin, mutta pitkässä juoksussa omiin soittimiin on kyllä jäänyt 24" skaalaisiin Duncaneita ja 25" DiMarziota.

Puolueellinen olen toki siltikin, että noin yleisesti tykkään enemmän Marzioista kuin Duncaneista. Että siltä pohjalta :).

V,
If God came down to Earth in the form of Man again, He'd play football for England. -Ian Marson-
fox
02.05.2006 11:48:02

Puolueellinen olen toki siltikin, että noin yleisesti tykkään enemmän Marzioista kuin Duncaneista. Että siltä pohjalta :).

V,

Hei, vakavaa tuo ei oo.. ;) Mulla on toisinpäin, syystä että silloin kun mä tuota modailua ja remppaa tein, ei Suomessa ollu kovin Seymour-valikoimaa.. Eli DiMarzio oli se nimi, johon ensimmäiseks törmäs tuossa humppari-rintamalla, juurikin tuosta kertomastas syystä..
Werde
02.05.2006 11:50:05
Aktiivimikkejä saa EMG:ltä ja Duncanilta jolloin output ei yleensä ole ongelma. Outputtia voi myös nostaa erillisellä boosterilla kuten EMG Afterburner joka toimii paristolla.

Nuo Duncanin aktiivit (Livewire Metal) ovat muuten vielä kovempia ulostuloltaan kuin EMG:t mikäli oletetuilla käyttöjännitteillä ajetaan. Tuo Afterburner nostaa output- tasoa, mutta vahvistaa hyötysignaalin ohessa kaikki suhinat ja kohinat - joten hyöty on lopuiltaan aika kyseenalainen. Minulla ei tosin ole kokemusta miten tuo toimii jonkun muun kuin EMG:n passiivimikin perässä, nuo kun ovat kiertoherkimpiä humbuckereita (ns. merkkimikeistä) joihin on tullut törmättyä. Kerry King muuten taitaa käyttää tuota Afterburneria aktiiveiden perässä soolobuusterina, joten sitäkin voisi joskus kokeilla.
"Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen"
fox
02.05.2006 11:50:45

hei sällit:
mites te mittaatte ton millivolttien määrän? ja onko siitä apua jos koittaa sovitella mikkejä keskenään kimppaan?

Oskilloskoopilla..?? Ja toki kandee mikit ainakin koittaa sovitella keskenään yhteensopiviks, jollei ole esim. omista tarpeista johtuvaa muunlaista visioo.. Kyllä minä yhdelle kaverille tein virityksen, jossa tallamikki oli kohtuu tehokas, ja kaulamikki nykymittapuun mukaan ainakin, ihan tumppu-soundinen.
Juhah3
02.05.2006 13:30:31

Jos maadoituspuoli on kunnossa ja häiriönsuojaus muutenkin säädyllistä tasoa, niin tuo X2N ei ole sen pahempi hurisemaan tai vinkumaan kuin mikä tahansa muu DiMarzio.

Soundiltaan X2N on myöskin tunnistettavissa DiMarzion tuotteeksi, perusmarzio-humbuckerin tyylinen pohjasoundi mutta vain kovempaa. Omien kokeilujen mukaan X2N on jostain Super 3:n ja EMG-81:n välimailta sillä tavalla, että se mikä outputissa voitetaan, se soittotatsin dynamiikassa hieman hävitään. Onhan tuossa kelanpuolitusmahdollisuuskin, mutta ainakaan omassa kitarassa se ei tuo paljoakaan eroa soundiin. Samaa tuuttausta sieltä tulee vaikka single coilina.

Duncaneihin verrattuna X2N on ehkä räyhäkkäämpi ja kalseampi, en ole tässä mikään asiantuntija koska olen käyttänyt Duncaneista vain jotakin JB- tai 59-osastoa ja nuo ei nyt ole sinne päinkään mitä X2N:stä lähtee.

Et maininnut mihin kitaraan olet X2N:ää suunnitellut, väljä perusohje voisi olla että isoon G:hen ja johdannaisiin sopii Duncanit kun taas F-leirin tuotteisiin ja superstratoihin kannattaa ensin kokeilla DiMarziota. Paitsi tietysti Les Pauliin Super Distortion ja humpparistratoon 59 jne. jne.

