Aihe: Sensitivy = Sustain?
1
masterhat
08.05.2006 20:49:11
Hei hei. Ajattelin ostaa uuden kompura-spedun, ja silmin osui MaxoninCp101 Compressori jossa on sustain ja level säädöt. täydellinen, ei mitään liikaa, paitsi hintaa. Ehkä. Toinen vaihtoehto on huomattavasti edullisempi MXR:n Dynacomp, jossa on output ja sensitivy säädöt.
Nyt mieltäni askarruttaa mitä tuo sensitivy käytänössä tarkoittaa. Mul on täl hetkel bossin beisikki kompura, mut se on melko huono, tai siis ei mun käyttöön sopiva. Haluan vain hieman lisää sustainia, siinä kaikki. Ei mitään ylimääräistä kuin level/mix/output ja sustain säätö. Osaisko joku suositella myös jotain muuta hyvää purkkia ohon tarkoitukseen. Kiitos jo etukäteen
Hanok
09.05.2006 01:08:42
Hei hei. Ajattelin ostaa uuden kompura-spedun, ja silmin osui MaxoninCp101 Compressori jossa on sustain ja level säädöt. täydellinen, ei mitään liikaa, paitsi hintaa. Ehkä. Toinen vaihtoehto on huomattavasti edullisempi MXR:n Dynacomp, jossa on output ja sensitivy säädöt.
Nyt mieltäni askarruttaa mitä tuo sensitivy käytänössä tarkoittaa. Mul on täl hetkel bossin beisikki kompura, mut se on melko huono, tai siis ei mun käyttöön sopiva. Haluan vain hieman lisää sustainia, siinä kaikki. Ei mitään ylimääräistä kuin level/mix/output ja sustain säätö. Osaisko joku suositella myös jotain muuta hyvää purkkia ohon tarkoitukseen. Kiitos jo etukäteen

Tuli taannoin studiossa testattua Mek-merkkistä kompurapedaalia:

http://www.y79.de/y79-shop/popup_im … id=619d7a37c135309029e1fd390fc6cbec

Itse ainakin diggailin kovasti. Hintakaan ei ole kohtuuton, Ruokankaalta saa hintaan 119,-

http://www.ruokangas.fi/laitteet.html

Sivulta löytyy linkki hinnastoon.

Mitä noihin pedaaleihin noin yleensä ottaen tulee, todennäköisesti sensitivity/sustain -potikka vaikuttaa useaan asiaan samalla kertaa. Studiokompuroissahan voi usein säätää threshold, ratio, attack ja release -arvoja. Speduissa tuo säätö vaikuttanee ainakin kahteen ensin mainittuun, mahdollisesti muihinkin. Joku pedaalirakentaja osaa varmaan kertoa tarkemmin.
masterhat
09.05.2006 17:14:27
joo kiitti. täytyy nuuskia=)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)