Aihe: Epiphone G-400 (custom/deluxe/vintage)
1
zekeode
31.03.2006 22:18:03

Jollain käytännön kokemusta kaikista G-400 variaatioista? Näyttäisi olevan mallia niin pirusti. Harmony-central, Google ja muusikoiden.net haut on käynyt tässä viime päivinä tutuksi ja ennen kesää on joku keppi saatava. Eli mikä noista olis vähiten huono? :)

Vintagesta ei löytynyt mitään tietoa Epiphonen sivuilta.
And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
ministeri
31.03.2006 22:27:11
mua on myös vähän mietityttänyt noi...Lähinnä toi g400 ´61. Onko siitä kellään mitään
kokemusta?alnico mikit... Halpa kuin mikä...kait se sit jo kertoo jotain sekin. ehkä turha odottaa liikaa noista. Toi custom on kyllä hienon näköinen!
mikko1
31.03.2006 22:42:07 (muokattu 31.03.2006 22:43:05)
Kaverin G-400:sta oon soitellut vähäsen ja se on ainakin tosi hyvä varsinkin hintaansa nähden. Se on joko vintage tai ihan tavallinen, en oo varma. Customiin tai vintageen olen vähän itsekkin säästellyt rahoja.

Edit: Vintagesta olen myös kuullut kovasti kehuja.
ministeri
31.03.2006 22:52:32 (muokattu 31.03.2006 22:54:42)
mulla oli pitkään hirveä epiphone kammo kun joskus nuorena oli huono kokemus yhdestä epistä. Nyt kuitenkin hankin joku aika sitten sheraton II:n ja huomasin ettei nyky epillä ole mitään tekemistä 80-luvun epien kanssa. Nyt sitten on herännyt sg nälkä...tollahan sen tyydyttäisi halvalla. Se taitaisi kuitenkin mun raha varoilla tarkoittaa myös mun stratosta luopumista..

Tietääkö kukaan että mitä ton vintage mallin kohdalla se "vanhennus" käytännössä tarkoittaa. Et mitä sille on tehty?
mikko1
31.03.2006 23:00:33
Tietääkö kukaan että mitä ton vintage mallin kohdalla se "vanhennus" käytännössä tarkoittaa. Et mitä sille on tehty?

Maalista taitaa vähän nähä läpi ja otelaudan upotukset on vähän keltasemmat vissin. En tiedä onko soitettavuudessa eroja.
LaeLea
01.04.2006 13:02:59
Rytmissä oli testissä tuollanen G-400 faded:
http://www.rytmi.com/rytmi504/504epiphone.html
Hänen nimensä on Jürgen Pettersen. Ei, hän on tanskalainen.
msormune
01.04.2006 16:50:36
Itselläni on G-400 CH suoraan Thomannilta, ja olen ollut aika tyytyväinen. Made in china, Groverin virittimet ja jotkin Gibson-lisenssoidut mikit. Meinasin ensin tosin nuo mikit vaihtaa, mutta nyt ei enää taidakaan. Ai niin, mahonkinen runko ja kaula. Itse maksoin 299, nyt näkyy hinta olevan 318.
zekeode
11.05.2006 23:10:34

Ostin sitten tuon customin ja nyt viikon on tullut rämpytettyä. Mielessäni näen jo itseni soittamassa tuolla vielä 20 vuoden päästäkin. Kitarasta en kyllä löydä mitään moittimisen aihetta. (en ainakaan viikon jälkeen) Ehkä riittää, että soittajassa on niitä vikoja ihan tarpeeksi.

Saa onnitella ensimmäisen sähkökitaran johdosta. :)
Cujo
11.05.2006 23:19:47 (muokattu 11.05.2006 23:20:18)
Ostin sitten tuon customin ja nyt viikon on tullut rämpytettyä. Mielessäni näen jo itseni soittamassa tuolla vielä 20 vuoden päästäkin. Kitarasta en kyllä löydä mitään moittimisen aihetta. (en ainakaan viikon jälkeen) Ehkä riittää, että soittajassa on niitä vikoja ihan tarpeeksi.

Joo, onneksi olkoon.

Mutta ootahan vaan... Kohta se alkaa jo joku toinen kitara mielessä polttelemaan :p
Var det dig jag såg, som en skugga ur mina drömmar?
Var det dig jag såg, dig jag svor att aldrig glömma?