Jos maksimi ulostulo on tavoite, niin tehokkain Duncan lienee Invader, DiMarzion vastaava on juuri tuo X2N. Aktiivimikkejä saa EMG:ltä ja Duncanilta jolloin output ei yleensä ole ongelma. Outputtia voi myös nostaa erillisellä boosterilla kuten EMG Afterburner joka toimii paristolla.

V.

ESP Ltd h-302 oisin laittamassa. En ossaa sen kummemmin mittään specsejä kertoa. Tallassa humppari ja kaulassa humppari. Duncan Design passiivimikit. Mitä tarkoitat tuolla soittotatsin dynamiikan häviämisellä? Koska mikkejä ei voi ihan testaus mielessä asennuttaa eikä aikasempaa kokemusta tällaisista laatu mikeistä ei ole, niin aika hakuammuntaahan tämä on. Lähinnä vaivaa noitten Duncaneitten ulina. Pitävät enemmän ulinaa kuin veljen EMG-HZat tai Ibanezin jotkut oman mikit.
McNulty
02.05.2006 13:35:02 (muokattu 02.05.2006 13:36:07)
Mulla on toisinpäin, syystä että silloin kun mä tuota modailua ja remppaa tein, ei Suomessa ollu kovin Seymour-valikoimaa.. Eli DiMarzio oli se nimi, johon ensimmäiseks törmäs tuossa humppari-rintamalla, juurikin tuosta kertomastas syystä..

Minulla on alkanut kelkka kääntymään nyt viimeisen vuoden aikana. Vannoin aluksi kovasti Duncanin nimeen, kunnes totesin että ne on kaikki järjestäin "sitä peruskamaa". DiMarziolta löysin huomattavasti laajemman soundipaletin.

Jännää sinänsä että aikanaan ensimmäiseen sähkökitaraani tuolloin 90-luvun alussa sijoitin DiMarziot, sitten hylkäsin ne ja nyt palaan takaisin DiMarzion kelkkaan. Ympyrä sulkeutuu.

DiMarziolta löytää HiFin ja peruskauran välistä kaikkea, Duncanilla on enempi niin että siellä on pari erikoisempaa ja loput variaatioita "siitä samasta". Eivät ole huonoja lainkaan jos se on se juttu mikä kolisee, mutta minä innostuin kyllä DiMarziosta uudelleen...

ps. siltikin ajattelin vielä sijoittaa muutamat eurot tuollaiseen Duncanin PhatCat P90-mikkiin, joka on siis humbuckerin kokoinen P90.
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
valdemberg
02.05.2006 17:57:20
ESP Ltd h-302 oisin laittamassa. En ossaa sen kummemmin mittään specsejä kertoa. Tallassa humppari ja kaulassa humppari. Duncan Design passiivimikit. Mitä tarkoitat tuolla soittotatsin dynamiikan häviämisellä? Koska mikkejä ei voi ihan testaus mielessä asennuttaa eikä aikasempaa kokemusta tällaisista laatu mikeistä ei ole, niin aika hakuammuntaahan tämä on. Lähinnä vaivaa noitten Duncaneitten ulina. Pitävät enemmän ulinaa kuin veljen EMG-HZat tai Ibanezin jotkut oman mikit.

Dynamiikan häviämisellä tarkoitan sitä, että mikki (eli tässä X2N) ei poimi niin tarkasti kaikkia soittoteknisiä pikkujuttuja ja esim. pikkauksen eroja kuin joku pienempitehoinen mikki. Tietysti asiaan vaikuttaa että k.o. mikki on tarkoitettu käytettäväksi aina jonkin särön kanssa, mikä lisää edelleen tätä kompressoivaa vaikutusta. Se on sitten makuasia onko suppeampi dynamiikka ja erilainen tatsi hyvä vai huono juttu. Toisessa ääripäässä soittodynamiikan kannalta lienee joku Telecaster yksikelaisine mikkeineen, mutta sellaista erottelevuutta ei varmasti olla nyt hakemassakaan.

