rakula 09.05.2006 23:43:42 (muokattu 09.05.2006 23:43:58) | |
---|
Ei voi lähtee jos on tullu |
elbowski 09.05.2006 23:45:25 | |
---|
Raivo määrää nuotin |
superfly 09.05.2006 23:46:27 | |
---|
Tarvitset myös päättärin noiden vermeiden lisäksi. Muuten ei kuulu pihaustakaan tuosta setupista. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Niskamies 09.05.2006 23:46:58 | |
---|
Sä tarttet vielä jonkun päätteen että saat tosta mitään saundia. More is more. |
rakula 09.05.2006 23:47:18 | |
---|
Tarvitset myös päättärin noiden vermeiden lisäksi. Muuten ei kuulu pihaustakaan tuosta setupista. voisitko infota mikä olis hyvä päättäri tohon systeemiin? Voi kyllä sanoa suoraan että toimiiko tuollainen setti ollenkaan! Ei voi lähtee jos on tullu |
elbowski 09.05.2006 23:48:59 | |
---|
voisitko infota mikä olis hyvä päättäri tohon systeemiin? Voi kyllä sanoa suoraan että toimiiko tuollainen setti ollenkaan! Ihmiset aprikoivat tuota Craten Powerblockia (150W nuppi, paino 2kg) loistopäätteeksi nuille mallintaville. Helppo kantaa mukana ainakin. Raivo määrää nuotin |
rakula 09.05.2006 23:50:58 | |
---|
Se on kyllä paha kun tuommoista settiä ei oikeen missään pääsis testaamaan. Tuo framuskaappi+podxt+powerblock kuullostaisi muuten mainiolta! Ei voi lähtee jos on tullu |
oiva tumpeloinen 09.05.2006 23:56:57 | |
---|
Se on kyllä paha kun tuommoista settiä ei oikeen missään pääsis testaamaan. Tuo framuskaappi+podxt+powerblock kuullostaisi muuten mainiolta! Kovasti isot pojat on kertonut myös Rocktronin Velocityjä käyttäneen PODin kanssa. Eikä vanha POD2.0 mun mielestä hirveän pahalta kuulostanut putkipäätteenkään kanssa. Vaikeata tietenkin sanoa, että mikä sua eniten miellyttää. Noista kaapeista kanssa sen verran, että kaksi erilaista kaappia samoilla elementeillä ei kuulosta samalta. Ja sitten on ollut aiemmin myös vääntöä noista Kiina vs. Britti Celestioneista. Paha itse lähteä sanomaan, kun en Kiinalaista ole päässyt kokeilemaan. |
kimurantti1 09.05.2006 23:59:59 (muokattu 10.05.2006 00:21:51) | |
---|
Winkwink, tässä kaapissa on samat elementit, mutta hintaa noin 500 € vähemmän. http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-179559.html Elementithän on tunnetusti ainoat jotka kaapin soundiin vaikuttaa ;-) Mutta oon kyllä siitä samaa mieltä, ettei Podin kaveriksi välttämättä tarvitse 800e kaappia hommata. Itselläni ei ole Pod + pääte yhdistelmästä sen kummampaa kokemusta, mutta monet tuntuu käyttävän Rocktronin Velocityä, on kuulemma aika väritön pääte. Käyttäjästä ja käyttötarkoituksesta tietysti riippuu onko se hyvä vai huono. Podin kaverina sanoisin että hyvä, siinä kun niitä mallinnoksia riitää. Edit: Tällainen vaihtoehto vielä http://www.tech21nyc.com/pe60.html Tossahan on vaan 60w tehoa, kaikkein kovimpaan hevivääntöön joku varmaan haluaisi vähän lisää. Joku varmaan osaa sanoa, olisiko muilla merkeillä vastaavia vähän tehokkaampia laitoksia? Jos on, niin sellaisen mä ottaisin Pod XT Liven kaveriksi. Soundipolitiikasta en osaa sanoa mitään kun en tuota Power Engineä ole testannut, mutta pelkästään tuollaisen ja Podin kompaktius viehättää. Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl... |
rakula 10.05.2006 00:21:44 | |
---|
Jees kiitos kimurantti spekuloinnista! Toisena vaihtoehtona on käynyt valvetronix vtx60+vc12pedaali. Oon kuullut podxt nauhotus-soundeja ja on kyllä ollu jumalaisia. Vaikea päätös edessä... Ei voi lähtee jos on tullu |
kimurantti1 10.05.2006 00:25:47 (muokattu 10.05.2006 00:38:03) | |
---|
Toisena vaihtoehtona on käynyt valvetronix vtx60+vc12pedaali. Jos 60w riittää, niin suosittelen testaamaan sen Power Enginen. Uusimmasta Podista itsestään saa mun mielestä vähintäänkin käyttökelpoista soundia. Omat kokemukset tosin rajoittuu studiohommiin ja kuulokkeisiin. Vox oli myös hyvä, ehkä painottuen vähän kevyempiin soundeihin, kuka tykkää kuka ei, mua ei haittaisi ollenkaan. Kyllä siitäkin silti rajumpaa säröä lähtee. Ainoa vaan, että se VC-12 on aivan pakollinen ja aika sikahintainen. Ihan hyvää kytkökauppaa Voxilla harrastetaan:) Njoo, kunhan vaihtoehdot on selvillä niin mars mars liikkeeseen testaamaan. Jos aikaa ja ylipäätään kiinostusta riittää niin hommaat vaikka ensin Podin ja sitten lähdet sen kanssa räveltämään liikkeeseen ja kokeilemaan mikä pääte olisi paras. Itseasiassa oon itsekin harkinnut Podin hommaamista, mutta saa nyt nähdä. Toisaalta olisi myös kaikkea muuta kivaa mitä (mukamas) pitäisi hommata... Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
