Aihe: Tässäkö on tämän floikan loppu?
1
hullu_ukko
14.05.2006 22:33:21
Kitarassa on siis kiinni Gibson by schaller-floikka ja nyt tämä ruuvi johon kampi tulee kiinni (en muista tieteellistä nimeä), alkoi yllättäen aivan ilman syytä (edes kampi ei ollut kiinni) heilua. Kampeamisesta tuli näinollen 100% vaikeampaa.
Olisiko tämä ruuvi kenties vain löystynyt vai pitääkö uusia koko talla?
NO ANTEEKS!!! ''röytämistä m.netissä jo vuodesta 2005!! Satan's got me by the balls! Kuolla voi vain jos on elämä. Näinollen nolifet eivät kuole koskaan. OLEN SIIS KUOLEMATON!!
Antti1
14.05.2006 22:34:15
Nou hätä, ruuvi kireämmälle ja menoksi. Jos ruuvi on hajalla, niin käyt ostamassa varaosan. Ei maksa paljoa.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
hullu_ukko
14.05.2006 22:36:15
nyt yritetään saada ruuvi kiristettyä ilman että koko talla pitää ottaa irti..
NO ANTEEKS!!! ''röytämistä m.netissä jo vuodesta 2005!! Satan's got me by the balls! Kuolla voi vain jos on elämä. Näinollen nolifet eivät kuole koskaan. OLEN SIIS KUOLEMATON!!
ninos
14.05.2006 22:37:37

Takapleksi irti ja sieltä tallan alapuolelta ruuvailemaan kireämmäksi. Ainakin yleensä on tämänlainen ratkaisu noissa floikissa
Hampparit<3
Rypsolisti
14.05.2006 22:38:09
Mulla oli sama ongelma yhessä lisenssi floikassa ja ongelma ratkesi osittain kiristämällä mutta pientä heiluntaa jäi.
hullu_ukko
14.05.2006 22:44:21
Takapleksi irti ja sieltä tallan alapuolelta ruuvailemaan kireämmäksi. Ainakin yleensä on tämänlainen ratkaisu noissa floikissa

juu tätä kokeilin mutta ei jää tilaa ruuvailla.. yritän ottaa jonkulaisen kuvan niin voi olla helpompi neuvoa.
Antti1
14.05.2006 22:49:16
Ääh siinä mitään tilaa tarvita. Otat pari jousta pois tallasta --> talla nousee kulmaan --> jakoavain mutteriin tallan alla ja ruuvarilla tms. kapistuksella siitä yläpuolelta kiristäen. Siis sillä jakarilla tietty kiristetään, ei ruuvarilla, ettei mene kanta rikki. Perusjuttuja, mutta sanoinpahan vaan.
hullu_ukko
14.05.2006 22:52:45
http://img118.imageshack.us/my.php?image=ongelmakohta6wb.jpg

Tuonne pitäis päästä sörkkimään eikä sinne mahdu mitään vaikka tallan laittais suurimpaan mahdolliseen kulmaan.. näyttäis kaiken lisäks olevan kuuskoloavaimelle suunniteltu kolo.. Tää on tätä Gibsonin ei aina niin toimivaa suunnittelutyötä..
Antti1
14.05.2006 23:00:35
No ei nyt voi todellakaan olla noin vaikeaa. Järki käteen mies. Kielet löysiksi, jouset irti ja talla ulos --> säätö --> talla takas, jouset kiinni ja kielet kireiksi.
Invader
14.05.2006 23:00:45 (muokattu 14.05.2006 23:01:11)
Löysäät kielet, otat jouset irti --> talla käteen ja kiristys. Sitten kokoat käännetyssä järjestyksessä ja virität. Ei mene kauaa.

edit: ei ainakaan näin kauaa mitä tän viestin kirjoituksessa meni
Tai sitten ei..
Antti1
14.05.2006 23:03:06
Haha! Mä olin nopeampi.

Ei ole nyt tarkoitus olla ilkeä, mutta vastaisuudenvaralle: maalaisjärjellä pärjää kitaroiden kanssa todella pitkälle. Ne ei sisällä kovinkaan paljoa hienomekaniikkaa, tai mitään muutakaan omituisia maagisia osia. Jos ei runno voimalla ja tekee edes vähän ajatuksen kanssa, niin ei sitä rikki saa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)