Aihe: Nuppi ja kaappi thrashmetalliin 1 2 | |
---|---|
![]() 08.05.2006 16:43:31 | |
Tässä kesällä olisi tarkoitus hommata rässiin (Slayer-vaikutteista) joku nuppi ja 4x12" kaappi. Mitäs näitä on? ENGL Fireball on testattu, vaikutti ihan hyvältä. Laney VH100R ja Peavey 6505 on kokeilematta, toimisivatko? Saisi olla melko raaka särö, ei mitään middlescooppia. Hyvä lead-saundi on myös vaatimus. Ja että säröt lähtevät itse vahvistimesta eikä erillisillä polkusimilla. Yksikin kanava riittää, soolosaundiin voi sitten buustata vähän middlejä ja gainia efektiluupista. Puhtailla en tee oikeastaan mitään, ei se toki haittaa jos nekin ovat hyvät, mutta siitä en ala ylimääräistä maksamaan. Budjetti sellainen 1500 euroa yhteensä. Käytetyt otetaan myös huomioon. Käyn tietysti kokeilemassa sitten kun saan vähän kartoitettua vaihtoehtoja. | |
![]() 08.05.2006 16:46:58 (muokattu 08.05.2006 16:47:14) | |
Voisin lyödä vetoa että et mene kovin paljoa harhaan Peaveyn 5150/6505-nupilla. Siitä lähtee aivan varmasti raaka ja iso särö rässiin. Joskus olen kuullut sanottavan että nupin kanssa joku EQ olisi hyvä, mutta itse en ole voinut valittaa kun olen tyyppaillut. Raivo määrää nuotin | |
![]() 08.05.2006 16:48:30 (muokattu 08.05.2006 16:50:48) | |
EQ löytyy, Bossin 21-alueinen (liikaakin säätöjä? Samapa tuo, saa sillä saundit kohdalleen). Piti tuota 6505 tuossa kerran F-musiikissa testata. Sanoin myyjälle että voiskohan tota 6505 testata (siinä ei ollut piuhoja kiinni) niin tää rahtaa sen Triple XXX:n siitä sinne testikoppiin. No eihän siitä lähtenyt kuin surinaa. Olin tosin kokeilemassa varsinaisesti Jacksonin RR5:tä siellä. | |
![]() 08.05.2006 16:50:40 | |
Tässä kesällä olisi tarkoitus hommata rässiin (Slayer-vaikutteista) joku nuppi ja 4x12" kaappi. Mitäs näitä on? ENGL Fireball on testattu, vaikutti ihan hyvältä. Laney VH100R ja Peavey 6505 on kokeilematta, toimisivatko? Saisi olla melko raaka särö, ei mitään middlescooppia. Hyvä lead-saundi on myös vaatimus. Ja että säröt lähtevät itse vahvistimesta eikä erillisillä polkusimilla. Yksikin kanava riittää, soolosaundiin voi sitten buustata vähän middlejä ja gainia efektiluupista. Puhtailla en tee oikeastaan mitään, ei se toki haittaa jos nekin ovat hyvät, mutta siitä en ala ylimääräistä maksamaan. Budjetti sellainen 1500 euroa yhteensä. Käytetyt otetaan myös huomioon. Käyn tietysti kokeilemassa sitten kun saan vähän kartoitettua vaihtoehtoja. En voi muuta sanoa kuin, että Peavey 6505 on todella hyvä ratkaisu. Itse ostin 6505 nupin ja kaapin viikko sitten. Ostos kannatti, sillä saundi on aivan uskomaton. Kuolema höyhentä kevyempi, velvollisuus vuorta raskaampi | |
![]() 08.05.2006 16:51:23 | |
Onko muuten 6505 ja 6505+ muuta eroa kuin ne cleanit? | |
![]() 08.05.2006 16:51:41 | |
Voisin lyödä vetoa että et mene kovin paljoa harhaan Peaveyn 5150/6505-nupilla. Siitä lähtee aivan varmasti raaka ja iso särö rässiin. Joskus olen kuullut sanottavan että nupin kanssa joku EQ olisi hyvä, mutta itse en ole voinut valittaa kun olen tyyppaillut. Bossin Metal Zone kiinni 5150/6505:seen, niin varmasti potkii saundit persuksille. Kuolema höyhentä kevyempi, velvollisuus vuorta raskaampi | |
![]() 08.05.2006 16:53:11 | |