rakula 10.05.2006 00:38:57 | |
---|
Jos 60w riittää, niin suosittelen testaamaan sen Power Enginen. Uusimmasta Podista itsestään saa mun mielestä vähintäänkin käyttökelpoista soundia. Omat kokemukset tosin rajoittuu studiohommiin ja kuulokkeisiin. Vox oli myös hyvä, ehkä painottuen vähän kevyempiin soundeihin, kuka tykkää kuka ei, mua ei haittaisi ollenkaan. Kyllä siitäkin silti rajumpaa säröä lähtee. Ainoa vaan, että se VC-12 on aivan pakollinen ja aika sikahintainen. Ihan hyvää kytkökauppaa Voxilla harrastetaan:) Njoo, kunhan vaihtoehdot on selvillä niin mars mars liikkeeseen testaamaan. Jos aikaa ja ylipäätään kiinostusta riittää niin hommaat vaikka ensin Podin ja sitten lähdet sen kanssa räveltämään liikkeeseen ja kokeilemaan mikä pääte olisi paras. Itseasiassa oon itsekin harkinnut Podin hommaamista, mutta saa nyt nähdä. Toisaalta olisi myös kaikkea muuta kivaa mitä (mukamas) pitäisi hommata... Tuossakin juuri se ettei viittisi ihan 500e vekotinta ostaa "perstuntumalta" :) Ei voi lähtee jos on tullu |
Tompsi 10.05.2006 00:43:13 | |
---|
Hmm, mikäs vekotin tuo Powerengine nyt oikein on? Lisäkaappi jossa roikkuu mukana päättäri, equ ja mitä vielä? |
kimurantti1 10.05.2006 01:05:48 | |
---|
Tuossakin juuri se ettei viittisi ihan 500e vekotinta ostaa "perstuntumalta" :) Podia tarkoitat? Ei muuta kun liikkeeseen testaamaan! Hmm, mikäs vekotin tuo Powerengine nyt oikein on? Lisäkaappi jossa roikkuu mukana päättäri, equ ja mitä vielä? Tämäpä juuri. Mun mielestä erittäin käyttökelpoinen ratkaisu jos soundipolitiikka on kunnossa. Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Exhausted 10.05.2006 07:18:45 | |
---|
jos käyttää podia päättärin ja kitarakaapin kanssa niin suosittelen että rakentaa saundit sitten kaapin perussaundin mukaan ja unohtaa mallinnusten aitouden. Et tule saamaan v30-kaapin läpi aidonkuuloista Twin Reverb- tai Greenback-saundia. Itse ainakin pistäisin output moden sopivaksi ja lähtisin rakentamaan paria hyvää perussaundia ja niiden efekteillä höystettyjä variaatioita ja unohtaisin ainakin factory presetit alkuunsa. Sitten taas jos haluaa saada niitä mielestään aidonkuuloisia mallinnuksia niin suosittelen jotain pa-comboa tms. tasaisemman taajuusvasten kaiutinjärjestelmää. |
rakula 10.05.2006 11:19:21 | |
---|
Podia tarkoitat? Ei muuta kun liikkeeseen testaamaan!
Tämäpä juuri. Mun mielestä erittäin käyttökelpoinen ratkaisu jos soundipolitiikka on kunnossa. Eli jos ostaa powerenginen, ei tarvitse ostaa erikseen powerblockia? Ei voi lähtee jos on tullu |
Exhausted 10.05.2006 11:20:12 (muokattu 10.05.2006 11:20:22) | |
---|
Eli jos ostaa powerenginen, ei tarvitse ostaa erikseen powerblockia? aivan oikein, siinähän on pääte ja kaappi samassa. |
rakula 10.05.2006 13:34:39 | |
---|
aivan oikein, siinähän on pääte ja kaappi samassa. Ohhoh, kuullostaapas kätevältä. Onkohan tuossa techissä laatu myös kohdillaan? Ei voi lähtee jos on tullu |
JuSu 10.05.2006 13:58:02 | |
---|
Ohhoh, kuullostaapas kätevältä Niinpä. Mutta jospa haluaisitkin joskus myöhemmin tuutata isomman kaapin kautta? Tai menet keikalle, jossa on kitarakaappi lainattavissa? Noh, taitaapa tuossa Power Enginessä olla ulostuloja sitä varten... Mutta kyllä Power Block + 1 x 12 kaappi silti minusta tuntuisi kätevämmältä ja tulevaisuutta ajatellen varmemmalta ratkaisulta, kaapin voi tarvittaessa päivittää isompaan. Ellet sitten ole varma, että tuo Power Engine riittää sulle jatkossakin. Hintaluokka on about sama. Ihan sama dilemma kuin combo / nuppi+kaappi -väännössä, molempi parempi. JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
kimurantti1 10.05.2006 14:08:09 (muokattu 10.05.2006 14:08:45) | |
---|
Joo, Power Enginen 60w teho vähän mietityttää. Ei sillä että ääntä tarvisi enemmän, mutta siinä ei paljoa ylimääräistä tehoa ole. Kannattaa käydä testaamassa. Eikö kukaan tiedä olisiko muilla valmistajilla vastaavia vähän tehokkaampia? Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?