Nyt kun olen tuota akustista teräskielistä ollut hommaamassa, tuli tällainen vastaan:
http://www.fetishguitars.com/html/eko/acoustic/ranger6_cat.html Eli ilmeisesti tuollainen vasemmanpuoleinen. Tietääkö kukaan noiden elektroniikasta, tekeekö tuolla mikillä yhtään mitään? Melko halvalla ainakin lähtisi. Netissä noita on kyllä poikkeuksetta ylistetty, ja tuo yksilö on ilmeisesti hyväkuntoinen.. GAS iski kyllä noin kauniiseen kitaraan.. Se elektroniikka ei oo huonoimmasta päästä, muttei toki ole mikään pietso-tasoinen, onpahan tuollanen kapea 1-kelamikki. Tehojen käyttö voi olla haaveissa vain, tosin ei ole siitä kiertoherkimmästä päästä, mutta tietenkin täytyy tarkkaan se oma asemansa esim. vahvistimeen nähden katsoa. Kokemusta on mulla tuolta -71 lähtien, mulla on toinen EKO Ranger 12E menossa, eli 12-kielinen versio tuosta. Pintakäsittely ei oo akustiselle parhaita, siin on paksu poly-muovilakka, joka halkeaa pakkasessa rumasti. Ja vie akustista sointia veks. Mutta olen ollu suhteellisen tyytyväinen omaani. Kaula on 12-kielisessä toki leveä littana. Uusilla virikoneilla on pitäny vireen mainiosti, toki ne omatkin olivat vähintäänkin hyvät, mutta tuli ulkonäkösyistä vaihdettua..muuta tarvetta ei ollut. Mulla on trapetsilla kielet, EKO Navajosta vein uudemman trapetsin, pin-bridge oli keikkakäytössä 12-kielisellä mielestäni hankala.
Säätimet tehtaan jäljiltä vola ja tone, tonen säädöt oli toimivat, mutta vaihdoin koko elektroniikan kuitenkin, koska mulla on "sellainen vika". Samalla pistin tonekonkan uusiksi, nyt mulla on siinä vaihdettavana 2 konkkaa, joilla saa tummempaa ja kirkkaampaa soundia säädettyä tarpeen mukaan (eli melko pieni, muistaakseni 15 nF ja sitten bassovoittosempi 37 nF konkka)
Puut on hyvät, muuta rakenteellista vikaa ei ole tuota pintakäsittelyä lukuunottamatta. Mutta se on "aikansa tuote".