Kaihua 08.05.2006 16:00:56 | |
---|
Elikkä tällasen kitaran omistan ja olisi oikein mukava tietää siitä vähän tarkemmin, kun liikkeessäkään myyjä ei siitä oikeastaan mitään osannut kertoa. Elikkä siis mitkä mikit siinä on, mitäs mallia se talla on, mistä puusta se on tehty, minä vuosina kyseistä mallia on valmistettu.. yms.. Ja malli on tosiaan RR-X eikä RX10D, moni sen tuntuu sekoittavan. Eli ihan aito jaappanian vehe on kyseessä.. ''Mut hei, sellasta se monesti on...'' |
zzy 08.05.2006 16:08:17 (muokattu 08.05.2006 16:13:33) | |
---|
Morjesta, Vuosimallia voit vakoilla sarjanumerosta, viimeiset kaksi numeroa muistaakseni noissa vanhoissa x-sarjalaisissa. Veikkaisin jotain 96' pintaan. Made in japan. en valitettavasti kuollaksenikaan muista mikkien mallia, mutta aika tuhnut jacksonin omat ne on. talla taitaa olla jt-580lp tai sitä edullisempi malli; jt-500 double locking (hyvin pieniä eroja, jotain kulmia pyöristelty jne uudemmassa) Poplar lukee jossain vanhan soundin mainoksessa. no, jatkakoot tästä joku muu. EDIT: mikeistä pieni arvio: kaula J-135, talla J70 |
Kaihua 08.05.2006 16:29:28 | |
---|
Joo mikit on tosiaan aika huonot ja niissä lukee muuten jackson... tallakaan ei mitään huippulaatua ole eli jompikumpi kai se sillon on nuista. kitara oli ollut liikkeessä jo monta vuotta ennenku sen vuosi sitten ostin sieltä pois, myyjä ei vaan muistanu enää kuinka monta vuotta se oli siellä pölyttyny, että tuo '96 vois olla tosiaan aika lähellä. Kiitoksia kiitoksia.. ''Mut hei, sellasta se monesti on...'' |
zzy 08.05.2006 16:46:05 | |
---|
Joo mikit on tosiaan aika huonot ja niissä lukee muuten jackson... tallakaan ei mitään huippulaatua ole eli jompikumpi kai se sillon on nuista. kitara oli ollut liikkeessä jo monta vuotta ennenku sen vuosi sitten ostin sieltä pois, myyjä ei vaan muistanu enää kuinka monta vuotta se oli siellä pölyttyny, että tuo '96 vois olla tosiaan aika lähellä. Kiitoksia kiitoksia.. Jees, mitäs se sarjanumero sanoo? Nii ja jos siinä on volume/tone potikat semmoset metalliset, eikä muoviset missä numerot, niin se on tod. näk. 96. en löytäny nyt ku 99 jackson esitteen, mulla on jossain noita vanhempiakin.. |
Kaihua 08.05.2006 17:16:24 (muokattu 08.05.2006 17:21:30) | |
---|
sarjanumero on siinä 9623489 E: nii ja metalliset ne potikat on. ''Mut hei, sellasta se monesti on...'' |
zzy 08.05.2006 17:33:02 | |
---|
sarjanumero on siinä 9623489 E: nii ja metalliset ne potikat on. ohops, mun moka, ne oliki ne ekat kirjaimet :) joo, 96 se on, mulla dr-x 96 ja sarjanumero alkaa 96 sekä metallinupikat. selvisi sekin. jos oon ahkera nii siivoon tätä läävää ja katon löytyykö tarkat speksit tohon jostai. |
Kaihua 08.05.2006 20:36:43 | |
---|
Joo. Kiitoksia vain vaivannäöstä. Mietin tässä ku tuota sarjanumeroa kattelin tarkemmin että voisko siitä päätellä vielä sen tarkemman valmistus ajan, niinku kuukaudet ja päivät. Ku se numerohan on tosiaan 9623489, nii jos nuo ekat on vuosia(96) ja sitte päivät (23) ja kuukausi(4) ja sitte loput(89) jotaki muuta? en tiiä.. ehkä se oli vähän kaukaa haettua. :D ''Mut hei, sellasta se monesti on...'' |
