Aihe: Onko laitteenne Musamaailmassa huollossa?
1 2
Tinmo
27.04.2006 17:10:04
Siis oletteko käyttäneet mitään soitinta/vahvistinta/pedaalia yms. Musamaailman huollossa viimeisen kuukauden aikana? Itse vein sinne neljä(!) viikkoa sitten huoltoon pedaalin, viikko sitten soitin ja sanoivat, että huollossa on vain yks äijä painamassa pitkää päivää, eikä se ole vielä tod. näk. koskenutkaan siihen mun speduun. Lupasivat kuitenkin ilmoittaa mun nimellä olevan tavaran sille äijälle, että ottaisi sen mahd. nopeasti hoitoon. Viikko on taas mennyt eikä mitään kuulu, kyseessä pitäis olla vain korkeintaan potikan vaihtaminen. Musamaailma menettää nyt kyllä jo viimeisetkin pojonsa, vaikka huolto toimisikin liikkeestä erillään.

Oletteko te saaneet omanne ajallaan takaisin?
"You're my wife now!"
Ville A.
27.04.2006 17:38:09
a) kysyitkö pedaalia viedessäsi että kauanko homma suunnilleen tulee kestämään? Tämä on sellainen fiksu veto jolla saattaa säästää omia hermojaan.

b) Jos on ruuhkaa, niin luulenpa että yhden potikan vaihtaminen saattaa olla se pienin murhe huollolla. Jos samaan aikaan vieressä on iso pino esim. vahvistimia, niin ne todennäköisesti korjataan ensin koska niistä on helpompi veloittaa enemmän juuroja. Sinäänsä sääli kun homma ei ole edes iso..

Ja tuo viimeinen muuten monissa paikoissa on juuri niin, että ne kalliimmat hommat ovat prioriteetti numero 1. Eräällä tutulla hajosi muutama vuosi sitten kevari, reilut kaksi kuukautta (eli käytännössä koko ajokauden) pyörä makasi korjaamolla, jonka jälkeen liikkeestä todettiin, että he hoitavat ensin isommat pyörät koska niissä liikkuvat suuremmat rahat.
Up and down that road in our worn out shoes, talkin' 'bout good things and singin' the blues
Tinmo
27.04.2006 18:17:19 (muokattu 27.04.2006 21:46:31)
a) No enpä kysynyt, vehje oli samasta syystä jo aiemmin huollossa, joten aattelin sen riittävän perusteeksi nopealle uusintakorjaukselle.

b) Niinpä, ja jonossahan se olikin odottanut jo sen kolme viikkoa, lupasivat ilmoittaa minun huoleni hoidettavaksi mahdollisimman pian, vaan taas on viikko takana.
"You're my wife now!"
juici
27.04.2006 18:52:41

Kyllä mullakin Kuopiossa basso oli melkeinpä kaks kuukautta korjauksessa, mutta kysellessäni korjaaja selkeästi kertoi, että on sen verran ruuhkaa ettei ole ehtinyt koskemaankaan. Eipä siinä sitten kyllä kauan mennytkään kun tuli viestiä, että lohkeama korjattu ja kielet vaihdettu ynnä säädetty.
"Luulin olevani ainoa sekopää tässä joukossa. Olin väärässä..."
king kong
27.04.2006 19:43:10

