Aihe: Digitech Eric Clapton Crossroads
1
Fide
04.05.2006 12:25:38

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-176418.html

Signature spedu, jolla sinustakin voi tulla Clapton Claptonin paikalle.. no, ainakin soundimaailmaltaan.. vai voiko sittenkään?

Tuskimpa voi, mutta konsepti on mielenkiintoinen.. onkos kenelläkään testikokemusta moisesta purkista?

Ei ole tullut kauppojen hyllyillä mua vastaan, ja periaatteesta suhtaudun varsin skeptisesti ajatukseen, joten en osta sikaa säkissä, vaikka ajatus useamasta helposti haettavasta soundista muiden purkkien mausteena houkutteleekin.

Vaan saisiko tässä tapauksessa halvalla muutakin kuin kokemuksia??
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
Fide
05.05.2006 09:22:58

nosto... toivonrikkaana...
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
McNulty
05.05.2006 09:40:51
Testasin tuota laitetta pikaisesti kun oli EM Nordicin pojat demoamassa tuotteitaan... siitä jäi sellainen maku suuhun, että tuo toimi vain jos soitti sen kanssa Claptonin biisejä joista ne soundit on mallinnettukin. Siellä oli yhdessä rasiassa sekaisin jotain leslie-tyyppistä väbää (yksi niistä moodeista) ja toisessa moodissa sitten sellainen "honottava" tai vastaava overdrive/fuzz soundi... ja näihin efekteihin ei päässyt oikeastaan millään tavalla käsiksi. Ne oli sitä mitä ne oli purkista tullessaan ja useista moodeista ja soundeista huolimatta minulle jäi sellainen "one trick pony"-fiilis kuten arvon ystävämme fox sanoisin.

Varmasti ok-spedu sille joka soittelee Claptonin leilaa ja sunshineä 24/7 mutta muuten en kyllä sijoittaisi...

Dan Doneganin spedusta jäi kouraan yksi hyvä soundi... se Sitar-mallinnus oli mielenkiintoinen. Scott Ianin spedusta lähti toki Anthraxit, mutta aika lähelle samaan pääsee esim. Digitech Hot Headin ja Metal Masterin kanssa. Sitä Hendrix-poljinta en ole Digitechiltä testannut, haluaisin kyllä... mutta muuten nuo signature-sarjaset eivät ole minua säväyttäneet.
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
wuchi
05.05.2006 09:53:08
Mulla on jonkun aikaa tuollainen lojunut treeniksen lattialla. Kuten jo mainittiin siitä irtoaa tasan clapton soundeja. Erilaisia soundeja on mutta huonosti säädettävissä.

Ehkä sille pitäisi antaa toinen mahdollisuus ja laittaa vahvarin eteen uudestaan.
Rock and/or Roll -musiikkia populäärikuosissa..
Fide
05.05.2006 10:37:33 (muokattu 05.05.2006 10:37:45)

Kommentit kuulostaa loogisilta, mutta ei helpota tätä ongelmaa, koska siis kokeilemaan tarttis selvästi päästä.

Taitaa kyllä jäädä hankimatta tuo...
McNulty
05.05.2006 13:44:58 (muokattu 05.05.2006 13:45:31)
Kommentit kuulostaa loogisilta, mutta ei helpota tätä ongelmaa, koska siis kokeilemaan tarttis selvästi päästä.

Taitaa kyllä jäädä hankimatta tuo...

Kokeilla toki kannattaa, mutta nyt minua kiinnostaisi tietää millaista soundia etsit/toivot tästä ko. rasiasta... tai millaista soundia olet ylipäätänsä etsimässä?