Bossin Metal Zone kiinni 5150/6505:seen, niin varmasti potkii saundit persuksille. Metal Zone on kyllä kohtuullisen hirveä pedaali, enkä mielelläni alkaisi taas leikkimään noilla pedaaleilla kun olen juuri saanut lähes kaikki myytyä. | |
![]() 08.05.2006 16:54:04 | |
Bossin Metal Zone kiinni 5150/6505:seen, niin varmasti potkii saundit persuksille. Väitän, että 5150/6505 potkii liian lujaa jo ilman Metal Zoneakin :) 6505+:ssa muistaakseni on erillinen EQ kummallekin kanavalle. Ero plussan ja tavallisen välillä taisi olla sama kuin 5150:n ja 5150II:n välillä. Raivo määrää nuotin | |
![]() 08.05.2006 16:55:50 | |
Väitän, että 5150/6505 potkii liian lujaa jo ilman Metal Zoneakin :) 6505+:ssa muistaakseni on erillinen EQ kummallekin kanavalle. Ero plussan ja tavallisen välillä taisi olla sama kuin 5150:n ja 5150II:n välillä. Juu potkii kyllä :) Sen verran jyräävä se särö on. Kuolema höyhentä kevyempi, velvollisuus vuorta raskaampi | |
![]() 08.05.2006 17:08:54 | |
Onko muuten 6505 ja 6505+ muuta eroa kuin ne cleanit? En muuten huomannut mitään eroa kaverin 6505:n ja oman 5150 II:n kliineissä, kun kerran sitä oikein varta vasten kokeilin. Ja 6505+:han on sama vehjes kuin 5150 II. Eipä tuo oikeastaan mitään purkkia kaipaa ainakaan särötykseen. Metal zone ei ainakaan pelaa pätkääkään tämän vaffarin kanssa. Kyllähän tuo erillinen EQ molemmille kanaville on todella mainio sillä Crunch kanavalla saa mureat ja rouheat komppisäröt ja tarvittaessa se lead-kanava kyllä tuuttaa sitä sirkkeliä jos sitä kaipailee. Sirkkeliä siis hyvässä mielessä ;) Päivääkään en ole katunut vaffarin ostoa ja onhan tuo kohta vuoden majaillut reeniksellä. | |
![]() 08.05.2006 17:19:56 (muokattu 08.05.2006 17:22:26) | |
En muuten huomannut mitään eroa kaverin 6505:n ja oman 5150 II:n kliineissä, kun kerran sitä oikein varta vasten kokeilin. Ja 6505+:han on sama vehjes kuin 5150 II. Aijaa, muistelin vaan lukeneeni että olisi cleaneja paranneltu. Tosiaan tuossa II/+ versiossahan on oma EQ molemmille kanaville... Voisi sitä sitten harkita. Mitenkä paljon noita pyörii käytettynä, ei oikein budjetti veny tuohon kahteen tonniin... EDIT: Vois tietty pistää 2203:n vaihtoon 5150II vastaan, mutta enpä tiiä... | |
![]() 08.05.2006 17:24:07 | |
Aijaa, muistelin vaan lukeneeni että olisi cleaneja paranneltu. Joo, kyllähän tuo siis lukee oikein manuaalissakin, että paranneltu olisi mutta eipä tuota ainakaan näillä korvilla huomannut.. | |
![]() 08.05.2006 19:04:32 | |
Olen kohta omistanut kaksi kuukautta Peavey 6505:sen, kaappina mulla on Marshallin 2*12 kaappi 1922 sarjaa. Molemmissa kitaroissa, Ibanez rg420fa ja Ibanez rg750 on kiinni Dimarzion evot sekä kaulassa että tallassa, tosin rg750:sessa on evo2 tallassa. Säröthän tässä on aivan loistavat, ei kahta sanaa sen suhteen. Sustainia riittää vaikka muille jakaa lead kanavalla. Tällä hetkellä mulla on lead kanavan pre gainit 7,5 ja sillä mennään kepeästi Nile, Cannibal Corpse, Vomitory, Vile, Six Feet Under etc. soundimaailmaan. Eq seuraavanlaisesti: low 6, mid 4, high 6. Mielestäni tän vehkeen särö on todella brutaali. Pre gainia lead kanavalta pienentämällä päästään sitten rokimpaan osastoon ja ehkäpä sinne kasarimetalliin. 