Minä olen käynyt musamaailmassa ja korjauttanu laittetani siellä. Mutta empä korjauta enään.
Tässä "lyhyesti" mitä kävi. Ostin new yorkista sans ampin etu asteen. Tulin himaan ja kytkin kiinni ja se pimahti tietenkin kun on eri sähköt. (järkevästi tehty pakko myöntää) no vein korjattavaksi laitteen sinne kun aattelin että ne niitä ainakin myy. ne sano että helppo homma. Ootin pari kuukautta..vähän useemman. Otin yhteyttä että mikäs on ku ei kuulu. Ne tekee siinä puheluita ja sitten.."joo tilattu on se osa..kato se osa on isompi pitää tilaa jenkeistä on tulossa..viiden minuutin homma! me soitellaan sitte!" (!?!?!?!?!?!?!) kesti aikaa..mitään ei kuulunu. Kerran jo UNOHDIN että mullahan on laite siellä. Menin käymään ja..."tilattu on! ollaan tilattu kyllä näkyy täällä.." Mä sanoin jo siinä vaiheessa että haluun laitteeni pois ja puhe alko.."se on iha 5 minuutin homma" että me soitetaa sulle huomenna että mikä tilanne siel on..no ihme ja kumma puhelu tulee seuraavana päivänä "nyt se tuote on tulossa mutta korjaaja on menossa thaimaahan lomalle että vähä joutus odottaa" no minä kärsivällisenä odotin..ja odotin..vihdoin tulee soitto.."no ollaa täs yritetty soittaa sulle mut sä et oo vastannu?" tohon ei kait tarvii sanoa mitään? Eli ei kertaakaan mulle soitettu oma toimisesti että jossain saattais kestää :) No laitteeni sain ja se toimii mutta VUOSI siinä meni. Olin SIIS 24 ku vein korjattavaks ja 25 ku sain takas. 12 kuukautta. MAHTAVAA! hurraaaa!! :)

Mutta että tarina ei päättyis näin mukavasti sokerina pohjalla. Kun hain laitetta sieltä. se joku myyjistä. "no..onksul inferno DVDeetä?" sanoin ei. "no kohta on *hehehheh*" vau.."täs vähän hyvitystä ku kesti niin kauan" tohon ei varmaan tarvii sanoa mitään? taaskaan :) no otin sen sitte vastaan, puolet jo arvaa tässä vaiheessa mitä tapahtuu kun menen kotiin ja avaan sen Dvd kotelon...? Kyllä siellä ei ollut levyä sisällä! now that's what i call sticky situation! :) Niinkun musamaailma ite sanoo

LAATU > PALVELU > HYVÄ MEININKI > MUSAMAAILMA ! :) minä allekirjoitan! HYVÄ MEININKI! rock on!
smio
27.04.2006 20:07:09
Mulla oli tossa just pari viikkoa sitten kitara Musamaailmassa huollossa, ja oisko menny kolme päivää, niin tuli puhelu, ja kitara oli valmis haettavaks. Ja hyvin on sen jälkeen pelannu. Oli eka kerta kun mulla oli tuolla mitään huollettavana, niin kyllä ton perusteella ihan mielelläni uudestaankin vien, jos jotain vastaavaa sattuu.

Ja mä ajattelin, että sen takia kestikin niin vähän aikaa, kun aika pikkuvika siinä kitarassa vaan oli, vaikka tossa ylempänä muuta epäiltiinkin.
Rypsolisti
27.04.2006 20:12:32
King Kong, jos toi sun tarina on tosiaan totta niin ei voi muuta kun nauraa!!!
Guitar Hero
27.04.2006 20:16:27
..mitäpä tästä kaikesta sitten opimmekaan.. kannattaa pojat ja tytöt alkaa isona soitin/elektroniikkakorjaajaksi; meillä on lappeenrannassakin ihan samanlainen tilanne tuon kaupungin ainoan soitin/sähkökorjaajan kanssa. parin kuukauden jonotusaika ihan tilanteesta riippumatta. yritä siinä sitten leikkiä keikkailevaa artistia :-/
Come to the dark side. We have cookies
Eschaton
27.04.2006 20:21:30
Niin luulis että jos kauppa/huolto lupaa jossain tietyssä ajassa tuotteen ja se viivästyy niin että kauppa ilmoittaisi jossain vaiheessa että se myöhästyy.Tossa kun ton vahvarin silloin tilasin sieltä niin sanottiin että korkeintaan kaks viikkoo menee ja lopulta meni sitten 2 kuukautta eikä kyseinen liike olisi ilmeisesti ilmoittanut viivästymisestä mitään minulle.Tosin vikahan ei sinäänsä ollu kyseissä kaupassa koska viivästys oli tehtaan päässä mutta anyway olisi joku informaatio paikallaan tai sitten on turha ees lupailla moisia.
Some people just won´t take fuck you for an answer...it´s just a matter of bullets.
Ocean Boulevard
27.04.2006 20:58:51
Minä olen käynyt musamaailmassa ja korjauttanu laittetani siellä. Mutta empä korjauta enään...
...now that's what i call sticky situation! :) Niinkun musamaailma ite sanoo

Olipas siinä juttu! :-) Sori, mutta alkoi naurattamaan. Ei saisi kyllä nauraa, kun kaveri joutuu odottamaan vuoden laitettaan.