Minun testissä oli tosin käytössä vain humbuckereilla varustettu kitara, enkä päässyt singlecoileilla just tuota "clatPONIA" testaileen :) Nimittäin kun siinä samassa EM Nordic/DLX Music demopäivillä oli esillä Hagströmin skeboja niin sellaisella tuli testittyä samalla (Swede tai Super Swede... en muista... toinen noista kuitenkin).
-AK-
05.05.2006 14:23:38
Itse testailin kerran hieman ekstensiivisemmin tuota, ja ei kyllä iskenyt niin mitenkään. Itse suosittelisin pysymään mahdollisimman kaukana. En kyllä niin hirveästi Clapton-tyylistä matskua soittele, että suhtautukaa varauksella.
rosberg
05.05.2006 15:46:55
pystyykö sillä muuhun saundiin, vai onko se "lukittu"? vaikuttaako kitaramikit mitään tohon, vai vetääkö se just sitä mitä sinne on mallinnettu?
miksi?
Fide
05.05.2006 17:31:25

Meikäläisen ajatus siis oli täydentää pedaalilautaa jollain "valmiilla", joka sopisi settiin ja olisi helppo hyödyntää "steppaamisen" lomassa ilman sen kummempia kommervenkejä. Siihen tuo spedu vissiin olisi juuri omiaan, mutta kysymys vain kuuluukin, jotta onko nuo mallentavat soundit riittävän monikäyttöisiä, jotta tuon hommaaminen kannattaisi. Claptonin soundit sinänsä ovat minulla mieleen, mutta istuvatko ne sellaisenaan kuitenkaan omaan musisointiini? Sitä ei kokeilematta tiedä...
McNulty
05.05.2006 17:51:04
pystyykö sillä muuhun saundiin, vai onko se "lukittu"?

Mielestäni se on aika lukittu... esim. yhdessä moodissa on Leslie-soundi ja pedaalissa on Control 1 ja Control 2 säätimet joilla toimi Gaini ja rotaryn nopeus. Toneen ei siis päässyt käsiksi lainkaan... se oli se mikä se oli... ja mielestäni lesliessä pitäisi päästä säätämään myös rampin nopeutta ja slow/fast-moodi toimisi erillisellä painikkeella.

Sunshine-moodissa nuo controllit olivat Gain ja Tone... Bad Monkeyllä hoitaa saman asian minun mielestäni.

Viimeisessä moodissa controllit toimivat Gainina ja Reverbinä... Mutta tuohon reverbiin tai overdriven säätöihin ei päässyt muuten käsiksi.

Eli siis yhteenvetona... paljon kaikkea, mutta mihinkään ei oikeasti päässyt käsiksi siten että olisi voinut säätää pedaalin sopivaksi kitaralle kuin kitaralle ja vahvistimelle kuin vahvistimelle.

vaikuttaako kitaramikit mitään tohon, vai vetääkö se just sitä mitä sinne on mallinnettu?

Uskon että kitaramikit vaikuttavat... sillä moni noista distortion/od-mallinnuksista toimii singlecoileilla eri tavalla kuin humbuckereilla... luonnollisesti. Singlecoileissa tulee sitä sparklea lisää...

Edelleen silti olen sitä mieltä että tuon kanssa pitää olla mahdollisimman neutraali vahvistin... ja se pedaali on tosiaan heikosti säädettävissä ottaen huomioon mitä sinne on yritetty ahtaa.
Manicci
10.05.2006 14:02:55
Kokeilin myös tuota tämän topikin innoittamana yhdessä musiikkiliikkeessä.

Semmonen maku jäi hieman suuhun, että onkohan hieman rahastuksen makua?

Ensinnäkin: Kenen tarvii soittaa oikeasti _akustista_ versiota Laylasta tuon efektin "Unplugged Layla" jutun kanssa? Eipä siinä toki mitään jos joku niin tekee, mutta en uskoisi niitäkään olevan montaa.

Lisäksi tuo seitsemäs modi, "Reptile" mikälienee; en ihan hoksannut sen käyttötarkoitusta?

Nuo neljä ensimmäistä modia lähinnä tuntuivat jotenkin järkeviltä. En silti maksaisi tuosta laitteesta niin paljoa kuin sen hinta on. (thomanilla 139, deluxessa 169)
Strato ja putkimarsu- muita ei tueta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)