Antti1 07.05.2006 17:18:05 | |
---|
Mulle tuli äkillinen tele-gas ja oon miettinyt itelleni sopivan kepin ominaisuuksia. Löytyykö kuvausta vastaavaa, tai ainakin jotain todella lähelle menevää keppiä? -Thinline (tai siis näissä on ilmeisesti se f-aukko, sellainen kuitenkin) runko -Yksikelaiset tai lipstickit, että lähtis kunnolla sitä twangia ja olisi selvästi erilainen soundi nykyisiin nähden (SZ, Dinky, Korina Explorer) -Melko korkeat nauhat -Vaahteraotelauta (ei ehdoton, mutta olis kiva lisä) -Edullinen ja kohtalaisen helposti saatavilla oleva -Ei tarvitse olla Fender, eikä ihan 1:1 ulkonäöltään Tää on tämmöstä mietiskelyä, enkä välttämättä mitään ole ostamassa. En ainakaan todella pitkään aikaan, koska mulla on jo kitaroita joka kädelle ja jalalle ja ties mille. Kertokaa muutenkin kaikkea oleellista ja vähemmän oleellista Teleistä. Mikä tekee Telecasterista Telecasterin yms. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
joukov 07.05.2006 18:15:14 | |
---|
Mites olis G & L ASAT Z-3 Semi-Hollow? George Fullertonin ja Leo Fenderin firman tekele. www.glguitars.comSingle-coil -tyyppiset mikit mutta kuumemmat ja vaahterakaula, tarkemmat speksit tuolta firman saitilta. Mm. Erja Lyytinen soittaa noilla menestyksekkäästi. http://www.erjalyytinen.com/ |
Räbbänä 07.05.2006 18:31:00 | |
---|
Öri Öri Öri kansalaiset.
"Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois... |
Mäci 07.05.2006 18:44:23 | |
---|
Sydän sois,vaan kun ei saa pelistä irti.-Johnny Winter- |
Joees 07.05.2006 19:24:56 | |
---|
Eikös tämä ole aikalailla vaatimusten mukainen: http://www.fender.com/products/search.php?partno=0136902300 Edullisuudesta en tosin ole varma... Mä voin suositella kyseistä teleä ja kovasti. Muistaakseni kitarapajalla(en jaksa juu nyt tarkistaa) oli meksikolaisia fendereitä uutena 600-800e? Mulla on japanilainen moinen ja se on kyllä yks parhaista teleistä mihin mä oon koskenut. Eihän se tietenkään ihan se normitele ole, mutta soundi on erittäin hyvä. Missäspäin asustelet? Jos tekee mieli testata niin voisi ehkä sopia. Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |
Aki 07.05.2006 20:53:40 (muokattu 07.05.2006 20:55:19) | |
---|
Muistaakseni kitarapajalla(en jaksa juu nyt tarkistaa) oli meksikolaisia fendereitä uutena 600-800e? Muistaakseni Soundstoressa (juu, jaksoin jopa tarkistaa) on japanilaisia fendereitä uutena 500e. Thinlinet sitten ihan toinen juttu. |
Joees 07.05.2006 20:57:52 | |
---|
Muistaakseni Soundstoressa (juu, jaksoin jopa tarkistaa) on japanilaisia fendereitä uutena 500e. Thinlinet sitten ihan toinen juttu. Jeps, tota thinlinen hintaa mä yritin muistella. Mut ei nuo perusteletkään sitten uusina kauheesti maksa, jos japsia hakee. Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |
Antti1 07.05.2006 21:30:22 | |
---|
Joo siis ei toi Fenkku oo ollenkaan liian kallis. Ehkä se 1000€ on siellä ihan maksimina, sitten täytyy jo ruveta myymään vanhoja kitaroita pois. Tosin, minkä myisi, kaikki ketuttaa taatusti. Ekaa soitintani en myy, Ibanez on liian hyvä, Epi on kunnostettu loistavaksi ja akustinenkin on parhautta... :) Tota 69 Thinlinea mäkin kattelin, näytti olevan aika passeli. Millanen kaulaprofiili ja nauhat tuossa on? The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
Joees 08.05.2006 01:38:03 | |
---|
Joo siis ei toi Fenkku oo ollenkaan liian kallis. Ehkä se 1000€ on siellä ihan maksimina, sitten täytyy jo ruveta myymään vanhoja kitaroita pois. Tosin, minkä myisi, kaikki ketuttaa taatusti. Ekaa soitintani en myy, Ibanez on liian hyvä, Epi on kunnostettu loistavaksi ja akustinenkin on parhautta... :) Tota 69 Thinlinea mäkin kattelin, näytti olevan aika passeli. Millanen kaulaprofiili ja nauhat tuossa on? Mun käteen tuo kaulaprofiili on ihan jees, se jotenkin kierosti tuntuu aika ohuelta. Mut mulle ohut on toisille paksu. Nauhoista mä en osaa sanoa, tai en oikeastaan muista. Alkuperäset nauhat oli mulla tosi lopussa ja siksipä vaihdoin uudet, hieman suuremmat kuin edelliset. Ei kauheasti. Tää on ihan yks parhaimmista teleistä millä oon soittanut. Siksipä tämä mulla onkin, enkä ole ihan äkkiseltään luopumassa :) Käväse testaamassa jossain jos on jossain. Yks MIM taitaa olla torillakin myynnissä, tai ainakin oli tovi sitten. Groooove is in heart!
McNulty 08.05.2006 10:34:02 | |
---|
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
Antti1 08.05.2006 15:36:20 (muokattu 08.05.2006 15:37:04) | |
---|
Joo, kyllä se taitaa toi Fender olla. Hinta on melkolailla sopiva 750€ ja mukaan tulee uutena ainakin kantopussi. Lisäksi on muuten vietävän maukkaan näkönen tikku, mun mielestä. Kertokaa tosta kitarasta jotain, jos vaan jotain mieleen tulee. Miten mikit ja hardware toimii, onko ollut ongelmia säätöjen kanssa jne. EDIT: Tosin, en mä tota kokeilematta osta. Täytyisi joskus myöhemmin kesällä käydä testikierroksella varmaan. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
msm40 08.05.2006 21:31:22 | |
---|
Tohon kuusysiin kannattaa laittaa ne vinot eli "kompensoidut" tallapalat. Parantaa varsinkin kahden keskimmäisen kielen vireisyyttä huomattavasti. Nauhathan tossa taitaa olla vintaget eli aikas pienet. Tohon sais v...n makeen kaulan kun ottas nauhat pois, hiois lakat mataksi joka puolelta ja laittas isot nauhat. Mulla oli ennen tollanen mutta vuosi sitten tuli rahapulassa myytyä pois, vieläkin kirpaisee. Joku aika sitten kokeilin Musikantissa tollasta ja piti kyllä laskea äkkiä kädestä ettei olisi tullut kallis reissu. Suosittelen, sitäpaitsi Telejä ei ole ikinä liikaa. All you really need is your imagination... And few pedals... |
Joees 09.05.2006 01:33:52 | |
---|
Suosittelen, sitäpaitsi Telejä ei ole ikinä liikaa. Jostain kumman syystä mä oon samaa mieltä. Kyllä mä erilaisia kitaroita haalin, mut jostain syystä telejä vois olla monta. Pieniä erilaisia juttuja kun niissä olis niin ois pommia. Ja kyllähän noita telejä lisää tulee joskus. Joskus. Groooove is in heart!