Katselin netistä että tuo ESP Ltd h-302 olisi mahonkia ja vielä neckthru-malli. Tuollaiseen kitaraan voisi hyvin laittaa jotain EMG:n 81/85 -settiä jos aktiivimikit ei ole este. Jotain raskaampaahan tuolla on kai tarkoitus soittaa jos X2N on ollut kiikarissa? Käy se X2N:kin tuohon kitaraan, mutta se on puhtaasti tallamikki ja sopivan töykeän kaulamikin kanssa voi olla etsimistä.

Muista DiMarzioista voisi harkita vaikka Evolutionia tai Nortonia, Duncaneista en tuontyyppistä mikkiä ole itse kokeillut. Ulinan hävittämisen kannalta on sitten aivan sama otatko näistä vaihtoehdoista minkä tahansa.

V.
Juhah3
02.05.2006 20:30:18

Dynamiikan häviämisellä tarkoitan sitä, että mikki (eli tässä X2N) ei poimi niin tarkasti kaikkia soittoteknisiä pikkujuttuja ja esim. pikkauksen eroja kuin joku pienempitehoinen mikki. Tietysti asiaan vaikuttaa että k.o. mikki on tarkoitettu käytettäväksi aina jonkin särön kanssa, mikä lisää edelleen tätä kompressoivaa vaikutusta. Se on sitten makuasia onko suppeampi dynamiikka ja erilainen tatsi hyvä vai huono juttu. Toisessa ääripäässä soittodynamiikan kannalta lienee joku Telecaster yksikelaisine mikkeineen, mutta sellaista erottelevuutta ei varmasti olla nyt hakemassakaan.

Katselin netistä että tuo ESP Ltd h-302 olisi mahonkia ja vielä neckthru-malli. Tuollaiseen kitaraan voisi hyvin laittaa jotain EMG:n 81/85 -settiä jos aktiivimikit ei ole este. Jotain raskaampaahan tuolla on kai tarkoitus soittaa jos X2N on ollut kiikarissa? Käy se X2N:kin tuohon kitaraan, mutta se on puhtaasti tallamikki ja sopivan töykeän kaulamikin kanssa voi olla etsimistä.

Muista DiMarzioista voisi harkita vaikka Evolutionia tai Nortonia, Duncaneista en tuontyyppistä mikkiä ole itse kokeillut. Ulinan hävittämisen kannalta on sitten aivan sama otatko näistä vaihtoehdoista minkä tahansa.

V.

Eli ulinaa on todennäköisesti vähemmän, nämä keskustelun mikit on jokatapauksessa laadukkaampia kuin nuo mun nykyiset Duncan Designed mikit?

No joo eihän nuo aktiivimikit mikkään mahoton ajatus oo, mutta passiivimikit mielummin, ei jaksais noitten pattereitten kanssa rueta pelleileen. Raskasta musiikkia tosiaan on tarkotus soittaa.

Niin sitä tosiaan mietinki että pitäskö tohon sitte joku kaula mikkiki vaihtaa jos ton X2Nnän laittaa, kun tosiaan puhtaita ja jotain liidi juttuja tullee kaulamikilläki vejettyä. Niin onko siinä sitte aivan älytön ero. Mites semmonen sitte kun tuossa on 5-kohtainen mikki valitsin niin jos käyttää esim. sitä seuraavaa koloa sitä tallasta kaulaan päin, jossa kummastaki humpparista on käytössä puolet, niin miltäs se kuulosta jos tosiaan on tosi äkänen tallamikki verrattuna kaulamikkiin
Werde
02.05.2006 21:02:50
No joo eihän nuo aktiivimikit mikkään mahoton ajatus oo, mutta passiivimikit mielummin, ei jaksais noitten pattereitten kanssa rueta pelleileen. Raskasta musiikkia tosiaan on tarkotus soittaa.

Ei niitten kanssa tartte "pelleillä", muutaman vuoden välein teet 3 minuuttia kestävän vaihto-operaation (1500 soittotuntia). Patteria ei siis kannata käyttää valintakriteerinä.
"Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen"
joukov
02.05.2006 21:17:43
Yksi vaihtoehto kuumien mikkien valikoimaan: Gibson Dirty Fingers.
http://www.gibson.com/Products/Acce … /Pickups/Dirty%20Fingers%20%281%29/
valdemberg
02.05.2006 22:07:56
Eli ulinaa on todennäköisesti vähemmän, nämä keskustelun mikit on jokatapauksessa laadukkaampia kuin nuo mun nykyiset Duncan Designed mikit?