6505 on mun mielestä kuitenkin moderni peli. Me soitellaan bändin kanssa vanhaa Metallicaa, Sepulturaa, Maidenia jonkin verran ja kyllä toi taipuu tuohon meininkiin todella hyvin, pre gainit yleensä sitten bändireeneissä siellä 6-7 kohilla ja hyvin toimii tuollaisessa kamassa myös. Joten eiköhän sillä sinne Slayeriinkin päästä kepeästi. Ja ääntä piisaa, post gain reeneissä mulla on yleensä noin 3 kohilla ja hienosti kuuluu rumpujen yli. En oo itse asiassa kokenu juurikaan eq:ta tarpeelliseksi edes muuttaa bänditreeneissä. Purkkeja ei tän vahvarin säröjen kanssa tarvii käyttää, ei minkäänlaisia. Puhtaat, hmm mitähän niistä sanoisi, ei tosiaan mitkään erikoiset. Välttää mulle ihan hyvin tosin säröytävät pirun helposti, pre gainin ollessa 3 kohilla alkaa puhdas kanava jo säröytymään. Rhythm kanavan crunchia en ole käyttänyt juurikaan, olen soitellut lead kanavan säröillä kompit ja ne muutama soolot ja pitänyt toisen kanavan sitten puhtaana. Crunch nappula rhythm kanavalla muuttaa kanavan sellaiseksi rokkisäröksi joka varmaankin taipuu metalliinkin jos pienempi särömäärä kelpaa. Sanoisin näin että jos säröt on ne millä pääasiassa soitetaan niin fuck puhdas kanava.. = ) Ihan ok menee esim. Metallican Master of puppetsin näppäilykohta Peaveyn puhtailla. Kannattaa ehdottomasti harkita 6505:sta, mielestäni loistava vahvistin. En vaihtaisi omaani mihinkään. Tosiaan, monet suosittelee tän vahvistimen kanssa käytettävän ulkoista eq:ta, mulla on MXR 10 band eq mutta toistaiseksi olen soitellut vahvistimella ilman sitä koska jotenkin olen kokenut vahvistimen omat soundit niin hyviksi että ei ole oikeastaan ollut tarvetta sitä sinne efekti looppiin tunkea. Täytynee joskus kuitenkin sitäkin koittaa. "reality is a very fragile thing after all..." | |
![]() 08.05.2006 19:44:05 | |
6505 ja käytetty marsun kaappi pitäisi mahtua tuohon budjettiin. "Enks mä tiedä kuka mä oon?" | |
![]() 08.05.2006 21:14:12 | |
Slayerin soitteluun sopii sellainen, mistä lähtee ihan perhanasti middleä. Jossain joku oli tehnyt muutaman klipin slayeria mesan rectolla, ei oikein toiminut. Clearly motivated by an unholy alliance. | |
![]() 08.05.2006 21:17:47 | |
Slayerin soitteluun sopii sellainen, mistä lähtee ihan perhanasti middleä. Jossain joku oli tehnyt muutaman klipin slayeria mesan rectolla, ei oikein toiminut. Heh, onhan mulla toi 2203, kyllä sillä Slayer-saundit lähtee. Tarkoitus ei olekaan saada identtistä Slayersoundia (jonka saamiseksi pitäisi enää saada Kingin/Hannemanin sormet ja EMG:n mikit) vaan hyvä rässisaundi :) Voisi yrittää hommata tuon ihan sillä Peaveyn omalla kaapilla, olis kiva kokeilla muitakin kuin Marsun kaappeja. Tosin ilman kaappiakin pärjään aluksi, mulla on tuo 1936. | |
![]() 08.05.2006 21:19:36 | |
Paljonko tollanen Bossin Metal Zone noin suunnilleen maksaa? | |
![]() 08.05.2006 21:25:50 | |
Paljonko tollanen Bossin Metal Zone noin suunnilleen maksaa? http://www.thomann.de/thoiw3_boss_mt2_metal_zone_prodinfo.html | |
![]() 08.05.2006 21:41:27 | |
Bossin Metal Zone kiinni 5150/6505:seen, niin varmasti potkii saundit persuksille. Btw, vaikkakaan asia ei mulle kuulu, niin minkä ihmeen takia käytät metal zonea 6505:sen kanssa? Sen oma säröhän on aivan loistava. Ainakin mun mielestä ja kaiketi monen muunkin. "reality is a very fragile thing after all..." | |
![]() 08.05.2006 21:43:01 | |
Paljonko tollanen Bossin Metal Zone noin suunnilleen maksaa? Paikallinen tarjonta: http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … min=&price_max=&x=0&y=0 | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)