Yleensä nämä huikeimmat jutut liittyy juuri Musamaailmaan, tuohon kehäkolmosen ulkopuolella asuville (allekirjoittanut) täysin tuntemattomaan, jokseenkin mystiseen soitinvehkeiden mekkaan.
Tietysti Pauligin
27.04.2006 21:14:26
..mitäpä tästä kaikesta sitten opimmekaan.. kannattaa pojat ja tytöt alkaa isona soitin/elektroniikkakorjaajaksi; meillä on lappeenrannassakin ihan samanlainen tilanne tuon kaupungin ainoan soitin/sähkökorjaajan kanssa. parin kuukauden jonotusaika ihan tilanteesta riippumatta. yritä siinä sitten leikkiä keikkailevaa artistia :-/

Mitäs liikettä meinaat..?

Itsellä kävi aikoinaan kepukka Hyyryläisellä huollossa, ihan nopeasti hoitui hommat.

En siis ole itse Lappeenrannasta.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
oiva tumpeloinen
27.04.2006 21:30:37
Tässä "lyhyesti" mitä kävi....

Kaikkea tuossa ei välttämättä voi laittaa Musamaailman piikkiin. Samanlainen tarina oli tuossa bändikaverilla. Erotuksena vain Marshall JMP-1, ihan 230V hajonnut muuntaja ja Soitin Huttunen huoltajana.

Moneen otteeseen siitä naurut saatiin, kun välillä kyselin etusesta kaverilta. Huttunen vain aina selitteli jotain hänelle, ettei Marshall ole toimittanut muuntajaa. Vuoden päivät siinäkin kesti.

Mikä on sitten totuus koko hommassa? Varmaankin molemmissa päissä vikaa, veikkaisin. Aluksi ei muisteta tilata osaa, ja sitten valmistajalla kestää toimittaa se.
Ville A.
27.04.2006 21:53:32
ihmetyttää joskus että mitä ne jotkut kauppiaat ajattelevat kun jutuissa haisee pissa kilometrien päähän? Miljoona huonoa selitystä siitä miksi hommaa ei ole hoidettu.. Onneksi näitä ei ihan joka päivä tule vastaan.
Up and down that road in our worn out shoes, talkin' 'bout good things and singin' the blues
cruel_destiny
27.04.2006 21:56:33
no mulla on huttuselta semmonen juttu että vein viime kesänä 70-luvun startocaster kopio ibanezineni huttuselle huoltoon ja korjattavaksi koska kaulamikki oli hajonnut... no menin samana päivänä ryyppäämään ja mut ryöstettiin ja samalla meni kuitti sinne liikkeeseen... enpä uskaltanut mennä kyselemään. No, 2 kk sitten uskalsin lopulta mennä liikkeeseen ja se partapäinen äijä sanoi kuvailtuani kitaran että "tossa se on, vois ensi viikolla koittaa saada sen alkuun" :D no kuhan tulin hakemaan niin kysyin siltä (lähes) kaljulta äijältä syytä soittamattomuuteen ja homman viivästymiseen niin tuli samaa kommenttia että "on yritetty soittaa mutta et oo vastannu"... (minä olen ihminen joka neuroottisesti varmistaa että kännykänakku on täynnä koko ajan ja että vastaaan jokaiseen yhteydenottoon)... :D
myykääs mulle Hiwatt Custom 50 vahvistin, myös näitä uudempia hi-gaineja saa tarjota... :D
arc
28.04.2006 01:02:21 (muokattu 28.04.2006 01:02:49)
itse vein vehkeeni sinne huoltoon tossa viime lauantaina. Eilen soittivat, notta voipi tulla hakemaan.

