Jackie 07.05.2006 15:13:54 | |
---|
Minulla on Xotic BB-preamp pedaali jonka output on 10k. Ja kun käytän sitä kliinin kanavan kanssa niin silloin kuuluu itse kliini kanava ja pedaalin oma särö saundi samanaikaisesti. Eli tuntuu että kliini "vuotaa" läpi. Mikki kitarassa on Gibsonin 498t, jonka outputti on kuulemma about 16k. Eli onko tämä tavallista, vai onko pedaali paskana? When I woke up, mom and dad are rolling on the couch.
Rolling numbers, rock and rolling, got my Kiss records out. |
Aki 07.05.2006 19:58:04 (muokattu 07.05.2006 19:58:17) | |
---|
Minulla on Xotic BB-preamp pedaali jonka output on 10k ohmia. Ja kun käytän sitä kliinin kanavan kanssa niin silloin kuuluu itse kliini kanava ja pedaalin oma särö saundi samanaikaisesti. Tapahtuuko näin kaikilla pedaalin volumeasetuksilla? Tapahtuuko näin myös muilla vahvistimilla? On mahdollista että pedaalissa on jotain korjaamisen aihetta. On myös mahdollista että pedaalin soundin luonne on sellainen, että puhdas tuntuu hieman tulevan läpi. Ibanez TS7:ssa huomasin hieman tämäntyylistä piirrettä. Mikki kitarassa on Gibsonin 498t, jonka outputti on kuulemma about 16k ohmia!!. Mainitsemasi kilot ovat ohmeja, joilla mitataan (tässä tapauksessa) tasavirran vastusta. Se ei liity käytännössä millään tavoin ulostulon voimakkuuteen. |
Jackie 07.05.2006 20:11:17 | |
---|
Tapahtuuko näin kaikilla pedaalin volumeasetuksilla? Tapahtuuko näin myös muilla vahvistimilla? En muista tapahtuuko näin kaikilla volumeasetuksilla. Kaikilla vahvistimilla sama juttu. Tässä ote yhdestä Maxon OD808:n arvostelusta: Mixed results are had when using the OD808 for its overdrive with a humbucking guitar like a Les Paul. If you are using high-output pickups (DC resistance above 12k or so), you may not like the results of the OD-808 or any Tube Screamer for that matter when using it for overdrive. There is an inherent tonal “bleeding” that can occur that can sound almost like a clean and overdriven guitar are playing together. With standard humbucking pickups though, this problem does not occur (I experienced the effect with a Gibson Les Paul Classic equipped with a super hot 500T ceramic pickup – the hottest Gibson makes). When using a Paul with a ’59-style pickup, the tonal results are much more pleasing and warm. Uskon että kyseessä on sama ilmiö. When I woke up, mom and dad are rolling on the couch.
Rolling numbers, rock and rolling, got my Kiss records out. |
Sammo 08.05.2006 14:00:23 | |
---|
Minulla on Xotic BB-preamp pedaali jonka output on 10k. Ja kun käytän sitä kliinin kanavan kanssa niin silloin kuuluu itse kliini kanava ja pedaalin oma särö saundi samanaikaisesti. Eli tuntuu että kliini "vuotaa" läpi. Mikki kitarassa on Gibsonin 498t, jonka outputti on kuulemma about 16k. Eli onko tämä tavallista, vai onko pedaali paskana? Mulla on vanha Ibanezin SD-9 ja siinä on vähän samantapainen ongelma, pedaalin ollessa pois päältä se vuotaa kuitenkin pikkasen särösignaalia läpi, joka tietenkin varsinkin himassa häiritsee. Siihen auttaa että sen eteen laittaa bufferin, eli kytkimessä on joku vika joka "korjaantuu" kun sisään tulevan signaalin impedanssi muuttuu (?). Tuskin se tuohon sun tilanteeseen auttaa mutta kanattaa kokeilla laittaa Bossin, Ibanezin tai jonkin muun ei true-by-pass -pedaalin siihen eteen ja toivoa että se auttaa. Tosin noissa Xoticin pedaaleissa oli ainakin alkuvaiheessa paljonkin ongelmia noiden kytkimien kanssa mutta luulisi että se on jo korjattu "Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S |