--------------------------------------------------

Niin sitä tosiaan mietinki että pitäskö tohon sitte joku kaula mikkiki vaihtaa jos ton X2Nnän laittaa, kun tosiaan puhtaita ja jotain liidi juttuja tullee kaulamikilläki vejettyä. Niin onko siinä sitte aivan älytön ero. Mites semmonen sitte kun tuossa on 5-kohtainen mikki valitsin niin jos käyttää esim. sitä seuraavaa koloa sitä tallasta kaulaan päin, jossa kummastaki humpparista on käytössä puolet, niin miltäs se kuulosta jos tosiaan on tosi äkänen tallamikki verrattuna kaulamikkiin

Jep, kaikki mainitut tarvikemikit ovat laadukkaampia juuri tässä suhteessa.

Noita Duncan Designejä tarkemmin tuntematta on paha sanoa kuinka käy jos vaihdat vain tallamikin, mutta todennäköisyys on suurempi että vaihtoon menee myös tuo designed kaulamikkikin ja siitä syystä, että mikit ovat liian erilaisia keskenään.

Jos samalla kitaralla on tarkoitus soitella myös puhtailla soundeilla niin X2N alkaa tuntua huonolta vaihtoehdolta, ei se kuulosta ilman säröä juuri miltään. Eikä se kyllä tule toimimaan mainitsemallasi puolituskytkennälläkään kovin kummoisesti kuten edellisissä viesteissä on kerrottu.

Nyt taitaa olla kompromissin paikka, joko tingit vähän tuosta outputista ja valitset sovitetun parin josta lähtee myös nuo puolitussoundit valmiina, tai sitten teet ESP Ltd:stä hi-gain -kirveen jolla ei sitten armoa anneta eikä cleaneillä soitella.

EMG-pari olisi muuten kyllä lähinnä näitä toiveita: paljon ulostuloa, ei hurinoita/ulinoita, paremmat soundit, mikit sopii hyvin yhteen ja puhtaat sounditkin on käyttökelpoiset. 5-asentoinen kytkin tosin menee myös vaihtoon koska esim. 81/85 -setin kanssa voi käyttää vain 3-asentoista kytkintä.

V.
LexaR
02.05.2006 22:30:53 (muokattu 02.05.2006 22:36:49)
EMG-pari olisi muuten kyllä lähinnä näitä toiveita: paljon ulostuloa, ei hurinoita/ulinoita, paremmat soundit, mikit sopii hyvin yhteen ja puhtaat sounditkin on käyttökelpoiset. 5-asentoinen kytkin tosin menee myös vaihtoon koska esim. 81/85 -setin kanssa voi käyttää vain 3-asentoista kytkintä.

Mutta ennen kun pistät kitaras ton luokan kirurgiseen operaatioon, suosittelen katsastamaan Bare Knuckle Pickupsin tuotevalikoiman, sieltä löytyy jos jonkinlaista mikkiä. Nailbomb (eli raskaamman sarjan vehje) on ittellä ja mahtavasti pelittää, kova outputti mut silti hyvin erotteleva ja dynaaminen soundi ja ei oo mikään luontasesti skuupatun kuulonen vaan middleäkin löytyy mukavasti. Taipuu myös cleaneihin ja volapotikkaa käyttämäl voi todellakin löytää paljon uusia soundimaailmoja. Häiriötä ja passiivimikkimelua on ihan turha odottaa kuulevansa, senverran takuuvarmaa korkealaatusta työtä näiden valmistuksessa ollu, kaiken kaikkiaan aivan mahtava vehje ainakin mun makuun. Kannattaa myös tsekata saman valmistajan Warpig ja Painkiller, nekin saman kaliiberin vehkeitä.

E: ps. sitäpaitsi niin hewimedallin näköstä mikkii et tuu näkee joka ois kovempi ku Nailbomb (ainakin distressed coverilla) ;)
You live and you learn. At any rate, you live.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)