Edit: nopiaa toimintaa siis.
Larmer
28.04.2006 09:53:37
Itse kuule olisin hakenut soitinkorjaajaksi, mutta lähin paikka oli jossain Ivalossa tai siellä suunnaassa. Ja en minä täältä pääkaupunkiseudulta sinne lähde.
Vein oman beisini jossa oli vielä takuuta, jonkun 20min sääti paikanpäällä ja se oli siinä. Eikä maksanut mitään.
Tinmo
28.04.2006 11:25:09
itse vein vehkeeni sinne huoltoon tossa viime lauantaina. Eilen soittivat, notta voipi tulla hakemaan.

Edit: nopiaa toimintaa siis.

Minulle ne ovat selittäneet, että huolto käy vain torstaisin, nyt täällä kuitenkin ihmiset saa tavaraansa kolmen päivän jälkeen ja alle viikossa muutenkin. Omituista.
"You're my wife now!"
Guitar Hero
28.04.2006 12:48:06
Mitäs liikettä meinaat..?

Itsellä kävi aikoinaan kepukka Hyyryläisellä huollossa, ihan nopeasti hoitui hommat.

En siis ole itse Lappeenrannasta.

telemeähän tietysti tarkoitin.. siinä soundwellin nurkalla. itsellä hyyryläisellä ollut kerran kitara ja kerran vahvistin korjattavana ja kyllä kesti niin pitkään, etten enää toiste vie.
Come to the dark side. We have cookies
PL
28.04.2006 14:07:27
..mitäpä tästä kaikesta sitten opimmekaan.. kannattaa pojat ja tytöt alkaa isona soitin/elektroniikkakorjaajaksi;

Tuotakin hommaa kokeilleena, ei voi muuta kuin sanoa, että ei sillä ainakaan rikastumaan pääse. Tuo varaosien saanti tehtaalta saattaa todellakin kestää kuukausia riippuen siitä onko ko. osia tehtaallakaan varastossa, tai sitten asiakas ei ole valmis maksamaan euron osasta kymmeniä euroja pikarahtikuluja kun muuta osaa ei sillä hetkellä ole tilaukseen menossa tai satttuu oleemaan toisen maahantuojan värkki jolloin välikäsiä tulee vielä lisää.

Saattaa tuntua selittelyltä, mutta noin se vaan oikeassa elämässä menee. Aika suuri osa noista huoltofirmoista pyrkii ainakin tekemään vikadiagnoosit suht äkkiä, jotta saa osat tilaukseen kun varastossa ei niitä kuitenkaan pysty pitämään.
StoRBa
28.04.2006 14:26:32

Kaveri vei kitaran huoltoon ilmoittaen että kitaran elektroniikassa on ilmeisesti maadoitusongelma kun mikit hurisee. "Ai maadotus mikä?" kuului vastaus. No siinä hetken selostettuaan myyjälle, mikä maadoitusongelma on, tämä otti kitaran vastaan ja kirjoitti lappuun, että maadoitus ongelmasta aiheutuva hurina pitäisi korjata. Siinä menee sitten jonkin aikaa ja kun vihdoin viimein kaveri käy hakemassa kitaraa takaisin, on korjaaja vaihtanut kitaraan sähköt melkein kokonaan! Kaveri oli varautunut maksamaan yhden tai kahden piuhan uudelleenjuottamisesta. Siinä sitten soiteltiin korjaajalle ja selvisikin, ettei kyseessä ollutkaan maadoitusongelma, ja sen takia sähköjä piti vaihtaa, MUTTA kaveriltani ei kertaakaan kysytty onko tämä hänelle OK. Lisähintaahan operaatiolle tuli useampi kymppi, ja kitara toimi ennenkin. No kyllähän asia sitten selvisi ja kaveri maksoi sähköhomman. Asiantunteva myyjä olisi varmasti osannut heti kättelyssä sanoa, ettei kyseessä ole maadoitusongelma- tai edes tiennyt, mitä se tarkoittaa. Ainakin sieltä olisi voitu soittaa ja kysellä asiakkaan mielipidettä, kun ongelma ilmeni hintavammaksi kuin mitä luultu.

Itellä menny tosin Musamaailmassa aina kaikki suhteellisen OK ja kaverikin sai loppupeleissä ihan hyvää palvelua sieltä myymälästä kun oltiin asiaa selvittelemässä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)