last command 08.05.2006 21:08:45 | |
---|
Tuon sarjanumeron perusteella ei pysty selvittämään kitaran ikää. Itselläni on tällähetkellä 4 kitaraa jonka sarjanumero alkaa 96xxxxx ja ne on valmistettu vuosien -99/03 välissä. Japanissa valmistetuissa kitaroissa ei tiettävästi ole muuta tapaa selvittää ikää kuin irroittamalla kaula. Sinne kaula taskuun on todenäköisesti raapaistu vuosiluku ja ehkä hyvässä lykyssä kuukausi. Helppo operaatio, kielet löysäksi ja ruuvit auki...loppu se iän arvailu!!! Mutta minun veikkaukseni on että -98 tai -99 valmistettu... Don't never give a damn!!! |
zzy 09.05.2006 11:45:02 (muokattu 09.05.2006 11:45:53) | |
---|
Tuon sarjanumeron perusteella ei pysty selvittämään kitaran ikää. Itselläni on tällähetkellä 4 kitaraa jonka sarjanumero alkaa 96xxxxx ja ne on valmistettu vuosien -99/03 välissä. Japanissa valmistetuissa kitaroissa ei tiettävästi ole muuta tapaa selvittää ikää kuin irroittamalla kaula. Sinne kaula taskuun on todenäköisesti raapaistu vuosiluku ja ehkä hyvässä lykyssä kuukausi. Helppo operaatio, kielet löysäksi ja ruuvit auki...loppu se iän arvailu!!! Mutta minun veikkaukseni on että -98 tai -99 valmistettu... ainut vaan että tuota x-sarjaa ei ole tehty enää kovin pitkään. Voi olla niinkin ettei voi arvailla, päättelin tuon vain siitä, että tiedän kitarani olevan 96 ja sattui sarjanumero alkamaan samoin. |
Kaihua 09.05.2006 17:04:40 | |
---|
Japanissa valmistetuissa kitaroissa ei tiettävästi ole muuta tapaa selvittää ikää kuin irroittamalla kaula. Sinne kaula taskuun on todenäköisesti raapaistu vuosiluku ja ehkä hyvässä lykyssä kuukausi. Helppo operaatio, kielet löysäksi ja ruuvit auki...loppu se iän arvailu!!! Oivoi... No eikai siinä sitte muu auta ku alkaa purkamaan.. ''Mut hei, sellasta se monesti on...'' |
zzy 09.05.2006 17:12:51 | |
---|
Oivoi... No eikai siinä sitte muu auta ku alkaa purkamaan.. Jees poks. Itse olen omastani kaulan irroittanut, mutta siellä ei mitään lukenut. Katsotaan mitä sieltä sun kitarasta löytyy :) |
Iskariot 09.05.2006 17:28:14 | |
---|
Itsellä myös RR-X mutta spekseistä ei hajuakaan. Ostin kitaran n. 6 vuotta sitten mutta jotenkin tuntuu että olisi jo silloin ehtinyt roikkua hetken kaupassa pölyä keräämässä. Netti ei tuon kitaran osalta paljoa auta... Ja oma sarjanro myös 96-alkuinen. That's all folks! |
Kaihua 10.05.2006 08:10:40 | |
---|
Nonni, käytin nyt sen kaulan irti ja tällaisia hienouksia sieltä paljastui: Kaulan päähän oli raapustettu ''RRX'' ja sen ala puolella oli joku teksti joka oli sutattu. Suttauksen vieressä luki ''RR3'' joka oli sutattu lyijykynällä yli. Muita tekstejä en siitä kaulasta löytänyt. Kaulataskuun oli sitten kirjoitettu 10-131 (mitä mahtaa tarkoittaa?) ja sen alapuolelle taas RRX. Ja sitten oli pienemmällä painettu se tärkein tieto; syntymäpäivä! elikkäs siinä luki: 1998. 9. 25 (eikä nuot numerot voi olla muuta kuin päivämäärä..) ''Mut hei, sellasta se monesti on...'' |