AKKK #15 Romantikkoitkijät #40
Zeni
12.05.2006 10:06:18

Onneks olkoon, hyvän valinnan olet tehnyt. Itse ostin vuosi sitten Epin Sg400 tuon `61 mallin. Tämä on on vielä suoraan helvetistä (korea). Tyytyväinen olen ollut, vire pitää, soundit on hyvät. Mikit olen vaihtanut Jb/jazz settiin tunkkaisuuden poistamiseksi. Mitään valittamista ei ole, viimeistely on hyvää joka paikassa, on mukava ja ennen kaikkea todella kevyt soittaa. Mielestäni erittäin laadukas hintaluokassaan (maksoin 380euroa) nykyään noita irtoaa Suomestakin 300eurolla. Mitään varteen otettavaa kilpailijaa ei oikeastaan edes ole.
kentsus
12.05.2006 17:35:31 (muokattu 12.05.2006 17:37:23)
Omistan G-400:sen ja hintaansa nähden (320e käytettynä) ollut todella hyvä soitin. Tallan jouduin vaihtaan Gotohiin et pysy vire paremmin ja tallamikin Gibsonin johonki perusmikkiin (SG faded) ja uuden kytkimen joutunut vaihtamaan kun on jo monta vuotta vanha keppi.

Olen myös kokeillut G-400 vintage-mallia ja se oli ainakin mikkien osalta parempi ja tuntui laadukkaalta ja hyvältä soittimelta. Itse vaihtaisin tuon ton oman G-400:sen vintage-versioon tai sitten tokain SG:hen, (en nyt muista mikä malli mutta sekin oli aika nami myös)

Jos mun g400 makso 320e ja samalla hinta/laatu-suhteella sais 640e:lla kitaran niin se ois varmaan aikamoinen huippukitara.. Lisäksi netistä kun kattoo kuvia noista kitaroista niin ne on kaikki rumia, mutta livenä kun pistät sen syliin niin son kaunis kuin mikä =)
Joh 3:16 - se tärkein asia..
zekeode
12.05.2006 18:04:40

Lisäksi netistä kun kattoo kuvia noista kitaroista niin ne on kaikki rumia, mutta livenä kun pistät sen syliin niin son kaunis kuin mikä =)

Aamen...On kyllä jumalaisen kaunis ainakin tämä custom. :)
ministeri
12.05.2006 21:36:28 (muokattu 12.05.2006 21:37:45)
tuli kokeiltua g 400. Ehti olla mulla vain kaksi ja puoli viikkoa...Vaihdoin sen vähän ajattelemattomasti yhteen toiseen kitaraan. Soittotuntuma oli ihan ok mielestäni, mutta sattui olemaan emg:n mikki tallassa jota en jaksanut ruveta vaihtamaan...Myös satula olisi pitänyt laittaa tuosta yksilöstä uusiksi, kun oli kielet liian korkealla matalasta päästä. Kitara soi epävireisesti joistain asemista, en huomannut sitä yksin soittaessani mutta treeneissä asia paljastui. Siinä olisi ollut niin paljon hommaa että päätin laittaa eteenpäin.

Sg:tä tekisi mieli kyllä edelleen mutta en tiedä onko se sitten se iso G seuraavaksi vaan yritettävä hankkia. No tiedä häntä, tekisi mieli niin montaa muutakin asiaa. Ja toisaalta pärjään ihan ok nykyisillä kitaroillani...
LauriE
12.05.2006 22:06:03
Minulla oli Epiphone SG Vintage, vuosimallia 2004, kuluneen punainen. Kitara oli mielestäni kaikin puolin todella hyvä, varsinkin ulkonäöllisesti. Osatkin olivat yllättävän laadukkaat 311€ maksaneessa kitarassa. Ainoa asia, josta en pitänyt, ja jonka takia kitara lähti vaihtoon, oli sen paino. Kitara tuntui höyhenen kevyeltä, enkä oikein löytänyt kunnon tuntumaa siihen. Se häiritsi todella paljon, kun rungon mahonki tuntui kuin se olisi styroksia! En tiedä onko se ominaista SG-mallin kitaroille, mutta jotenkin vaan se oli liian kevyt. Onko muilla vastaavia kokemuksia kyseisestä mallista tai muista SG-malleista? Muuten kyllä voin suositella, varsinkin tuota Vintage-mallia siis.
"Tamperetta ei voi tuntea, ellei tunne sen juomatapoja ja kapakoita." -Väinö Voionmaa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)